Thank you. Your email has been sent to the dealer.

Reviews

Average Ratings

4.6
642 lifetime reviews. Includes reviews of Momentum BMW MINI from DealerRater.com
  • BEST CUSTOMER CARE PROVIDER

    Peter Shermerhorn has surpassed all other service providers I have ever worked with. He is genuinely concerned with serving you as best he can. Pe...

    Dealer Response

    Hi Roberta, Thank you for the 5 Star review and for your kind words about Peter! We sincerely appreciate you taking the time to tell us about your...


    Show Full Review

    Peter Shermerhorn has surpassed all other service providers I have ever worked with. He is genuinely concerned with serving you as best he can. Peter always has time for you no matter how much paperwork appears on his desk. He is extremely timely in responding to any communications you send his way, and does it all with patience. His knowledge demonstrates his expertise with BMWs and superior customer care.

    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Roberta, Thank you for the 5 Star review and for your kind words about Peter! We sincerely appreciate you taking the time to tell us about your visit nad we hope you have a wonderful day! -Your Momentum BMW team


    Hide Full Review
  • Used sales department
    June 8, 2017

    Today I went in to purchase a White 740IL priced at 26981 listed on Momentum's website, as well as other websites they use to advertise vehicles. ...


    Show Full Review

    Today I went in to purchase a White 740IL priced at 26981 listed on Momentum's website, as well as other websites they use to advertise vehicles. I left severely disappointed and upset by the way I was treated by the management team. After being there 3 hours the price of the vehicle suddenly changed....to 27981. When asked what happened I was told that there was a typo on there behalf! The vehicle should have been priced at that amount initially. That is not how business should be handled! Especially in there efforts to make a fool of me by changing it in the system as if the first price was not what I really saw! This vehicle had been advertised since last week at 26981, stock number SCC575493 was my response, and the time as a management team to fix a typo advertised on their website should not be when a customer is sitting filling out purchase paperwork! Bad business! The manager who was rude, who also lacked communication skills said he could do nothing for me and that I could purchase the car at that price as they have other people waiting in line to purchase that vehicle! This gesture was distasteful as this is unethical practice and sends a message to consumers that this business does not have the customers best interest at heart in making their car buying experience exceptional but their goal is to get over through manipulation! Integrity is not embedded in the character of their management team clearly!The sales person Dean went multiple times to address the issue that should have not been treated as the mistake of the customer but fixed! Accomondate the advertised price! It is simple! I was excited about the purchase and had to leave without purchase due to morale...as I was sevely inconvienced and my time wasted in the matter of shady unethical practices on the behalf of the dealership. I had every intention to purchase the vehicle but I should not have been subjected to being taken advantage of by this dealership! The vehicle was also wrecked today and I was willing to work with them on getting it fixed!

    Does not recommend this dealer

    Hide Full Review
  • Momentum is the BEST

    I recommend Momentum to anyone who's looking for exceptional service. Peter Schermerhorn is an awesome service advisor who takes care of my BMW ne...

    Dealer Response

    Hi Dietra, Thank you for taking time out of your day to review us and comment on the excellent service that Peter provided to you! We look forward...


    Show Full Review

    I recommend Momentum to anyone who's looking for exceptional service. Peter Schermerhorn is an awesome service advisor who takes care of my BMW needs with such great professionalism.

    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Dietra, Thank you for taking time out of your day to review us and comment on the excellent service that Peter provided to you! We look forward to seeing you again soon! -Your Momentum BMW team


    Hide Full Review
  • Horrible Service at Momentum BMW

    BMW Momentum is filled with unprofessional individuals. My husband was having complications with his BMW X6, so he took it to BMW Momentum and pai...

    Dealer Response

    Hi Jenny, Thank you for taking time out of your day to review us and call our attention to the extremely poor service and lack of communication yo...


    Show Full Review

    BMW Momentum is filled with unprofessional individuals. My husband was having complications with his BMW X6, so he took it to BMW Momentum and paid a total of $560 for two diagnostics they recommended ($178 for preliminary diagnostic and $380 for an extensive diagnostic). By doing this, they assured us they would be able to appropriately determine the issue to fix and have it running like new. They sent us two separate quotes about 15 minutes apart with a 600 dollar difference. My husband reached out to Thong the Service Rep for clarification on the difference quotes. The only explanation was that there was a clerical error. Being understanding but hesitant we gave them the "go". Meanwhile we requested a loaner vehicle, but the service rep told us they didn't have any available for the next two weeks. They weren't apologetic nor tried to accommodate us with transportation. My husband reached out to his Service Rep, Thong, around lunch time on the date it was set to be complete because he had not heard back from him with any updates. Thong requested an additional day to complete the work -- which honestly wouldn't have been a problem if they had provided my husband with some type of transportation. My husband was very understanding and didn’t make a big deal about it. Once the work was completed the next day, Thong sent a text that read “Check your email”. The email mentioned that a third diagnostic would be needed because the car was still running “rough” – no details at all. After billing us a 4K invoice and asking for even more work to be done, why wouldn’t you think a call would be a more appropriate way to explain this? We couldn’t justify paying for a THIRD diagnostic because we felt like it was misdiagnosed the first two times. We already spent thousands of dollars and was beginning to feel it was all in vain. We explained this to Thong and requested them to work with us and waive the third diagnostic fee of $380 – he made it very clear that that was not even an option but that he would “ask” if they could possibly discount it – (again, not accommodating or apologetic at all). Afterwards (Wednesday), we emailed the General Manager, Tommy Kuranoff, and informed him about all of our concerns and asked him for his assistance. My husband received a call that same day from the Store Manager Edgar but their conversation was cut short because my husband was at work. Edgar promised to call him back first thing the next morning, but NEVER called. Frustrated and upset, my husband emailed the General Manager again Thursday night to try and resolve this issue. We were hoping to hear back from him early Friday, after emailing him directly twice – but never heard from him. On Friday, I was infuriated and called to speak to Tommy himself, but their staff was giving me the run-around and instead transferred me to the Bryan, the Finance Director. After REPEATING our concerns, he promised to call me back within the hour to help me resolve the issue and to reach Tommy. It is Sunday night, and I have yet to hear back from Thong, Bryan or Tommy. We were prepared for this type of service, because we had a previous bad encounter a year before – but we figured we would give them another chance to see if they could meet our expectations – but FAILED AGAIN! This is not the type of service we had hoped for coming from such a prestigious dealership. We feel like were overlooked, disrespected, devalued and not shown any sign of accommodation. This type of service is unacceptable and I would NEVER recommend anyone to this dealership. We received poor communication throughout the entire process and not to mention it’s been 21 days now and my husband is STILL WITHOUT A LOANER. This entire process has been a huge burden on our lives and I regret not reading the previous reviews before. I have never written a negative review for ANY establishment, but I honestly would not wish this type of service on my worst enemy. SO I feel this review is ver

    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Jenny, Thank you for taking time out of your day to review us and call our attention to the extremely poor service and lack of communication you have received from our Service Department. We assure you that we strive to ensure our guests are completely satisfied and their needs are accommodated fully. We apologize that this was not the case and we would love to speak with you directly in order to rectify this situation. Please call our General Manager, Thomas Kuranoff, 713.596.3100 at your earliest convenience. We look forward to speaking with you. -Your Momentum BMW team


    Hide Full Review
  • New Tires, Alignment

    I worked with Tim at Momentum BMW. He explained my tire options very throughly and let me know what services I could complete that day under the w...

    Dealer Response

    Hi Eboni, Thank you so much for choosing us for your vehicle servicing needs! We are so glad that you enjoyed your visit with us and we hope you h...


    Show Full Review

    I worked with Tim at Momentum BMW. He explained my tire options very throughly and let me know what services I could complete that day under the warranty. He explained recall options and how to submit my rebate form very clearly. I felt confident that he was giving me the best price options and he was very knowledge about the issues with my car. I will definitely return and I recommend him as a advisor

    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Eboni, Thank you so much for choosing us for your vehicle servicing needs! We are so glad that you enjoyed your visit with us and we hope you have a wonderful day! -Your Momentum BMW team


    Hide Full Review
  • I had a great experience with them.
    May 1, 2017

    My experience with them was great. Tom Herald, my Sales person, was amazing. He answered all the questions we had and allowed us to take our time...


    Show Full Review

    My experience with them was great. Tom Herald, my Sales person, was amazing. He answered all the questions we had and allowed us to take our time to decide.

    Does recommend this dealer

    Hide Full Review
  • Most Unorganized Dealership Ever

    I understand that buying a car can be quite a process, however, I have never experienced the mess that was my car buying process at Momentum. From...

    Dealer Response

    Thank you for taking time out of your day to review us and call our attention to the multiple problems you experienced during your purchasing expe...


    Show Full Review

    I understand that buying a car can be quite a process, however, I have never experienced the mess that was my car buying process at Momentum. From having me sign the incorrect paperwork, and needing to FedEX me the correct one to sign, to the MULTIPLE calls to ask me to send proof of residence, something of which they NEVER mentioned they needed while I was actually at the dealership purchasing the car. This in itself would not be a major issue, but I recently moved to a new city and did not have any utilities in my name yet. After explaining the situation to them, and letting them know I would send what I could for the time being, and then send the utility bill once I received it, the calls still continued! Never again will I purchase from them. I actually worked with my personal bank to get a better interest rate (and customer service) to quickly pay Momentum off and be done with them. Never. Again.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for taking time out of your day to review us and call our attention to the multiple problems you experienced during your purchasing experience. We sincerely apologize that the service you received did not exceed expectations and we would love to speak with you directly in order to rectify this situation. Please call our General Manager, Thomas Kuranoff, at 713.596.3100 at your earliest convenience. We look forward to hearing from you. -Your Momentum BMW team


    Hide Full Review
  • Tom Herald was excellent, competent and corteous

    I have driven only BMWs for over 30 years. The process of gathering and signing paperwork was not the most exciting... However, Tom made it feel ...

    Dealer Response

    Thank you for the great review and for taking the time to tell us about your experience with Tom! We sincerely appreciate your feedback and we hop...


    Show Full Review

    I have driven only BMWs for over 30 years. The process of gathering and signing paperwork was not the most exciting... However, Tom made it feel easy and seamless. I was briefed on the main innovations that the new car offered. I will need to learn more, but I got a very good start. Everyone was polite and respectful. My experience was extremely positive. Thank you!

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for the great review and for taking the time to tell us about your experience with Tom! We sincerely appreciate your feedback and we hope you have a wonderful day! -Your Momentum BMW team


    Hide Full Review
  • Below Average Experience

    I spent over 6 hours waiting to complete the financing process. I offered to come back later but ended up feeling like a hostage. When I came back...

    Dealer Response

    Hi Don, We sincerely apologize that you did not receive service that exceeded expectations during your Service visit. Our staff strives to ensure ...


    Show Full Review

    I spent over 6 hours waiting to complete the financing process. I offered to come back later but ended up feeling like a hostage. When I came back later to actually pick up the car I had purchased, it felt like a DIY process. Someone handed me the keys (not my sales person) and pointed to the car. No one did a walk around with me of the car I had purchased or asked if I had any needs or issues. I expected more courtesey and consideration. Maybe I have been spoiled by my past buying experiences.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Don, We sincerely apologize that you did not receive service that exceeded expectations during your Service visit. Our staff strives to ensure that each of our guests is completely satisfied after their visit and we would love to speak with you directly in order to rectify this situation. Please call our General Manager, Thomas Kuranoff, at 713.596.3100 at your earliest convenience. We look forward to hearing from you. -Your Momentum BMW team


    Hide Full Review
  • Worth to try

    Nice salesman and manager, slow financing process, decent price.

    Dealer Response

    Hi Huy, We are so glad that you enjoyed? your visit with us! Thank you for your kind words about our staff and we look forward to doing business w...


    Show Full Review

    Nice salesman and manager, slow financing process, decent price.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Huy, We are so glad that you enjoyed? your visit with us! Thank you for your kind words about our staff and we look forward to doing business with you again soon! -Your Momentum BMW team


    Hide Full Review