Metro Ford Auto Sales Inc

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

3.8
(24 reviews)
Visit Metro Ford Auto Sales Inc
Sales hours: 8:30am to 7:00pm
Service hours: 7:00am to 5:30pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–5:30pm 8:30am–7:00pm
Tuesday 7:00am–5:30pm 8:30am–7:00pm
Wednesday 7:00am–5:30pm 8:30am–7:00pm
Thursday 7:00am–5:30pm 8:30am–7:00pm
Friday 7:00am–5:30pm 8:30am–7:00pm
Saturday 7:00am–4:00pm 8:30am–4:00pm
Sunday Closed Closed
New (662) 269-6525 (662) 269-6525
Used (662) 269-6539 (662) 269-6539
Service (662) 269-6537 (662) 269-6537

Inventory

See all 157 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since January 2018.
Welcome to Metro Ford Auto Sales! Located in Tupelo MS Metro Ford Auto Sales is proud to be one of the premier dealerships in the area. From the moment you walk into our showroom you'll know our commitment to Customer Service is second to none. We strive to make your experience with Metro Ford Auto Sales a good one for the life of your vehicle. Whether you need to Purchase Finance or Service a New or Pre-Owned Ford you've come to the right place. Call 888-903-2187 for your No-Obligation Internet Price Quote from our Internet Department.
King of LOW Prices!

Service center

Phone number (662) 269-6537

Service hours

Monday
7:00am–5:30pm
Tuesday
7:00am–5:30pm
Wednesday
7:00am–5:30pm
Thursday
7:00am–5:30pm
Friday
7:00am–5:30pm
Saturday
7:00am–4:00pm
Sunday
Closed

Reviews

3.8
(24 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

Terrible service department.

Several times we have tried to use the service department and service was terrible. The service technicians don’t know how to troubleshoot. They are arrogant and if they replace a part they will not verify it works after they replace it. They will kindly offer to charge you more money to diagnose the new part. 126 dollars for a blow fuse that should have been checked originally.

Dealer response

Hi, thanks for taking the time to leave us your honest feedback. We are disappointed to hear you did not receive top-notch customer service from us and would like the opportunity to try and make this right with you, if we still can. If you’d like to discuss this matter with one of our staff members, please give us a call at (662) 841-1000 at your earliest convenience. Thank you for your honest comments and we hope to hear from you soon.

1.0

Price Gouging

Read if you want to SAVE $5,000.00 - seriously, not a joke. This dealership is charging $5,000 over MSRP for the Mach E (maybe other models as well). Yes, the car market is a little volatile right now, but this is just greed and an example of how SOME dealers are fueling the frenzy. There are countless other dealers I ended up calling who are NOT charging above MSRP and have stated that their managers refuse to up-charge because they feel it is unfair and unethical. I almost fell for it and started to agree to pay over price, but I'm glad I called around first. Save yourself some money and just call a couple other local dealers who are not price gouging the public. Turns out MOST dealers are not over charging, it's only the few like this one that are trying to prey on the unknowing.

Dealer response

Hi Dustin, thank you for sharing your honest feedback. We are disappointed that you have had such a negative experience dealing with us here at Metro Ford Auto Sales, Inc.. We can assure you that it was truly not our intention to disappoint or frustrate you during this process. Please give us a call at (662) 841-1000 and we will do our best to make this better. We hope to hear from you soon.

1.0

Read if you want to SAVE $5,000.00 - seriously, not a...

Read if you want to SAVE $5,000.00 - seriously, not a joke. This dealership is charging $5,000 over MSRP for the Mach E (maybe other models as well). Yes, the car market is a little volatile right now, but this is just greed and an example of how SOME dealers are fueling the frenzy. There are countless other dealers I ended up calling who are NOT charging above MSRP and have stated that their managers refuse to up-charge because they feel it is unfair and unethical. I almost fell for it and started to agree to pay over price, but I'm glad I called around first. Save yourself some money and just call a couple other local dealers who are not price gouging the public. Turns out MOST dealers are not over charging, it's only the few like this one that are trying to prey on the unknowing.

5.0

Pleased

I was totally pleased with the service i received from Metro Ford in Tupelo, MS. They got me in quickly and gave me the high lights of my service

5.0

Service Department

The employees at Metro Ford in Tupelo MS are wonderful!

1.7

Dissatisfied Customer

Used the Lincoln service where dealer picks up and deliver. I had normal service done which is to include washing my Lincoln. Metro Lincoln did not clean car. Called back to tell them and was told they were covered up. This was after we had scheduled service two days in advance. Offered to pick up the next day but that?s been a week ago, have not heard from them. Shows their lack of commitment for a satisfied customer.

Dealer response

Rodney, thank you for sharing your feedback. We are disappointed that you have had such a negative experience dealing with us here at Metro Ford Auto Sales. We can assure you that it was truly not our intention to disappoint or frustrate you during this process. We would like the opportunity to try and regain your trust in our business and resolve this matter for you, if we still can. Please give us a call at (662) 841-1000 at your earliest convenience so we can work with you to make this better. We look forward to speaking with you soon. Take care.

1.3

No codes, no repairs. Not everything has a code...

Have had electrical/electronic issues with ?18 Ford Explorer since delivery of 11/18. At night the brights flash and or the touch screen goes super bright. Brought vehicle back for repairs. Dealer stated they couldn?t find the issue, as there were no codes. They stated they would keep ticket open and send problem to Ford tech and then get back to me. NEVER happened. They closed the ticket and did NOT contact me. I brought the vehicle back for another issue and asked them to attempt repair again. They scheduled date, I returned, got the same result after a couple hours wait; no codes so they can?t repair. I then inquired if they would be able to repair after the warranty expired and they would be charging hourly shop rates. No response. Very disappointed in their product. This was my first new Ford product in 31 years, wasn?t very happy with the Ford Ranger in ?88, lots of warranty issues that went unresolved. I had hoped they had improved since then. This will be the last Ford I purchase.

Dealer response

Daniel, thank you for sharing your honest feedback. We are disappointed that you have had such a negative experience dealing with us here at Metro Ford Auto Sales. We can assure you that it was truly not our intention to disappoint or frustrate you during this process. Please give us a call at (662) 841-1000 and we will do our best to make this better. We hope to hear from you soon.

5.0

Regular oil change at their Quick Lube

Took my car in for a regular oil change.A long line was there but the wait time wasn't all that bad.Comfortable waiting area.

5.0

Outstanding

Had and engine light problem ,We were from out of town they took us right in fixed the problem.Everyone was ever helpful. Would differently recommend Metro.

5.0

METRO FORD

Great place very happy I picked Metro Ford very clean and super nice people

Read all 24 reviews