Lynchburg Mazda Nissan

Thank you. Your email has been sent to the dealer.

Reviews

Average Ratings

2.0
21 lifetime reviews.
  • Amazing Buying Experience!

    Charles Beck and Lynchburg Mazda were OUTSTANDING! Living on the West Coast and trying to buy my son, who attends college in Virginia (Liberty U),...


    Show Full Review

    Charles Beck and Lynchburg Mazda were OUTSTANDING! Living on the West Coast and trying to buy my son, who attends college in Virginia (Liberty U), a used car seemed like a huge challenge. But, Charles Beck and Zach Huntington really facilitated the transaction. We chose the car, agreed on a price, prepared the paperwork, including financing, registration, insurance - all on-line and via mail and email. I told my wife later that this was easier than buying a car in person. The dealership even arranged financing at an unbeatable rate. Above & beyond that, Charles and Lynchburg Mazda made the experience so special for our son, since my wife and I couldn't be there to share the moment. When my son went to pick up the car, it was gleaming, clean, shiny, with a special carpet waiting for him to get in the driver seat: AND they put a huge red bow on the hood! Wow! My son was overjoyed! They sent us pictures. That pleased my wife and me immensely. I am so grateful to Charles and Lynchburg Mazda for their top-tier professionalism and customer-friendliness. I highly recommend them. Many thanks!

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Lynchburg Mazda Best Car Dealership in Lynchburg!

    Great transaction. This was my second vehicle purchased and they are extremely helpful and made the transaction easy. Also, very quick when I brin...

    Dealer Response

    Thank you for your feedback. We are please you enjoyed doing business with us. Enjoy your vehicle.


    Show Full Review

    Great transaction. This was my second vehicle purchased and they are extremely helpful and made the transaction easy. Also, very quick when I bring it back for service!

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for your feedback. We are please you enjoyed doing business with us. Enjoy your vehicle.


    Hide Full Review
  • Upset Upset

    Attempted to buy a car gave salesman all our information and never called my husband or myself back very upset!!!


    Show Full Review

    Attempted to buy a car gave salesman all our information and never called my husband or myself back very upset!!!

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Review

    Would not recommend. Knew my budget but gave me ridiculous options


    Show Full Review

    Would not recommend. Knew my budget but gave me ridiculous options

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • It was all about how much money I had with me

    I drove over 50 miles to look at one specific car. When I arrived the salesman met me at the door,they had the car there and ready but I never got...


    Show Full Review

    I drove over 50 miles to look at one specific car. When I arrived the salesman met me at the door,they had the car there and ready but I never got to see it let alone drive it. First they had to run my credit score,guess they would not want to waste their time on anyone with bad credit. Then they told me my 2008 Ford Fusion SEL was not worth much and wanted to know how much cash I had to out down. By this point I had already made up my mind that the down payment was going to stay in my pocket and I would do my car shopping elsewhere The money first attitude and not even offering to let me see the car made certain they would not be getting my business. I told them via their own survey what went wrong,who the salesman was and why I would not be back

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Used Murano tires

    In June of 2014, we bought a previously owned 2012 Murano with 23,000 miles on it. It looked great, rides nicely, and we love it. However, after a...

    Dealer Response

    Thanks for your review. We are sorry to hear about your situation. We invite you by for a free tire inspection by our Nissan Certified Inspector...


    Show Full Review

    In June of 2014, we bought a previously owned 2012 Murano with 23,000 miles on it. It looked great, rides nicely, and we love it. However, after adding only about 5,000 miles to it in the year after purchase, we took it in for our first state inspection, and our mechanic told us that the tires will not pass next year. This was a not Nissan mechanic, but an independent which we trust. We can see that the tires are nearly bald, which makes no sense, as they are Toro, I believe, with a 60K mile life. We are not sure if Nissan sends out their new new cars with sub-par tires, or if the dealer swapped tires on us before the sale. Replacement tires, with 18" rims, will not be cheap, and we will not be buying them from Nissan. They have to be replaced before winter, though, as we could not even get up our own steep driveway last year, in snow. Very disappointed at the expense we are about to face.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for your review. We are sorry to hear about your situation. We invite you by for a free tire inspection by our Nissan Certified Inspector. Give us a call to schedule an appointment.


    Hide Full Review
  • Extremely pushy salespeople

    I have sent email inquiries to two different dealerships, both of which are apparently owned by Lynchburg Mazda. In both cases, I received partial...


    Show Full Review

    I have sent email inquiries to two different dealerships, both of which are apparently owned by Lynchburg Mazda. In both cases, I received partial answers to my questions with the obligatory "when would you like to come in to our dealership?" I understand this is a trained sales tactic, but an amateurish one. I have two real world experiences that reflect an overly pushy experience as well. In one case, the salesman actually insulted the car I was driving! Supposedly I am too "manly" to be driving a compact, and need to be in a truck. Sure, I need a truck, but insulting my ride is unacceptable. I have cash in the bank, am ready to buy, and they list cars online I am interested in. Yet due to the way I have been treated as a prospective customer, I will take my business elsewhere.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • No help after Vehicle purchased

    I purchased a vehicle I had and apparent issue 2 days later they fixed it but not without a little struggle that the issue was nothing I caused. a...


    Show Full Review

    I purchased a vehicle I had and apparent issue 2 days later they fixed it but not without a little struggle that the issue was nothing I caused. at my first oil change I was told I will be needing tires very soon. Called the selling dealership and they responded that there was nothing they could do. After you purchase a vehicle you should not need tires in 5000 miles. They just care that they passed state inspection. They have now got a sale and do not care. They told me it was not on a we owe. I didnt think I would need tires in less than 2 months. I should have listened to others about their bad customer service.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • certified car was repainted

    I bought a certified used car with a carfax that was repainted.I return the car and did not get all my money back.carfax would not pay because it ...

    Dealer Response

    Thank you for your review. We are sorry to hear that you had a negative experience with our dealership. This is highly uncharacteristic of our sta...


    Show Full Review

    I bought a certified used car with a carfax that was repainted.I return the car and did not get all my money back.carfax would not pay because it was not reported to dmv.So I lost $2,200.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for your review. We are sorry to hear that you had a negative experience with our dealership. This is highly uncharacteristic of our staff, as we pride ourselves on our customer satisfaction. Certificated pre-owned Nissan vehicles are checked thoroughly... and the vehicle you purchased was not "repainted". Based your claim, we sent the vehicle to a reputable auto body shop to independently verify that the vehicle had NOT been "repainted", which they confirmed. We then traded you out of the vehicle into a brand new Nissan. We understand your frustration. Again we are sorry your purchase experience was not a pleasurable one. We work hard to offer great deals and friendly service, and I'm sorry that we didn't meet your expectations. I hope you will give us another chance in the future.


    Hide Full Review
  • Great Dealership Experience!

    I am expecting an inheritance. After doing some research, I decided to test drive a Mazda 3. I had some specifics in mind. I was only going to tes...


    Show Full Review

    I am expecting an inheritance. After doing some research, I decided to test drive a Mazda 3. I had some specifics in mind. I was only going to test drive because I was sure we wouldn't get financing with no trade or money down. But they said let's try, so we did. Not only did I drive my new Mazda home, I got a phenomenal rate, deferred payments and more car than I expected. I used to sell cars, and know the process. This was smooth, efficient and a great buying experience!

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review