American Chevrolet Cadillac of Muncie

Thank you. Your email has been sent to the dealer.

Reviews

Average Ratings

5.0
12 lifetime reviews.
  • bought an Equinox 2014

    I had been car shopping and wasn't really certain what kind of car I wanted, but I knew what kind of things I wanted. I wanted plenty of backseat ...


    Show Full Review

    I had been car shopping and wasn't really certain what kind of car I wanted, but I knew what kind of things I wanted. I wanted plenty of backseat space for my 2 growing boys, good gas mileage and the best bang for my buck. I also didn't want to feel like I was being pushed into something I really didn't want. (I'd already had plenty of that at other dealerships) Michael and Amy were both great! Amy was so pleasant and friendly & Michael got me what I feel like was a great deal! I'm telling everyone where I got my new car and how fabulous the staff there is.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Perfect Service experience!

    Perry was professional, kind, and kept me well informed with updates during the length of the servicing of my vehicle. The check out process was ...


    Show Full Review

    Perry was professional, kind, and kept me well informed with updates during the length of the servicing of my vehicle. The check out process was efficient and simple with minimal wait time.

    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Very nice facility.

    Looked at 3 or 4 cars. Test drove 2 and bought the second one. Gave me a stellar deal so I had to buy it. They worked endlessly until they got me...


    Show Full Review

    Looked at 3 or 4 cars. Test drove 2 and bought the second one. Gave me a stellar deal so I had to buy it. They worked endlessly until they got me the best financing they possibly could get me..Very happy with the service they provided. Chris did me right and was very helpful with my frist experience at this dealership. Will go back when I get ready for my next vehicle.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Steve, Ted & the service crew are the best

    Steve, Ted & the service crew @ American is the reason I buy & service my cars there!


    Show Full Review

    Steve, Ted & the service crew @ American is the reason I buy & service my cars there!

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Awesome

    This place is phenominal. The facilty is brand new and very clean. My car broke down on the street in front of the dealership and four people cam...


    Show Full Review

    This place is phenominal. The facilty is brand new and very clean. My car broke down on the street in front of the dealership and four people came out to help me. Everyone was so nice that I traded my Toyota Prius for a new Malibu. I strongly recommend this business for anything to do with your car.

    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • TAKEN FOR A RIDE

    I was going to buy a used car from this dealer as I had bought another car there as well. However, this time the car got sold out from underneath ...

    Dealer Response

    Dear Valued Prospective Customer, I am truly sorry you felt that the vehicle you came in to see was sold out from underneath you as that is defin...


    Show Full Review

    I was going to buy a used car from this dealer as I had bought another car there as well. However, this time the car got sold out from underneath me and I was called 15 minutes before my appointment to pick up the car. The salesman's name was Brock and he was very good at making me believe I was buying the car, but, then sold it right before my appointment. I then talked to the head salesman, Andrew, who said that they would look for another car for me..............didn't happen. I then even wrote the owner a letter explaining the entire situation that happened with me, and, nothing. All I can say, is buyer beware if you are trying to purchase a used car from this dealership. They apparently have some "policy" that still, to this day, I do not know what it is as there is nothing posted on their website and no one bothered to explain it to me from their dealership, including the owner. I would NOT recommend this dealership.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Dear Valued Prospective Customer, I am truly sorry you felt that the vehicle you came in to see was sold out from underneath you as that is definitely not a feeling we want anyone to have who utilizes the Shop, Click, Drive application on our website. The disclaimer at the bottom of the Shop, Click, Drive printout states that the pricing agreement does not constitute a sales contract due to several factors, such as lending approval, trade in value, verification of fees and taxes, and the preparation of final sales documents by the dealer. We have since added the disclosure that all vehicles are subject to prior sale and that the Shop, Click, Drive program does not guarantee vehicle availability, which goes hand in hand with our sales policy which is a first come, first serve policy. Because we have many salespeople who depend on our used vehicle inventory to support their families we feel it is only fair to keep all of our vehicles available for sale until a customer comes in, test drives the vehicle to make sure it is the right vehicle for them and then completes the sales transaction including assessing their trade value, paying for the car in full and signing the final paperwork. This policy also serves the best interest of all of our customers as well. It wouldn't have been fair to you if we would have held a car for someone else that you were interested in buying either. If that was not properly conveyed to you, I apologize. It is not our intent to mislead any of our customers. As the used car is concerned, we have been and still are keeping our eye out for one of the models you told Andrew you would consider purchasing. Unfortunately, we are dependent on obtaining most of our used vehicle inventory as trade ins. We do not commonly purchase vehicles from auctions as it is difficult to verify the reliability of these vehicles. We like to know the history behind our used vehicles or obtain local vehicles so we can offer better insight as to the vehicles life and service records. That being said, we have had you in mind. Everyone in our store wants to sell a vehicle. Most of the time we are successful. We do our best. We have really good people employed at this store, who truly have the customers' best interest at heart. I know no one would intentionally do anything to harm the relationships that we work so hard to cultivate with our valued customers such as yourself. We will continue to work hard for all of our customers as well as our prospective customers.


    Hide Full Review
  • Great Service

    I bought a Pontiac Vibe from Nate. Great guy and honest. Made is very easy.

    Dealer Response

    Thank you for your kind words. Input from individuals such as yourself is invaluable! Also, thank you for making the trip to see us all the way fr...


    Show Full Review

    I bought a Pontiac Vibe from Nate. Great guy and honest. Made is very easy.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for your kind words. Input from individuals such as yourself is invaluable! Also, thank you for making the trip to see us all the way from Westfield! We appreciate you and look forward to serving you in the future!


    Hide Full Review
  • Buying Experience

    My husband and I were looking for a vehicle for our family that had plenty of storage. Naturally a van was the most viable option. We had looked a...

    Dealer Response

    Isn't it refreshing to 'make a purchase' instead of 'being sold?' We think so... This is why we try our best to make sure we are HELPING you to ma...


    Show Full Review

    My husband and I were looking for a vehicle for our family that had plenty of storage. Naturally a van was the most viable option. We had looked at another dealership, but we were not impressed with how we were treated. When we came to American for a van they had on the lot, we were met by a very helpful salesperson and very knowledgeable about the vehicle in question. We decided to wait a couple of days before eventually getting the van, but when we did we were not harassed or finagled into anything. They worked on a price with us and got us the best deal that worked for everyone. I would definitely visit this dealership again if and when we are in need of another vehicle. Thank you Jesus, Nate, and Gary for all your help.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Isn't it refreshing to 'make a purchase' instead of 'being sold?' We think so... This is why we try our best to make sure we are HELPING you to make a decision that's right for you as opposed to making one for you and trying to convince you it's right. We are happy to know that we accomplished this in your scenario! Thanks again for the kind words! Your input is invaluable!


    Hide Full Review
  • Best car buying experience i've ever had.

    I went into American after just walking out of bad experience with another lot with not a lot of hope for a good experience, but I was proven very...

    Dealer Response

    Wow! What a powerful review! You just described the excellence for which we strive every day! Thank you so much! By the way, be sure to come out a...


    Show Full Review

    I went into American after just walking out of bad experience with another lot with not a lot of hope for a good experience, but I was proven very wrong. The entire staff was very friendly and the sales professional I was set up with was very extremely polite and knowledgeable over the vehicles on the lot. Two days later they rolled a brand new Chevy Sonic off the showroom floor for me, got me set up in a very comfortable payment and with all the perks I would have never expected at no extra cost. I will never go to another dealership again after the amazing experience I got from American.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Wow! What a powerful review! You just described the excellence for which we strive every day! Thank you so much! By the way, be sure to come out and take a tour of the new facility when we move in!


    Hide Full Review
  • 2005 Chrysler Pacifica

    My husband and I test drove a 2005 Pacifica at a dealership near where we live. They were asking $10,000 and it had some issues, rust spots where ...

    Dealer Response

    We are glad that we able to help you with your purchase... and THEN take care of you AFTER the sale! Again... We don't want to simply sell you the...


    Show Full Review

    My husband and I test drove a 2005 Pacifica at a dealership near where we live. They were asking $10,000 and it had some issues, rust spots where it had been scratched, stained back seats and worn tires. I went online to cars.com and found a 2005 Pacifica Touring for $7999.00 at American Chevorlet Cadillac, it was in much nicer shape, nice interior, good tires. We loved our sales experience there. About week later I found there to be a leak in the back window, when I told the dealer about it they told us to bring it in. They diagnosed where the leak was, fixed it and did it at very little cost to us. This after the fact that it had been such a busy Fall it was five weeks after we bought the car that we bought it in. Thanks again Nate and the service department you were great!

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are glad that we able to help you with your purchase... and THEN take care of you AFTER the sale! Again... We don't want to simply sell you then forget you. We want to build a professional relationship that grows more and more as the years go by! Thank you for sharing your experience.


    Hide Full Review