Midstate Dodge, Chrysler, RAM, Jeep & Hyundai

4.5
(190 reviews)

Reviews

4.5
(190 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

New EV

I just bought an all-electric Hyundai Kona from Mid-state. I strongly recommend them if you're considering an EV. They are knowledgeable about the technology and incentives and are also friendly and professional. I worked with Charay, who made the purchase low-stress and easy. I love my new car!

1.0

Worst experience of my life!!!! Went there with a...

Worst experience of my life!!!! Went there with a scheduled appointment to get my winter tires put on to be told it would be 4 hours!!!! I then told them I do not want any scratches on my rims when taking my tires off. The manager who was still eating his donut talking to me told me no guarantees on scratching them. This is why I went to a Jeep dealership to get my tires on as they would have the right tools to do it! This is absolutely mind blowing! If you sell the vehicle you should have the right tools to work on them! Worst experience and will NEVER go back!!! Jeep will be hearing about this also!

1.0

Lousiest service on the planet.Jerks.Do not trust them AT...

Lousiest service on the planet.Jerks.Do not trust them AT ALL.They do not care about their jobs or customers one bit.

1.6

Service has been slow both times my car was taken here....

Service has been slow both times my car was taken here. For this visit, I called to confirm that the inspection would be free given I did not purchase my car there and was told it was. However, I was charged for the inspection and was told that it was only free if I bought the car from them specifically. I advised them that I had called in advance and the manager would not refund. I will not be returning to this dealer and given the customer service from both Jeep dealers (Midstate and Key) I have been to, I will not be purchasing another Jeep in the future. This was my 1st experience with a Jeep and it will be my last.

5.0

Hyundai Tucson 2019

Great experience. Staff was all friendly, helpful, and respectful. The service department was quick to take care of a couple of minor issues and did everything to make us comfortable while we waited.

5.0

We are really happy with our salesman Paul Kapusta . He...

We are really happy with our salesman Paul Kapusta . He has sold us two trucks and a lease Jeep. He is a wonderful young man. .

5.0

It is a terrible feeling when you need to go somewhere...

It is a terrible feeling when you need to go somewhere and you wonder if your car will will leave you stranded side of the road. Thats were i was at the begining of September. I had been looking at new and used vehicles but i am from the old school where a car with 100,000 or more miles is not a new car; and a new car is not worth $60,000 or more. I made a call to midstate and met Jon Tisbert. He showed me a grand cherokee that fit my needs with low milage and just three years old that fit my budget. Shortly after a little bit of honest wheeling and dealing, Jon handed me the keys to our newest car. I can not thank Jon and the team at midstate for their help. We love our grand cherokee and the dependability that comes with it.

2.0

Seen better

I contacted them on questions about a particular jeep I was interested in. They said they sent the info on it and never did. I asked them to resend it and still got nothing. So I gave up on them but since then I keep getting emails from them asking what I am looking for in a vehicle. Well I asked about a specific one and got nothing on it so they should figure out that that is what I am looking for. They still have the jeep and I still haven't gotten info on it so I will look elsewhere.

Dealer response

Melanie, You may want to check with Comcast, your e-mail server to find out why you don't get all your e-mail. We have no other way to contact you, since you only provided an e-mail address and no phone or text message contact info. We received your request for information a little after 8 pm on 07/10/20 on a Friday night. By 9:17 am the next morning our product advocate had sent you a price quote from our server and followed up to make sure you got it. You got back to him at 10:13 am to tell him you didn't get an attachment, which was true since he mentioned the quote was sent in another e-mail. He responded in minutes with that original quote attached to an e-mail. 3 Days latter you emailed stating "I was just wondering what your final price was" Paul responded AGAIN within minutes, this time not putting the price as an attachment but typing it in the body of the e-mail. This was the third time we show the quote being sent out. Follow up e-mails were sent on the 17th and 19th of this month. The problem seems to be on your end, as we don't understand why you mention getting some of Paul's e-mails but not the three with your price. A simple phone call to let Paul know that you didn't get the quotes he asked if you had received would have gone a long way, since your service with Comcast decided not to somehow get the three price quotes to you, but 10 other e-mails appear to have gone through and we got only 2 from you. We would like to be able to assist you still, but that Jeep has been sold, paid for and is waiting to be picked up from an out of state customer that valued the price we gave them. Best luck and sorry we couldn't have helped you do to some e-mail issues.

1.5

Brand new brakes failed inspection

I bought my car here, a 2016 Dodge Grand Caravan. Buying experience was ok I suppose. I was promised free inspection as long as I owned the car. Good deal. Well inspection times was near, I brought the vehicle to the garage I chose for brakes as they were needed. I know this because I have 22 years experience in as an auto tech, with my inspection license. I did not do the work myself as I had a heart attack a couple weeks before hand. Why I no longer work in this field. Well I took the van to midstate for my free inspection. The van was failed for brakes all the way around. Saying they had to much rust. Hmmm I just had the brakes replaced four days prior, less than 400 miles on the brakes... so I left drove straight to another garage, told them why it failed inspection had them check the brakes. There was nothing wrong with the brakes, they inspected the vehicle for me. Passed with no problems what so ever. You can do as you please just be aware.

Dealer response

Mike, we are sorry you feel this way. We have offered twice to look at it again and on other social media sites you have said it is too far to drive, so we understand you don't want us to double check the inspection. We are confused, you have posted it was less than a 1000 miles, then on another post less than 500 and now today less than 400? Our service adviser took you over to look at the brakes so you could see the rust that our tech felt was over 1/2 inch cumulative, causing her to not issue a Vermont state inspection sticker. We understand another shop looked at it and we can't speak for why they felt it passed, we don know there was errors in items like the plate number on the inspection report that is on file with the state, so we question how thorough it was from the history we can see. Again we are sorry there seems to be a disagreement and only wish you would have taken up on our offer to review the work so we could have solved the confusion.

5.0

Should be more stars

I went to mid state yesterday and I worked with Ed mike Jess and Dave they all worked very hard to be able to help me yesterday

Dealer response

Thanks Kristina for allowing us the opportunity to help you into a almost new 2018 Nissan Sentra. We enjoy working with customer like yourself to help them find transportation that meets their needs. We hope to see you again in the future when you need your next vehicle.

Read all 190 reviews