Wes Finch Auto Plaza Inc.

4.6 out of 5 4.6
Rectangle 48
Sales 8:00 AM - 6:00 PM
Service 7:30 AM - 5:30 PM

Wes Finch Auto Plaza Inc. Hours

Sales

Monday

8:00 AM - 8:00 PM

Tuesday

8:00 AM - 6:00 PM

Wednesday

8:00 AM - 6:00 PM

Thursday

8:00 AM - 8:00 PM

Friday

8:00 AM - 6:00 PM

Saturday

8:00 AM - 4:00 PM

Sunday

Closed

Service

Monday

7:30 AM - 5:30 PM

Tuesday

7:30 AM - 5:30 PM

Wednesday

7:30 AM - 5:30 PM

Thursday

7:30 AM - 5:30 PM

Friday

7:30 AM - 5:30 PM

Saturday

8:00 AM - 12:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since July 2001

We are a family owned dealership selling new and used vehicles for over 38 years... I guess you could say we definitely

...

know the car business well! We started with Chevrolet and Oldsmobile in the 1970's. And through the years have added Dodge, Chrysler, Buick, GMC, and Jeep. In 2009 Chrysler Corporation and General Motors asked Wes Finch Auto to be a part of the new General Motors and Chrysler Corporation companies going forward. We are proud of our reputation for excellent customer service as well as fair and honest hometown sales and service practices. We would appreciate the opportunity to earn your trust and business.

"At Wes Finch Auto Plaza, you always get a Great Deal and a Great Deal More!"

Sell & Trade

Sell or Trade-in Your Car for Cash
Dealers are constantly looking for used inventory. Request an appraisal to find the cash or trade-in value of your car.
Request an Appraisal

Service

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

4.6 out of 5 4.6
71 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.
  • 5.0 out of 5
    May 28, 2019

    I was looking for a Equinox all over the midwest. Found the one at Wes Finch Saturday morning picked it up Saturday afternoon. That is how you buy a... car. Marty Talarico. Des Moines, Ia

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Well thank you Charles Martin Talarico! We appreciate you taking the time to leave this wonderful review and also very much appreciate your business!... We look forward to your next visit and have a great day, take care.

  • 5.0 out of 5
    February 22, 2019

    After dealing with terrible customer service from getting my oil changed at the place I bought my car from, I decided to give Wes Finch a try for my next... one. I was not disappointed! Everyone was friendly! Jessie was very sweet and answered all my questions when I called to set up my appointment! Ken in service took his time and went over my car report with me! The lady at the check out desk was very nice and I had a good conversation with her! No one was rude or made me feel rushed! And the place was clean! I will continue making the extra trip to Grinnell for my service work from now on!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for the kind words Lindsey! Very much appreciated. And, thank you so much for giving us and our Service Department the opportunity... to service your vehicle. We are happy that you had a great experience and hopefully we'll get the opportunity to see you again! If we can help you with anything else, please let us know. Safe travels!!

  • July 11, 2019

    Was traveling across country on vacation and blew a radiator hose on my trunk pulling my camper. The tow driver took me to Wes Finch on Sunday morning... and was greeted by someone who worked there and was told to just park my camper in the back lot and camp there till the repairs were done. Nicer staff and courtesy driver around made the 3 days in a bad situation nice and relaxed. Thanks

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    CampingR......thanks so much for making the time and effort to leave this wonderful review. We're glad we could assist you and get you on your way in... a timely fashion. Again, thank you. Enjoy your vacation and take care.

  • 5.0 out of 5
    September 5, 2018

    Recently bought a used car from Wes Finch. Our sales rep was very knowledgeable and treated us great. Would recommend Colene to anyone looking for a car

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hello, we're glad to hear you enjoyed your visit with Colene! We understand that it's an important decision where you purchase your vehicle from, and ...are so grateful to have been chosen! If you have any questions about your new vehicle, please do not hesitate to give us a call, we're always happy to help.

  • 3.0 out of 5
    July 6, 2018

    Wouldn't come down on price even after they found out it needed more work than anticipated initially. When I asked if they could do any better on price,... they told me they could maybe do $100 off, even though it needed an extra $400 worth of work, along with the massive amount of work it needed outside of that. Didn't really try to work with me, and put me off a bit from wanting to go back there.

    4.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    2.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 2 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    June 26, 2018

    My husband and I purchased a used truck at Wes Finch yesterday. They gave us a decent trade in on our Saturn Vue. When I initially inquired on this truck,... I was told that they were just waiting for the gentleman who wanted it, to sign the paperwork. I indicated that if that sale fell through for them to please call me. Coleen promptly did so on a Saturday. It was quite a drive from Southeast Iowa and originally they had planned on meeting us halfway. We really appreciated that option, but unfortunately fell through when they didn't have enough Staffing for the day. All the same, nice truck, good buy, very personable gal; Coleen is. It was a fast efficient process and having come from Michigan, I can tell you it's nice to be getting the plates in the mail instead of waiting in line backed outside of a Metro Detroit Secretary of State office.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 4.0 out of 5
    April 25, 2018

    Everyone at Wes Finch auto made buying a new truck easy. Kent and Kirk were both very helpful from trading in my old truck to making me comfortable in... my new GMC Canyon. Thanks love the new truck!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    It's our commitment to ensure quality customer care by providing comfortable and relaxing facilities as well as friendly and professional service to o...ur guests. Please come see us for any future needs.

  • 5.0 out of 5
    January 11, 2017

    I was very pleased with the service from all the staff. Zeb worked with me to get a vehicle that fit my family needs.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for taking the time to write a review! We are so glad that you are happy with our service and your new vehicle! If we can help you in the ...future, please don't hesitate to contact us. Happy New Year!

  • 1.0 out of 5
    June 5, 2016

    No response from this dealership,, ,still waiting for return phone call

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Our apologies Chase! I'm not sure of the miscommunication but it's unacceptable. We have a 2000 Pontiac Grand AM with only 65K miles. In fantastic ...condition for $5,968. Again, we are so sorry for not returning your call.

  • 5.0 out of 5
    May 26, 2016

    Very happy with our experience at Wes Finch. We bought a used van and still driving it today. They will treat you right and give you a good deal.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you Ronda for your kind words! We're so happy that you're happy! If we can do anything for you in the future, please give us a call. Again, T...hank you, your business is always appreciated!

View More Reviews