Mercedes-Benz of Valencia

4.6 out of 5 4.6
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 9:00 PM
Service 7:00 AM - 7:00 PM

Mercedes-Benz of Valencia Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 9:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 9:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 9:00 PM

Thursday

9:00 AM - 9:00 PM

Friday

9:00 AM - 9:00 PM

Saturday

9:00 AM - 9:00 PM

Sunday

10:00 AM - 8:00 PM

Service

Monday

7:00 AM - 7:00 PM

Tuesday

7:00 AM - 7:00 PM

Wednesday

7:00 AM - 7:00 PM

Thursday

7:00 AM - 7:00 PM

Friday

7:00 AM - 7:00 PM

Saturday

8:00 AM - 5:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since June 2013

Morrie Sage was forced to leave his home twice in his life; once from Poland during World War II, the other from Cuba du

...

ring Fidel Castro's regime in 1959. Upon finally finding sanctuary in Los Angeles, CA, Sage was able to open his first Datsun dealership in 1969. Despite his previous hardships, Sage grew his business to 6 dealerships that today employ over 1,000 people, with annual sales upward of $700 million. Mercedes-Benz of Valencia is a monument to Morrie's hard work and determination and we honor him every day through our business ethics and strong customer relationships. Pay us a visit today to see what his legacy can do for you.

"See our state of the art location! 10 year Anniversary Sale!"

Service

Oil, Filter Change

$149 and up*

Multi-Point Inspection

Complimentary

Car Wash

Complimentary

Battery Service

Complimentary

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

4.6 out of 5 4.6
682 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    October 21, 2019

    Remember that famous line in the 1996 motion picture Jerry Maquire? “Show Me The Money!” We recently return our leased Mercedes at Mercedes Benz of Valencia... for an evaluation and lease of a new vehicle. The lease was almost over and Mercedes contacted us and told us they would evaluate the vehicle at our home and let us know if there was any assessment of damage or wear and tear. We also got a reach out from William Mousa at the dealership around the same time who told us to forgo the Mercedes evaluation and just bring it in to the dealership instead and they would perform the evaluation of any wear or damage. Based upon this communication, we took the vehicle into Mercedes Benz of Valencia, where it was evaluated by two different people and we were told everything look fine. There were two scratches but the cost of these would be erased if we leased a new vehicle. We selected a new vehicle and drove off the lot the same day. About a week later, we received a bill from Mercedes for almost $2000 for wear and tear of the tires and scratches. When I complained, to Mercedes Benz and told them what had transpired, most of the charges were taken off but we were told by the dealership to pay the remaining money to keep our account current. We paid the amount due in full and we agreed in September that the dealership would send a check for $150 to make us whole. When the check didn’t come, we contacted William Mousa (who did the lease for us) who told us he would check it out with his General Sales Manager (Kaz Fouroutan) but nothing was done and we still waited. When I contacted Mr. Fouroutan directly by email, he wrote back at tepid note, “we are working on it.” This was now in October. When nothing came of that, I email Chris PAZ General Manger of the dealership and he sent me an email containing an image of an unsigned check cut back in September with no note attached. It is now the 22nd of October, and no check has been sent or received by us. The response by management of this dealership was tepid and non-professional. William m Mousa, pretends to care but really has done nothing to solve the problem. Unfortunately, this dealership wants your money and once it has locked in a deal, you are on your own. I would not do business with this dealership in the future. I am not sure why they would send me an image of an unsigned check dated a month before with no other note or explanation. What is the symbolism of that? You are not worthy of a reply. While $150 is not a lot of money, it was something promised to us and not delivered. Now it is up to me to take time out of my life to get this dealership to honor their commitment and treat their customers with at least a minimal level of courtesy. All I can say to them at this point is SHOW ME THE MONEY.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    November 28, 2018

    So, Mercedes Benz of Valencia is truly a xxxx-storm of great proportion! My biggest mistake was buying a Mercedes Bense from Valencia. The Salesman was... Shareef. Though he was nice, at the end of the sale he was only interested in the "survey" via email, and insisted that I give him full positive rating. Well, I haven't filled that out yet, but I sure will be doing that after the CURRENT DEBACLE is resolved. First, I did not get a good deal on my trade in, and they did not offer a fair discount. It later came to my attention that purchasing the same car from Mercedes of Thousand Oaks would have been far more beneficial. Second, when I met with the financer, I literally was talked into adding on all the bells and whistle programs. I purchased ALL the available add-on packages. Of note, if you take your car down for whatever reason, they are to give you a loaner car. At this moment, my husband is sitting at Mercedes Benz of Valencia, where they have denied the loaner, which is a part of the package. Also, at the point of purchase, when I was asked about the spray coating, I was told by Jeff verbally that we would be getting a loaner car. Well, my car is in service right now not just for spraying, but to a tire replacement, as I have a huge nail embedded in the rear passenger side tire. FYI, I purchased the tire program. There are 2 reason why my car is there, and that should more than cover a loaner car. Well, they are not honoring that. Third, and this is my favorite. I received an email from Jeff Cohen, the financer, on November 6th stating there were issues with the financing of my car. That in itself is a very long story, but to summarize the results, Jeff asked me for $804.21, stating that Mercedes had to pay my first payment because financing was "late." I gave him payment, but requested proof of all this. Meaning, I wanted proof that Mercedes paid the lender. What I received on 11-21-18 was a receipt of my payment to Mercedes. I then again requested proof of payment from Mercedes to the LENDER. I informed Jeff telephonically again indicating that I wanted to make sure that what was going on was truly honest and above board. THEN, I receive a bill from the lender, dated 11-16-18 indicating that payment was due on 11-18-18, but postmarked 11-20-18. Incidentally, I received this right before Thanksgiving. I called Jeff who assured me that "everything is fine," they they posted payment for the car due to their late financing issue, and that my next payment was in January. I contacted the lender and this in fact, was not true. They stated payment was still pending. Also, Jeff made the mistake of having the mailing address as one of my homes, and not my true mailing address. To resolve this, I had my lender for my other car take over the loan, and now everything is resolved. It is resolved, but not at the hands of Jeff Cohen, but by my own actions. All this pains and disturbs me. I could have just taken my BMW, ACROSS THE STREET, purchased another BMW, and had received 1: fair value trade in on my BMW; a better deal on the new vehicle, appropriate business practices on the part of the dealership; and most important, honoring the parameters of ALL the add-ons I had been suckered into purchasing. In final note, I did email Jeff and Shareef today to see if they could assist my husband who has been sitting in service for HOURS! Both have ignored my emails, and are strangely, "unavailable," when my husband asked for them directly. BUYER BEWARE! If you would like proof of anything that I am saying, feel free to email me! I would love to send you screen shots of the drama incited by Mercedes of Valencia. #MercedesBensofValencia

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • July 9, 2015

    When I was looking for a certified used Mercedes, your salesperson, William, stood above and beyond the rest. (I had contacted 3 other Mercedes dealerships;... they all had at least 2 of the sub's I was interested in) William called me back in a timely manner and gave me really great customer service! Ammar was also very helpful, explaining to me and later, my fiancé, how all the gadgets and features on our new GLK worked.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Paul, congratulations on your brand new GLK! William and Ammar are great asset to our team, so it does not surprise me that they were able to get you ...set up with your perfect vehicle. We make it a goal of ours to show you all the options and features your new car has to offer so that you are completely comfortable with your new purchase. Our knowledgeable sales team is patient and eager to assist. Thank you for taking the time to notice those efforts and leave us this 5-star review. I will be sure to pass along your praises to them and all of us hope to see you again when the time comes to service your new car. Kind regards, Ray Penman, General Sales Manager, 800-731-4632

  • 1.0 out of 5
    November 28, 2018

    When you are buying a new car the customer service is this dealer is fantastic. That level of service ends the moment you drive off the lot. I less than... one month after my purchase I needed to bring my car in due to a nail in the tire. I called ahead and scheduled an appointment and requested a loaner vehicle. When I arrived no one could find any record in their system of my appointment and I was informed that there were no loaner vehicles available. Despite having the email confirmation of both my appointment and my loaner I was was lucky enough to spend the next 4 hours in the waiting room. Complete disregard for customer!

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    November 28, 2017

    Amazing service & verity also good price I like CUVs so much & I hope there's more SUV on special deals! The employees was very helpful & friendly I like... to always go there & look what's new you have! ¿

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    November 10, 2017

    It was a very good experience. The credit process was very fast and efficient. They made the purchasing process very easy.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    November 8, 2017

    Trusting Matthew Giesser to do the right thing is comforting! Making appointment is convenient. The work done is excellent! I'm very happy with the staff!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Lili and thank you for your great review! We appreciate Matthew as well as the rest of our staff and I'm thrilled that they have taken care of you ...and accommodated your needs. We strive to keep our guests satisfied and I'm very happy to hear that this was achieved with you. Thank you again! Best regards, Ray Penman, General Manager, 800-731-4632

  • 5.0 out of 5
    November 6, 2017

    David was very nice, professional, and knowledgeable. He was not pushy like other salespersons we have experienced. We are very satisfied with the service... and attention from the staff at Mercedes Benz Valencia.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for sharing your car shopping experience with us, Jose. We really appreciate this feedback and I'll be certain to share your complim...ents with David and the rest of the staff. We pride ourselves on offering high-quality customer service, and I'm glad we were able to take care of you. It was our pleasure! Warm regards, Ray Penman, General Manager, 800-731-4632

  • 5.0 out of 5
    November 4, 2017

    This dealership has an organized check - in with no wait time; approachable and friendly staff; my service advisor has always been prompt in notifying... me of any updates and making sure I have a loaner car so my schedule does not get interrupted with a maintenance appointment.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Tuesday, thank you so much for sharing this great feedback with us. Reviews like yours help us to make sure that we're meeting the needs of our custom...ers and I'm glad to hear that you were pleased with your visit. We look forward to seeing you for your next service appointment! Best regards, Ray Penman, General Manager, 800-731-4632

  • 5.0 out of 5
    November 4, 2017

    Jordan provided us with the best car buying experience before, during, and after our purchase. Exceptional attention to all our needs.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for leaving this remarkable feedback, Deborah. I couldn't be happier that you enjoyed your experience here at our dealership and that Jordan... was there to provide you with such exceptional service. Thank you again and congratulations on your vehicle. Best regards, Ray Penman, General Manager, 800-731-4632

View More Reviews