Auto Republic Fullerton

1.8 out of 5 1.8
39 reviews

Average Rating

1.8 out of 51.8
39 lifetime reviews.
this dealer

Reviews

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    October 12, 2019

    Rude, unprofessional salesman that actually chided me for speaking to two different sales people. They said I shouldn't have "gone behind their sales peoples... back." Then accused me of trying to screw them over somehow. It's obvious that each salesman is out for themselves and there is no teamwork or proper management to speak of at this location. Not surprisingly they said there was no sales manager there that day. No Sales Manager on a Saturday, a dealerships busiest day? On top of the most comedically horrible customer service ever, I tried to ask them why they charged more than $1,000 in extra fees on top of the agreed upon sales price, tax and license... they hung up on me. They also have a horrible policy of putting LoJack on every car they buy and making the CUSTOMER pay for it when they sell it to you whether you want it or not. That's $695. Bottom line is you can get better customer service anywhere and you can get a better final/out the door price anywhere.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 4.0 out of 5
    September 23, 2019

    Good morming to all stuff and thanks for take the time to answer my review, and i gotta say this time Marco is helping me as a profesional he answer me... back ! And now hes trying to help me with this, same way as I can write a "negative comment" i can do write a positive rewiew and I have to say Marco ia doing great in this process , and i gotta say thanks again to the staff for listen and helping in this and give me adivice and quality time Thanks Marco!! ✌

    4.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • August 4, 2013

    Had my beautiful black EVO delivered here from their Cypress location. Very clean lot and a decent team, they gave me a free service postcard in the mail... today, wanted to come and rate the service Solomann and Tim were very helpful with my needs and set up a return for basic service. Fullerton Auto Square is ok in my book. Best ~Luan

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 2 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    March 18, 2019

    called about a specific car--- asked to talk to a person that knew this car--- lexus ls600h. the lady said everyone there know about all the cars... you... know that is a specialized car. she couldnt hear me. put me thru to someone and after 3 mins no one answered.... so heres my feed back... id rather be buying the car though

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    8 people out of 13 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi John, I wanted to stop by here and update my response to this inquiry. I am glad we were able to link you up with Marco here -- someone who could ...answer your questions about this specific vehicle as well as ensure that you were provided with a video and/or photos of the Lexus. I did receive your text; however I am usually in bed by midnight, so I thought I'd respond here. I appreciate the time you've put into thinking the deal over as well as working with us on this vehicle. Your sentiments and insight have been fwd'd to ownership and we're sorry we weren't able to make a deal. That said, I did want to ensure you received the customer service that we promise every customer, and we're sorry that we missed the mark for you the first time around -- it shouldn't have been that way. I hope you have a great weekend and I wish you all the best in finding a vehicle you love. Thank you for helping bring this situation to light. It helps us tighten-up the ship as well as ensure that our customers are being taken care of. You're the reason we get up and come in to this each day. All our best, John. =============== Prior response: Hi John, First and foremost, we're extremely sorry to hear about the service you received as this isn't the way we've trained our team members or organization. As consumers ourselves, hearing this is extremely disheartening and I personally understand all the intricacies involved when trying to find out about a specific item (or vehicle) that has such specialized options. The Lexus LS600H Hybrid is definitely a monster when it comes to the details and options. We understand that each car has a buyer and each buyer subsequently has questions about the specifics of that vehicle. We're so sorry to hear that you were let down by our team member and to hear that your call wasn't routed properly. If I may speak candidly, as a person who wants to spend $35k on a vehicle I've been searching for, I would be upset and frustrated as well. That said, I hope you'll give us another opportunity to earn your business, as well as provide you with actual concierge service when it comes to this vehicle (or any vehicle in our inventory). If you'd like me to set up a call or appointment with one of our helpful team members -- one who knows his stuff and can walk you through both the basics, and take a video of the vehicle for you and send it to you via text/email, etc... I would be happy to this for you. Please call me and we can set up the call for anytime you'd like. If you have a specific question (or questions), I will look into those for you as well, and get someone to provide you with video if you'd like. If you're local, we'd love to meet you and take you out on a test drive and show you the vehicle. As a side note, I'm going to review the phone calls and see who you spoke with, and get in touch with them as well in order to see what occurred, and how the call should have been handled. Please let me know, I've got my phone on and ready to help. Thank you John and we're sorry we let you down; we hope to make it up to you and help you get into a vehicle you love this week.

  • 1.0 out of 5
    November 19, 2017

    See my review on yelp and everybody’s else’s . This dealer is not a customer service oriented dealerships, lacks in real leadership quality.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    7 people out of 8 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    March 18, 2017

    Looking at cars not one person came out to help...

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 5 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Damian, Thank you for taking the time to come visit us at Auto Republic and for the feedback regarding your experience. We're terribly sorry that ...no one greeted you on the lot and that you did not receive the help you deserve. There is no excuse for this, ever, so we wanted to apologize to you, and also wanted to find out a little more about your experience so that we can address it with the team. What was the date of your visit and did you eventually speak to someone or were you simply browsing one of our lots? Though we normally have a team member on the lot(s) that looks out for incoming customers, the lots are pretty large and span a few city blocks here in Fullerton. Since as a dealer, our job is to assist you and we want to sell vehicles, the only explanation (without making an excuse) is that everyone was probably assisting a customer at the time and either A) didn't see you over all the cars in that large space or B) they did see you but were unable to leave their current customer and hoped that you'd come in and speak with us when you were ready. I'd love to offer you Concierge Service for your next visit, from helping you find the right vehicle and/or setting up a test-drive to requesting info and an appointment for evaluation on a trade-in if you have one. Please call me direct at 714-869-7658 and let me help you and answer all of your questions. Your feedback is appreciated and again, we're so sorry we missed you -- we'll be speaking with the team to ensure this does not happen again. Thank you Damian.

  • 1.0 out of 5
    March 6, 2017

    This dealership was very unrealistic. I came out to take a look at a used 2016 Mustang, priced at 25k, which is very high for a used Mustang to begin... with, considering how fast they lose their value. I expected that at this price the car would be in excellent condition. Plus, the photos of the car that they posted on cars.Com were making the vehicle look amazing. Far from it.... The car had several issues, chipped paint, worn out tires, several large and noticeable scratches, damaged and scraped rims and a hole in the rear bumper as well as the scraped front bumper. It was apparent that the previous owner hit something with his rear end... When I pointed all this out to the salesman and told him that the condition doesn't match the price, all he said was "we are no haggle dealership"... He did not seem interested in what i was saying whatsoever... He did offer to ask the manager as to what can be fixed, but at that price, used Mustang should be in very good condition... I felt they were unrealistic with their pricing and the "no haggle" approach on used, damaged cars, so I left...

    2.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    4 people out of 5 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Mustang Fan, Thanks for visiting Auto Republic and for providing us with some feedback based on your experience. We understand everyone may have d...ifferent expectations when viewing a vehicle, so we take 32 hi-res photos on our site of each vehicle. These photos are not processed in any way (we don't have time based on our large inventory) so they go straight from the camera to the site. We understand you had some issues with regards to the condition of the Mustang, so we went ahead and did a thorough in-the-sun inspection on all the points you mentioned. The vehicle is a hard-to-find 2016 EcoBoost Premium Package Mustang with Leather & Navigation, with only 12k miles on the odometer. There is a small pinky-tip size blemish on the rear bumper, but by no means "a hole." It's also small enough that we actually missed it walking around the car a few times, looking for a hole, and by our standards, especially on the 2016 with 12k miles, the blemish did not constitute a re-paint of the entire panel. We did however observe some minor scratches, two of which would've buffed out (which as the salesman mentioned, we'd be glad to do for you), and yes one wheel had some minor rash on the rim by the tire -- but it's also correctable with simple touch-up. The tires all have about 97-98% tread and they're high-end, again it's only traveled 12k miles in less than a year on the road. The car's front splitter or rubber lip has a bit of rash from going up a driveway probably, but this is not the front bumper; it's there to protect it. The vehicle is priced at $24,881 and once running the numbers on this hard to find vehicle -- again, not too many Black, 2016 Ford Mustangs with the EcoBoost Premium Package + Saddle Leather Seats & Navigation are available, let alone in the pre-owned arena. We ran checks and comps on others and they are priced at $27,000+, which is also what we were initially told we should post the vehicle at (though we did not). Since we're a haggle-free dealership and taking into consideration the small buffout, touch up on the wheel and the imperfection in the lower rear bumper (visible in picture 7 of our site), we priced it at $24,881 -- making it affordable, a steal for an almost-new Mustang with this package + not having to haggle or go back and forth -- it's priced correctly. We understand everyone may grade a car's condition differently or expect to haggle with the dealer on price based on minor imperfections, but our team works hard to take these things into consideration before pricing the vehicle to move, especially when it's a hard to find vehicle -- most dealers would charge a premium on that alone -- our price point says otherwise. Still, please know we appreciate you coming down and taking a look at the car -- we are committed to making sure our inventory and haggle-free pricing speaks for itself in the industry; if you're interested in taking a look at this vehicle again or would like to chat further, please let us know -- we're always here to help and are sorry that we were unable to make a deal. Thank you

  • 4.0 out of 5
    February 26, 2017

    Ej is a nice dealer to handle the process of buying the car.

    4.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 4.0 out of 5
    September 19, 2016

    The buying process was relatively easy with the no-haggle method. While I was hoping to get a little discount, the quality of the pre-owned cars they... sell seem to be outstanding (time will tell) since the cars looked like they came out of the showroom. One of the reasons I didn't give them 5 stars is they should have at least dusted the car I bought (it was black so you can see the dust rather easily) and made some little effort gluing the plastic on the front grill where there was a really slight crack that's hardly noticeable. They could have also showed/highlighted the features of the car. Their sales staff are vey knowledgeable of the cars, though. I wasn't really looking to buy an Acura ILX but after the test drive, I think it is a good value for the price Auto Republic was selling it. Thanks.

    4.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    September 11, 2016

    We needed to use a credit union to finance the car and because we are educators it had to be a specific one, this dealership was super helpful with all... aspects of the buying process. They went out and actually pointed out all the flaws with the car to be sure we saw them and knew what we were getting (just cosmetics, but still...) Nice honest experience. I do recommend them if they happen to have what you are looking for, they are up front and easy to work with.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 2 found this review helpful. Did you?