Basil Resale Delaware

4.8
(232 reviews)
Visit Basil Resale Delaware
Sales hours: 9:00am to 8:00pm
Service hours: 7:30am to 4:30pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:30am–4:30pm 9:00am–8:00pm
Tuesday 7:30am–4:30pm 9:00am–8:00pm
Wednesday 7:30am–4:30pm 9:00am–6:00pm
Thursday 7:30am–4:30pm 9:00am–8:00pm
Friday 7:30am–4:30pm 9:00am–6:00pm
Saturday 9:00am–2:00pm 9:00am–5:00pm
Sunday Closed 10:00am–3:00pm
(716) 312-1816 (716) 312-1816

Inventory

See all 66 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since May 2018.
Basil Resale Delaware is part of The Basil Family Dealerships. We specialize in clean low mileage vehicles. Basil Resale Delaware is just minutes from anywhere in Western New York. As Buffalo's largest Resale Center we have options for you. Good credit bad credit or no credit we have a lender that can help. With over 1100 vehicle to choose from we can help. Basil Resale Delaware is also a state of the art full service repair facility. Basil Resale Delaware can maintain any make or model vehicle. We are "Just What you're lookin for!"
Just Great Deals!

Service center

Phone number (716) 877-1500

Service hours

Monday
7:30am–4:30pm
Tuesday
7:30am–4:30pm
Wednesday
7:30am–4:30pm
Thursday
7:30am–4:30pm
Friday
7:30am–4:30pm
Saturday
9:00am–2:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.8
(232 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

STILL THE WORST CUSTOMER SERVICE EVER!!

This is an update on a past review . Which was the WORST CUSTOMER SERVICE I have EVER!! RECEIVED. Not only did the head mechanic claim to give me new brakes which were the same brakes painted over. But I had to replace the battery in the car because it was an old battery. Also when they drove my car they drove to grand island how do I know this because I GOT 6 DOLLARS OF TOLLS MAIL TO ME FOR GOING TO GRAND ISLAND !! A place I have not been to personally since 2020. I HAVE NEVER IN MY LIFE SEEN THIS. This is by far the worst customer service experience I have EVER HAD

5.0

Great Customer Service

Customer service was absolutely phenomenal. I went in with my parents and we had a price range set and they met our requirements. Our sales consultants name was Lauren and she was more then a pleasure to deal with. She was very helpful throughout the whole process. I highly recommend going to Basil Resale. You will not be disappointed!

1.8

Dishonest

Lied about condition of the vehicle, tried to cover up extensive rust with cheap under coat. Claimed it was done when the truck was purchased but some spots were still wet.

5.0

Eric R

Great service thank you to Lauren and crew for a great experience I would recommend to anyone and would purchase another automobile from them anytime

5.0

2014 Chevy Silverado

Dealer was honest, quality truck, and trade in value for my previous vehicle. Satisfied with my purchase from basil resale, sales rep Lauren Allison was great.

1.0

I do not recommend this dealership!!

I saw a 2012 Chevrolet Equinox on the website for $10,000, and when I went in to test drive/talk about finances, I was told the bank was looking for a $3,500 down payment (even though my credit score was close to 700) He also mentioned that he called THREE banks. He did this without talking to me. (I was already approved through my credit union, and would have went through them had I known) and each time it hit my credit. Needless to say I walked out of there without a vehicle because I will not do business with a shady company!

5.0

New car

Very understanding very professional took the time to listen to what I had to say test drove a vehicle no pressure whatsoever they recommend this dealership Haley

5.0

Enjoy what you want.

Basil Resale gave me a chance to purchase high quality vehicle. Thanks to a great staff, Kevin and Lauren were awesome. Thank you much guys.

Dealer response

Awesome thank you!

5.0

I would highly recommend this dealership.

They were personable and friendly and very nice. I would absolutely recommend them to my friends and family. They were very patient with me. Thank you!

Dealer response

Our team strives to deliver an excellent experience, and we are glad you found this to be the case during your visit. If you have further needs or questions, please reach out!

4.5

Thank you

Keyre hope I spelled that correct helped us tremendously thank you so much for your customer service and non stop dedication to making sure we received the vehicle we wanted.

Dealer response

We're glad you had such a wonderful experience with us! Our goal is to make purchasing a vehicle fun, we are happy to hear that you felt at ease with our team. We sincerely thank you for the positive review, and look forward to seeing you again soon!

Read all 232 reviews