Maxwell Ford Supercenter

4.7 out of 5 4.7
246 reviews

Average Rating

4.7 out of 54.7
246 lifetime reviews.
this dealer

Reviews

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    December 28, 2018

    Beyond miserable experience buying from this dealership. Long story short, we live in Ohio and flew down to purchase a truck from Maxwell Ford because... it was exactly what we were looking for. FOUR MONTHS LATER we still did not have a title for the car. We were lied to on numerous occasions regarding the whereabouts of the title, dozens of voicemails were ignored by the GM, and we eventually had to file a suit with the state of Texas in regards to this. It began with being told the title was in the mail, then being told the title was coming from California, to then being told the title didn't even exist! There was a time period where we could not even drive the truck because the tags were so expired and the BMV would not issue us new ones. We finally decided to call Ford corporate after all other options were exhausted, and somehow the dealership was able to OVERNIGHT us the title. Please, oh please, tell me why this was not done three months ago? I can only assume it's because we paid in cash and live over a thousand miles away. Absolutely infuriating and exhausting experience trying to get these people to simply do something that is part of their job.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hello Rebecca, I am sorry for the problems with your transaction, I will not discuss the great lengths we had to go with the original stocking deale...r in California but I want you to know this was tough for everyone involved. I believe you have everything you need to get your new vehicle registered, and I would like to speak to you if not: and no I do not believe you ever left me a voicemail. My name is Greg and my email address is below. Greg Kimball General Manager gkimball@maxwellford.com

  • 1.0 out of 5
    December 28, 2018

    What a ridiculous experience I've had with Maxwell Ford. Two interactions in six months, and both were less than stellar. In summary: 1) No ability/willingness... to give customers a reasonable-for-the-work being performed waiting period 2) Poor understanding of service contracts - first response is "it's not covered". Make sure you know your rights. 3) Generally poor customer service. 4) ADVICE: Be a good advocate for yourself, particularly if you are female. The whole tale follows: The first - an oil change - necessitated a three hour wait for a booked service "because we like to get everyone in at the same time". I have a service maintenance plan, which I asked to use for a piece of door trim (I was just out of the warranty period). According to the service technician the loose trim would require a new door, which wasn't covered by the contract. I accepted him at his word, and castigated myself for leaving it until after the warranty had lapsed. It was only a piece of trim so I bought some super glue to fix it. I then checked the contract which says that something is covered as long as it's not specifically excluded. Surprise, surprise, the door wasn't excluded. I chalked it up to experience. My latest run-in happened when I invoked the wheel-and-tire coverage I purchased in addition to my service contract. I damaged two tires and wheels falling into a pot hole, and needed to have them replaced. I took the damaged parts down to Maxwell (again, a scheduled service), and my technician's first response was "they're not covered". Anticipating idiocy, I had familiarized myself with the contract, which covers "road hazards, and specifically puts pot holes in that category (unlike road works, which are specifically excluded). I pointed out the appropriate clause. Technician seemed surprised "I didn't know it covered pot hole" (makes me wonder how many people have been cheated out of replacements). The tires and wheels were replaced after two trips (i.e. two separate three hour waits), and I thought I was done. Apparently not; I barely reached home when John, the technician, called to say he needed the DOT numbers from the tires for their records. I gave him same. All done? No, I received another call about a week later to say I needed to come in (a 20 mile drive) so that he could look at the numbers as "I have him the wrong ones". I declined to make that wasted journey, and suggested I send a picture of the tires. The pictures I showed the same DOT numbers I had given John a week earlier.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Jane, I am sorry for our poor customer service and for how you were treated. I want to make up for this: can you please contact me directly so I can... personally assist you? My name is Jim and I am the Service Manager. Jim May Service Manager jmay@maxwellford.com

  • May 10, 2018

    David Terrell was really helpful with a simple and effective approach. He and Ike Haines worked with me to get the best possible prices for my trade, and... with the car I wanted. Very happy. Fernando in the finance team was also great to work with.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you Mike for the kind words! We thank you for your business and look forward to your next visit!

  • 1.0 out of 5
    November 1, 2018

    Our experience at Maxwell Ford was horrendous and I ended up leaving in tears out of frustration. We brought our vehicle in for servicing because of a... known transmission issue where the car suddenly stopped accelerating while I was on the highway. Very dangerous. This was THE SECOND time this car has had this issue. After returning home, we received a phone call saying it was still covered under warranty and it would be several days and we could come get a loaner vehicle. It was close of business day so we said we would return the next day for the loaner. Simultaneously, we received a text message from the sales manager saying they wanted to buy back our used Focus and would get us a great deal on a new vehicle. When we returned for this great deal, the sales team would not work with us and was very condending. We told the salesman repeatedly what we could afford, and they would not hear us out and still demanded a huge down payment with ridiculous monthly payments. It was as if we received no deal, no incentives, and they were not going to give us a penny for the trade in. After 4 hours of haggling and finally determining there was not going to be a deal made for a new vehicle (Praise God) we returned to the services for the loaner car. Turns out, because the Car was appraised for a possible trade in, it had to go to the back of line for servicing, so it'd be another 2-3 days, oh, and they don't have any loaner vehicles and nobody made us that promise....?? What? Well after fighting with the manager, crying out of frustrating, he finally lent us a car so we could at least get to work. Once the car was finished (two days later than we were told) turns out, according to the invoice THERE WAS NO SERVICE DONE!!! A day wasted with rude condensending salesman, extremely rude and lying servicemen and managers. The blessing is disguise: we turned around the same day we got the car back from being serviced and traded it in for a brand new nice Chevy Silverado! Chuck Nash Chevrolet will treat you right! In fact, we bought two new vehicles. :) Take that no good Ford.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    2.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    I apologize that your recent experience has been unpleasant I cannot find your name in our database, I would love to hear back from you at jhaines@ma...xwellford.com Ike Haines General Sales Manager

  • 1.0 out of 5
    October 24, 2018

    The experience was nice when I had money to spend. After signing all the paperwork, good luck trying to get in touch with anybody there. They offered to... drop my car off at my house. The sale guys did as promised but much later than I expected, it was late Saturday night. After he had left, I realized I had no temporary tag so tried calling and texting the sales guy, Jeff, on his cell. I never heard back and the car sat in the driveway for two days and still couldn't drive myself to work that Monday. I finally heard back that Monday and they emailed me the tag to print out myself. Fast forward two months when my temp tag is almost expired, I still don't have my permanent tag so I call in. The front desk lady was pretty nice but I could not get a hold of one person, leaving voicemails for the title lady, no response back. I talked to the front desk and they said I could get a call back, nothing. I ended up having to call and go irate on the poor front desk in order for somebody to finally call me back to find out where my tag is at. The title lady was nice as well but it really feels like they don't give two xxxxs about you once they have your sale. She had told me they are waiting on the title from Honda, which is fine, not their fault. However, communication would be nice, an email, anything. If I get to a point where I cannot drive it again because of tags, I am going to be highly disappointed. My tag is now officially expired and I had to spend time on the phone last night with the dealership. They promised it would get handled today and I hope that's the case but I'm not holding my breath

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for bringing this to my attention. I apologize that your recent experience was anything but satisfactory. I would like an opportunity to add...ress your concerns and to earn your business, please contact me. I look forward to speaking with you. Christine Boyd Customer Relations cboyd@maxwellford.com

  • 3.0 out of 5
    September 3, 2018

    I like the inventory its jus a lil out of my price range the selection are great I jus don't have that type of capital as of yet

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Ronnie, Please check our website often as we do take in many trades throughout the month. If you see something you like please reach out to us so w...e can schedule an appointment for you to come in and check it out! Ike Haines Pre Owned Director jhaines@maxwellford.com

  • 5.0 out of 5
    June 16, 2018

    Thank you so much to Alberto Fernandez for your excellent care of me and my Ford Escape. As, I told you yesterday, your service is the best I have ever... received from any dealership and I have dealt with Mercedes, Audi and Cadillac. It is so refreshing to have an agent that cares about your car and your needs and handles everything with no stress to the client. Thank you so much, Nancy H.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are very happy to hear that we were able to provide you with an enjoyable experience. We thank you for your business and look forward to your next ...visit!

  • 1.0 out of 5
    May 20, 2018

    Stay away from Jeff K. Bad experience, unlikely to return!!! I’ll never go back to buy a truck or used car as long as this guy is employed there!... After the sale, this guy didn’t care about providing service! Had to go twice to do paperwork due to there mistake, I did get a cap for going a second time.....

    1.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    2.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    I am sorry to hear that Jeff has let you down. Please contact me if there's anything I can do to assist you. Greg Kimball General Manager gki...mball@maxwellford.com

  • 5.0 out of 5
    May 11, 2018

    I have had my car serviced at this location since 2011. I've always had a good experience. Although I've never bought a car at this Maxwell... Ford, I would recommend the service department. I especially like that they have female service advisors.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for taking the time to leave us a review and for being our continued customer! We look forward to your business with us again!

  • 5.0 out of 5
    May 10, 2018

    I have a 2012 Ford Focus so naturally my car has needed to be serviced many times. Every service technician I've ever worked with has been incredibly... kind, and patient with all my questions. My last two visits were with Jason and he is great. He talked me out of pushing my car off a cliff. Highly recommend!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you Brianna for the kind words! We thank you for your business and look forward to your next visit!