Cowles Parkway Ford

4.7
(734 reviews)
Visit Cowles Parkway Ford
Sales hours: 9:00am to 9:00pm
Service hours: 7:00am to 8:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Tuesday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Wednesday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Thursday 9:00am–9:00pm 7:00am–8:00pm
Friday 9:00am–9:00pm 7:00am–7:00pm
Saturday 9:00am–8:00pm 8:00am–5:00pm
Sunday 12:00pm–5:00pm Closed
New (888) 890-3504 (888) 890-3504
Used (888) 897-8014 (888) 897-8014
Service (866) 528-5445 (866) 528-5445

Inventory

See all 108 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since October 2000.
We are proud to be your local Ford dealer and meet your service, new car sales and used car sales needs! We have all of the latest Ford trucks, Ford cars, Ford SUVs, Crossovers and Hybrids, from the best-selling F-150 and Super Duty trucks to our full car line, including Fiesta, Focus, C-MAX, Fusion, Taurus, and the world famous Mustang, plus an SUV/Crossover to fit every need, including the Escape, Edge, Flex, Transit Connect, Explorer and Expedition. Plus we have a wide selection of Hybrids and Electric Vehicles. We also have many used and certified pre-owned vehicles to meet any budget.
If You Bought A Ford Anywhere Else, You Simply Paid Too Much!

Service center

Phone number (866) 528-5445

Service hours

Monday
7:00am–7:00pm
Tuesday
7:00am–7:00pm
Wednesday
7:00am–7:00pm
Thursday
7:00am–8:00pm
Friday
7:00am–7:00pm
Saturday
8:00am–5:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.7
(734 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews. Includes reviews from DealerRater

4.0

Awesome!

Excellent attention? treated me like a family? 100% recommended!!!

1.0

Cowles Ford

Don't buy or have your vehicle fixed at Cowles Parkway Ford. I have been trying to reach the Donald Hooper (General Manager) for over a year about the poor service. No one from this dealer has ever tried to reach me.

5.0

Cowles WB, VA

Professional Staffs, Courteous, Knowledgeable, Experienxed, Car Wash. Keep up the good work

Dealer response

Hi Lourdes, thank you for leaving such a great review and high star rating. We hope to be of service to you again! Take care!

1.0

Stay away from this dealership!!

Worst dealership ever!!! I dropped my car off on Friday with the service manager. I was calling nonstop trying to get the car picked up. Apparently only the service manager handles the hard jobs/large vehicles etc. I couldn’t get a hold of him until Monday morning. After being on hold for 20 minutes I was told he stepped out. This place has the worst customer service. Now they just hang up on me because they are busy! All the guys have attitude problems here. Stay away from this dealership!!

Dealer response

Hi Adnan, thanks for taking the time to express your honest concerns. We are disappointed to hear you left our dealership feeling this way and we would appreciate the chance to discuss this matter further. Please contact Donald J Hopper, General Manager - Cowles Parkway Ford at (703) 986-5500 or at dhopper@cowlesford.com and we will do our best to make this better. We hope to hear from you soon.

5.0

Cowles Ford Service

Had my 2016 Escape in for transmission and radiator service. Completed quickly and car running like a champ.

Dealer response

Hi Richard, we are very happy we could provide you with a positive experience! Please let us know if there is ever anything else we can do for you! Safe travels!

1.0

Mr Brandon Kibby

All of my dealing with this dealership have been strictly over the phone. I contacted a salesperson named Francisco about a new passenger van after finding it on cars.com. Francisco sent me the quote for the van which was $1200 more than cars.com, but I was not that worried I thought I could be negotiated. I told him that I was interested in the van and I would like him to work up a price for me. He sent over a quote the next day for $11,000 over the quoted price! I figured up the taxes myself and the dealership had jacked the price up $8,000! I emailed Francisco twice and called three times finally getting ahold of him on the third attempt. He told me that he would have is manager Brian call me. After two days of not hearing from Brian, I left him two messages for call backs and did not receive any returned calls. I still have not spoken to Brian about this whole incident. After no response from Brian, I called to speak to the sales manager and was transferred to a woman named Huta. I explained my story about the van and she said that they had had a price change on the van ( which was conveniently after I told them I was interested in the vehicle) . She asked how she could help and I responded that they could honor the price that was given to me. Hutas response was to laugh at me, she physically LAUGHED at a potential customer and told me that the dealership could change the price at any time they liked. First of all, who laughs at a customer when they are taking a complaint? I was not rude, I did not raise my voice, I simply wanted them to honor the quote that was given to me. Second, who does business like that? Who changes the price in the middle of a deal when it suits them? Huta also told me that she would talk to the general manager about my situation and get back to me or have him call me. That has been 4 days now and no response.

Dealer response

Hi Brandon, thanks for taking the time to leave us your honest feedback. We are disappointed to hear you did not receive top-notch customer service from us and would like the opportunity to try and make this right with you if we still can. Please contact Donald J Hopper General Manager - Cowles Parkway Ford (703) 986-5500 dhopper@cowlesford.com so we can work with you to make this right.

5.0

Ford Fiesta repair

I'm very pleased with the service as always. I called, dropped off the car at night, by the next day at noon it was ready. Other places gave me like a week of waiting. Highly recommend this place.

Dealer response

Hello Maria, we're happy to hear you had such a positive experience with our team! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

5.0

Cowe;ll's Ford service

Cowell's Ford service and repairs were accomplished quickly and correctly . Mike kept me informed of their progress and completion of the repairs. He arranged transportation to pick me up to retrieve my car,

Dealer response

Hi James, thank you for taking the time to leave us your response to our Staff's outstanding customer service! If you have any additional needs or questions, we will be more than happy to assist you! Safe travels!

5.0

cbenjamin21@verizon.net

my experience with cowles ford has been a memorable since I been dealing with them

Dealer response

Hi, we are happy we could make your experience a positive one! If you have any additional needs or questions, we will be more than happy to assist you! Safe travels!

5.0

cowles parkway ford

very satisfied would never go anywhere else. the staff always listens to you and helps you.

Dealer response

Hello Brian, we're happy you found our staff to be so supportive during your experience here at Cowles Parkway Ford, Inc. Please let us know if there is ever anything else we can do for you! Safe travels!

Read all 734 reviews