Ted Britt Chevrolet Sterling

New 877-285-3807 Dealer Website
Used 888-429-5346 Email Dealer
Service 888-435-2730

Thank you. Your email has been sent to the dealer.

Reviews

Average Ratings

4.6
Average based on 101 reviews.
  • Excellent...hook makes the buying experience easy

    Hook is extremely knowledgable and service focused. I would recommend him and the dealership to anyone considering a car purchase

    Dealer Response

    We appreciate you sharing these great ratings and kind words with our team! Thank you for visiting us here at Ted Britt Chevrolet. We hope to see ...


    Show Full Review

    Hook is extremely knowledgable and service focused. I would recommend him and the dealership to anyone considering a car purchase

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We appreciate you sharing these great ratings and kind words with our team! Thank you for visiting us here at Ted Britt Chevrolet. We hope to see you again in the future!


    Hide Full Review
  • Great Experience

    We recently purchased a new Chevy volt from Ted Britt. We were so pleased with the experience. We worked with Anthony, Daniel and Wendy. They m...

    Dealer Response

    We are so pleased Anthony, Daniel, and Wendy could make your recent purchasing experience enjoyable and smooth, Ellen! Thank you for choosing to p...


    Show Full Review

    We recently purchased a new Chevy volt from Ted Britt. We were so pleased with the experience. We worked with Anthony, Daniel and Wendy. They made the process very painless and did not waste our time over trivial items. There was no dickering about the price. We felt they gave us us a fair price for what we were asking for. We had test driven the volt before and loved it we went in because we saw their special deal on the premier car. We loved the car but not the color. They worked with us to get the best deal on the color we wanted with the best price.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are so pleased Anthony, Daniel, and Wendy could make your recent purchasing experience enjoyable and smooth, Ellen! Thank you for choosing to purchase your Volt from our team here at Ted Britt Chevrolet. We hope you love it for a long time and that you'll let us know if we can help with anything else!


    Hide Full Review
  • Salesman was very rude and in willing to negotiate

    The salesman that I spoke with gave me a very low trade in Value for my 2012 Acadia and was rude when I tried to negotiate the price so my over al...

    Dealer Response

    We are sorry to know you did not have a satisfactory experience with our sales team, Scott. We never want you to feel disrespected by our team and...


    Show Full Review

    The salesman that I spoke with gave me a very low trade in Value for my 2012 Acadia and was rude when I tried to negotiate the price so my over all experience

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are sorry to know you did not have a satisfactory experience with our sales team, Scott. We never want you to feel disrespected by our team and we would like to learn more about your visit. Please reach out to us at customercare@tedbritt.com when you have a moment. Thank you.


    Hide Full Review
  • Can't recommend Ted Britt

    I was shopping online for a new vehicle and was corresponding back and forth via email. Everything was good until they quoted me a monthly price o...

    Dealer Response

    We appreciate you taking the time to leave us this feedback. We are sorry we could not come to a satisfactory agreement regarding your payments. P...


    Show Full Review

    I was shopping online for a new vehicle and was corresponding back and forth via email. Everything was good until they quoted me a monthly price outside what I was willing to pay. So I asked to run the lease numbers and a day later i was quoted "around the same payment." This isn't my first vehicle purchase and I have excellent credit.. Come on?! A 3 year lease is around the same payment as a 6 year loan. Only will work with you if your willing to pay through the roof... Look elsewhere!

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We appreciate you taking the time to leave us this feedback. We are sorry we could not come to a satisfactory agreement regarding your payments. Please know we take your comments very seriously and will be using them to examine our current processes more closely. Please reach out to us at customercare@tedbritt.com if you would like to discuss this further. Thank you.


    Hide Full Review
  • Care Free Truck Buying Experience at Ted Britt

    I cannot say enough about our experience with Ted Britt Chevy in Sterling. My husband and I were making our first car purchase together and were n...

    Dealer Response

    This is fantastic to hear! We enjoyed working with you and your husband and we're so happy we could make the process pleasant and convenient for y...


    Show Full Review

    I cannot say enough about our experience with Ted Britt Chevy in Sterling. My husband and I were making our first car purchase together and were nervous about the experience. After the care and time Anthony, Dan, and James took with us both we wouldn't hesitate to recommend this dealership to all our family and friends. The care to detail, willingness to meet us where we were at, answer any and all of our questions, patience while we mulled things over, going above and beyond to make sure we were comfortable was superb. Anthony even took the time to fill up our gas tank, sit in the new truck and walk us through all the features of the vehicle, and stay after hours until we made our decision. We are so pleased with our experience and we couldn't beat the deals and life time service package Ted Britt offers. Thank you!

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    This is fantastic to hear! We enjoyed working with you and your husband and we're so happy we could make the process pleasant and convenient for you. Enjoy your beautiful new ride and don't hesitate to give any of us a call if you have any questions. We look forward to impressing you with our service department as well! Thank you so much!


    Hide Full Review
  • Kristina Super Sales Consultant

    Kristina Valdes was my sales rep and i did want someone to call me daily while i was looking for my next car she took my number and sent me cars t...

    Dealer Response

    This is wonderful to hear! We're so pleased that our team could work with your schedule and help you find the perfect vehicle. We hope you and you...


    Show Full Review

    Kristina Valdes was my sales rep and i did want someone to call me daily while i was looking for my next car she took my number and sent me cars that i would like and as promised she didn't call my cell while is was at work or disturbed me on the weekends. After making up my mind i called her and told what i wanted to spend, the car i wanted and she took it from there. i went in the dealership and she had what i asked for picked out and the payments came in under what i was willing to spend so i left with a 2016 Cameron. this is what services should be like I've had some Honorable experience with dealerships so I've always purchase user cars and cut them out of my car buying process but she has giving me hope that they are nor all bad. Kristina thank you for your help my wife loves the car you picked for me and we will be coming back for the family car we where looking at after we close on are new home.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    This is wonderful to hear! We're so pleased that our team could work with your schedule and help you find the perfect vehicle. We hope you and your wife enjoy your new ride for years to come. See you again soon!


    Hide Full Review
  • BARBARA RILEY WAS AWESOME ASSISTANCE!!

    If you ever need service done on your car ~ I would definitely request Barbara Riley to assist you in getting whatever you need done ~ I went in f...

    Dealer Response

    We enjoyed working with you, Sandy! We're so pleased we could accommodate your needs and get you and your car back out on the road. Thank you for ...


    Show Full Review

    If you ever need service done on your car ~ I would definitely request Barbara Riley to assist you in getting whatever you need done ~ I went in for 2 recalls on my 2006 Cobalt and needed various other things done to my car and Barbara coordinated everything for me .... keeping me in the loop on every estimate. Knowing very little about cars, my employer was helping me to decide what needed to be done to get my car running smoothly again. Barbara talked directly to my employer and explained what was going on for me ~ after getting off of the phone with her, he said to me "I wish there were more Service Reps like Barbara around ~ she was very helpful and explained everything!" I guess at this point, I should also mention that the guys who actually fixed the car did an excellent job fixing it....although I do not know their names ~ my car now runs like the day I bought it!! Thank you to all at Ted Britt Chevrolet on Route 7 :)Sandy

    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We enjoyed working with you, Sandy! We're so pleased we could accommodate your needs and get you and your car back out on the road. Thank you for leaving us this wonderful review!


    Hide Full Review
  • Consistently exceeding expectations

    I purchased a 2016 Corvette from Hook Pagnotta on May 8, 2016. He worked with me well before the sale over email and the telephone and answered a ...

    Dealer Response

    Wow, thank you so much for leaving this awesome review, James! We really appreciate your continued support over the past few years as well as your...


    Show Full Review

    I purchased a 2016 Corvette from Hook Pagnotta on May 8, 2016. He worked with me well before the sale over email and the telephone and answered a myriad of question from both my wife and I (sometimes even at the same time from different email accounts). His level of professionalism, friendliness, and patience exceeded my expectations from our first contact continuing through today. He was incredibly understanding and helpful with many of my odd requests; such as no dealer badges being added, no washing, basically no one touching the car except for me even BEFORE I officially owned it. This purchase started when I brought my 2012 Vette in for a state inspection when a saw almost her twin in a c7 sitting on the lot. I spoke to him briefly and before I knew it, I had the keys to the new one, temporary tags and his go ahead to take it out for a spin. I had hesitations switching from a manual to an automatic because the 2006 Vette I owned a while back was an auto and the shifting was incredibly slow. The new car had approximately .5 miles on it and he let me take it out to ease my concerns without making me feel as though I was going to hurt the price they could sell the car for. This kind of confidence in a customer and the product being sold is rarely seen. At that point, I was not seriously planning on buying the car but that did not stop him from accommodating my request to try out the auto transmission. Needless to say now that the car is in my garage, I was very happy with how much GM has improved the automatic transmissions. The shifts are now just as quick as could be pulled off with a manual version but not quite as quick as a dual clutch auto but that is to be expected. There were a few minor hang ups when Hook had to take my many offers and questions to his manager but he continued to try and work towards making me happy. I wanted $3k+ more than they were offering for my current Vette (4lt, Cyber Grey vert with 14k miles in immaculate condition) and roughly $4k less on the new car when we first started negotiating. There was a laid back feeling to the entire process that I solely credit him for and in the end, Hook and the general manager were able to get within $705 of my “buy it” number. I came in with financing already in hand and James in their financing department was even able to beat the lowest interest rate I had come across after shopping around. While this is my first review about this dealership I have been a faithful, extremely satisfied customer of their sales and service since 2006 when I purchased my first Vette from them. We used them for a courtesy delivery in 2012 for our Grand Sport that I spec’ed and had built exactly for our family from the factory. At that time, I met Chris in service, Glenn their Corvette mechanic, and Hook in sales. I was so impressed by the time and care that they all put into the courtesy delivery (which is something the dealership basically makes nothing on) that I began bringing all my cars to them for repairs and scheduled maintenance. It has been a little over 4 years now that I have taken all three of my cars solely to Ted Britt (formerly Sterling Chevy) for everything and I couldn't be happier. Having the confidence knowing that the cars won’t come back from service with new scratches, dings, or new problems that were not there before is incredibly comforting. I also trust that the things Chris and Glenn say need fixing on my cars is the 100% truth and I have never felt like they would ever take advantage of my car mechanical ignorance. Before I met this group of gentleman and Ted Britt, I would sweat bullets every time one of my cars had to go in for service and would go over the interior, exterior and engine with a fine tooth comb when it came out looking for some sort of damage. It is incredibly comforting to have that level of confidence in the folks charged with caring for your vehicles. I recommend Ted Britt, Glenn, Chris and Hook to anyone and everyone!

    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Wow, thank you so much for leaving this awesome review, James! We really appreciate your continued support over the past few years as well as your recommendation for our team. If there is ever anything else we can do for you, or if you have any questions about your new Corvette, please don't hesitate to stop back in to see us once more. Thanks again!


    Hide Full Review
  • unhappy customer

    I scheduled an appointment for today (March 1st) because I received a recall notice in the mail. I scheduled an appointment time for 11:00. After ...

    Dealer Response

    We are sorry to know you feel this way about your recent visit. We strive to make your time in our service department as convenient and smooth as ...


    Show Full Review

    I scheduled an appointment for today (March 1st) because I received a recall notice in the mail. I scheduled an appointment time for 11:00. After over two hours of waiting at the dealership, I found out that Ted Britt Chevrolet does not have two of the parts needed for the recall. I am not impressed with this dealership, and the customer service. I was told that when I made the appointment, that they did not know that there weren't any recall parts available for my Chevy Impala (which was purchased at this dealership). Chris Thomas was my service representative, and he was not helpful. I am not pleased with the service here and did not have a great experience here.

    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are sorry to know you feel this way about your recent visit. We strive to make your time in our service department as convenient and smooth as possible and we apologize for any frustration you experienced. Please reach out to customercare@tedbritt.com to discuss this with us further. Thank you.


    Hide Full Review
  • Excellent first car buying experience!

    As a recent college graduate, I had been searching for a new car for awhile but didn't bite the bullet until I came across the perfect car on Ted ...

    Dealer Response

    We are so pleased our team could make your purchasing process enjoyable and smooth! Thank you for choosing Ted Britt Chevrolet and for sharing you...


    Show Full Review

    As a recent college graduate, I had been searching for a new car for awhile but didn't bite the bullet until I came across the perfect car on Ted Britt's website. I went for a test drive and was immediately greeted by the friendly and knowledgeable staff. Angie allowed me to take the car home for a 24 hour test drive. When I went back to purchase the car the next day, I could not have asked for a smoother process. The team went the extra mile to negotiate the price so that I would feel comfortable. I walked out of the office within 2 hours with keys in hand and a huge smile on my face. Mas even went the extra mile and brought out a big red bow to put on the car. Definitely go see Mas and his team at Ted Britt, you won't be disappointed!

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are so pleased our team could make your purchasing process enjoyable and smooth! Thank you for choosing Ted Britt Chevrolet and for sharing your thoughts about our team. We look forward to working with you again in the future!


    Hide Full Review