Jim Coleman Cadillac

3.0 out of 5 3.0
Rectangle 48
Sales 9:00 PM - 8:00 PM
Service 7:00 AM - 7:00 PM

Jim Coleman Cadillac Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 8:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 8:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 8:00 PM

Thursday

9:00 PM - 8:00 PM

Friday

9:00 AM - 7:00 PM

Saturday

9:00 AM - 6:00 PM

Sunday

12:00 PM - 5:00 PM

Service

Monday

7:00 AM - 7:00 PM

Tuesday

7:00 AM - 7:00 PM

Wednesday

7:00 AM - 7:00 PM

Thursday

7:00 AM - 7:00 PM

Friday

7:00 AM - 7:00 PM

Saturday

8:00 AM - 4:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since June 2011

We would like to thank you for visiting our website and considering us for the purchase of your next new or pre-owned vehicle. It is our goal to provide you with an excellent purchase and ownership experience. We know your time is valuable. We are sure you will find our site a fast and convenient way to research and find a vehicle that's right for you. If we can be of any assistance while visiting us online, send us an email and we will promptly reply.

...



JIM COLEMAN CADILLAC

"MAKE A BOLD STATEMENT GET AN AGRESSIVE DEAL!"

Service

Oil, Filter Change

$29 and up*

Car Wash

Complimentary

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

3.0 out of 5 3.0
149 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    May 9, 2019

    THE WORST EXPERIENCE I EVER HAD (HORRIBLE PLACE) I send a request online for a 2017 Acura TLX been sitting in their lot for almost 3 months. I got emails... from Michael (nice man) and then Rahleak got involved since he's the used car manager. We talked about numbers then end result Rahleak (used car manager) asked to come test drive the car and see if I like it. I live in Arlington, VA and drove all the way to Bethesda MD. I met the used car manager then Micheal got the car so I can see it. The car was so dirty and have dirty napkins and trash in the trunk etc,,, Even Michael (sales man) was shocked and start apologizing for that and I said no worries. In my head I said it's OK and maybe they did not detail yet. Guess what, I shocked when they said that the car is been detailed already. OK no big deal and I will get it clean well anyway. I got in and it's full of scratches and beats up badly inside and again said it's fine if I will get fair price for it. I test drive the car and the car was shaking badly when you brakes and the car has no balance and I know it needed work. I left and called next day and asked if they agree to let me take it to Acura. The used car manager wanted me to agree on number before I go take it and I said it's OK then said yes come get the car and I will arrange a tag to take the car and we had an agreement that I will bring all the papers from Acura and that whatever issues will come out, he will work something to fix then let the deal done. I arrived and he said that he have no tags and he tried to make me sign the deal before I take the car to Acura. I said no and this is not what we agreed then out of nowhere the tag show up. I drove back to VA in the evening and next day early in the morning I took it to Acura dealer and got all tests and heads back to MD next day after work as we agreed. Rahleak was off that day so I nicely was sitting with Michael (again nice sales man) to explain to him what was the issues. The car needed front and back full brakes / rotors etc,,, and 2 tires and alignment and balanced and missing original remote start key ($495 alone). How in the world you put a car on the lot with all these issues? Suddenly a man (ROY THE GENERAL SALES MANAGER) start asking while he's walking in very rude not nice way. He said what's cost of the repair. I said It need $1500 repair with key and he shouted back at me and said we are not going to doing any of that. First he did not introduce himself as GSM or say his name or say hello how can I help like any way lower end cars managers will do and not a GSM at CADILLAC and he keep say staff while he's walking. I did not pay attention to him and kept talking to Michael and he took copies of Acura tests reports then I left and Michael said we will be next day. I had the check ready and was waiting for Rahleak answer. So after 4 visits from VA TO MD and emails and talking to the used car manager and facing the very poor unprofessional rude customer service from the GSM ROY, I got a text from the used car manager saying in very cold blood (By the way the car was sold today). EXTREMELY POOR UNPROFESSIONAL MANAGEMENT AND SO VERY POOR HORRIBLE CUSTOMER SERVICE. Stay away from this place and go somewhere else. I ended up buying the same car/model with half the mileage and so very clean car with clean car fax for the same price that they gave me for their bad dirty shape car with damage reported and double the mileage. I bought the car from BMW dealer in MD and had an outstanding customer service from A - Z which what real high end car should always do. Again I still can't believe that this is a Cadillac dealer. STAY AWAY FROM THIS PLACE....

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hyder, Thank you very much for your feedback about your experience with our dealership. We truly value this feedback as it helps us improve our proce...sses and our customer experience. I apologize if our team was in any way rude or unprofessional to you during the process. This is not consistent with the type of experience we train our team to provide nor is consistent with the values of the staff we employ. I apologize once again and feel free to reach out to me directly if you would like to discuss any further or have any additional concerns down the road. Sincerely, Patrick Coleman Jim Coleman Automotive 240-333-2893

  • 5.0 out of 5
    February 16, 2019

    Shopping for a new Cadillac SUV and just bought a beautiful XT5 Red Bull one Tkx to the patience and amazing knowledge about the whole inventory of Anton... Majewsky. Terricfic and very talented person. Tkx Anton I would give u promotion and a healthy bonus if I would be Jim Colman.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • December 14, 2015

    The service representative Cesar is doing the best that he can with an ATS plagued with inordinate recalls. We as proud Cadillac owners looking to purchase... a SRX are now paused because of concerns about the constant recalls. They do get fixed - temporarily - eventually - probably. Cesar 's professional handling even when we are frustrated is what keeps us loyal Coleman customers.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    3.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hey Cheridy! Thank you for this great review! Cesar is truly an exceptional employee and we appreciate all he does for us! Thank you again and be sure... to like us on Facebook to get all the good deals! Best, Tim Ralston | General Sales Manager | tralston@jimcolemanauto.com

  • 5.0 out of 5
    January 31, 2018

    From the initial phone call to the last little detail. Jim Coleman Cadillac is in a class by itself. The staff is extremely prompt, courteous, thorough,... patient, understanding, accommodating, and knowledgeable. They always seem to go above and beyond. I've tried to work with other dealerships and none come close to this one...even when purchasing remotely.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for the great review! We take pride in our customer service and do whatever we can to have our customers leave happy. Please don't hesitate ...to contact us or visit us if you need anything else. Patrick Coleman, General Manager, pcoleman@jimcolemanauto.com

  • 1.0 out of 5
    December 31, 2017

    i have been looking at buying a used SUV for a while and decided to go look at one here at jim Coleman and the sales person was so pushy and telling me... I have to buy the car today. I was trying to get information on how much extra warranty would cost and they said if I buy today they can use a coupon but if I leave no discount. I will not be pressured into buying a car from a Cadillac or any other dealer. I left and will never go back or recommend this dealership to anyone. I went to several other dealers and the experience was so much better. There was no pressure and telling me what I have to do. I will buy from someone who doesn’t pressure their customers

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Very sorry to hear about your experience here at Jim Coleman. Our goal is to provide a high level of service and a smooth customer experience. We ce...rtainly never want to be pushy and I apologize on behalf of our team if we applied any unnecessary pressure when you were in. This is definitely not what we are all about and I will consult with our team to ensure we don't have another occurrence like this. Thank you for your feedback and giving us the opportunity to address the situation. Sincerely, Patrick Coleman Jim Coleman Cadillac

  • 4.0 out of 5
    April 13, 2017

    Marty did a great job. He was very professional and made sure the work got done. Cadillac dealership next to Toyota dealership is not enhancing Cadillac... brand, especially, since it's all owned by the same company; tacky.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    April 12, 2017

    Ceasar is wonderful and the service crew are on the ball! Work is done in a timely manner. I am very pleased with the service!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    April 11, 2017

    How fast it took to drop off my car and be put into a loaner car and continue my day without waiting.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    April 11, 2017

    Reasonable service time from my delivery to completion. Everyone was helpful and pleasant. Totally great experience for my first visit.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    March 14, 2017

    I brought my SUV to the dealership because the check engine light came on. After dealing with warranty issues, they were able to fix the issues that were... covered under my warranty. The overall experience was a good one.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
View More Reviews