Koons of Tysons Chevrolet Buick GMC

3.7 out of 5 3.7
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 9:00 PM
Service 7:00 AM - 10:00 PM

Koons of Tysons Chevrolet Buick GMC Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 9:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 9:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 9:00 PM

Thursday

9:00 AM - 9:00 PM

Friday

9:00 AM - 9:00 PM

Saturday

9:00 AM - 9:00 PM

Sunday

11:30 AM - 6:00 PM

Service

Monday

7:00 AM - 10:00 PM

Tuesday

7:00 AM - 10:00 PM

Wednesday

7:00 AM - 10:00 PM

Thursday

7:00 AM - 10:00 PM

Friday

7:00 AM - 7:00 PM

Saturday

7:00 AM - 4:00 PM

Sunday

8:00 AM - 4:00 PM

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since October 2018

Koons Tysons Chevy Buick GMC makes it easy to get a great deal on your next New or Used Vehicle! We offer a straightforward experience with very competitive online WOW prices to save you the hassle of negotiating.

...


We offer top dollar on nice trades and have an excellent Finance Department that works with over 25 major lenders. We stand behind all of our vehicles and offer extended service contracts on most.

Give us a Call and let us WOW you with our Great Prices, Excellent Service and Top Quality Vehicles!

"We're Gonna WOW Ya!"

Service

Oil, Filter Change

$39.95 and up*

New Battery

$139.95 and up*

New Brake Pads/Shoes (Front)

$99.95 and up*

Electrical System Diagnosis

$125 and up*

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

3.7 out of 5 3.7
667 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 5.0 out of 5
    November 22, 2019

    My service adviser was friendly and very knowledgeable about my vehicle. I was kept informed about the progress on my vehicle and contacted when the work... was completed. Excellent work done on needed maintenance.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Greg, thank you for the 5 star review! Providing our customers with friendly and knowledgable service is always the goal here at Koons Tysons Chevy Bu...ick GMC, and are glad to hear that we met your expectations. We look forward to working with you again!

  • 1.0 out of 5
    November 18, 2019

    While the sales representative I worked with, Earl T. Jones, was a professional from start to finish, the actions of the showroom staff and the sales manager... Ryan Thompson lost every ounce of credibility and trust in your business. And showed me the lack of honesty and professionalism that your company treats buyers with. I was in the final stages of signing paperwork on a 2020 Chevy Spark in Passion fruit color - when one of the staff was moving another customer's new SUV and backed into my (almost bought) new vehicle. Denting the car and scratching the tires. While I didn't see it, because I was signing paperwork, my family did. They saw the staff member reverse quickly, my car shake, and then others in the showroom all hurry outside. From there, the men outside brushed it off, started laughing and acted like there was no damage. Even after my family pointed out the obvious damage on the passenger side. Then not a single member of their team made an effort to alert me the brand new car I was about to sign a binding legal document for had just been damaged on their property, by their team. Thankfully my family, realizing what was happening, ran in to stop me. Ryan, who during the sale process was a "buddy-buddy-car-salesman," rushed over to pressure me to sign the paper immediately and told me he'd pop the dent out - "at no cost to you." Which, at that point, was an affront because technically I didn't own the car, I didn't damage the car, and without a SINGLE apology he brushed the incident off and told me I wouldn't have to pay for what HIS team did. I said I was not signing for a damaged and scratched 2020 vehicle and that I had no idea what axle damage an SUV could have done to that small of a car backing in quickly to the wheel area. He maintained it wasn't anything big and I just needed to finished the paperwork. As my mom tried to tell Ryan it was more than just the dent, Ryan stormed away and ignored her, when he came back he was red faced and angry and snapped at me that it wasn't his fault the car was parked where it was. Still, no apology and at that point we were more than 2 hours into the buying process. Earl tried to calm everyone down and assured me he would find another car - Ryan told me it "was in my ballpark now" and walked off. For a moment I considered waiting for them to find another car, but then I thought about what happened and how dishonest the team (except Earl) is and how that type of behavior is what I would have signed on to for the warranty of the vehicle. How would I know if during an oil change my car was damaged and their team tried to blame me? Koons showed me the sale and signature was worth more than the credibility of their company. I am confident without a doubt that Ryan and his team would have let me drive a brand new 2020 car, dented and scratched, off the lot and hoped I not see it until there was deniability on their part. And ONLY because my family saw the incident was I able to stop the sale and protect my investment. The entire Koons team and name should be ashamed of this shady pushy business behavior. While they may have had a good laugh at the incident at the time; selling $1 worth, let alone thousands of dollars worth of damaged goods to an unknowing customer is deceitful and no laughing matter. To add insult to the matter, as I sat in my car trying to switch my insurance back to my trade in - a group of the entire (except for receptionist) team of men stood in the window and stared at me until I left. Which for a young woman who was already shaken by the whole car buying process was intimidating and aggressive. I hope Koons is able to help their staff understand why this situation was handled in the worst possible way - and hopefully never treat another customer with the same disrespect and crooked behavior in the future.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Lauren, I would like to apologies for the way in which the situation was handled last weekend in respect to the Spark that was backed into while you w...ere still working on the paperwork. What occurred certainly was not in keeping with our standards. And I understand your hesitation of wanting to complete the deal, and I respect that you reached out and helped us to understand how you felt about what occurred. We will use this as a training tool for our staff on how to better handle situations in the future. If you wish to discuss this further, feel free to call me anytime. Thank you, James Harp-Customer Relations Manager 703-790-9800.

  • October 9, 2017

    Sales person Fares was amazing from greeting till delivery of my New lease Chevrolet Traverse. Nice people and I want to deal with you guys in future.... I am also thankful to General sales Manager John and Finance manager Max. I will recommend you guys to all my friends and family as a true professionals. Thank you again and see you in 3 years.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    October 2, 2019

    Called because I got a "service brakes" dash light which made me nervous, so I called dealership to request bringing my car in now and was given an appointment.... Spoke with Jonathan Gomez. He had me bring my car in and I received immediate service. Fortunately for me it was a sensor issue and not my brake system. He noted I was overdue for a maintenance service and set it up to be completed at the same time, He kept me informed when my analysis was performed and what the problem was and had my car ready for pick up within a very short time. Of course the part has to be backordered with the strike situation, but I do not have an issue with that, I know Jonathan will follow up with me when the part arrives. I am a satisfied GM customer still.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Geri - Thank you for posting about your recent service experience! We are delighted to hear that Jonathan was helpful and could ease your mind rega...rding your brakes. We appreciate you choosing Koons Tysons Chevy Buick GMC for your auto needs and look forward to assisting you next time.

  • 5.0 out of 5
    October 1, 2019

    I took my 2003 Jeep Wrangler into the service shop after another shop failed my inspection stating i needed a $2000 repair. Adam took my vehicle into the... inspector, walked me over and explained that they would be happy to look over my Jeep but that they would be much more detailed than the average shop so be prepared as they could find another issue, but happily after their inspection I was informed I didn't need the $2000 repair and everything was actually in pretty good shape for a Jeep with 211,000 miles. Adam was the best, keeping me in the loop and calling/texting to let me know status (I also had a 2016 Jeep in for service at the same time), he was honest and very knowledgeable which was so refreshing as it seems today everyone just lies and knows nothing or is looking to make false repairs. Thank you Koons.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Jay - At Koons Tysons Chevy Buick GMC we strive to deliver honest and straightforward service to our guests and we are thrilled this was your exper...ience! We love that Adam helped save you money by thoroughly inspecting and diagnosing your vehicle. We are also so glad that he kept you updated throughout the process. Thank you for trusting us with your business and for sharing such fantastic feedback!

  • 1.0 out of 5
    September 5, 2019

    I have never experienced such horrible customer service from any dealership in all my years of leasing a vehicle. If you expect the operator to get you... to who you need to talk to... think again. They are useless. If you expect to be able to leave a message, jokes on you... all mail boxes are full. If you then expect after calling back 8 times to be stuck on hold.... then get hung up on.... you have come to the right place!!! Their customer service takes away all other stars and good things about this dealership. Sure they will get you a car, but forget about it, if you need help or have questions you better know how to use google efficiently.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    As you can imagine, this is very disappointing to read. We expect so much more for our customers than what you've described here. I understand that yo...u are frustrated and have written this review to remain anonymous, but I would really like to discuss your experience further. Perhaps there is something I can do to help. Would you please give me a call? Thank you, James Harp - Customer Relations Manager - 703-790-9800

  • 5.0 out of 5
    August 22, 2019

    I purchased my truck from Kenny and he was very professional. I went in knowing what I wanted, test drove it and the purchase process was less than an... hour and a half. I didn't haggle with price because it was already fair and drove off of the lot very pleased. The minor repairs that were necessary were done the following week and they were professional, efficient and cordial.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi DJ - Thank you for posting about your experience so others will know what it's like to be a guest at Koons Tysons Chevy Buick GMC! We are delighted... to hear that Kenny helped you get into exactly the truck you wanted in such a short time. We also are glad the repairs were taken care of in a timely manner. Congratulations and have a fantastic day!

  • 5.0 out of 5
    July 9, 2019

    Carlos Candia was my service rep. and he is courteous and knowledgeable. The service was done in a thorough and timely manner. I had a gratis coffee... and read the paper in the comfortable lounge while waiting. Check out was a breeze and I drove off in my newly washed car.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much, Helyn! We love to hear that Carlos took great care of you and that you were able to relax comfortably while your car was in for ser...vice. We appreciate you choosing Koons Tysons Chevy Buick GMC for all your auto service needs!

  • 1.0 out of 5
    June 27, 2019

    Work not performed properly- Broken suspension part 'Greased' in lieu of replacement TWICE! Had to pay for at a local shop to have it done properly. Oil... filter never changed after 3 times in for changes (have proof)! Lie to customers (not just me-Friends too). GM Warranty service charged to GM for work they never performed. STAY AWAY

    2.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We strive to deliver the best possible service to our customers and absolutely hate to see reviews like this. We would like to get the details of what... occurred so we can take the appropriate actions. If you are willing, please consider giving our Customer Relations Manager, James Harp, a call at 703-790-9800. Thank you.

  • 1.0 out of 5
    June 21, 2019

    To start off, this dealership is just horrible. The finance guys and managers have no clue what they are doing. They had me write the so called “wrong... amount” on the check and then 2 days later after i left called me and my bank stating i wrote the wrong amount. Why would i write a different amount when the guy is clearly standing right in front of me? He was so busy trying to sell an extra warranty that he xxxxed his own job up. Now, they are keeping our trade in vehicle captive, not giving us the new car title and calling my bank telling them to double my interest rate because THEY told me the wrong amount. It is requiring me to fill out a new auto loan application and fill the paperwork out all over again. They literally hooked us in and threatened to not give us the title of the car that we bought. They waited until the check cleared through my bank to make sure that we could not go else where after the check was written. DO NOT make our mistake. They will drag you down and hold you there. I would much rather have our old vehicle back and go to a better dealership down the street. Take my word for it and the other people who have had issues shopping here. You can do much better somewhere else. They could careless about the customers.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Kassandra - This sounds like a very frustrating situation. We certainly would never intentionally mislead our customers and we are going to look into ...what happened here. In case we cannot locate your contact information, would you please call our Customer Relations Manager, James Harp, at 703-790-9800? Thank you.

View More Reviews