Orange Coast Chrysler Jeep Dodge Ram

4.7 out of 5 4.7
Rectangle 48
Sales 8:00 AM - 8:00 PM
Service 7:00 AM - 7:00 PM

Orange Coast Chrysler Jeep Dodge Ram Hours

Sales

Monday

8:00 AM - 8:00 PM

Tuesday

8:00 AM - 8:00 PM

Wednesday

8:00 AM - 8:00 PM

Thursday

8:00 AM - 8:00 PM

Friday

8:00 AM - 8:00 PM

Saturday

8:00 AM - 8:00 PM

Sunday

10:00 AM - 7:00 PM

Service

Monday

7:00 AM - 7:00 PM

Tuesday

7:00 AM - 7:00 PM

Wednesday

7:00 AM - 7:00 PM

Thursday

7:00 AM - 7:00 PM

Friday

7:00 AM - 7:00 PM

Saturday

7:00 AM - 5:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since May 2009

Serving the entire Orange County area including since 1981. Our mission is to serve automotive consumers in Orange County and Southern California an extensive selection of cars, parts and service. With a dedication to maximize customer loyalty we empower our team to perform at the highest level and provide excellent customer care at every touch point.

...



Orange Coast Auto Group is Southern California's premier new and used car dealer for Chrysler, Jeep, Dodge, Ram and Fiat. I want every one of our valued customers to feel welcome, comfortable, and to be thrilled with your new, or used car purchase as well as servicing your vehicle with us.

"SHOP EASY, DRIVE HAPPY."

Service

Oil, Filter Change

$24.99 and up*

Car Wash

Complimentary

Brake Inspection

Complimentary

Detailing

$89.95 and up*

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

4.7 out of 5 4.7
409 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    June 12, 2020

    Went in specifically to purchase a certified pre-owned vehicle found online; sales staff were understaffed, so I waited, alone, for hours with no customer... service. Despite being ignored, purchased the vehicle. Finance attempted to have me sign blank documents because they didn't want to go get the real documents in another office; I had to refuse before they went to obtain the completed pre-owned checklist document, among others. The next day, Finance called to state that I "forgot" to sign a form and they needed me to come in ASAP. When I arrived, no one knew to expect me, despite Finance stating they were waiting, and then they brought up 4 separate forms that had never been presented to me during purchase (Finance clearly forgot to do their job). Unfortunately, a defect was found in the vehicle a couple days later and reported promptly, and the customer service (or lack thereof) has been horrendous. I have had to wait weeks for replies that never come, and when I follow up, I'm told that someone will call me back - they never do. I had to go up to Corporate to file the issue as well as a formal complaint against the dealership. I cannot recommend that anyone attempt to purchase a vehicle through this dealership. At this point, it has become a parody how many things have gone wrong or not been done. Others may have had positive experiences here, but I have not had one positive interaction, reply, or received any assistance from anyone at this dealership. For anyone else looking, I would hope they do not receive the same treatment I have if they purchase through this dealership.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    As you can imagine, this is not the experience we want for our guests. I'm so sorry to read about the issues you've run into and the trouble you've ha...d getting in touch with our team. I'd like to step in to help, but without your full name, I won't be able to locate your contact information. Please call me when you have a moment so we can talk this through together. Thank you, Cara Forman - Customer Experience Manager - 714 549 8023 ext 170 or Neda Ingram VP of Sales at 714.863.4000

  • 5.0 out of 5
    April 15, 2020

    Amy was completely honest and helpful. She expedited the purchase and kept her word. I purchased a new Challenger and could not be happier. Huntington... Dodge was horrible and their ad cars were a bait and switch tactic. Anyone looking for Dodge definitely needs to see Amy at Orange Coast Dodge.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Karen, thank you for the 5-star review! We are proud that Amy and our team provided the honest and helpful service that you deserve here at Orange Coa...st Chrysler Dodge Jeep Ram Fiat. Enjoy your new Dodge Challenger!

  • October 22, 2018

    I purchased a new RAM 1500 on Oct 13th and it was one of the easiest and best buying experiences I have had. Tyler gave a great introduction to the truck... and explained all the features. He knew the truck very well which is not always the case. We took a test drive and discussed a price. My wife and I then left to discuss it, we decided to pull the trigger. Tyler did most of the paperwork over the phone to reduce time at the dealership. When we arrived the truck was detailed and we only spent about an hour finishing things up with Tyler and with financing (sorry very nice guy but his name escapes me). I feel I got a fair deal and the entire experience was refreshing. How they stand behind the purchase is yet to be seen but I will let you know.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for taking the time to submit this review Randy! We are so happy to welcome you to the Orange Coast Family.

  • 5.0 out of 5
    March 26, 2020

    In these challenging times, it is refreshing to have customer-oriented people providing the kind of support and service for my car and me. Paul G. is the... one to see. He knows how to make your experience painless.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Ray, thank you so much for the review! We couldn't be more grateful to have you as a customer, and it means a lot to know that Paul took good care of ...you. We look forward to working with you again sometime!

  • 1.0 out of 5
    December 9, 2019

    I bought my 2nd car from this dealership. 1st was ML 350 and now Trax. Overall there was nothing to complaint but just before leaving them. Neda came and... showed a really bad behavior and insulted me. I have complained about Neda Ingram and the owner or General Manager does not sit at the location. I will further report to BBB.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    July 25, 2019

    Unfortunately, 3 weeks ago I purchased a Dodge Durango SXT plus from their fleet department even though I was really interested in purchasing a Durango... GT but it was too expensive. A week later a Durango GT goes on sale at their dealership for less than the one I bought! I called their fleet manager to see if there is anything they can do to help me out and maybe swap the cars or for them to give me a deal but it's been almost two weeks and he has not called me back. Left messages both on his voicemail and with other reps an no one has called me back. They always call when you are trying to purchase a car but when you really need them they dont care about you. This is my 3rd dodge vehicle and the second one purchased at this dealership. Its unfortunate they dont appreciate loyal customers. I will no longer refer friends and family to this dealership and suggest you go buy your vehicle at another dealership that will be honest and give you the best deal on your purchase!

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    2 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    July 20, 2019

    I got the deal I wanted without too much time being wasted. The sales rep was very nice and listened to my needs very well. I love my Jeep!!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    June 19, 2019

    After extensive correspondence back and forth with their Online Sales representative, I thought the final price was settled and agreed upon. Originally... the sales person quoted me at $923 for DMV fees, which meant they were calculating this 60k truck as if it cost over 150k. I thought this was insane so I used the DMV calculator from the official DMV website to double check and they were indeed up-charging like crazy. I let him know that as a non-resident, active duty military I would be waved from some fees. Salesman came back with $110 for DMV fees. Sounded good. When I visited the dealership and it was time to sign all the documents with their finance guy, they changed the sales tax because it was "miscalculated". Even though the salesman acknowledged my zip code multiple times in our emails. This I could accept because I didn’t expect them to pay it for me. I signed all the documents and called it a day. About 3 weeks later I get a text from the same finance guy demanding an additional $338 for DMV fees, after going back and forth trying to understand why I would absorb their mistakes, he threatens me with his office manager calling my commanding officer to collect the money. This is incredibly illegal and plain unethical and unprofessional. I then resulted to having the Base Legal Office get involved and rectify. Ultimately, after Legal got involved they accepted their own mistakes. Hypothetically speaking, these people could quote you $1 for certain fees and then threaten and demand different amounts. That’s pretty vile.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    3 people out of 4 found this review helpful. Did you?
  • 2.0 out of 5
    May 29, 2019

    Was looking at purchasing a vehicle. Had a jeep picked out and waiting on delivery. Was told it would be in on a certain day and never heard from sales... rep. Called and left several messages with no response. When finally did respond said I did not have any info and was angry when I asked for the GM. Left several messages for owner Jon Gray as well with no response. Went with another dealer and purchased two vehicles from other dealer. Would not recommenced Orange Coast Chrysler Jeep Dodge Ram FIAT

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    2.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    3 people out of 5 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    October 9, 2018

    The buying process was without pressure or hidden charges. Asif made sure I was satisfied with my purchase, and Mike was a pleasure to deal with.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for choosing Orange Coast Patty!

View More Reviews