Reviews

Average Ratings

2.6
28 lifetime reviews.
  • Dear courtsy ford

    My husband just came in and bought a 2006 mustang that I wasn't aware of and didn't approve of him buying. I am not on the loan of the car but The...


    Show Full Review

    My husband just came in and bought a 2006 mustang that I wasn't aware of and didn't approve of him buying. I am not on the loan of the car but Their is a couple of things I hope that can be addressed. You guys did fix the clutch in a timely manner and take the time out of your day to bring the car back down to us even though we do live several hours away. I thank u for that. I have noticed multiple things wrong that I would love to see about fixing hope to here from u guys soon thanks

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Worst customer service ever

    This dealership has the worst customer service I have ever experienced they have no clue what they are talking about when it comes to things they ...


    Show Full Review

    This dealership has the worst customer service I have ever experienced they have no clue what they are talking about when it comes to things they have done to a car I would never recommend this place to anyone ever. They don't supply service records to u at the time of signing they don't care about what your spouse has to say and questions they have. Beware they will take advantage of anyone that is young that will be buying a car

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Thrilled by service upon purchasing used car!

    I purchased a used Ford Fiesta from Courtesy Ford and received some of the best customer service I have experienced. During the purchase, my sal...


    Show Full Review

    I purchased a used Ford Fiesta from Courtesy Ford and received some of the best customer service I have experienced. During the purchase, my sales representative was very helpful in finding a car. My sales rep understood the limits of my budget and didn’t try to pressure me into purchasing a different type of car. He was able to answer all of my questions, allowed me to test drive it and discuss the purchase with members of my family. I even worked with the company’s COO who was at the Portland location at the time. When I purchased the car, there was an open recall on it which they fixed in the service department. The car had just arrived and needed to be detailed and some additional work done on it before I could take it. Not only did I not have to pay for any of this work but they also gave me a wonderful loaner car until my car was ready to be picked up. When I was waiting for the parts for my car and the work to be done, my sales representative called me almost daily with updates as soon as he knew them. I felt incredibly well cared for, and trusted that my car was in good hands. I would absolutely purchase a car from this dealer again, and would recommend them to others. Courtesy Ford understands the value of a happy customer and did everything they could to ensure that I had a wonderful car buying experience with them.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Chevy p/u

    Antonio was very helpful and friendly. He was curtious and took time to help me.


    Show Full Review

    Antonio was very helpful and friendly. He was curtious and took time to help me.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Disappointing

    Was quoted a price that they would not honor. Allegedly they didn't know a local tax rate. They delivered the wrong car on the first try. They d...


    Show Full Review

    Was quoted a price that they would not honor. Allegedly they didn't know a local tax rate. They delivered the wrong car on the first try. They didn't pay the referral fee. Had to remind them if free services at signing. Day and night from the last vehicle we bought there. We have always sent friends or anyone looking to them. Not so sure anymore!

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • No help at all

    I was called by sales and they had no idea what vehicle I was inquiring about. I was told they would find out. I was called a second time and they...

    Dealer Response

    Hello Arkpdx. I would be happy to try and resolve this for you but would need more information to pull you up in our crm. We switched to a new cus...


    Show Full Review

    I was called by sales and they had no idea what vehicle I was inquiring about. I was told they would find out. I was called a second time and they still had no info for me but they told me they would get back with me. To date I still have not heard back.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hello Arkpdx. I would be happy to try and resolve this for you but would need more information to pull you up in our crm. We switched to a new customer management tool and sometimes there is a learning period. Unfortunately it sounds like you fell into this period. Can you call me at 503-408-2266 and I can look up your file? I am in the office weekdays from 8 to 5 and my name is Sherry. Thank you.


    Hide Full Review
  • Unconcerned

    Just concerned about how much money they can make off of your trade, and purchase. They could care less about any repeat business. Bought one car,...


    Show Full Review

    Just concerned about how much money they can make off of your trade, and purchase. They could care less about any repeat business. Bought one car, never again.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Worst dealership ever!

    I had inquired about a truck, filled out the credit info to get financed. After I was approved and we agreed on a price, I made an appointment to ...

    Dealer Response

    This is the reply that I sent to Kandi: Hello Kandi, I'm so sorry for this but unfortunately it does happen from time to time when working with a...


    Show Full Review

    I had inquired about a truck, filled out the credit info to get financed. After I was approved and we agreed on a price, I made an appointment to come sign papers and buy the vehicle, which is 3 hours away from where I live. The morning of my appointment is when we had agreed on the price and made the deal. I was told papers would be ready so I could sign and leave. The salesman was there that morning and spoke with his manager to make sure it was a done deal. I leave work, get over half way there, then I receive a call from the salesman. He told me that he was sorry but the truck sold the night before. I'm my experience, a salesman is suppose to make sure the vehicle is still there before making a deal with someone. 8 months pregnant and I drive all that way for nothing. I contacted management and they basically said sorry about your luck. This is by far the worst dealership I have ever delt with!!

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    This is the reply that I sent to Kandi: Hello Kandi, I'm so sorry for this but unfortunately it does happen from time to time when working with a customer from out of the area. The Oregon Department of Justice makes and enforces the rules of automobile sales. The rules say that unless you have a signed contract or payment in full on a vehicle you do not own the vehicle and we cannot deny its sale to another person. We use a customer management system that tracks all phone calls and emails and date and time stamps them so they can't be altered. You actually emailed Tyler on Tues 3/15 at 7:59 pm saying you were going to "have to pass" on the truck because you couldn't have a payment over $400. I do show that the truck sold that night (3/15) at 9:47pm. Tyler left work at 9 pm and was unaware that the truck had sold after he left. When you and Tyler came to terms on the Wednesday the16th he was not at work which you even mentioned in your email to him. As soon as he found out the truck had sold, he let you know but because your appt had been moved from Friday to Thursday, you were already on your way but not all the way here. A vehicle doesn't pull instantly off of the websites, it can take 24-72 hours for that to happen so that explains why it was still on-line. I promise that pulling your credit one time does not hurt your rating. That will only happen if you have shopped at multiple dealers and continue shopping after have credit denied. I know this isn't the answer you want to hear but when you asked what kind of dealer we are, I just wanted you to know that we are one that follows the rules. We would have loved to be able to sell you that truck but unfortunately, it just didn't work out. Sherry Gaylord Customer Relations Manager


    Hide Full Review
  • poor customer service

    Purchase was ok, and we love the truck. The problem is that 2 sales people told us there was a second key and that hey had the code for the door l...


    Show Full Review

    Purchase was ok, and we love the truck. The problem is that 2 sales people told us there was a second key and that hey had the code for the door lock somewhere in the dealership but they couldn't find and Monday they would find them and mail them to us. We called 5 times the next week trying to find out if they had found them, we left messages with no return call. Called the next Monday and spoke to sales manager, was told the couldn't find them and to go to our local dealer and have their service dept. call our service dept. and we will pay for the key and the code to be recovered. Great so we think when we went in for our appointment the local dealer called them and they were told they would call back with PO number when the paperwork was done, ( was promised on Monday it would be ready). Waited for an hour and had to turn down a job because of not knowing how much longer we were going to have to wait for a PO number. Called and talked to sales manager and ask what the problem was and was treated like our time and money loss meant nothing to him and was transferred to some one named Scott who was working on the paperwork. I was informed by him that they were doing us a favor and he would get it done when he could. When I tried to explain that this was not a favor it was what they promised, he copped an attitude and very snottily said do you want to argue with me or do you want me to get it done. I work customer service and if I ever spoke to a customer like that I would be fired on the spot. I called the sales manager back to complain about his rude employee, and when I told him that when I wrote my review that I was going to say they were rude and needed to work on customer service. The sales manager (head of customer service) told me that if I was going to threaten him that he wasn't going to pay for anything. I wasn't threating him I was trying to give him a heads up so they could work on the problem. He was nasty telling me they weren't going to do anything for us and I couldn't threaten him. He had me so upset I hung up on him in tears. Is it too much to ask for that people to just do the jobs they get paid for and do what you promise people. Please get everything you are promised before you leave the dealership or you will have to fight to get it !!!!!!!!!!!!!! NEVER, NEVER, NEVER will we go back.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • service & repair

    Robbie took care of my service and repairs. The whole experience was simple and fast. I will always return to Courtsey for my vehicles and service...


    Show Full Review

    Robbie took care of my service and repairs. The whole experience was simple and fast. I will always return to Courtsey for my vehicles and service. 5 stars.

    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review