Berman Nissan of Chicago

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be pre-recorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.7
(1,158 reviews)
Visit Berman Nissan of Chicago
Sales hours: 9:00am to 8:00pm
Service hours: 7:00am to 7:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–7:00pm 9:00am–8:00pm
Tuesday 7:00am–7:00pm 9:00am–8:00pm
Wednesday 7:00am–7:00pm 9:00am–8:00pm
Thursday 7:00am–7:00pm 9:00am–8:00pm
Friday 7:00am–7:00pm 9:00am–8:00pm
Saturday 7:00am–4:00pm 9:00am–6:00pm
Sunday Closed Closed
New (312) 635-7491 (312) 635-7491
Used (312) 635-7765 (312) 635-7765
Service (312) 300-5753 (312) 300-5753

Inventory

See all 161 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since February 2000.
Thank you for taking the time to learn more about Berman Nissan of Chicago! Our dealership has served Chicago, Schaumburg, Lincolnwood, Melrose, Park, Skokie, Niles, Evanston, and other surrounding areas since we first opened our doors as Mid City Nissan in 1987. Our award-winning team, which includes Spanish, Polish, and Bosnian speakers, is completely dedicated to providing the highest quality service for all our customers. At our state-of-the-art 139,000 square feet indoor dealership, we have over 1000 new Nissan vehicles to choose from including popular models like the Nissan Maxima, Murano, Altima, Rogue, and Pathfinder.
Backed By Berman

Service center

Phone number (312) 300-5753

Service hours

Monday
7:00am–7:00pm
Tuesday
7:00am–7:00pm
Wednesday
7:00am–7:00pm
Thursday
7:00am–7:00pm
Friday
7:00am–7:00pm
Saturday
7:00am–4:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.7
(1,158 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Convenient location! Loved the indoor lot. Love the free...

Convenient location! Loved the indoor lot. Love the free car washes. Xochilt (Sochi) and Daniel were friendly and very helpful.

5.0

Everybody was nice and friendly. The service was quick...

Everybody was nice and friendly. The service was quick and easy. A great experience overall

5.0

Excelente servicio por parte de cesar ! Salí con mi nuevo...

Excelente servicio por parte de cesar ! Salí con mi nuevo Nissan Altima !… muy satisfecho después de haber acomodado mi crédito que fue lo más importante! Y reducir mis pagos ! Y lo mejor de todo que me ayudaron a cómo mejorarlo ! Muy agradecido con todo y el servicio !

Dealer response

Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

5.0

They did a great job with communication. Car was washed...

They did a great job with communication. Car was washed and clean which most dealers don’t do anymore. They also picked car up which was amazing

Dealer response

Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

5.0

As always I got a royal treatment from Richard - he was...

As always I got a royal treatment from Richard - he was very helpful and respectful and the rest of the team did an excellent job on my car, while I waited. I bought my car new from them almost 5 years ago and have always been going there for service. Never disappointed with the work performed.

Dealer response

Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

5.0

My new Leaf got a seriously flat tire, did not hold air....

My new Leaf got a seriously flat tire, did not hold air. Warranty covered tow to Berman Nissan and the service department put on the new tire. So nice, they charged the battery in my Leaf, too!

Dealer response

Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

5.0

Great service,fast,and they always wash my car. Will come...

Great service,fast,and they always wash my car. Will come back here for service always :)

Dealer response

Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

1.0

I have been going to Berman for the past 6 years. I...

I have been going to Berman for the past 6 years. I scheduled an appointment the night prior for an oil change at 9:00 AM because I did not want to wait in the waiting room for hours. I went in and was assisted by Moises. I let him know that my steering wheel was shaking and if he could please check-it out as well as my radio being out. He walked me inside and began to tell me that they needed to perform a diagnostic check for the radio and another for the steering issue and it would cost $190 each. I was confused. He went on and told me that if I got service for this issues that the fee would be waived. I was still confused. Whenever I came into Berman previously, I would tell them my issue and they'd check-it out at no cost. I reminded him, but he did not understand me, had me sign a form and asked me to wait in the waiting room. 2.5 hours later, I had to be the one to go up to service and inquire an update for my car. He then printed a piece of paper out letting me know that they had fixed the radio ($95) and would need to fix the control arms on each side ($700+). I told him I would get my belt changed, oil change and the radio and to proceed, but no control arms because it was too much. Moises wanted to charge me for the diagnostic for the control arms. I asked to speak to the manager, he "waived" the fee. I asked Moises how long it would take. He let me know it would take an 1 hour and he would get me out by 2 PM. I ended up waiting until 3:30 PM, walked to service again, and inquire about my car, again, and Moises let me know they were still working on it. He said 20 minutes. I went back to the waiting room. 30 minutes later he came out and told me that the mechanic went on break and it would be about 30 minutes (It was around 4:20 PM?). I let him know that I had to pick up my child from daycare by 5:30 PM and made it clear that I couldn't be late and that I DID NOT want a car wash to save time. He said "okay." 5:10 PM rolled around and he came to get me. When I looked at the bill I was charged $190 to change the belt and $95 to reset a radio (which I now figured out I could have done my research on completed it on my own). I questioned him. He let me know that the $190 was due to a diagnostic for the belt? I had never asked to check for the belt. So, did he charge me for the diagnostic of the control arms and because he had to waive it changed my for the "complimentary" external check Berman has completed for every customer throughout the years I've gone?? I did not have time to complain or challenge him. I paid almost $500 for a radio reset, belt change and oil change" (I've ordered to get more done on my car for that amount in the past at this facility for this amount). I walked out angry. I got into my car drove and 30 minutes later the radio went out. The service I paid $95 for because I had to pay for a "diagnostics check" failed. I called Berman to complain. Moises said he would get me in on Saturday. I did not want to spend another 8+ hours there. or be lied to that it would take a short period of time and end up spending 8+ hours again. I was so upset and frustrated because of the entire visit, the long wait, the poor service, the lack of communication and unclear explanation of everything throughout the day that I ended losing it and burst into tears. He forwarded me to the manager who was so invalidating. He let me know I paid for a service, walked out of Berman with my radio working so I paid for what the job his people "fixed." But my radio still didn't work. The manager offered me a car to drive while service was conducted on my car, but at this point I no longer trusted Moises or the manager or Berman for that matter. You had many great service people who made me feel like I was "being taken care of and mattered as a customer" before, but this visit was so disappointing. I am terminating my relationship with Berman Nissan. I no longer trust you to hand you my car for service. I no longer trust that the money I spend will be worth it. I am out $95 bucks and maybe the $190 for the belt repair with my radio still not fixed. But I will take my business elsewhere going forward.

Dealer response

Vm, we regret to hear that you had a negative experience with us, but would appreciate the chance to turn your experience around. We would like to work towards a resolution, please reach out to our General Manager Adelita Fific @ (773) 427-6010 to discuss this further.

5.0

Gilmar was friendly and helpful on the phone and referred...

Gilmar was friendly and helpful on the phone and referred us to Leon at the dealership. Leon was efficient, friendly, took us on the test drive and sold the vehicle. Daniel, on the business/check-out end was amazing and quick. His cool desk where we signed on the documents is futuristic and seems to help him expedite the transaction. We couldn't be happier with Berman.

Dealer response

Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

5.0

The dealership is easily accesible, there are large lanes...

The dealership is easily accesible, there are large lanes for the service entrance, and the staff are easily approachable. The waiting area has plenty of room, television, and bottled water or coffee for guests waiting to have their cars service completed.

Dealer response

Thank you again for taking the time to let us know how we did. We hope you have a great day! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

Read all 1,158 reviews