New 866-894-5245
Used 866-795-0343 Email Dealer
Service 866-906-6855

Thank you. Your email has been sent to the dealer.

Reviews

Average Ratings

3.3
24 lifetime reviews.
  • Repeat customer

    After our Sienna was totaled and everyone walked away without a scratch we knew we wanted another Sienna. We went to Pauly looking for a used Sien...


    Show Full Review

    After our Sienna was totaled and everyone walked away without a scratch we knew we wanted another Sienna. We went to Pauly looking for a used Sienna because we had good experiences with both their sales and service departments previously. We worked with Terry O'Gara and were very happy with the experience. Terry really went above and beyond to help us find exactly what we were looking for. I would highly recommend Pauly Toyota and Terry. This will be the first place I stop the next time we're looking for a car.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Excellent Car Buying Experience

    Ryan Poltzer was excellent at taking the stress out of my car buying experience. Ryan is a very friendly, reliable and knowledgeable sales consult...


    Show Full Review

    Ryan Poltzer was excellent at taking the stress out of my car buying experience. Ryan is a very friendly, reliable and knowledgeable sales consultant. I would recommend him to anyone interested in buying a car.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Shopped for a used car
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Terrible Service

    We purchased a used car and had promised service to be performed on repairing simple parts on the glove box and filling a cracked windshield. Com...


    Show Full Review

    We purchased a used car and had promised service to be performed on repairing simple parts on the glove box and filling a cracked windshield. Company has no communication between after sales market and service. upon arrival at the scheduled date and time they had no idea why we were there, could not locate parts or complete the service. I would not recommend buying a vehicle here if they cannot improve their service.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • New and satisfied customer!

    Kara Powell did an exceptional job helping me locate a new vehicle . She is a true sales professional. Kara followed up appropriately and made me...


    Show Full Review

    Kara Powell did an exceptional job helping me locate a new vehicle . She is a true sales professional. Kara followed up appropriately and made me aware of new arrivals. This was the first time I have enjoyed buying a vehicle. I'll be back!

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Very Pleased with Sales Associate

    We stopped at Pauly Toyota in Crystal Lake looking for a used vehicle. It was the first dealership we chose to visit. Paul Ahmed, sales associate,...


    Show Full Review

    We stopped at Pauly Toyota in Crystal Lake looking for a used vehicle. It was the first dealership we chose to visit. Paul Ahmed, sales associate, came out to the lot to greet us immediately, and we took an instant liking to him. He was warm and sincere and extremely knowledgable. We bought a 2015 Toyota Sienna from him, just the type of vehicle we were looking for! It was the first and only dealership we checked out, and the Sienna was the only vehicle we looked at and test drove. Paul was very accommodating and made us comfortable throughout the whole buying process. We have yet to have any dealings with the service department, but feel we can recommend this dealership to friends and family and definitely recommend Paul Ahmed as a very considerate, capable, and friendly sales consultant, he really took the time with us and listened to what we were saying. And since we live in Crystal Lake, we were very happy to keep our business in town.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Not great

    I test drove a vehicle and after a couple weeks of talking with the salesman, I decided to buy the vehicle. I took a last test drive and several p...


    Show Full Review

    I test drove a vehicle and after a couple weeks of talking with the salesman, I decided to buy the vehicle. I took a last test drive and several problems popped up during the short trip. I informed the salesman and he told me "Good thing it didn't happen after you bought it." He then kind of chuckled and started to walk away. When I asked if he was going to do anything, He apologized, shrugged, and walked away. I attempted to call twice and never received a return call. It looks like the vehicle was immediately returned to the sales lot.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    4 people out of 5 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Not the best experience

    Not worth your time and effort. I felt like I was doing a car deal in 1979. Come on guys get with the times. Old sales tactics don't work anymore....


    Show Full Review

    Not worth your time and effort. I felt like I was doing a car deal in 1979. Come on guys get with the times. Old sales tactics don't work anymore. What happened to me is a long story-let's say Customer service is the key and Pauly needs to work on that.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Very disatisfied

    Went with Toyota because of reputation of quality that just goes and goes and the warranty that came with the vehicle. I came in for a routine oil...

    Dealer Response

    Mr. McMenamy we are very sorry you have made this decision. I have reviewed your comments with my staff and feel there may be reason to reconsider...


    Show Full Review

    Went with Toyota because of reputation of quality that just goes and goes and the warranty that came with the vehicle. I came in for a routine oil change and was told the water pump was leaking and the repair would be $500+, I stated I was pretty sure it was covered under my 7 yr 100000mi warranty, but was told no. The service guy said it wasn't leaking badly yet bit should be addressed. I went home read thru my paperwork and found the info that it was covered. I returned to Paully Toyota and showed them my book stating this info. They agreed THEN it was covered. They kept the car to repair and called the next day to be picked up. The next morning there was coolant leaking from car so I returned to dealer to check it out. They brought out a small chewed up hose and said that was leaking and that hoses were not covered under warranty.... I said the hose looks like someone used a pliers to pull it off its barb as the outside is chewed up, he disagreed. This water pump wasn't even dripping and now he's saying this chewed up hose was the problem all along. I own a service company, if I ran my business this way I would be out of business. I just wasn't what I pay for, no more, no less. This will be my last trip ever to Paully Toyota. Kelly j Mcmenamy Fox river grove il.

    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    3 people out of 4 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Mr. McMenamy we are very sorry you have made this decision. I have reviewed your comments with my staff and feel there may be reason to reconsider your decision and I hope you will. 1st the lube advisor who originally advised you of the leaking water pump and that it was possibly not covered by your extended warranty was wrong. As Gerrard stated when you returned. But in his behalf when you check our national database Toyota shows your 7/100000 mile extended warranty was canceled. It does show you have a used car certified warranty (which covers much less) still in effect. This warranty covered your water pump. As for the leaking hose I have questioned the Technician and his team leader and at no time did either state the hose was not damaged by the technician, both admitted when seeing the hose that the leak was caused by the tech when He removed it during the water pump replacement.I am dissappointed the leak was not detected before you picked up your vehicle. Both the Technician and Team leader have been consouled on that matter. I personally apolagize for that error. When I questioned Gerrard he did admit that he was not aware that it was tech error, but he also stated He did not pursue it as much as He could have because He advised you from the very beginning that no matter what the cause We would not charge you for the repair. which We did not. We view customer service very seriously and customer satisfaction very seriously. Im sorry in this case you did not recognise Gerrards willingness to do the right thing no matter who was at fault. I hope you will reconsider your decision we would like to remain your dealer of choice. Tim Hargrove.


    Hide Full Review
  • customer service was mediocre

    I had previously purchased a used corolla S from this dealer so when I decided to enter the market I thought why not go back to this dealership, a...


    Show Full Review

    I had previously purchased a used corolla S from this dealer so when I decided to enter the market I thought why not go back to this dealership, after all my first buying experience was pretty good. I inquired about a vehicle online and even filled out their credit app. I figured I would get a call from them in a timely manner, nope... I waited two days, finally I had to call them, after I received credit from a local credit union. When I called I began to discuss the vehicle and tried to set up a deal, I live 3 hours away and was willing to travel to give them my business. I was told "don't get your hopes up" by The gentleman I spoke with (Charles) told me he would call me the next day and let me know what we can put together, no call again, I called the dealership and was told they would not negotiate, they would not work with me whatsoever, I had money and was willing to buy had they given me any reasonable consideration. But they apparently don't like money or customers that do their research and know fair market values. They also have zero value placed on customer loyalty. Overall I felt like I was treatef as a burden to the sales team rather than a valued customer. My demands were not unreasonable they simply chose to loose a customer for years to come. Im 26, think of all my future business they lost. Oh well I found a local dealership that worked with me and got me into a great car a year newer and with 10k less miles for less than Pauly. I rarely write reviews but this dealership has no business ethics or general business strategy other than deceive the misinformed buyer. I am aware my first buying experience was a fluke and I will not buy from this dealer ever again.

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • Big Waste of Time

    I live over an hour away from this dealer, so negotiated a price over the web. After driving 1.5 hrs. to pick up my new Prius V five, I found that...


    Show Full Review

    I live over an hour away from this dealer, so negotiated a price over the web. After driving 1.5 hrs. to pick up my new Prius V five, I found that the car was not a Prius V five, as advertised, but a model two. Was given some lame story about a computer error. Excuse was so bad it was laughable. Hate it when car salesmen insult your intelligence. Really a bad experience. Don't waste your time

    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review