United Imports Inc

3.9 out of 5 3.9
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 6:00 PM

United Imports Inc Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 6:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 6:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 6:00 PM

Thursday

9:00 AM - 6:00 PM

Friday

9:00 AM - 6:00 PM

Saturday

10:00 AM - 4:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since July 2016

We are a family owned dealership that has been in operation since early 2009. We pride ourselves in having a great number of referrals as well as returning clients. Most of our vehicles come from local trade-ins or financial companies. We do not sell salvage, rebuilt or flood cars. We inspect all of our cars to make sure they are safe and mechanically sound.

...



Because we keep our overhead low, we can offer great prices to our clients without sacrificing quality of the vehicles.
Give us a call before you buy your next pre-owned luxury car.

Reviews

3.9 out of 5 3.9
19 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 5.0 out of 5
    December 6, 2019

    Highly recommend United imports... The owner Michal is really helpful n made sure we were satisfied with our purchase ... no issues at all .. will be coming... back for future vehicles. I will definitely recommend this place .. not like other dealers who don’t care once you got the vehicle from them... customer forever... Thanks again

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    September 24, 2019

    My name is Mitchell Whitehead and this was the best experience I have ever had purchasing a car. And Michael provided the best service, thanks

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • November 15, 2017

    United Imports is very impressive driving into the facility. Ron and Mike are extremely friendly, helpful and make you feel welcome. They are very honest... and back there cars up 100%. I would recommend them if you looking for a dependably car.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    August 23, 2019

    Omg my husband and I had the best experience buying my BMW 650i from Ron. From the first email until we drove off the lot. The process went smoothly,... friendly environment.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 3.0 out of 5
    May 20, 2019

    I did not purchase a vehicle from United Imports due to my undesirable experience with Ron. First contact with Ron was made on Tuesday, where we discussed... flying into Jacksonville on Saturday to purchase the vehicle. Ron assured me that the vehicle was in pristine condition and proposed that I put a refundable $500 deposit on the vehicle to ensure that it would still be available on Saturday. He continually referred me to the online reviews in attempts of getting me to purchase the SUV. He said that the form depicting the specifics of the deposit was available on their website – which is false. Tuesday evening I requested that he send an email with the deposit form and some in-depth images, which he agreed. Ron informs me on Weds that three other parties are interested in the vehicle as well and that we need to move quickly. He was yet to send the email containing the detailed images and the form with the details of the proposed deposit. Wednesday evening at 5:57 I got a call from Ron (because he was busy with customers the entire working day). I returned the call a few moments later only to receive a text stating that he will get in touch first thing Thursday because they closed at 6. Late Thursday afternoon Ron informed us that the vehicle would not be available by Saturday, but did not have an estimate time of availability. He said that the vehicle needed to be worked on, but did not know the specifics. His demeanor was condescending throughout this conversation, even going as far as to mock me for attempting to negotiate with him with the statement, ‘Life doesn’t work that way, honey’. He again brought up the other three prospective purchasers and clearly implied that I should appreciate the fact that I was given the first opportunity for the vehicle. Mind you, I had yet to receive the form to put a deposit down. The car is listed for sale but was unable to be sold due to the work needing to be completed on it. A week was wasted trying to get information that this man clearly did not have. The guaranteed pristine vehicle was in the shop but he could not tell me why. United Imports consists of ONE salesman (Ron) and ONE mechanic but puts on the facade of a huge, booming business. Throughout the entire ordeal he would constantly refer to the reviews. Tread carefully through them; most are superficially positive but the reviews that hold any useful information are negative. Most of the negative reviews have an unprofessional (childish even) response from the owner (which I expect to receive as well). The experience was negative all around. Normally, I would not allow a low grade salesman deter me from a purchase but this was too much. I highly recommend you shop elsewhere to maintain your dignity. A business cannot treat people with such impertinence and still expect a sale. After all, “Life doesn’t work that way, honey”.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    All I can say is that none of the above is true. This guy is bitter because he wanted the car but we would not want to negotiate on the price or pay f...or shipping to his location and that's why he lost it. All these things he says that we called him (backyard mechanic, etc) are simply a lie. His attitude was very demanding, rude and obnoxious from the start and I feel sorry for everyone who will have to deal with him in the future.

  • 1.0 out of 5
    March 7, 2019

    Purchased a 2013 BMW X5 with Ron who promised everything possible! Car was driven for 1 week, keep in mind I work from home so rarely driven, engine started... knocking. Took to dealership to talk to someone was told it was my fault, Michael said he drove the s$*t out of like like he does all other cars and nothing was wrong. Car examined by 2 different BMW specialists who stated it had to be sold like that! 4 Thousands miles into the purchase it finally stopped working and my engine locked up. Nothing more I could do but pay $9,600 for another used engine and labor!! Michael and united imports does this to people, sells cars they know do not work and will screw you over!! I would not tell my worst enemy to buy a car here, scam artist that will cause you financial issues guaranteed!! Think twice before buying from this dealership, I'm a prefect example of getting screwed over and losing most of my savings due to a horrible person!!

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    So this is what really happened. After about 600 miles of driving the BMW you came back stating that there was a noise coming from the engine. You sai...d you discovered it while revving it to 6000 RPM. I don't know what else you did to it, but I do know that it is bad for a turbocharged engine to be revved like this without load (while in park). Since we were unsure what the noise was (still subtle at that time), we suggested getting an extended warranty, that by the way you turned down once before, so that you could be covered in case this developed into something serious. We also recommended a reputable BMW mechanic for a 2nd opinion. Not only you didn't take any of our advice but you kept driving the car until it started to knock and then you still continued on driving it. As you stated in your comment, you put additional 4000 miles on it knowing there could be a problem. How reckless and irresponsible is that??? Maybe the major repair could have been avoided had you been smart about it or at least the warranty could cover the failure if you had taken our advice. All our cars are inspected before the sale, but that doesn't mean that a problem can't develop later. Nobody has a crystal ball and even the best mechanic can't tell you when something will fail. You must consider these things when buying a 90k-mile BMW. The car you purchased had an excellent service history, all from a BMW dealer. I do not believe it had a bad motor when we sold it because otherwise you would have not been able to drive it for another 4000 miles. It possible that it failed on its own, but it is also possible that it failed due to over revving the engine by you.

  • 1.0 out of 5
    June 27, 2018

    Called to speak to owner he was out of town talked to Ron he sounded upset with my calling him and not answering,the mechanic was very rude and belongs... in the back only in a cage!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    This customer purchased a car, drove it for thousands of miles all around the country and after having an issue he expected we fix it over the phone. ...When unhappy with the phone conversation, he starts being rude to our mechanic, who may have not taken it very well. We still offered him help if the car was brought over to our shop. He turned it down.

  • 5.0 out of 5
    May 25, 2018

    I loved the experience of going to a dealership and not being pressured to buy a vehicle. They are passionate, understanding, and honest. I highly recommend... them for your next buying experience. I gave the facilities a great because it is nice and clean, but I believe that they have truly outgrown there current facility and need to expand their business, which is a great thing.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    April 12, 2018

    I had been searching for a preowned BMW and found what I was looking for at United Imports, Inc. Mike (owner) and Mike (manager) were very helpful, knowledgeable,... and professional. Never pushy and no pressure. I am very pleased with the buying experience and highly recommend them. There were extremely accommodating. Great prices also !!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    February 9, 2018

    Was looking for an Audi A3 Cabrio and found one with United Imports. I was not wanting to go to Jacksonville, Florida since we live at the Outer Banks... of North Carolina. Our salesman Ron was absolutely great. We trusted him that the car was in good condition, sent paperwork back and forth and he arranged shipment to me. We had never bought a car sigh unseen and shipped before. Our car arrived in good shape. We would highly recommend this company and the staff.

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
View More Reviews