Auto Outlet of Wolcott

2.9 out of 5 (2.9) 19 reviews

Average Rating

2.9 out of 52.9
19 lifetime reviews.
this dealer
2.9 out of 5
Customer Service
2.4 out of 5
Quality of Repair
3.2 out of 5
Overall Facilities
3.1 out of 5
Buying Process
Not Applicable
Friendliness
Not Applicable
Pricing
Write a Review

Reviews

  • 1.0 out of 5
    June 5, 2018

    All I have to say in words is, my family works very hard for every little thing we have. It was a heart broken and a headache of what I thought woul...d be a happy and Exciting Aventure of buying my frist car. I can only hope that the Owner of Auto Outlet and NOT the Manager would talk to me and make this right so I can have a safe and Reliable car for my family. $17,000 for a car is a lot to us Expressional when we have to put more money in it. I went thought xxxx the frist time I thoungh they fixed it . But now it's not driving good again. Just very sick to my Stomachabout the hole Raw deal. Thank you for taking the time to read my review.��������������☹���������� Very mixes emotions about this.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Betty, Thank you for taking time out of your day to review us, it is more than appreciated! Betty, we have done nothing but accommodate you. When yo...u first purchased your vehicle on 2/26/18, you disclosed to us that you read in a forum that the vehicle is known to have drivetrain issues. The vehicle didn't present itself at the time of having a drivetrain issue, as well as when you recently brought it into our shop. When you presented your concerns about the possible drivetrain issue, we informed you of our 5 day 500 mile exchange. You made an appointment with Sam and never showed, you also disclosed that we didn't have anything in your price range you purchased your vehicle for $11,999. On Saturday 6/2/18 you had your vehicle towed in to our shop. When we took a look at your vehicle the oil was black and dry, this only happens when you are past due for an oil change. While your vehicle was being serviced we gave you a loaner, we paid for your tow, we waived your $100 shop deductible, we offered you $50 Walmart gift cards for your inconvenience (you refused the gift cards) and filled up your gas tank all the way out of good faith. When we looked at your vehicle on 6/2/18 your vehicle didn't present itself with any drivetrain issues, we cannot fix a non-existent issue on a vehicle. Betty, please feel free to reach out to Scott at 315-660-0080 if you have any further questions or concerns. Thank you, -Auto Outlet of Wolcott


  • 4.0 out of 5
    May 27, 2018

    Samantha was fantastic throughout the whole process. The environment was one of the best I’ve come across in my car buying process, everyone in ...the office made you feel welcome and they were very friendly. Even after my purchase the communication was fantastic and I still felt like a priority!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Megan, Thank you for taking time out of your day to review us, it is more than appreciated! We are happy to hear that you had a wonderful experience... with Sam! Megan, we thank you for choosing Auto Outlet of Wolcott! We hope you are enjoying your new vehicle and we look forward to seeing you again in the future! Thank you, -Auto Outlet of Wolcott


  • 1.0 out of 5
    April 14, 2018

    They delivered my car on Tuesday. I drove it less than 500 miles and the clutch went out. That was on Thursday. I have driven a standard for years,... every car I have ever owned was a standard and I have never had to replace the clutch. They said it was perfect when they gave it to me and refused to do anything. IMPOSSIBLE for a clutch in perfect condition to go out within two days and less than 500 miles. Will never buy from here again and am telling everyone to stay away.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Angel, Thank you for taking time out of your day to review us, it is more than appreciated. Before you purchased your vehicle we had to show you how ...to drive a manual around our lot. We did reach out to you and made arrangements to have the vehicle towed and diagnosed by our service department. But in order for us to diagnose the vehicle it needs to be brought to our shop. Thank you, -Auto Outlet of Wolcott


  • 5.0 out of 5
    March 2, 2018

    Samantha kept us really up to date on vehicle purchase and pick up. Would absolutely recommend this dealership. She explained everything we were buyi...ng in full detail

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Martin, Thank you for taking time out of your day to review us, it is more than appreciated! We are more than pleased to hear about your wonderful e...xperience with Samantha! Martin, we thank you for choosing Auto Outlet of Wolcott! We hope you are enjoying your new vehicle and we look forward to seeing you again in the future. Thank you, -Auto Outlet of Wolcott


  • 2.0 out of 5
    July 26, 2017

    Overall happy with the vehicle but was having some issues with it within the 2 month 3000 mile warranty and dealer did not want to Stand it good . Got... told I could take it to a garage closer to home to get it fixed. So I did and they didn't fix everything because the dealer told them not to. In the meantime I had a deer run into the front corner of the vehicle but the only damage it did was it put a small 6 inch Crack in the lower bumper. Nothing else and they told me they will not fix the warranty stuff unless I go to insurance to fix the bumper first. I didn't want to go to insurance because it was so minor so I was pretty much screwed. Overall happy with the vehicle but service sucks.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    2.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    3 people out of 5 found this review helpful. Did you?

  • 5.0 out of 5
    May 15, 2017

    I'm happy with the service. Thanks to Jeff and all the staff. They made getting a car very smooth and no problems at all. I am happy with my Nissan Al...tima. It was for sure the best experience I have ever had. Thank u to everyone.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Daniel, Thank you so much for taking time out of your day to review us, it is greatly appreciated! We are so glad to hear that the process was smoot...h and easy! Enjoy that beautiful new ride of yours! We greatly appreciate your business and time! Thank you, -Auto Outlet of Wolcott!


  • 4.0 out of 5
    May 10, 2017

    Purchased our daughters 2015 Jetta from this dealership. They went by a "no haggle" pricing with us. Meaning, the price advertised was the price we pa...id. We found their advertised prices well below that of other dealers. The car was prepared when we arrived for pick up, but a paperwork snafu sent us home without our car that night, an extra 50 mile drive to return 2 days later and everything went smoothly. Our salesperson was polite and attentive throughout the purchase process.

    4.0 out of 5
    Customer Service
    3.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 3 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    J&K, We want to thank you so much for taking time out of your day to review us! It is greatly appreciated! We are so glad to hear that you took adva...ntage of our below market pricing! We are excited to hear that you had a great experience with us! We hope your daughter enjoys her new ride! Thank you so much for your time and business it is greatly appreciated! Thank you, -Auto Outlet of Wolcott!


  • 1.0 out of 5
    April 26, 2017

    I've been waiting for someone to contact me about the application for financing I put in. No one has cold emailed or text which is a shame because I r...eally would like to do business with you guys seeing that you have such great cars but I guess my business isn't important to you guys.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Paul, We are so sorry to hear that no one had contacted you back after you had filled out a credit application. Please give us a call back at 315-66...0-0080 and ask for our General Manager Scott, he would be more than happy to assist you. And again we are sorry that this had happened.


  • 1.0 out of 5
    April 25, 2017

    I tried to buy a car but after the online credit app and then the one in person they just don't bother to call you back the sales man or the manager !... Don't wast your time unless you have great credit!!!!! If I'm approved then call me and tell me Don't let me call ever three days for two weeks just have you say we are working very hard on this and will get back to you

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Tim, We apologize for what had occurred. But this is something that is out of character for us. We pride ourselves in providing the up most customer... service. We would love to resolve this issue, as we are able to finance those with bad credit. Please give us a call at 315-660-0080 and talk to our General Manger Scott and we would be more than happy help you.


  • 4.0 out of 5
    March 22, 2017

    Just purchased a used Honda. The sales people & staff are very nice & accommodating. Fair Deal, Nice Transaction

    4.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you so much for taking time out of your day to review us! We are glad that you had a positive experience with us. We hope that you are enjoying ...your Honda! It was a pleasure to do business with you!