Metroplex Chrysler Dodge Jeep Ram FIAT

1.4 out of 5 1.4
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 8:00 PM
Service 7:00 AM - 6:00 PM

Metroplex Chrysler Dodge Jeep Ram FIAT Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 8:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 8:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 8:00 PM

Thursday

9:00 AM - 8:00 PM

Friday

9:00 AM - 8:00 PM

Saturday

9:00 AM - 7:00 PM

Sunday

Closed

Service

Monday

7:00 AM - 6:00 PM

Tuesday

7:00 AM - 6:00 PM

Wednesday

7:00 AM - 6:00 PM

Thursday

7:00 AM - 6:00 PM

Friday

7:00 AM - 6:00 PM

Saturday

7:00 AM - 3:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since January 2018

Welcome to METROPLEX Chrysler Dodge Jeep Ram FIAT, where our mission is to provide an exceptional Total Ownership Experience through integrity, accountability and a passionate commitment to client service. To us this means doing what is right the first time, following through with what we promise, and delivering on our commitments to you, our client.

...



Our sales consultants are professionals who will accurately match your needs with the best vehicle, we offer market leading sales and service pricing, and we are conveniently located at the south end of Love Field.

Come visit the Metroplex difference!

"3 MONTH, 3000 MILE WARRANTY ON MOST ALL USED VEHICLES"

Service

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

1.4 out of 5 1.4
11 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    July 2, 2019

    If you want to be treated like xxxx as soon as the sale is complete. This is your place. Buying a car is a big and important purchase and the last thing... you want to do is worry about if you’ll ever get your sales paperwork or license plates. Having to track down multiple people none of which want to help you or have a clue as to what’s going on. I called because it has been almost 2 months and my plates has stilll “not come in” yet. The receptionist assured me it “only takes 2 weeks”, well it has been 6 extra weeks and her response was well maybe the tax office is behind. So I asked if she could check the status of this. She could/would not So finally she transferred me to the titling lady, whom was not there and I left a message. Magically the next day my plates were ready to be picked up. The cherry on top was when I went in to pick up my plates, finally, the girl called me Alyssa, when I corrected her she just gave me a dirty look and did not correct herself or apologize. Grossly rude and careless staff. Would not recommend at all. And it gets worse.... 6 months after purchasing a 2015 GMC Yukon from this dealership, my car completely shut off while driving. Despite this dealer letting me know if there's​ anything they could ever do for me after the atrocious service previously, to give them a call. Of course,​they'ree magically under "completely new management" now. The vehicle's battery was way too small for the engine which causesd the wiring to go bad. I called Alisha, who sold me the vehicle, and all she had to say was "well, we don't​ have GMC certified service people so they wouldn't even know what to look for, as long as its running, they don't inspect it further.".... You read that correctly. They do not properly inspect vehicles prior to selling them. The mechanic also found that there had been aftermarket equipment​ installed and then taken out that damaged the Body Control Unit, a grand total of $2k. What will you get from purchasing a $50k vehicle from them? No service, no reliability, and no support. If this sounds appealing to you, you should definitely purchase from Metroplex. If you care at all about your safety, and do not want to waste your hard earned money, I suggest​ you take your business elsewhere. It appears this dealership operates on negligence and fraud​.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    2.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    5 people out of 5 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    May 9, 2019

    I bought a jeep here last year. After signing the paperwork, was immediately ignored. Was told that after 12 months was eligible for refinancing. Complete... lie. Chrysler never refinances. Brought it in last week for warranty work, now being charged over $130.00 for diagnostics. I was never informed of this before hand. They have done nothing but lie to me several times. Go somewhere else!!!!!

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    3 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    February 13, 2019

    If you want to be treated like xxxx as soon as the sale is complete. This is your place. Buying a car is a big and important purchase and the last thing... you want to do is worry about if you’ll ever get your sales paperwork or license plates. Having to track down multiple people none of which want to help you or have a clue as to what’s going on. I called because it has been almost 2 months and my plates has stilll “not come in” yet. The receptionist assured me it “only takes 2 weeks”, well it has been 6 extra weeks and her response was well maybe the tax office is behind. So I asked if she could check the status of this. She could/would not So finally she transferred me to the titling lady, whom was not there and I left a message. Magically the next day my plates were ready to be picked up. The cherry on top was when I went in to pick up my plates, finally, the girl called me Alyssa, when I corrected her she just gave me a dirty look and did not correct herself or apologize. Grossly rude and careless staff. Would not recommend at all.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    4 people out of 4 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Allison, Thank you for bringing this to our attention and for the opportunity to get better. We understand that our Sales Manager Paul was able to mee...t with you to discuss the situation and deliver a personal apology. We have no control over how long it takes for the state to process plates and do call and email our clients the day they arrive. However, there is no excuse for rudeness.

  • 5.0 out of 5
    January 27, 2019

    L.D. was terrific, was on line looking and L.D. popped in helped find what i was looking for, few hours later we went for a test drive, and "BAM" Iam driving... away in a 2016 Mitsubishi Outlander :) warranty, great price, full of gas, "yeah " finally a right decision. straight up, ask and receive.

    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Ms. McIntosh, Thank you for your awesome review - and what a great headline! We are so pleased to hear that LD was so professional in putting together... a great deal for you on you Mitsubishi Outlander. Thank you for purchasing at Metroplex Chrysler Dodge Jeep Ram FIAT, and please be sure to tell your friends what a great sales consultant we have in LD. Thanks!

  • 1.0 out of 5
    January 23, 2019

    Please save yourself the time and headache. Do not buy from this dealership. You will receive the absolute worst service you could ever imagine. I made... the mistake of buying from here, but will never make the mistake again.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We sincerely wish that you might have included your name or contact information in your review so that we could address your concerns. It is most unfa...ir to post such a review without providing us the opportunity to understand the situation, who you are or what you feel we could have done better. If you'd like to give us the opportunity to remedy this, then please contact our client services team directly at 214-785-1264. Thank you.

  • 1.0 out of 5
    December 3, 2018

    DO NOT WASTE YOUR TIME WITH THIS DEALERSHIP!!!! The service was great until we drove the new Jeep off of the lot. We were only given one key for the Jeep... and promised the second would be sent the next week. After 3 weeks of no returned phone calls we finally received a blank key that we had to pay to have the key cut and the key fob programmed. We had to file a complaint with the Texas Attorney General and Better Business Bureau because the dealer collected our sales tax but would not pay the sales tax to the state. They also would not return phone calls or answer the phone. After filing a complaint the sales tax was paid. However, we received a letter in the mail dated the next day after the complaint was filed from Mopar vehicle protection informing us that the dealer had cancelled our lifetime powertrain warranty that was provided by the dealer upon purchase and is highly advertised by this dealer. As of today this policy is still cancelled. The warranty company confirmed the cancellation but cannot provide a reason as to why. We are being referred back to the dealer who of course will not provide assistance. We have bought a lot of new vehicles and this is BY FAR the worst experience we have ever had. I would steer clear of doing business with Metroplex CDJR if you want any service whatsoever after the sale. Our sales lady Brandy has been absolutely no help as well.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    4 people out of 4 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Shelley, Thank you for bringing this to our attention. We are always working to improve our staff and unfortunately Brandy is no longer with us, and l...ikely the reason for the unresponsiveness. However, a sales manager could have assisted to help resolve your concerns, and still can. Please also know that if you received a Lifetime Powertrain Warranty at the time of your purchase then that policy stays in place for as long as you own the vehicle, unlimited miles and unlimited time, as long as you abide by the terms of the warranty.

  • 1.0 out of 5
    December 2, 2018

    I purchased a new car from them four weeks ago, the dealership had to pick up the car from another dealer, it only had one key fob and was not set up... with the elo gps system. I have been trying to get this resolved for four weeks. The salesperson and financial manager that I worked with are no longer with the dealership so no help there. The general manager has always “just stepped out of his office but will return your call” which has not happened. If you ask for a sales manager, they are always in a meeting with the sales staff. I have contacted Jeep customer service about this dealership and have filed a complaint with them. I also have the district managers information and will be contacting him as well.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    3 people out of 3 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Mr. Morgan, Thank you for your patience, kindness and positiveness in spite of having to call many times. We are glad to learn that you've received yo...ur keyfob and we will install your ELO system on your next visit. This afternoon we heard from accounting that they have received your plates and that they were sending them out Fed-Ex this evening. Thank you for your patience as you had to work through some personnel changes. We appreciate your business and hope you're enjoying your new 2018 Jeep Grand Cherokee.

  • 1.0 out of 5
    November 18, 2018

    I asked for info and photos about a car , no one responded , how to buy a car if there won't see you the vehicle. DO NOT TRY THIS DEALER

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We apologize that nobody was able to assist you with information and photos as you requested. There could be a number of reasons that this didn't happ...en, but there is no excuse. We hope you give us another opportunity. Thank you.

  • 1.0 out of 5
    October 15, 2018

    We traded in our vehicle over a month ago and the accounting department has still not paid it off. I now have a deliquinent account on my credit and I've... left over 6 voicemails with numerous employees, asked for management and no one calls you back. We enjoyed our salesman and have been very loyal to him but we are fed up with no communication from the dealership and account department. AND the fact that my credit score has now dropped 75 points because of THEIR neglect. I still have yet to have anyone get back in contact with me.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    4 people out of 4 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for bringing this to our attention. We did have some issues in our accounting department that we were working to though to better serve our ...clients. Please know that we sincerely apologize for any inconvenience.

  • 1.0 out of 5
    October 6, 2018

    A guy named Shawn here was talking bad about customers trying to understand procedures. He referred to the customer as a xxxxxx. No professionalism whatsoever.... Spend your money elsewhere!

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    3 people out of 3 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for bringing this to the attention of our management. There is no room for unprofessional or disrespectful customer interaction at Metroplex.... We have removed this employee from our team and hope you give us another opportunity to serve you. Thank you.

View More Reviews