New 888-405-9481 Dealer Website
Used 888-256-3610 Email Dealer
Service 877-427-9173

Thank you. Your email has been sent to the dealer.

Reviews

Average Ratings

4.6
Average based on 10 reviews
  • Most amazing service experience ever!

    Friendly, knowledgeable staff! They were amazing. I went in for an oil change. They had a few recommendations for my 2000 Avalon. They even walked...

    Dealer Response

    Thanks for the great review Vanessa! We truly appreciate you taking the time to publish a review about your latest visit to our dealership. We rea...


    Show Full Review

    Friendly, knowledgeable staff! They were amazing. I went in for an oil change. They had a few recommendations for my 2000 Avalon. They even walked me out into the shop to show me what was wrong with my car! Transparent process from start to finish. I love Vanderstyne, and I won't take my car anywhere else for service.

    Came in for service or repair
    Does recommend this dealer
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for the great review Vanessa! We truly appreciate you taking the time to publish a review about your latest visit to our dealership. We really appreciate your business and loyalty to Vanderstyne Toyota!


    Hide Full Review
  • Purchased a 2013 Highlander/ Certified

    Excellent experience! The entire staff was extremely helpful throughout the entire experience.


    Show Full Review

    Excellent experience! The entire staff was extremely helpful throughout the entire experience.

    Shopped for a used car
    Does recommend this dealer
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?

    Hide Full Review
  • EXCELLENT

    I bought my Toyota from another dealer in Rochester and I had the worst experience. Well, I had the BEST service at Vanderstyne. My first impressi...

    Dealer Response

    We are so pleased you had a great experience here and that we were able to take care of your door lock concern for you! Thank you for leaving a re...


    Show Full Review

    I bought my Toyota from another dealer in Rochester and I had the worst experience. Well, I had the BEST service at Vanderstyne. My first impression was awesome. I spoke with Carrie and she was great. I took my car in because of a door lock issue. I had already spoken with Toyota Corp about it. Vanderstyne did a diagnostic on my car and found the problem. They contacted Toyota and Toyota agreed to pay the invoice in full. I was so, so pleased. Everyone had Vanderstyne was great. I will be going there for my next new car.

    Came in for service or repair
    Does recommend this dealer
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are so pleased you had a great experience here and that we were able to take care of your door lock concern for you! Thank you for leaving a review!


    Hide Full Review
  • Lossed a sale over $700.00.

    I can't believe you folks at Vanderstyne Toyota would let a sale walk out the door over $700.00. I heard "our prices are less then anyone in the a...

    Dealer Response

    Thank you for your feedback. We completely understand your concern and reassure you that all of our customers are extremely important to us. As w...


    Show Full Review

    I can't believe you folks at Vanderstyne Toyota would let a sale walk out the door over $700.00. I heard "our prices are less then anyone in the area", the vehicle is "certified"....blah blah blah...If your bottom line is that close that if you go $700.00 less on a used vehicle price and/or $700.00 more on a trade you going to lose your shirts then something is wrong! Little odd that YOUR follow-up call the caller ask what can we do for you...well you called me, but when I say I walked out the door over $700.00, you ask what else can we do for you? Hmmm, well I guess someone down there at Vanderstyne does not loose their shirt. Sales guy was nice, easy location to get to, still in the process of building. Buying process...guess what my opinion is....it sucks!

    Shopped for a used car
    Does not recommend this dealer
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for your feedback. We completely understand your concern and reassure you that all of our customers are extremely important to us. As with all of our pre-owned vehicles, we research our market and price them at fair market value. All of our Certified used vehicles go through an extensive 160-Point inspection and a high level of reconditioning to ensure the best quality vehicle. As the certification adds to the cost of the vehicle, it also ensures a better value. While we do stand firm on the price on the vehicle, we would love the opportunity to earn your business in the future. Please feel free to reach out to me directly. Best Regards, Teresa Palmer Customer Relations Manager


    Hide Full Review
  • I Love Vanderstyne!

    I purchased my 2015 Camry SE from Vanderstyne Toyota and have had it serviced there too. Both the sales and service departments are filled with in...

    Dealer Response

    Hi Kristen, Thank you for taking the time to share your experience with us and our community! We appreciate your kind words. Best Regards, Tere...


    Show Full Review

    I purchased my 2015 Camry SE from Vanderstyne Toyota and have had it serviced there too. Both the sales and service departments are filled with intellectual employees and they are the best! I even had a chance to meet Jay and Jay Jay Vanderstyne and they treated me like family! Whenever I hear of anyone in the market for a new vehicle, I refer them to Vanderstyne Toyota. Keep up the amazing work!

    Shopped for a new car
    Does recommend this dealer
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Kristen, Thank you for taking the time to share your experience with us and our community! We appreciate your kind words. Best Regards, Teresa Palmer Customer Relations Manager


    Hide Full Review
  • They made leasing a car very easy

    I approached them to lease a Camry or Corolla. I contacted Susan S. online and within an hour we had agreed on all the pertinent details except th...

    Dealer Response

    We are so pleased that you chose to share your experience with us, and that Susan was able to help you and your daughter find the car you wanted! ...


    Show Full Review

    I approached them to lease a Camry or Corolla. I contacted Susan S. online and within an hour we had agreed on all the pertinent details except the trade in value. Susan was friendly, and helped answer all my questions. When my daughter and I got to the dealership to get the car appraised everything went according to my expectations. We were able to get a lease price at a savings from what another dealership had quoted and they were willing to search for the color of car that my daughter was initially interested in. I never had the impression from Susan or Mike C. of any "flim flam" operating going on. It was a very good experience and I would recommend Vanderstyne to others.

    Shopped for a new car
    Does recommend this dealer
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are so pleased that you chose to share your experience with us, and that Susan was able to help you and your daughter find the car you wanted! Thank you for taking the time to write this review. Congratulations on your new Toyota!


    Hide Full Review
  • Positive experience

    I did not end up purchasing a vehicle from this dealership, however, the experience I had when I looked at one of their vehicles was positive. The...

    Dealer Response

    Thank you for your feedback. We truly appreciate you sharing your experience with us. We hope to assist you in the future!


    Show Full Review

    I did not end up purchasing a vehicle from this dealership, however, the experience I had when I looked at one of their vehicles was positive. The salesman and staff were very professional and helpful. They even followed up with me a week later to check on my experience at their dealership. The reason I did not buy was because the truck I test drove was not to my personal liking (I wanted something smaller), it had nothing to do with the service or the quality of the vehicle, as both of those aspects were very good.

    Shopped for a used car
    Does recommend this dealer
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for your feedback. We truly appreciate you sharing your experience with us. We hope to assist you in the future!


    Hide Full Review
  • Very Pleasant Experience

    Just picked up my new 2013 Prius II yesterday. Between my ten year old vehicle starting to go and it's poor gas mileage, it was time for a change....

    Dealer Response

    Thank you for choosing us to assist you with the purchase of your Prius. We are happy to hear that everything worked out, and we think the Prius h...


    Show Full Review

    Just picked up my new 2013 Prius II yesterday. Between my ten year old vehicle starting to go and it's poor gas mileage, it was time for a change. I was initially interested in a 2011 low mileage used Prius, which was gone by the time I got to Vanderstyne. A week later the salesperson that couldn't help me with the used Prius was helping me purchase a new 2013 model. He was the only one of the three local dealerships that quoted me right away on a 2013 Prius, and continued to help me get the price I wanted. When it came to pickup, he spent quite a bit of time educating us about all the great features on the Prius. I enjoyed the experience because most of it was done by email or phone where I wasn't made to wait while something was checked out with the manager.

    Shopped for a new car
    Shopped for a used car
    Does recommend this dealer
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for choosing us to assist you with the purchase of your Prius. We are happy to hear that everything worked out, and we think the Prius has great features too!


    Hide Full Review
  • no problems

    great service, they even washed our car when work was completed. I would have purchased our car from them but I got more money for our trade some ...

    Dealer Response

    Thank you for your kind words! I made sure that every member of our service team has seen your review. We hope we can help you purchase your next ...


    Show Full Review

    great service, they even washed our car when work was completed. I would have purchased our car from them but I got more money for our trade some where else. I would give them a chance again when in the market.

    Came in for service or repair
    Does recommend this dealer
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for your kind words! I made sure that every member of our service team has seen your review. We hope we can help you purchase your next vehicle!


    Hide Full Review
  • Great experience

    The sales person I worked with listened to what I wanted. The other 2 places I went to tried to sell me on what they wanted me to buy. I did a lot...

    Dealer Response

    Kirstin - We are happy to have helped you get the vehicle you wanted! Hope you are enjoying your RAV4!


    Show Full Review

    The sales person I worked with listened to what I wanted. The other 2 places I went to tried to sell me on what they wanted me to buy. I did a lot of research and narrowed it down to the Toyota Camry or the RAV4 (like the new design.) My sales person at Vanderstyne Toyota was Jeff. After test driving both vehicles and making the best financial choice for me, I now own a new RAV4! Thank you Jeff and everyone who treated me like I was a person - not a sale. i like the 2 year free maintenance too!

    Shopped for a new car
    Shopped for a used car
    Does recommend this dealer
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Kirstin - We are happy to have helped you get the vehicle you wanted! Hope you are enjoying your RAV4!


    Hide Full Review