Davidsons Motors Aurora

4.4 out of 5 4.4

Reviews

4.4 out of 5 4.4
25 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 5.0 out of 5
    December 7, 2019

    I would like to take the time to thank you for the superior sales and customer service that was provided to me at Davidsons Motors. Tim Young took care... of my every need and worry, I have purchased three family vehicles from Davidsons Motors and each experience was amazing. The service and reassurance that was provided to me numerous times was beyond belief. I received a great car with absolutely no hassles or surprises, without a doubt the best around...I won't go anywhere else to buy a vehicle. This is my third purchase with Tim and there is no reason to go anywhere else!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    April 4, 2019

    Count me in as someone who gives a positive recommendation to Davidsons Motors and working with Tim Stewart especially. My wife and I decided to go with... this dealer over others because of their warranty. When the car that we bought developed a problem, there was no hesitation on their part to get it in and get it taken care of. Tim’s attitude and integrity are refreshing to see in this business, and he kept in constant touch until the problem was resolved.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • May 23, 2017

    Buying a car here was great. Tim treated me with respect and was easy to work with. There was no high-pressure selling and the selection in my price range... was very good. After owning my car for just one week, I realized that it needed new front brakes. I called Tim and he told me to bring it right in. They are putting the brakes on as I type this. I couldn't be happier with the whole buying experience and the service I am receiving. I would wholeheartedly recommend Davidson Motors for your next used car.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    February 21, 2019

    Just bought a truck from here yesterday. James made the whole experience a good one for my wife and I. I had been shopping around for over 2 weeks and... this was by far the best deal I found. James was helpful, honest and sincere. It isn't the nicest looking place, but when you can grab a great vehicle at a great price it doesn't matter. Will be checking in here for future vehicle purchases.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    February 20, 2019

    Save your time, effort, and money and go...literally anywhere else. The owner clearly doesn't care about customer service. My husband and I purchased... a Ford Escape from Davidsons Motors, Englewood location in October. Up until mid-December, we had the car in the shop almost every weekend and a good portion of every week. The day after we purchased the car, the check engine light came on, and that's when the problems started. The salesperson we worked with added the check engine light an appointment with their service center that we set up upon purchase of the vehicle for a list of other issues. Unfortunately, he had turned the check engine light off, and when we went in for the appointment, were told that there were no issues with the engine and that we needed new tires to fix the alignment/balancing. When we dropped the car off at the Aurora location, we asked them to look into the fluids, as we did not believe they had been checked as was stated on the CarFax report, because we had to fill some of them ourselves. We were told there were no issues. The salesperson sent us to a location near the Englewood location to get new tires shortly thereafter, covering it themselves (~$200 for that brand). We took it for an alignment at our regular maintenance shop the following week, covering that ourselves ($100). When we had it in our shop, the maintenance team found that we needed a new catalytic converter; and quoted us $1,200, and also provided an oil change, telling us that the oil change was overdue (indicating it was not checked at the Aurora location, as we requested, and should've been done before we purchased the vehicle). Davidsons covered the catalytic converter, which was appreciated, but took some phone calls, coordination, and effort on our end, as they sent us all over the metro area. Unfortunately, when we picked up the car two days later, the maintenance man told us that our coolant was leaking, which was a problem that had initiated prior to us purchasing the vehicle. One day later, the check engine light came on (again, we had filled the coolant the day after receiving it from the dealership). We brought the car into the Groove Ford dealership, as we figured they would know the car better than anyone. The next day, the service center called me with an estimate of $2,300 in repairs that are not covered under the $3,000 warranty we purchased from AUL as part of the car sale. There were another $1,500 worth of repairs that are covered under the warranty with AUL. After hearing this information, that there were major safety items that should have been addressed prior to selling the vehicle, I sent an email to our salesperson at Davidson's Motors. I was told that email was sent to his boss, and then onto the owner. After having the car for not even two months (we had not even gotten the car registered with the DMV yet, it had been that recent), we had the car in the shop, traveled all over the metro area getting it repaired, and racked up over $5,000 in repairs (half the cost of the car), and had barely driven it. My frustration lies in the fact that about $5,000 worth of repairs were required for a vehicle that we purchased at market value, that should've been addressed prior to purchasing the vehicle. These were obviously not new issues with the car, as we saw evidence of them during the test drive and immediately after purchasing the vehicle; we were ensured that when the car went back to the Aurora location, that their mechanic would've addressed those issues. I sent all of this detailed information in the email that I sent and that was forwarded onto the owner. I followed up the email with a phone call to the Aurora office and left a message for the owner, Sam. That was two months ago and I have not received a phone call or any response since that time. I also filed a complaint with the BBB, which the company never responded to.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    3.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Josie, Sorry to hear that your buying experience didn't meet your expectations. At Davidsons Motors we make customer service our highest priority as w...e tried to do for you. We bought new tires that cost more than the $200 you stated in your review even tough the tires on it were well above the state minimums. We spent over $1000 for a specialized factory catalytic converter that was installed by a third party because you did not want our shop in Aurora to do the work. When you took your car to Groove Ford they had a lot of recommended maintenance items that we had the warranty company "goodwill" that were not covered by the warranty you picked. Unfortunately when you take a vehicle with 100,000 miles on it to any shop they will always be able to find something that they recommend you fix. That's how they make their money. Davidsons Motors inspects every vehicle and is one of the few places around that offer a limited powertrain warranty at no cost to the customer and offer additional coverage to purchase. Most maintenance items will never be covered by any extended service contracts.

  • 5.0 out of 5
    July 24, 2018

    Amazing service, my son bought a used Subaru there. After a short time had some issues, to my surprise they 100 percent stood behind their product and... repaired not 1 time but 2... no questions .... i will always buy here and recommend you guys bravo!!!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    April 4, 2018

    Not knowing how to inspect a car, I was extremely worried about buying a used car for my daughter. I didn't know whether to trust these guys or not. I... bought a used 2008 RAV4 and immediately took it to my mechanic. He said the car looks great! So happy! We had shopped from Houston to Denver and we knew what a good deal would be. We presented this to the salesman Cory who then talked it over with the owner and finished the deal quickly. I will buy again from them.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    September 19, 2017

    Tim was so wonderful and very helpful. They were lowkey, not pushy, let us wander around without being pressured. Took care of the small issues we did... have with our newly bought used car, at no additional cost. Overall, it was a very enjoyable experience and would recommend

    5.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    July 6, 2017

    Got there after their listed opening time, the doors were locked, we could see someone inside so we tried the phones. It rang for two minutes, we stayed... a total of ten before we left without looking at any cars.

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    May 12, 2017

    Staff was extremely helpful in finding the right car for me, the car had a problem with fault of my own and they helped me a ton with service and prices.... 10/10 would recommend

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
View More Reviews