Skip to main content

Tidelands Ford

(756 reviews)
Visit Tidelands Ford
Sales hours: 9:00am to 7:00pm
Service hours: 7:30am to 5:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–7:00pm 7:30am–5:00pm
Tuesday 9:00am–7:00pm 7:30am–5:00pm
Wednesday 9:00am–7:00pm 7:30am–5:00pm
Thursday 9:00am–7:00pm 7:30am–5:00pm
Friday 9:00am–7:00pm 7:30am–5:00pm
Saturday 9:00am–6:00pm 8:00am–3:00pm
Sunday Closed Closed
New (843) 904-6042 (843) 904-6042
Used (843) 461-4946 (843) 461-4946
Service (843) 461-4924 (843) 461-4924

Inventory

See all 213 vehicles from this dealership.

Incentives

See all incentives

About our dealership

This seller has been on Cars.com since October 2024.
Tidelands Ford located in Pawleys Island SC was established in May of 1995. We have been a strong automotive business leader in the Georgetown & Horry counties ever since. We offer the complete vehicle line up for Ford along with Certified Pre-Owned and feature a QuickLane Tire & Auto Center.
Our dealership has a Certified Professional Sales & Service Staff that include Level 3 & 4 Employee Excellence & 4 Senior Master Technicians that have achieved Ford Motor Co.'s highest level of customer service among dealers in Myrtle Beach Conway Florence Georgetown and Charleston.
Just South Of High Prices & We're Closer Than You Think!

Service center

Phone number (843) 461-4924

Service hours

Monday
7:30am–5:00pm
Tuesday
7:30am–5:00pm
Wednesday
7:30am–5:00pm
Thursday
7:30am–5:00pm
Friday
7:30am–5:00pm
Saturday
8:00am–3:00pm
Sunday
Closed

Reviews

(756 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Tidelands Ford from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review

All customer service responses online were AI generated. Never communicated with a person. Poor information about a vehicle listed and even scheduled a visit to look but I double checked before committing to the time and happy I did. The vehicle was not there even though they said it was. Bait and switch at its finest. Horrible customer service.

All customer service responses online were AI generated. Never communicated with a person. Poor information about a vehicle listed and even scheduled a visit to look but I double checked before committing to the time and happy I did. The vehicle was not there even though they said it was. Bait and switch at its finest. Horrible customer service.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Chuck, we apologize for your negative experience. Our goal is always to provide excellent customer service, and we are investigating the issue to prevent it from happening again. Please contact us so we can try to make this right.

Show full review

Very friendly service, no pressure whatsoever. Dealership had the vehicle i was looking for at the right price point. Would definitely buy from them again even though I am two hours away. Dalton my salesmen, was very attentive to my needs. I highly recommend tidelsnd ford.

Very friendly service, no pressure whatsoever. Dealership had the vehicle i was looking for at the right price point. Would definitely buy from them again even though I am two hours away. Dalton my salesmen, was very attentive to my needs. I highly recommend tidelsnd ford.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Hi Russell, thank you for taking the time to leave a review for us at Tidelands Ford. We're happy we could meet your expectations! Your recommendation means so much to us and we're so happy to have earned it. Thank you again for taking the time to let the world know about your positive experience. Have a great day!

Show full review

We had tried another dealer and were very unhappy. We called Tidelands Ford and they had the vehicle we were looking for. They were very friendly and the process was quick and professional. I would recommend them to anyone. I would give the extra stars if I could.

We had tried another dealer and were very unhappy. We called Tidelands Ford and they had the vehicle we were looking for. They were very friendly and the process was quick and professional. I would recommend them to anyone. I would give the extra stars if I could.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Hi Harold, thank you for taking the time out of your day to tell us about your experience. If you have any additional needs or questions, we will be more than happy to assist you! Safe travels!

Show full review

The sale person was awesome. He explained everything to me about the vehicle. He may sure the vehicle was very clean filled with gas. I would recommend them to anyone that looking for a vehicle, very friendly and professional

The sale person was awesome. He explained everything to me about the vehicle. He may sure the vehicle was very clean filled with gas. I would recommend them to anyone that looking for a vehicle, very friendly and professional

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review

Awesome experience, definitely won my business. Dalton and Brent made everything seamless. Thanks again fuys

Awesome experience, definitely won my business. Dalton and Brent made everything seamless. Thanks again fuys

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review

I have had 3 Ford vehicles serviced at this dealership. Excellent experiences every time. Buying my new Mustang however was not without some glitches. The down payment on my order, a credit card, was replaced by a personal check. It took a couple of months to finally get the credit charge refunded. I even went to a 2nd salesman since the original one was not helpful. For some reason he had an alias also, which I was not told about. Neither sales person was willing to update me on the progress of my order. When I purchased the car the salesman did not tell me what I should do before arriving at the dealership. The dealer had the car for 8 days before I arrived to make the sale final. When I arrived car was still in detailing (8 days, remember?) I needed to activate a number of apps and other connections to be able to drive the car and have it registered to me. All in all, a disappointing experience. I trust that the service department will be excellent as usual.

I have had 3 Ford vehicles serviced at this dealership. Excellent experiences every time. Buying my new Mustang however was not without some glitches. The down payment on my order, a credit card, was replaced by a personal check. It took a couple of months to finally get the credit charge refunded. I even went to a 2nd salesman since the original one was not helpful. For some reason he had an alias also, which I was not told about. Neither sales person was willing to update me on the progress of my order. When I purchased the car the salesman did not tell me what I should do before arriving at the dealership. The dealer had the car for 8 days before I arrived to make the sale final. When I arrived car was still in detailing (8 days, remember?) I needed to activate a number of apps and other connections to be able to drive the car and have it registered to me. All in all, a disappointing experience. I trust that the service department will be excellent as usual.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review

They are great people who take care of you and they don't pressure you at have done business with them before great people to work with thank you

They are great people who take care of you and they don't pressure you at have done business with them before great people to work with thank you

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review

Great experience with this dealership from sales to finance to service. We live 2 hours away and will definitely consider all our future purchases from them also. They were very honest and did everything they said they would do.

Great experience with this dealership from sales to finance to service. We live 2 hours away and will definitely consider all our future purchases from them also. They were very honest and did everything they said they would do.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review

Great process. Easy, to the point, no fuss, no stress! Caleb was great, got all the things done to the vehicle that I asked for. 5star

Great process. Easy, to the point, no fuss, no stress! Caleb was great, got all the things done to the vehicle that I asked for. 5star

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

Today was a big milestone for our family—our son drove home in his first car! 💙🚗 Buying a car can be stressful, especially when you’re shopping for your teenager’s first vehicle. We had a lot of questions, a lot of concerns, and wanted to make sure we were making the right decision. From the moment we walked into Tidelands Ford, Dalton and Chandler treated us like family. There was never any pressure, just honest conversations, patience, and genuine excitement to help us find the right car. They made what could have been an overwhelming experience into one we’ll always remember. Watching our son see his car with the bow on it is a memory we’ll cherish forever. If you’re looking for a dealership that truly cares about its customers, we can’t recommend Tidelands Ford enough. Thank you, Dalton and Chandler, for helping make today so special!

Today was a big milestone for our family—our son drove home in his first car! 💙🚗 Buying a car can be stressful, especially when you’re shopping for your teenager’s first vehicle. We had a lot of questions, a lot of concerns, and wanted to make sure we were making the right decision. From the moment we walked into Tidelands Ford, Dalton and Chandler treated us like family. There was never any pressure, just honest conversations, patience, and genuine excitement to help us find the right car. They made what could have been an overwhelming experience into one we’ll always remember. Watching our son see his car with the bow on it is a memory we’ll cherish forever. If you’re looking for a dealership that truly cares about its customers, we can’t recommend Tidelands Ford enough. Thank you, Dalton and Chandler, for helping make today so special!

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
See all 756 reviews

Related searches near you