Babbitt Ford-Lincoln

4.8 out of 5 4.8
Rectangle 48
Sales 8:00 AM - 6:00 PM
Service 7:00 AM - 6:00 PM

Babbitt Ford-Lincoln Hours

Sales

Monday

8:00 AM - 6:00 PM

Tuesday

8:00 AM - 6:00 PM

Wednesday

8:00 AM - 6:00 PM

Thursday

8:00 AM - 6:00 PM

Friday

8:00 AM - 6:00 PM

Saturday

8:00 AM - 5:00 PM

Sunday

Closed

Service

Monday

7:00 AM - 6:00 PM

Tuesday

7:00 AM - 6:00 PM

Wednesday

7:00 AM - 6:00 PM

Thursday

7:00 AM - 6:00 PM

Friday

7:00 AM - 6:00 PM

Saturday

8:00 AM - 2:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since May 2020

"Where Customers Become Friends for Life"

...


Babbitt Ford opened the doors in downtown Flagstaff Arizona in 1912. From the days when vehicles were delivered by train to the dealership and final assembly completed upstairs, we have serviced the community of Flagstaff and Northern Arizona.
Today at a newer facility in downtown, as the full service Ford dealership we continue the tradion of the professionals who worked before us.
We look forward to serving you for another 100 years, here at Babbitt Ford Lincoln.

"Serving Northern Arizona Since 1912 "Where Customers Become Friends for Life""

Service

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

4.8 out of 5 4.8
705 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.
  • 5.0 out of 5
    July 16, 2020

    Fritz and team were great. Process was painless. SUV was cleaned and all ready to go. And he spent a lot of time going over the techy stuff.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Mike, thank you for your wonderful response to the quality of service our Staff provides! Please let us know if there is ever anything else we can do ...for you! Safe travels!

  • 1.0 out of 5
    June 23, 2020

    Our F250 broke down outside of Flagstaff. We are from out of town so we had to tow it to Babbitt Ford. My husband told them what the problem was but they... wanted to run a $200 diagnostic test anyways. We got a call the next day that they needed to run deeper diagnostics which would be another $200. The day after that we got another call that they still didn't know what the problem was and it would be $1500 for them to take the motor apart to figure it out. And that is still not including whatever the repair would cost. So we asked for the diagnostic test they had run and had the truck towed to the campsite we are staying at. The test print out said exactly what we had told them was wrong with it and they still wanted to tear the engine apart.. We get the truck to the camp and they had drained the gas tank which was completely full when they got it a few days ago. They charged us $400 for absolutely nothing, they had to have siphoned the gas tank, and we still ended up having to tow and fix the truck ourselves!!!

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Customer service is one of our top priorities so we are disappointed to hear we failed to provide you with the quality experience you deserve. We take... our customers? comments seriously so we hope that you?ll give us a call at (928) 774-5063 so we can understand exactly what went wrong and do our best to try and resolve this matter to the best of our ability.

  • January 10, 2018

    As always your sales person was remarkable and the truck is way beyond expectations.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you Larry we truly appreciate the opportunity to earn your business. Ryan Chan General Sales Manager

  • 4.0 out of 5
    June 5, 2020

    Fritz was very friendly and helpful during our current “pandemic” situation. We talked over the phone and he got me in contact with a salesman who helped... me in my rush to find a new vehicle before I started my new job.

    4.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Joe, we set high expectations for ourselves so it?s gratifying to hear you had a great experience with us. We hope to be of service to you again! Take... care!

  • 5.0 out of 5
    February 5, 2020

    Fritz, this is the third vehicle we have purchased from Babbitt Ford and are very happy with the choice provided by you, the new Edge is a great vehicle,... we are very happy with it. Thank you for your kind service

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    January 3, 2020

    Fritz the salesman was very helpful and answered all our questions. He was always available to answer our phone calls and made the whole process of ordering... a new car smooth.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Nancy, our Staff is dedicated to providing all our guests with outstanding customer service and quality work you can trust! Thank you so much for bein...g one of our valued guests and we look forward to your next visit!

  • 2.0 out of 5
    December 14, 2019

    Bait and switch. Interested in a specific f-150 XLT Picture on internet showed leveling kit, nice big aftermarket tires and rims. Price listed around 42K.... When we got up there the leveling kit, tires and rims were NOT included in that price!!!! They would cost another 5K. NOTHING I saw in the internet ad said anything about the EXTRAS costing another 5K!! We finally came to an agreed price, signed all the paperwork. Got the call that the wrong VIN was used on paperwork, when we stopped back to sign new paperwork we were asked for another $2850.00 for the truck we bought (they used the wrong VIN to make our deal), we said NO, they finally agreed to sell us the truck we bought for the amount we agreed on!!

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Srg, we are so disappointed to learn of this situation you have described. Please contact us at (928) 774-5063 at your convenience so that we can unde...rstand the details of your situation and attempt to resolve this issue. Thank you for taking the time to give us your honest feedback and we look forward to speaking with you.

  • 1.0 out of 5
    October 1, 2019

    I scheduled my truck mid-week late Sept. for a l-0-f and front brake check/replacement. My appointment was for 10/1 8:00 AM. When I brought my truck in... @ the designated time they had no record of the appointment and rescheduled for 10/7.

    3.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Mark, we're extremely disappointed to hear about your negative experience at our dealership. Our customers mean a great deal to us and we regret that ...we failed to provide you with the quality service you deserve. We would like the chance to talk to you further so please do call us at (928) 774-5063 at your earliest convenience so we can work with you to make this right. We hope to hear from you.

  • 5.0 out of 5
    September 29, 2019

    Fritz and the sales team treated us with respect, friendliness and patience. The result was we ordered a Ford Flex Limited with everything we wanted. We... love the car! Great power, smooth ride, easy handling, and functional styling.

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    August 29, 2019

    Good buying experience. Bought a new F-150 from Babbitt. They were great about finding the truck that I really wanted and were able to secure the truck... from another dealership. I felt like they were straight forward and honest about the purchase price. It is nice to buy local. Thanks.

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Jon, thank you for your kind words and congratulations on your new vehicle! Our team is dedicated to providing top-quality service, and we're so happy... to hear that your experience reflected this. If you have any additional needs or questions, we will be more than happy to assist you! Safe travels!

View More Reviews