Roper Kia

4.3 out of 5 4.3

Reviews

4.3 out of 5 4.3
54 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 5.0 out of 5
    September 4, 2019

    Came in looking to trade in my car and go great information on ways to do so. I wasn't able to get into a new one today but Jason Maxey gave me information... to help me out.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    June 2, 2019

    Great experience. Went in just looking and purchased a 2015 Chevy. Loved our car sales person Phil Horn. Highly recommend him. Go see Phil Horn.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    January 10, 2019

    Took a test drive it was �� car was to fancy for me would have been more interested n a truck cause i drive a truck but they didnt have a truck on the... lot

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    December 12, 2018

    I don't mean to rate them so low, but on an overall average, I believe this is a fair assessment. First, the salesman, Josh, challenged me to give... him parameters to sell me a vehicle. I setfort lofty expectations... he met or exceeded them all. The only one I didn't budge on was a personal preference I had concerning the step bars for a lifted 2017 F-150. He assured me the dealership would satisfy my desires. I give him 5 STARS for his part. Long story short, we spent over $25 in just gas cost, 2 weekends, 10 hours of our time... all in the time frame of 2 months, to have the stock, chrome step bars ($535, yes I checked) replaced with inferior, painted ones that did NOT meet my request, which probably cost them $300, and the kicker was - they kept the chrome ones, refusing to return them. There's more to the ordeal, but on my departure of the dealership, I informed them I would NOT be returning to that dealership. You would think that someone who has purchased a NEW KIA, & a used pickup in the last 8 months, (totaling over $85,000.oo) might be better treated. I guess we'll never know, because I have instructed the dealership to refrain from contacting me, due to their attitude and words on my last (and final) visit. ................................................. I don't have to have the last word in a verbal sparring, but I feel like I need to correct some false statements and inaccuracies, being posited below, by the (supposed) owner, who responded below. 1st. No type or manufacturers, that I suggested on the step bars, were considered when I was asked for my input. KIA employees informed ME, that they ordered some, that I could try. On our first visit, they put only 1 side on, and after agreeing it was NOT in the parameters set forth, they pulled it off, and reinstalled the stock step... not to mention that the one which they had procured, was damaged. Also, not to mention, they had "double booked" the shop area AND technician, hence, the 3 hours for NOTHING. 2ND. On our second venture to have step bars, which again they ordered on their own, they put on 1 side, and asked for our approval. After viewing it, and being RUDELY castigated by shop worker(s), I told them to just put them on, and I would deal with it later, after being told that the stock steps would be loaded in the bed of my pickup. (LATER REFUSED). The "Complmentery Service " referenced, was to have the 35" tires rotated, after they were balanced, due to a slight vibration noticed during the short, slow test drive, before purchase, and confirmed by the drive home. I was assured that it was not a problem (I DO claim responsibility not getting that in writing). Let me explain the competency of the shop... they pulled the tire off of the pickup , rotated them per my instructions, and replaced them on the pickup. When I asked for the assurance that the tires were spin-balanced, I was told by a technician, "That's NOT my job". Another hour while they took the tires off (AGAIN), balanced them, and reattached them(AGAIN). Upon departure, knowing I was VERY displeased, a manager had the gall to tell my wife how much time and money, the dealership had spent, trying to make us HAPPY. Final outcome: We spent $450 of our time, $25 of our gas, 2 weekends - just so ROPER KIA could trade our stock step bars (which they "already had plans for"), in order to install cheaper (1/2 price) bars.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    September 21, 2018

    I love having my Optima serviced here. First off, these people are Kia experts so it’s obvious I would take it there. They always wash and vacuum my car... for free. The service is fast and the staff in the service department is just fantastic. I couldn’t recommend this place more! Love. It. Here.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    2 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    June 23, 2018

    Josh took excellent care of me when I purchased my Forte. I returned with my daughter so she too could buy a Forte. Service was excellent

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    May 1, 2018

    I don't mean to rate them so low, but on an overall average, I believe this is a fair assessment. First, the salesman, Josh, challenged me to give... him parameters to sell me a vehicle. I setfort lofty expectations... he met or exceeded them all. The only one I didn't budge on was a personal preference I had concerning the step bars for a lifted 2017 F-150. He assured me the dealership would satisfy my desires. I give him 5 STARS for his part. Long story short, we spent over $25 in just gas cost, 2 weekends, 10 hours of our time... all in the time frame of 2 months, to have the stock, chrome step bars ($535, yes I checked) replaced with inferior, painted ones that did NOT meet my request, which probably cost them $300, and the kicker was - they kept the chrome ones, refusing to return them. There's more to the ordeal, but on my departure of the dealership, I informed them I would NOT be returning to that dealership. You would think that someone who has purchased a NEW KIA, & a used pickup in the last 8 months, (totaling over $85,000.oo) might be better treated. I guess we'll never know, because I have instructed the dealership to refrain from contacting me, due to their attitude and words on my last (and final) visit. ................................................. I don't have to have the last word in a verbal sparring, but I feel like I need to correct some false statements and inaccuracies, being posited below, by the (supposed) owner, who responded below. 1st. No type or manufacturers, that I suggested on the step bars, were considered when I was asked for my input. KIA employees informed ME, that they ordered some, that I could try. On our first visit, they put only 1 side on, and after agreeing it was NOT in the parameters set forth, they pulled it off, and reinstalled the stock step... not to mention that the one which they had procured, was damaged. Also, not to mention, they had "double booked" the shop area AND technician, hence, the 3 hours for NOTHING. 2ND. On our second venture to have step bars, which again they ordered on their own, they put on 1 side, and asked for our approval. After viewing it, and being RUDELY castigated by shop worker(s), I told them to just put them on, and I would deal with it later, after being told that the stock steps would be loaded in the bed of my pickup. (LATER REFUSED). The "Complmentery Service " referenced, was to have the 35" tires rotated, after they were balanced, due to a slight vibration noticed during the short, slow test drive, before purchase, and confirmed by the drive home. I was assured that it was not a problem (I DO claim responsibility not getting that in writing). Let me explain the competency of the shop... they pulled the tire off of the pickup , rotated them per my instructions, and replaced them on the pickup. When I asked for the assurance that the tires were spin-balanced, I was told by a technician, "That's NOT my job". Another hour while they took the tires off (AGAIN), balanced them, and reattached them(AGAIN). Upon departure, knowing I was VERY displeased, a manager had the gall to tell my wife how much time and money, the dealership had spent, trying to make us HAPPY. Final outcome: We spent $450 of our time, $25 of our gas, 2 weekends - just so ROPER KIA could trade our stock step bars (which they "already had plans for"), in order to install cheaper (1/2 price) bars. Response from the owner 6 days ago Hey Tim, thank you for taking the time to review us. When you came in and purchased the F-150 and requested the change in steps, we asked you to select the steps that you would like installed, you did and we ordered them. After they were installed you were not happy with them. Again we asked you to select another that you would be happy with, you selected again and again we ordered the steps. You let us know that you were frustrated making the trips back to the dealership and

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 2 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    March 16, 2018

    My car buying experience at Roper Kia was great my sales person was great took real good care of me this is the second time I have bought a car from josh,... he my salesman of choice all the time. I live in Springfield Missouri and it is well worth the drive for the experience I have at Roper Kia in Joplin mo.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    3 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    March 12, 2018

    Service was great my sales person Mitch Arteaga was really helpful and did everything he could to get me in the vehicle I wanted. Would definitely buy... from them again

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    March 8, 2018

    As a group very nice people to deal with. Ashley and Tyler did a great job in helping me find the right car. Thanks again.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    4 people out of 4 found this review helpful. Did you?
View More Reviews