Bennett Chevrolet

4.9
(4,549 reviews)
Sales hours: 9:00am to 9:00pm
Service hours: 7:30am to 6:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:30am–6:00pm 9:00am–9:00pm
Tuesday 7:30am–6:00pm 9:00am–9:00pm
Wednesday 7:30am–6:00pm 9:00am–9:00pm
Thursday 7:30am–6:00pm 9:00am–9:00pm
Friday 7:30am–6:00pm 9:00am–9:00pm
Saturday 7:30am–6:00pm 9:00am–6:00pm
Sunday Closed Closed
(609) 641-0444 (609) 641-0444

Reviews

4.9
(4,549 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews. Includes reviews of Bennett Chevrolet from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Adrian as well as his partner Evan we’re extremely

Adrian as well as his partner Evan we’re extremely professional throughout the entire process! The care and attention to detail that each of them took to suit our individual needs exceeded our expectations. Thank you Bennett Chevrolet as well as Adrian and Evan for everything!

Dealer response

We appreciate you for letting others know about your experience! If you ever need anything in the future, please don't hesitate to let us know. Take care! Best, The Bennett Chevrolet Team

5.0

Started shopping for a new vehicle in 2021.

Started shopping for a new vehicle in 2021. Doug always kept in touch as I was shopping around. Came back for a purchase in 2022 because of Bennett's great deal on a new ZR2. Thanks!

Dealer response

Thank you so much for taking the time to share your feedback with us! We work hard to make sure our guests have an awesome experience. We will share your comments with our team and we look forward to working with you again down the road. Best, The Bennett Chevrolet Team

5.0

I had leased my Equinox 3 years ago with Rebecca Regii's

I had leased my Equinox 3 years ago with Rebecca Regii's assistance and was very pleased with the service provided then. I decided to buy the car when my lease recently ended and once again received great service from Rebecca with this transition. She assisted with all of the paperwork and necessary calls making the process very easy with only one visit. A return trip will only be necessary to pick up my new tags. Thank you, Rebecca- I definitely give you a 5-star rating.

Dealer response

Reviews like yours are truly a breath of fresh air! The member of the team you have mentioned is truly an invaluable asset and we appreciate everything that they do. We will be sure to pass on your very kind compliments and we encourage you to call or stop by if there is anything else that we can do for you. Best, The Bennett Chevrolet Team

3.0

Probably would be giving a 5-star review due to my

Probably would be giving a 5-star review due to my experience with Doug Huggard, but I feel taken advantage of and even worse because in reality it was my failure. I would recommend Bennett, but with the warning of Do NOT get taken advantage of and do not make any decisions until you truly understand and take the time to ASK QUESTIONS, ask the “whys” and do your figures. Anything that seems to good to be true is first of all. Do not go into a deal, in purchasing a used vehicle, where they are trying to say the suggested sales price is that of a new MSRP. No one goes into a dealership and pays sticker price and everybody knows that! Well, apparently I did and paid more than, however slight. As a sales person, Doug was great. He showed us what we were interested in, answered any questions and was knowledgeable about the vehicle we were looking at. Not happy with the pricing and the way gone about it. I know, live and learn and it seems I got burned on this one. Sticker price, for a used 2018 Tahoe LS with 38,000 (no bells and whistles) they had as $51,000 (did not seem it was necessary to add the additional costs they said was for the work they did on it when it came in to their lot). Therefore, we raise the sticker cost in the window to $53,000, again, for a used Tahoe LS. Really? Hmmm…They were giving $8,000 for any car that you drove onto the lot, but in reality they really weren’t. By raising the cost of the sales price on the sticker, they want it to look like they are giving you that, sounds good, but I knew better and let that go really because when we deducted the $8,000, from the $51,000 that was on the sticker in the car when I got there, it brought the sales price closer to what the sticker should have read, given it was used, the mileage was average for that year vehicle and the features the vehicle has(just basic). Now, we are looking at a vehicle cost of $43,000(what I was thinking from the time I was shown the sticker price when we first went over to the vehicle and we’re looking at it). Ok, they gave me an “additional” 2,000 for my trade. Well, not really additional, that is what they gave me in total for my trade. I should have picked it up at that moment but you are shown things very quickly and you know it is coming down to a bottom line, so you try to absorb everything and think everyone is being fair. Anyway, this was a pretty good deal, so I thought, until I actually received the loan papers and saw the sale price of the vehicle was at $45,492…one of my questions to them was how is that the cost if the sticker said $51,000? Well, I was told they didn’t add the cost of the work they did to the vehicle when they received it, in order for them to put for sale on the lot. Oh, ok…well, why wouldn’t you have added that on the cost when it was put out for sale on the lot? I called, after I had went back in with the remainder of my down payment, and was able to look at my sales papers and was not happy at all. Saw they gave me only $2,000 for my trade-in! Worth more than that for sure! They wanted to keep telling me they gave me $10,000, umm, no you didn’t. Its definitely not worth $10,000, I know this much as well. I put down $8,500, paying for tax and tags…so in reality they received $10,500 towards this vehicle. I know they have to make money, and there are ways they do the paperwork to hide what they are actually making on that particular vehicle, but really, they made out so good with me on this one. I know it is my fault for not putting more time into thinking about the transaction and putting it all together until receiving the sales papers in hand, but until actually having them, and being able to look at them I didn’t realize. Again, live and learn. There was a possible, leak around the back window of the car. I spoke with Doug and Mark about this and will be bringing the car back in to be looked at in a few days. Hopefully any repairs, if needed, go well. Will update once we find out. Happy car shopping everyone :)

Dealer response

Dawn, I apologize that things were not broken down clearly enough for you. There does need to be a little context. We offer a cash for clunkers special, a minimum of $7000 for any trade towards any pre-owned car on our lot. It does not matter the condition, every car qualifies. This month as a special we moved it to $8000. In your case, from the get go, without negotiating and without haggling, we offered you an additional $2000 for your trade to bring it to a total of $10000. We had placed a value of your car at around $2000. Now you are free to think what you car is worth, but that is the value the wholesaler is going to buy it from us. It was a 188,000 mile vehicle, with an accident, some body issues, and a check engine light on. There was no more value to it. That being said, of course there is mark up in our used vehicles, but there is no way there is over $10000 mark up in them. We would never be able to sell them then. We thought by giving you more value from the beginning that it would show you how aggressive we are trying to be and I apologize that that was never conveyed. The used car market is the hottest it has ever been. With dealers not having new cars on their lot, we are forced to step up on used cars. Buying a new tahoe would cost you up to $10000 over the MSRP and you would only receive the $2000 for your trade. Our car was priced in line with market conditions and you still got the aggressive trade value, which we do because it helps us get a better deal from the bank with all the equity, which in this case we needed every bit to get a better rate. All of the information was broken down on the contract and explained thoroughly to you and your husband, so there was nothing funny that happened there and I would be happy to sit down and explain it further if you would like. As far as the back window that is something we will definitely get down to the bottom of and handle for you. Take care, and if you have any questions, you can call the store and ask for Andrew Long and I would be happy to explain further.

Consumer response

Thanks Andrew. I was offered $3,500 at 2 other dealers for my vehicle, even though check engine light was on(oil sensor needed) and was worth that even with the accident(deer), no airbags or major damage incurred, which was showing and not sure about the body issues you refer to, but no matter at this point. The car, as I have been told, was very clean and unbelievable for the year and mileage. In any case, the trade for clunker was an amount given off a vehicle at new cost, MSRP, not the used cost…at this point it is what it is. Why even bother when it would be so much easier to just state that no haggle cost is xx amount rather than try to make it seem like a used vehicle is worth a new vehicle cost? This way there would be no issues… The original tag on the car when we came to the lot was $51,000, which would change things a bit, however as I was told, and for whatever reason, the cost put into the car for misc. work, was not added into the sticker price(as shown when I first saw the vehicle), but after the paper work was done. As far as I’m concerned, based on my trade plus $8,500 down, should bring my loan amount down by approx. $2,000, but instead I’m financing approx $38,000 after putting 8,500 down and $2,000 trade which is pretty much telling me I Paid $55,000(no exact numbers but hopefully you get the gist of what I’m saying) for a used Tahoe LS, basic, no upgrades at all. So, no, I do not feel it was priced in line. Paying tax and tags was supposed to help with this however I see sales tax and then I see registration and title fees as well prior to our final amount so it does not add up to me. No need to beat this to death, and definitely no reason for either us to repeat anything, because it’s done at this point. Nothing to do about it now, obviously, but enjoy my new/used vehicle, Thank you for your response and I understand you want to make sure anyone reading this will believe I am an unhappy customer, however that is not the case and people just need to be aware is all. :)

Dealer response

Dawn, Definitely not the case for responding, you are free to feel about the situation whatever way you want to, but just trying to show you the point of view we are coming from. We have been dealer of the year for three years running because of how we do business. There are so many factors when buying a car and no two used cars are alike. There also is no set value, and if you speak to 5 different appraisers, they all will give you a different amount. Regardless of that, we do realize that we are not able to make everyone happy but do our best to explain and instruct the best we can. You are correct, at this point we are hoping you drive your vehicle and are as happy as possibly can be with it. And once again, if you have any questions or want further clarification, then I would be happy to discuss. Take care.

5.0

adrien went above and beyond to help us get a truck we

adrien went above and beyond to help us get a truck we loved. highly recommend him!!

Dealer response

Thank you for leaving us this great review! We are very happy to hear that we could be so helpful during your recent visit with us. We look forward to seeing you back again in the future. Take care! Best, The Bennett Chevrolet Team

5.0

Very helpful, knowledgeable.

Very helpful, knowledgeable. Fun to have the buying experience with. I’ve bought a lot of cars in my past this have been the most efficient and enjoyable experience yet. 10 stars out of 5. This is the only dealership my family will use. Great location and great employees! Thanks Nicole and co.

Dealer response

We appreciate you for letting others know about your experience! If you ever need anything in the future, please don't hesitate to let us know. Take care! Best, The Bennett Chevrolet Team

5.0

We just bought a vehicle at Bennett Chevrolet.

We just bought a vehicle at Bennett Chevrolet. We had a great salesperson Adrian Wilson very professional and knowledgeable. He spent a lot of time with us showing every detail of the vehicle.

Consumer response

Great customer service from AdriannWildon and Justin Bird.

5.0

We had a great experience w/ Bennett James Cho was

We had a great experience w/ Bennett James Cho was awesome. My husband need to be out at quickly & James got us out w/ 12 minutes to spare.. Thank you

Dealer response

Thanks for the great feedback! We're very happy that James was there to give you the customer service we know you deserve! Thank you and we look forward to seeing you again! Best, The Bennett Chevrolet Team

5.0

Nicole was great, I came from Gastonia, NC, my brother

Nicole was great, I came from Gastonia, NC, my brother Don Hannah have been telling me to come see Nicole G since 2019, but Covid hit. So I finally came 4/4/22.. very much a happy camper👍🏼 I’ve been telling everyone. Thank you so much Nicole for everything… don’t be surprised if more NC customers come your way😁 That you Bennett Chevrolet 👍🏼 MarvaJWilliams Gastonia, NC

Dealer response

Thank you so much for taking time out of your day to share your experience with everyone. We believe in attentive and professional customer service and I'm glad that our team made such a great impression on you. Best, The Bennett Chevrolet Team

Consumer response

Thank you again Bennett Chevrolet, I am enjoying my 2018 Traverse! MarvaJWilliams Gastonia, NC

5.0

Rebecca was friendly and professional.

Rebecca was friendly and professional. This was the second vehicle we have bought from Rebecca. She is very knowledgeable and professional. She went over and explained all the features in the car to make sure i knew what they were. Communicating remotely was also a plus and made things much easier to deal with.

Dealer response

Thank you for the glowing review. We take pride in our customer service and do whatever we can to have our customers leave happy. Take care. Best, The Bennett Chevrolet Team