Ron Lewis Ford Beaver Falls

2.6 out of 5 2.6

Reviews

2.6 out of 5 2.6
192 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    May 11, 2019

    Bought a 2018 kia optima and had a dent and deep scratches on it and they promised to fix took it back they had 4 days and did nothing only detailed it... nvr fixed the dent or scratches was suppose to inspect and nvr did either we git stuck waiting around 2 hrs to have it inspected and the salesmen also promised to fix all the rock chips all over the hood and again he bulled me for over 2 mths still nothing this place lies to u

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Brenda, we are so disappointed to learn of this situation you have described. We would like the chance to talk to you further so please do call us at ...(724) 843-1000 at your earliest convenience so we can work with you to make this right. We hope to hear from you.

  • 1.0 out of 5
    March 25, 2019

    By far worst experience at a dealership. AVOID THEM AT ALL COST!!! THE ONLY REASON THEY HAVE POSITIVE REVIEWS IS BECAUSE THEY ASK EVERYONE WHO LEAVES A... NEGATIVE REVIEW TO REMOVE IT!!! I left a bad review after my third bad experience with them and they called me and asked me if I could please remove it if they make the situation right. I did end up removing it when I got my loaner car. I have had 4 different experiences with Ron Lewis Ford Service and not one was a pleasant seamless experience. I couldn't even get an inspection done on my car without them attempting to over charge me! If you ever have to leave your car and expect to get a loaner right away think again. Just be expected to have them make you wait 3-4 days before they offer you a car to drive while you wait for yours. Even though Ford tells you when you buy the car if you have to leave it for longer than 24 hours they will make sure you have a loaner. Most recently I took my car in to get my door locks fixed. Of course, they don't have the part and told me they would call to bring it back in when the part comes in. They said they would have it in a couple days. Guess what? Here we are 3 weeks later, nobody ever called me. I have not talked to one person that lives local to this dealership that has had good experiences with them. Just beware! This dealership is the reason I will never buy a Ford again. Ford can thank them for ruining a happy customers experience with Ford. Go to another Ford dealership if you have the option to!

    1.0 out of 5
    Customer Service
    3.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • March 4, 2018

    Buying process was calm. My husband usually gets pretty worked up but our salesman Jason was very nice to deal with. Very polite and informative. Would... buy from Jason again. As for the showroom,needs updated. But you don't buy the showroom so it was ok.

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for taking the time to leave us your feedback, Janet! We hope you continue to choose Ron Lewis Ford for all your vehicle needs. Take care!

  • 1.0 out of 5
    November 9, 2018

    This place is an absolute nightmare when attempting to purchase a vehicle. This is the second experience I have had with them and am supremely disappointed... in myself for having given them an additional opportunity after the first debacle. Without delving too deeply into what occurred during the first transaction, I will basically provide the highlights. I was denied an appraisal number for multiple days. Per common practice, when I arrived for my appointment I handed the keys over to the sales consultant and watched as a sales manager assessed my automobile. I proceeded to wait patiently for over an hour and a half for his decision only to be informed that an appraisal on a vehicle cannot be provided without the General Manager being present. This is an unusual business practice for even the sleaziest of car dealerships. And to add extra insult to injury, I had to approach the same sales manager to find this out. I am curious to know how much longer I would have sat there before he would have let me know that I was leaving empty handed that day. A comment by the Finance Manager was also heard regarding how he hoped the deal would be put off until backup finance was there, as he "wasn't going to make any money on the deal anyway." Now I will proceed to describe what happened with the most recent interaction. I was interested in another vehicle they had on their sales lot, so I made arrangements to have my potential trade vehicle appraised. My vehicle was brought to the Ford dealership prior to even opening for sales business. Needless to say, I was clearly first in line. Shortly after opening the sales team reached out to us to let us know that they were already working on getting the figures together for us. Over three hours went by before I was told that not only did they not have a number on my vehicle, but there was no ETA as the General Manager was again not available. Again, I was only provided this information after we reached out to them for an update. It was then communicated to me that two other customers had arrived at the dealership interested in the same vehicle. Without having been asked at what price we were willing to purchase the vehicle, what our down payment would be, having our credit ran, or even having our vehicle appraised, the day culminated in a sale to another customer. To summarize - I find this dealership (and its team of managers) business tactics unprofessional, appalling, and the utter definition of greasy salesmanship. Not only will they never again have the opportunity to earn my patronage, I will make it a habit to educate others with regards to their business practices and treatment of clientele. I will also incorporate the names Chris Peterson and Patrick Kulp with every extensive critique.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for taking the time to bring this to our attention. Customer service is one of our top priorities and we are disappointed to learn that you ...had anything less than a stellar experience with us. We take our customers? comments seriously so we hope that you?ll give us a call at (724) 843-1000 so we can understand exactly what went wrong and do our best to try and resolve this matter to the best of our ability.

  • 5.0 out of 5
    February 15, 2018

    Both Bruce and Josh blew us away!! Great overall people seriously!! This is our second car buying here and NOT our last. Super staff that actually cares.... We are too happy!!! Thank you

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Carrie, we're so glad that we were able to go above and beyond your expectations! We are always more than happy to assist you if anything else comes ...up. Take care!

  • 1.0 out of 5
    September 15, 2017

    Worst car dealer ever.....price I was quoted was 3K higher at closing after waiting all day to close. Never going back and going to tell everyone I know... how bad my experince was.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Jeff, we regret that we could not reach an agreement on the vehicle you were interested in. We base our relations with our clients on professional, no...-pressure service, full disclosure, and transparency. If you are willing to give us another chance, please contact us at (724) 843-1000 so we can try and turn your experience around. Thank you, Ron Lewis Ford

  • 5.0 out of 5
    June 14, 2017

    As always, the staff and techinicians are friendly, knowledgeable, and efficient...although the car had to spend an extra few days there, due to a part... not arriving, that I was called and advised was fine with me. I would rather have the car fixed properly the first time, and you do that very well. thanks for another great time at Ron Lewis Ford

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    June 14, 2017

    I was very pleased with the service I had done . The people there were friendly and polite. I don't have any problem taking my truck there for future... service

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Norman, we are so pleased you enjoyed your visit to Ron Lewis Ford Beaver Falls! We are always more than happy to assist you if anything else comes u...p. Take care!

  • 5.0 out of 5
    March 4, 2017

    They appear to understand that the purchase of a car is important but the after purchase relationship is even more so. I've had two awesome experiences... with the service and car care at this dealership even though I didn't purchase initially from them. I won't go anywhere else for service and likely will buy my next one here. Awesome job!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for reaching out to us. Your opinion plays an integral part in our customer service! Wishing you a great day until the next time we meet.

  • 5.0 out of 5
    July 22, 2016

    It was super fast, easy, & worth our time. Chris was great got us into a car that we love. Everything he told us would happen dos & in the order without... any issues in the process.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Danielle- Thank you for your feedback! We appreciate the opportunity to earn your business~

View More Reviews