Upstate Chevrolet

4.0
(101 reviews)
Visit Upstate Chevrolet
Sales hours:
Service hours:
View all hours
Sales Service
Monday 8:30am–8:00pm 8:00am–8:00pm
Tuesday 8:30am–8:00pm 8:00am–8:00pm
Wednesday 8:30am–8:00pm 8:00am–4:30pm
Thursday 8:30am–8:00pm 8:00am–8:00pm
Friday 9:00am–5:30pm 8:00am–5:30pm
Saturday 9:00am–4:00pm 9:00am–4:00pm
Sunday Closed Closed

Contact seller

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Notice

New (585) 656-1588 (585) 656-1588
Used (585) 656-1589 (585) 656-1589
Service (585) 656-1587 (585) 656-1587

Inventory

See all 190 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since July 2017.
For years we have been striving to give our customers the best quality service possible. Customer satisfaction is our number one priority and we want our Buffalo and Rochester area customers to know that we are here to help. The Upstate Automotive Group is one of the leading Toyota Chevrolet Dodge Chrysler and Jeep dealerships in the Erie County Wyoming County Genesee County Livingston County Niagara County Monroe County and Cattaraugus County area offering excellent customer service a friendly environment attractive financing options and great cars!
Your WNY Chevy Dealer!!!!!!

Service center

Phone number (585) 656-1587

Service hours

Monday
8:00am–8:00pm
Tuesday
8:00am–8:00pm
Wednesday
8:00am–4:30pm
Thursday
8:00am–8:00pm
Friday
8:00am–5:30pm
Saturday
9:00am–4:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.0
(101 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Good experience with Keith, sales agent through text and

Good experience with Keith, sales agent through text and email. Am currently on hold on a purchase due to extreme health issues of my wife and myself with current Covid.

5.0

Good experience with Keith, sales agent through text and

Good experience with Keith, sales agent through text and email. Am currently on hold on a purchase due to extreme health issues of my wife and myself with current Covid.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
1.0

xxx SALESMAN

Rude dishonest salesman. Go to a dealer that wants to earn your business. Went an hour away to look at a car on the day the salesman is was off. Talked to service manager agreed on a price came back to purchase and the car was sold. I was not asked to make a deposit salesman probably sold car at a higher price.

1.0

xxx SALESMAN

Rude dishonest salesman. Go to a dealer that wants to earn your business. Went an hour away to look at a car on the day the salesman is was off. Talked to service manager agreed on a price came back to purchase and the car was sold. I was not asked to make a deposit salesman probably sold car at a higher price.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process 1.0
  • Quality of repair 1.0
  • Overall facilities 1.0
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Dealer response

We can assure you that we do not find this type of behavior acceptable, and we would like to address the situation you have described. We'd like the opportunity to turn your experience around. Please reach out to us at your earliest convenience to discuss how we can turn this experience into a positive one. Al Ficarella General Sales Manager alfonsof@upstateautogroup.com (585) 591-2300

Show full review
5.0

Outstanding personal service begins as you enter the

Outstanding personal service begins as you enter the dealership and continues long after you leave.

5.0

Outstanding personal service begins as you enter the

Outstanding personal service begins as you enter the dealership and continues long after you leave.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
5.0

I showed up unannounced and the people were fast and

I showed up unannounced and the people were fast and great. Al went over the vehicles more than any place I have ever been to. Very knowledgeable and I drove away with what I wanted within hours.

5.0

I showed up unannounced and the people were fast and

I showed up unannounced and the people were fast and great. Al went over the vehicles more than any place I have ever been to. Very knowledgeable and I drove away with what I wanted within hours.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
4.0

I bought a 2016 Ford explorer from the Holland store.

I bought a 2016 Ford explorer from the Holland store. The salesman, Mike Litwin was a pleasure to work with. Fair, honest and no pressure. I feel like I got a pretty good deal and I would recommend them if you are looking for a car.

4.0

I bought a 2016 Ford explorer from the Holland store.

I bought a 2016 Ford explorer from the Holland store. The salesman, Mike Litwin was a pleasure to work with. Fair, honest and no pressure. I feel like I got a pretty good deal and I would recommend them if you are looking for a car.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 4.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
5.0

Mike j

Will buy again when I want another heavy duty truck.

5.0

Mike j

Will buy again when I want another heavy duty truck.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Dealer response

Michael, we are very happy to have provided you with such a positive experience! We are always more than happy to assist you if anything else comes up. Take care!

Show full review
1.0

Misinformed

April 6 2033 I came in with a 2012 impala. complaining of a grinding noise advised by your service manager Brake roters were rusty and should be turned. service was completed 353.84 .Left with the same noise I came in with now ad vised noise was coming from the transmission> I feel the problem was missed diagnosed and service performed wasn't necessary because it was not the problem was advised to come back for transmission inspection for another 129$ can't afford another guess

1.0

Misinformed

April 6 2033 I came in with a 2012 impala. complaining of a grinding noise advised by your service manager Brake roters were rusty and should be turned. service was completed 353.84 .Left with the same noise I came in with now ad vised noise was coming from the transmission> I feel the problem was missed diagnosed and service performed wasn't necessary because it was not the problem was advised to come back for transmission inspection for another 129$ can't afford another guess

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 1.0
  • Buying process
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities 4.0
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Dealer response

Hello, Thank you for your feedback. We absolutely strive to provide our customers with an efficient and professional service experience, so we are disappointed to hear that yours was not up to par. Please contact us at (877) 463-0897 to discuss your concerns, as your satisfaction is of utmost importance to us. We hope to hear from you. Take care!

Show full review
5.0

Absolutely great place to buy or just get information for...

Absolutely great place to buy or just get information for future sale. Keith G. And Ken O. Have restored my faith in people. These two made me feel as if I was family. Can’t say enough on how great the experience was due to the quality of service and care given by both of them.

5.0

Absolutely great place to buy or just get information for...

Absolutely great place to buy or just get information for future sale. Keith G. And Ken O. Have restored my faith in people. These two made me feel as if I was family. Can’t say enough on how great the experience was due to the quality of service and care given by both of them.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review
5.0

Malibu purchase

Mike Walko and Ken Oswald are excellent. They are friendly, respectful, and endlessly helpful and patient. This is why we have bought four automobiles there.

5.0

Malibu purchase

Mike Walko and Ken Oswald are excellent. They are friendly, respectful, and endlessly helpful and patient. This is why we have bought four automobiles there.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
5.0

Buyer

Gave me what I wanted for my trade in, no hassle salesman, paper work was quick and easy. Overall great experience. Definitely going back to buy my next vehicle

5.0

Buyer

Gave me what I wanted for my trade in, no hassle salesman, paper work was quick and easy. Overall great experience. Definitely going back to buy my next vehicle

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Show full review
See all 101 reviews