Denny Menholt Rapid Chevrolet

4.8
(229 reviews)
Sales hours:
Service hours:
View all hours
Sales Service
Monday 8:00am–7:00pm 7:00am–6:00pm
Tuesday 8:00am–7:00pm 7:00am–6:00pm
Wednesday 8:00am–7:00pm 7:00am–6:00pm
Thursday 8:00am–7:00pm 7:00am–6:00pm
Friday 8:00am–7:00pm 7:00am–5:30pm
Saturday 8:00am–5:00pm 8:00am–2:00pm
Sunday Closed Closed
(605) 343-1282 (605) 343-1282

Inventory

See all 1 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since April 2014.
Denny Menholt Rapid Chevrolet Cadillac is a new and used Chevy and Cadillac car dealer serving the greater Rapid City area. We offer Certified Chevy service and repair as well as genuine GM parts and accessories. Whether you're visiting the Black Hills or are a lifelong resident of western South Dakota we look forward to visiting with you!

At Rapid Chevrolet you can choose from over 500 new and used vehicles. Along with our huge inventory we also offer a certified service department body shop paintless dent repair parts department detailing shop and internet sales department.

Questions? Text us at 605-343-1282!
The right cars. The right prices. The right experience.

Service center

Phone number (605) 343-1282

Service hours

Monday
7:00am–6:00pm
Tuesday
7:00am–6:00pm
Wednesday
7:00am–6:00pm
Thursday
7:00am–6:00pm
Friday
7:00am–5:30pm
Saturday
8:00am–2:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.8
(229 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews. Includes reviews from DealerRater

4.7

We needed help... badly

We were 1000 miles from home and our transmission went out. We limped into this dealership. Walked into the service dept and talked to Chris. He was very helpful, but it was going to take several days to get a new transmission and get it in. We had to get home so we decided to buy a used truck. Chris brought us up to meet Stacey who helped us find something that would work and he stayed with us through the entire process. John did the business end and was very helpful. A very bad day in the black hills turned out OK because the people here cared about my family... thank you

Dealer response

Thanks, Dean! We're so sorry that your transmission went out while traveling, but we are glad we were able to help you get back on the road in something safe and reliable. We hope the rest of your trip was amazing!

5.0

Cadillac

Chuck is excellent! Highly recommend. Very personable and helpful. He researched potential vehicles and provided straight up honest feedback. I will definitely be returning to this dealership and salesperson when I purchase my next vehicle.

2.7

Worst customer service ever!

Our truck broke down after traveling 6 hours. My husband worked on it until we had to take it to the closest dealership. When we got our bill we noticed that they had rang us up incorrectly, so we went back to pay the bill. For being honest, we got a free car wash.. unreal. They under charged us over $2100. When we got our truck back they also fixed the air bag warranty and now our locks don’t work. When we asked about the locks they were going to charge us another $160 to fix what they broke! Not to mention, we nearly caused an accident on the interstate because someone took off our bed rail. Worst experience ever! Weren’t even thanked by anyone when we left there for our honesty. Don’t go here unless you want a free car wash or oil change to make up for their inconsiderate attitudes.

Dealer response

Hi Amber, we know that vehicle issues while traveling are extremely stressful and frustrating, and are so sorry that you experienced that. We did ring up your bill incorrectly, and we do greatly appreciate you returning to the store to pay the difference after we called you to note our mistake. The bed rail and lock were not issues when we had the vehicle, but we are glad we were able to re-install the bed rail for you. The $140 charge for the lock was for the part only; our records show that you declined our offer to repair the lock at cost, with no labor charges. We appreciate you reaching out, and thank you for choosing us.

5.0

Buyer

The dealer was polite and respectful. He was attentive without being pushy. Provided car info and timely processing of necessary paperwork and financial services. Spent less than 2 hours from arriving, testing, and driving away with a great car.

Dealer response

Thanks so much, T.! We never want people to feel pressured into making a decision, and are glad your time with us was quick, easy and pleasant. Safe travels!

2.7

Owner

We felt that they were pushing extra warranties and extras we didn’t need. The vehicle ended up costing more than the list price. And not much of an allowance for no trade in value.

Dealer response

Elaine, we are sorry your experience was not 5 star. Your business is much appreciated! Our sales process fully discloses trade-in value before introduction to the business manager and after when our customer signs the final purchase order. Our business managers offer extended warranties to all of our customers and they are optional. Any aftermarket product the customer purchases is also fully disclosed on the final purchase order that the customer signs. Despite our process in this instance we failed to earn a 5-star review and for that we take full responsibility. We will review this particular transaction and look for ways to improve our process. Again, we would like to thank you for your business and hope you enjoy driving your Equinox!

5.0

Chevy equinox

Wonderful attention and professional on all levels and from all staff members I came in contact with.I found what I believe to be a good deal on a vehicle I think I will really enjoy.

Dealer response

Thanks so much, Beverly! We want every aspect of your experience to be great, and are so glad to hear that we helped you find the right vehicle. Congratulations, and safe travels!

5.0

New car Owner

Chuck was great to work with and he even meet us with our new vehicle . We live 130 miles from rapid and he was willing to meet us 1/2 way there after we decided to do the deal. And the best part of the experience was he never pressured us to buy there.

Dealer response

Thanks for highlighting Chuck, who helped make this such a great experience! We're so glad we could help you get the right car, despite the distance. Thanks for choosing us!

5.0

Buyer

Salesman, Barry LaFluer, was extraordinary!! Super helpful in locating exactly what we had been looking for. Negotiations were easy and delivery was more than I could have ask for. Kudos to him!!

Dealer response

Thanks for highlighting some of our staff who helped make this such a great experience! We're so glad Barry helped you find the right vehicle, and congrats on your new ride!

4.8

Customer

I am a 20 year long customer who has purchased over 12 vehicles. This dealership really understands customer service at the highest level. I would recommend Denny Menholt Chevrolet to anybody looking for a positive vehicles buying experience.

Dealer response

Thanks so much, Paul! We really value the relationship we have with long-term customers like yourself! We appreciate your continued support over the years, and look forward to seeing you again!

5.0

Great service

Steve was great to work with! This was the best car buying experience in 20 years. Great car, Great service, fair negotiations. I would recommend to anyone.

Dealer response

Thanks so much, Steph! Our entire team works hard to work with your budget and get you the best deal. We're always here with the same great service whenever you need service or another vehicle!

Read all 229 reviews