Withnell Hyundai

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

Not rated Dealerships need five reviews in the past 24 months before we can display a rating.
(397 reviews)
Visit Withnell Hyundai
Sales hours: 8:00am to 8:00pm
Service hours: 7:30am to 5:30pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:30am–5:30pm 8:00am–8:00pm
Tuesday 7:30am–5:30pm 8:00am–8:00pm
Wednesday 7:30am–5:30pm 8:00am–8:00pm
Thursday 7:30am–5:30pm 8:00am–8:00pm
Friday 7:30am–5:30pm 8:00am–8:00pm
Saturday 8:00am–1:00pm 8:00am–8:00pm
Sunday Closed 12:00pm–6:00pm
New (866) 235-7470 (866) 235-7470
Used (866) 239-5269 (866) 239-5269
Service (866) 240-3406 (866) 240-3406

Inventory

See all 137 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since April 2021.
Family owned and operated for 57 years Withnell Motor Company is your complete new and used car dealership in the Willamette Valley. Featuring DodgeRamHyundai new vehicles and quality owned pre-owned cars and trucks. Complete parts and service facility body shop detail and rental departments to serve all your automotive needs.
Home of the 10 year/100000 mile Withnell Limited Powertrain Warranty for used cars

Service center

Phone number (866) 240-3406

Service hours

Monday
7:30am–5:30pm
Tuesday
7:30am–5:30pm
Wednesday
7:30am–5:30pm
Thursday
7:30am–5:30pm
Friday
7:30am–5:30pm
Saturday
8:00am–1:00pm
Sunday
Closed

Reviews

Not rated Dealerships need five reviews in the past 24 months before we can display a rating.
(397 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
2.0

Purchased my new 2022 Santa fe with a trade in earlier

Purchased my new 2022 Santa fe with a trade in earlier this year. Dealt with annoying and aggressive sales tactics in the beginning, however all seemed well when we were in person with Brian Shangle. When we did financing an optional $300-$400 paint charge was added on and not explained. When I asked about it the finance manager said your salesman should have explained this. When I asked the salesman he said it was part of the cost of the vehicle and could not be taken off. All the paperwork clearly said optional. When we discussed this more I was told I would be given all weather mats to make it right for the inconvenience of the optional charge added on. Mats kept getting pushed out from being “on back order” for months after we purchased our vehicle. Never heard back, and I’m pretty disappointed overall with the experience.

5.0

Best car buying exoerience

Wonderful service from the moment I called about an advertised vehicle for sale. Eva assisted me with locating a sales rep. The reps were in a sales meeting so she called me back, as she said she would, with the name of a rep. Also, she followed up with a text to me. Freddie Cruz was our sales rep. Very positive and low pressure sales experience. Freddie is professional and was helpful in negotiating a final price with the finance rep at Withnell. Dillon James was the finance rep. Quick, knowledgeable and great at explaining the finance details. Withnell is tied in with our Credit Union network so the financing aspect was seamless. I would highly recommend Withnell to anyone who is car shopping. Great experience! Thank you Eva, Freddie and Dillon!

5.0

If your looking for a car this is the place to go the...

If your looking for a car this is the place to go the prices are far and they treat you good no BS they truly want to find the right car for you.

5.0

We bought 2 cars in one day from this dealership and were...

We bought 2 cars in one day from this dealership and were treated very well. All of our needs were met and we were fairly treated. Say, our salesman, did a fantastic job and even answered our questions and came to work on his days off to help us out!

Dealer response

Thank you for taking the time to provide us such great feedback! We are always excited to hear of yet another customer leaving happy in an awesome car! If you have any questions about your new vehicle you can reach out to any of us and we will help out. Thank you for choosing Withnell Hyundai! Sincerely, Withnell Motor Company (888) 531-6445

5.0

We bought two new cars from Withnell on Wednesday and...

We bought two new cars from Withnell on Wednesday and asked for the ceramic coating for the paint on both cars. I was amazed when I received a call on Friday, with a Tuesday appointment for one car, and a Wednesday appointment for the other. The service department is on top of it! I was expecting to wait much longer for their call.

Dealer response

Thank you for taking the time to provide us such great feedback! We are always excited to hear of yet another customer leaving happy in an awesome car! If you have any questions about your new vehicle you can reach out to any of us and we will help out. Thank you for choosing Withnell Hyundai! Sincerely, Withnell Motor Company (888) 531-6445

4.8

The salesman was friendly and easy to communicate with....

The salesman was friendly and easy to communicate with. Alex explained all details of the car. He is knowledgeable and helpful throughout the buying process.

Dealer response

First and foremost, thank you for stopping by to leave this incredible review. Our staff prides itself on providing efficient and friendly service to every customer that comes to our dealership. We're happy to see that your visit reflects these values and that Alex assisted you in such a detailed and customized manner. Give us a call if you have any further questions! Sincerely, Withnell Motor Company (888) 531-6445

5.0

tim the service man was great very knowelable espeial...

tim the service man was great very knowelable espeial when come to extended warranty. very pleasant. send me texts to let me know what was going and also call

Dealer response

Thanks for the kudos. It is gratifying to hear that you were received quickly and kept informed of the progress of the work on your car. Please feel free to stop in or reach out to us if you have any questions for our staff. Sincerely, Withnell Motor Company (888) 531-6445

2.4

Brought in my wife's 2017 Tucson for an oil change.Got a...

Brought in my wife's 2017 Tucson for an oil change. Got a message from my wife that the service department had messaged her stating a new battery was needed. I went to service department and talked to Noah who was working the service desk .I asked him about the battery he told me it was low on cold cranking amps, I told him the cars only 3yrs old and I didn't believe him. He said he would get the test paper, as he was going to get it he walk past an office and the person at the desk said and I quote "what does he think that we make up the low test readings". I saw the test and the battery was not up to par. I was told it would be $212 for a new battery. He offered to test the battery but it would take an hr. I paid for the oil change and left not very happy.Just a note I went to Battery Exchange in Salem and paid only $150 for a ,battery.

Dealer response

Mike, we appreciate hearing about your recent visit. Our priority here at Withnell Hyundai is to ensure that every customer leaves our dealership with a great experience. We would love to speak with you further on the matter. Please contact us at your earliest convenience. Sincerely, Withnell Motor Company (888) 531-6445

1.5

My wife found a certified SUV that would have suited us...

My wife found a certified SUV that would have suited us well. They wouldnt budge on price, but nobody ever pays sticker price? Right? It was like pulling teeth to get them to come down $800 on a 25k vehicle. While driving it I noticed a slight pull to the right, and some tire noise while decelerating. I wanted an alignment and tire rotation as part of the deal. The salesman literally stood up and walked away from us, stating that those things take money out of his side of the transaction. We had our car seats for the kids in the SUV ... when we went to leave the car was locked, and the salesman was confrontational while we were trying to go home. If you have to navigate typical used car salesmen nonsense, you might as well go to Portland....at least you can get a better price. We were not referred to Management or Admin or have had any follow-up from them. But we had a salesman that didnt want to work with us. I only selected them since I had to choose them as an option to give my feedback on our bad experience. I'm sure they'll sell that SUV because it was really nice, but they wont get our hard-earned money!

Dealer response

We want to learn more regarding your recent visit as your experience does not reflect our values. We pride ourselves on exceptional customer service, so the details you’ve mentioned do not live up to our standards. If you are open to contact, please feel free to call us at your earliest convenience. Sincerely, Withnell Motor Company (888) 531-6445

5.0

Our sales associate Tommy and the finance manager Bill...

Our sales associate Tommy and the finance manager Bill made us feel like part of the family. No pressure and got a great deal. BRAVO

Dealer response

Thank you so much for taking the time to share your kind words about your experience at Withnell Hyundai! We love our happy customers and are honored to have you as part of our family. Please always feel free to reach out if you need anything – be it sales or service! Sincerely, Withnell Motor Company (888) 531-6445

See all 397 reviews