Rectangle 48
Sales 8:30 AM - 6:00 PM
Service 8:30 AM - 4:00 PM

Allen Automotive Hours

Sales

Monday

8:30 AM - 6:00 PM

Tuesday

8:30 AM - 6:00 PM

Wednesday

8:30 AM - 6:00 PM

Thursday

8:30 AM - 6:00 PM

Friday

8:30 AM - 6:00 PM

Saturday

8:30 AM - 6:00 PM

Sunday

Closed

Service

Monday

8:30 AM - 4:00 PM

Tuesday

8:30 AM - 4:00 PM

Wednesday

8:30 AM - 4:00 PM

Thursday

8:30 AM - 4:00 PM

Friday

8:30 AM - 4:00 PM

Saturday

Closed

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since November 2017

We are a family owned and operated business that strives on customer service. Stop by today and experience the differenc

...

e for yourself.

"The qualtiy you expect at the price you deserve"

Reviews

4.8 out of 5 4.8
19 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.
  • 5.0 out of 5
    January 30, 2017

    My car from allen automotive was priced underbook they did all neccessary repairs, great value. Would definately recommend them.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    January 30, 2017

    My car from allen automotive was priced underbook they did all neccessary repairs, great value. Would definately recommend them.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • June 13, 2013

    I have worked with Brad and his staff for 2 months now in buying cars as I launch into the car business myself (not employed by Allen auto for disclosure,... I am actually paying them as consultants). I have learned a great deal from him and watched him in all phases of the car business from purchasing to selling and marketing. His process of inspecting the cars and offering a fully backed warranty is top notch and buyers can be sure that they are getting a good car at a fair price, every time!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for the kind review. We look forward to helping you with any of your vehicle needs in the future.

  • 5.0 out of 5
    January 30, 2017

    Went above and beyond to fix issues pdter purchase. Honest.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 4.0 out of 5
    January 10, 2017

    The guy was nice and great to work with. Vehicle seems to be in great condition and the one flaw I found they immediately remedied the situation in a very... satisfactory manner.

    4.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    September 18, 2016

    We located a Lexus in their inventory. Contacted Bob at Allen Automotive he was very informative about the car. That afternoon we went and looked at... it. It was in fact everything he described. Great car, great price! Within an hour we were out the door with our new car. Best experience we have ever had without a doubt! Thanks to everybody at Allen!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks

  • 1.0 out of 5
    October 15, 2015

    I called "Brad" about a used car he had for sale, told him I couldn't be there until after lunch, he said okay. I drove all the way from North of the River... to this dealership in Merriam, KS. when I got there he said the car was sold the night before. How unprofessional, he could have at least told the people who bought the car that he had someone interested in it, and if I didn't show or like the car he would call them. He didn't even come out from behind a glass window at his desk to see if he could offer me something else. VERY DISAPPOINTED.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Sorry, but we are in the business of selling cars, so if someone comes in and gives us money to buy a car we will except it and sell it to them unless... we have a deposit on it from someone else. You did not give us a deposit to hold the car for you. This was a $1000 car, and we did not have anymore cars in that price range, or I would have come out from the office and showed it to you. Sorry again that you are disappointed

  • 5.0 out of 5
    November 4, 2014

    They did awesome job for me after the sale when the vehicle needed repaired even with a low price on the vehicle. Thanks Brad Allen. The gtp is now running... well.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for the kind review. We look forward to helping you with any of your vehicle needs in the future.

  • 5.0 out of 5
    July 31, 2014

    I bought my 1996 Firebird from Allen Automotive and it runs excellent! Not only was the staff friendly and knowledgable, but Brad Allen made the car buying... experience quick and painless. I would recommend Allen Automotive to anyone in search of a used car at a bargain value.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for the kind review. We look forward to helping you with any of your vehicle needs in the future.

  • 1.0 out of 5
    May 10, 2014

    I called on the phone and had the dishonor of speaking with Mr. Allen himself. I asked how long the car had been for sale. He wouldn't give a straight... answer. Ok, fine then ... I'll ask about the 168 point inspection. Did the inspection include checking the engine or the transmission? I mean, it's a pretty important consideration... I specifically asked if they checked the flywheel just to get any info about whether or not the engine was inspected. That's when the conversation turned cold and the friendly tone was dropped. "We don't check that no. Look, the car runs fine as it should. I don't have the shop records. We're closing now. Bye." Excuse me for asking! I wonder what the 168 point inspection includes then since he wouldn't tell me. Maybe they check that the car windows roll up. They do that 168 times and call it a day? I'll go spend my money elsewhere. Sorry to bother you, Mr. Allen.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    You called from a New York Number after hours and ask if we inspected the flywheel...do you know that in order to inspect the flywheel you have to tak...e the transmission out of the car to do so??? Unless there is a reason to inspect the flywheel..IE transmission or flywheel noise there is no reason to do so. Then you go on and ask if we inspected the internal parts of the engine. This would require us to pull the engine out of the car and dismantle it, then inspect the moving parts inside the engine and than put it back together at a cost of thousands of dollars. There is no reason to pull out a engine and inspect the internal parts unless the engine is making noise which it is not. The car is in excellent condition and runs and drives the way it was designed with no abnormal sounds. It seems like you think you asked some good questions without knowing that the answer would cost 5000 dollars to answer, on a car priced at 6500. That is why my tone changed. Our inspection covers the sound of the engine and transmission and we inspect them for leaks and test drive the cars for anything not normal. Our mechanic are instructed to fix everything that they find wrong with a car on our lot.

View More Reviews