Billion Auto - Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac of Iowa City

3.3 out of 5 3.3
Rectangle 48
Sales 8:00 AM - 8:00 PM
Service 7:30 AM - 9:00 PM

Billion Auto - Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac of Iowa City Hours

Sales

Monday

8:00 AM - 8:00 PM

Tuesday

8:00 AM - 8:00 PM

Wednesday

8:00 AM - 8:00 PM

Thursday

8:00 AM - 8:00 PM

Friday

8:00 AM - 6:00 PM

Saturday

8:00 AM - 6:00 PM

Sunday

Closed

Service

Monday

7:30 AM - 9:00 PM

Tuesday

7:30 AM - 9:00 PM

Wednesday

7:30 AM - 9:00 PM

Thursday

7:30 AM - 9:00 PM

Friday

7:30 AM - 5:30 PM

Saturday

8:00 AM - 5:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since September 2010

Billion Automotive has over 7,000 new and pre-owned vehicles for you to choose from. We hope this vehicle fits your need

...

s or if you'd like to shop around, find more quality vehicles online at Billionauto.com.

"There's more than one great campus here!"

Service

RepairPal Certification

  • Warranty - At least a 12,000-mile / 12-month warranty on parts and labor.
  • Price - Fair prices, measured by comparing them to the RepairPal Price Estimator.
  • Technician Quality - Technicians and advisors are properly trained, retained, and certified for quality.
  • Customer Satisfaction - A verified collection of valid online dealer reviews to demonstrate exceptional service quality.

Reviews

3.3 out of 5 3.3
261 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 5.0 out of 5
    November 9, 2019

    My husband and I bought a Yukon in May, 2018, our very 1st buy from Billion. We were so impressed that we have bought 4 pickups since then. From reception... to sales to service, we have always been treated right. We are big fans and will always recommend Billion! We live 2 hours from Iowa City and it's worth the drive!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    October 2, 2019

    Emailed with a question and had tons of responses all demanding me "come in to test drive!" When I asked for a quote they told me I would get screwed over... at another dealership based on the price I asked them to beat. Bought the car from the other dealer (because they were honest and weren't bullies about everything) AND got the better price.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Catherine, Thank you for leaving us a review, we take these seriously and work on doing a better job for our customers. I have sent this to the Ge...neral Manager, as well as the sales managers to ask them to look into this. We train our sales team to be consumer friendly, transparent, and to create a relationship and not as another car deal. I apologize for not doing a better job, especially when you ask a question, we should be providing a better response with an answer to your question. We will be working on this, and modifying our response to questions about a vehicle. Thanks again for leaving us a review, we value it and helps us be a better dealership that exceeds our customers expectations!

  • January 16, 2018

    Sid was great to work with. I love my new truck! Great company and experience!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you, Heather!

  • 1.0 out of 5
    July 16, 2019

    I spoke with Kenny many times frequently until I drove down there after taking time off work to find out there was an issue with the steering wheel (Kenny... knew I was on my way) so I got sent home immediately after finding this out. Kenny stated it would be fixed that day and he would get a hold of me. 3 days later I emailed him my frustration and he did apologized but to me it was over. Then a manager Mike Dikey reached out, I responded to his email my frustration and surprise surprise never got a response. Worst customer service. Will not return or recommend. I’ve heard bad things about this place but thought I’d give it a shot on my own...should have listened.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hello and thank you for your review, if you let me know your contact information - we can help you get to the bottom of this! We usually do a fantasti...c job with all our customers, and offer top notch communication and customer service. Apparently we have missed the mark here, and we would like to know more. Please contact our customer care department ASAP! That number is 888-995-3910. Thank you.

  • 5.0 out of 5
    June 17, 2019

    They are amazingly helpful....they looked for just the right truck for me!! Eric is a great salesperson.....he went above and beyond to help me find the... right vehicle....

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Casey, Thank you for your comments, and we are glad that Eric helped you find the vehicle you were looking for! We are glad that we were helpful and... that you found the right truck, we hope you enjoy driving it for many years. Thank you for choosing Billion Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac of Iowa City! Congratulations on your new vehicle purchase!

  • 1.0 out of 5
    May 23, 2019

    This was by far the worst experience ever. I was pressured into raising my payment amount. And was still denied. As if 600 a month wasn't good enough already.... Then I was told that I didn't want a certain vehicle because it was from South Dakota and those are farm trucks and are treated as such. Wow. Talking about one of their own dealers. Then I was strung along for 4 days with one excuse after another as to what was taking so long with the process. Only to be informed that the deal was dead from the start. I was forced to purchase a vehicle I wasn't interested in nor do I like in the least only because it was the most expensive option. It turns my stomach and I have to live with it now because of the situation I was put in because of this company.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Daymen, We are sorry to hear about your experience, and without any details, I can't help you with your questions. During your visit, there are circu...mstances that we don't control IE what a bank will borrow based on the finance side, as we are always trying to match a vehicle that you prefer, and to what vehicle payment works for you. Please contact our customer care department at 888-995-3910, we are here to help!

  • 1.0 out of 5
    April 25, 2019

    Well once again took caddy to billion and service told me would have car today and guess what no car just like last time I took it there. Over charged... and both times told I would have to wait on car.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    William, Thank you for leaving a review of your experience with us, feedback is very important to us. Although I can't explain why we didn't get you...r vehicle back on time, I wish to apologize that this has caused you to be inconvenienced, and we get it. Our technicians are factory trained, and we usually do a good job estimating cost and time to get a repair completed. Without knowing anything about your case, my thoughts are that there were other issues that needed to be addressed to fix the fault correctly. Your service adviser should be explaining this to you, as we normally do an excellent job going over the repair order and getting the facts of the matter over to you. I am surprised you weren't explained in detail what would be covered, and ANY TIME there are additional expenses, we contact the customer to go through the authorization process. Nevertheless, if you would like to speak with someone in customer care about your situation, please contact us at 888-995-3910. Thank you.

  • 1.0 out of 5
    April 4, 2019

    Terrible service department, rude, unprofessional hacks! I wouldn’t have them service a child’s tricycle! Go anywhere but here, you have a better chance... of watching a YouTube video and fixing it yourself.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Rachele, I have forwarded your comments to our general manager, and hopefully we can get to the bottom of this! We usually do a fantastic job with a...ll our customers, and feel that our service techs are factory trained and competent in all manners of repair. Apparently we have missed the mark here, and we would like to know more. Please contact our customer care department ASAP! That number is 888-995-3910. Thank you.

  • 5.0 out of 5
    February 25, 2019

    I recently bought a vehicle from Billions in Iowa City. The staff was very helpful. They meet our needs in a vehicle and price. They were very easy to... work with. I will definitely be buying my other vehicles from them in the futre.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Sara, First off...CONGRATULATIONS on your new vehicle purchase! We hope you enjoy driving it for many years to come. Thank you for your review an...d comments with regards to your recent visit to Billion Chevrolet/Buick/GMC/Cadillac of Iowa City. We really appreciate your business, and want to thank you again. Thank you for shopping with us, we hope to see you again with your next vehicle purchase!

  • 1.0 out of 5
    February 22, 2019

    I went in to look at a used truck. The salesman said they only have a $1,500 markup on all used vehicles and that they aren't able to come down on the... price at all. I heard that and knew they would never earn my business. I go along with it because I wasted my time to come here, I'll waste some of theirs and some of the fuel from the truck. So we get back from the test drive and do an appraisal on my car. Comes back at $15,000. Pretty low since CarMax just up the street offered considerably more as well as did the online estimator on their own website! I gave the salesman a stock # for another of their cars and asked if he knew anything about that one. He punches it in his computer and brings up the same year, make, model, and color of my car I'd be trading in. The only difference is their car had 40,000 more miles and was a trim level under mine. They had it listed for $18,971. So I call him out on it. "If you only have a $1,500 markup and don't have room to drop your prices why is this same vehicle with less options, less features, and about twice the mileage worth so much more? Ready for his response.. This is epic.. "You're confusing yourself with too much research." At this point I shake his hand and walk out. The guy is still calling and emailing saying "I think we can make this deal. When can you come back?" I so badly want to respond informing him that his thoughts don't matter when it comes to me purchasing a vehicle but he can do all the thinking he wants and it wont amount to what I know. Instead I'm sharing my experience with you to save yourself a couple hours.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Matt, I responded to your review from yesterday 2/25/2019, with a request for you to contact our customer care department with regards to your recent... experience with us. I noted you mentioned your grievance over the DesMoines GMC/Buick location, but you are insinuating the experience happened at our Iowa City location? In particular, we tried to do some research on your visit, without your full name we are only assuming that you are letting us in on the full experience. Our dealerships have a track record of transparency, and one of putting together deals that not many dealerships can match. After requesting for you to contact our customer care department to assist us in researching your grievance, you have not done so. That number again is 888-995-3910. While I am admitting at times, a car deal may not appear to be correct in your eyes, we have attempted to assist you on your claims of our dealership trying to sucker you in on the deal. Obviously, anyone who doesn't find we are competitive can always take that deal down the street. We understand that to earn your business, we have to offer the best value for the price. Knowing there are other dealerships which you can choose to put another deal together, something smells here with the fact we weren't more aggressive. Often when we see a difference in trade in values, it is because we do a full vin number decode and use four sources to find trade in values for that zip code for our dealership. Nonetheless, claiming you were at our Iowa City location AND at the DesMoines location with the same story verbatim, all I have to ask is - what is true here and what is not?

View More Reviews