Skip to main content

Cavender Buick GMC North

(516 reviews)
Sales hours: 9:00am to 8:00pm
Service hours: 7:00am to 7:00pm
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–8:00pm 7:00am–7:00pm
Tuesday 9:00am–8:00pm 7:00am–7:00pm
Wednesday 9:00am–8:00pm 7:00am–7:00pm
Thursday 9:00am–8:00pm 7:00am–7:00pm
Friday 9:00am–8:00pm 7:00am–7:00pm
Saturday 9:00am–8:00pm 7:30am–4:00pm
Sunday Closed Closed
2024 consumer dealer award
View 1 awards
2024 consumer dealer award

About our dealership

Cavender Buick-GMC North is a proud Cavender Auto Group Buick and GMC dealer. We operate under the same values of community, care, and confidence that unite all Cavender dealerships. For a car-buying experience that you can count on, choose Cavender.
CHOICE. CONVENIENCE.

Service center

Phone number (210) 610-8458

Service hours

Monday
7:00am–7:00pm
Tuesday
7:00am–7:00pm
Wednesday
7:00am–7:00pm
Thursday
7:00am–7:00pm
Friday
7:00am–7:00pm
Saturday
7:30am–4:00pm
Sunday
Closed

Reviews

(516 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Cavender Buick GMC North from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review

Abraham was such a pleasure to work with. He listened to what we wanted in a vehicle and found the perfect truck to match our needs. All of the staff we dealt with were very accommodating and friendly. Such a quick and easy process. Thanks so much!

Abraham was such a pleasure to work with. He listened to what we wanted in a vehicle and found the perfect truck to match our needs. All of the staff we dealt with were very accommodating and friendly. Such a quick and easy process. Thanks so much!

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
Worked with:
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Hi Mischelle! We're happy to hear Abraham and our team made your experience easy and enjoyable! We appreciate your business and look forward to helping you again at Cavender Buick GMC North. Enjoy your new truck!

Consumer response

Thanks so much for making the process so easy.

Consumer response

Such a pleasure doing business with you guys. We will make it next purchase with your dealership.

Consumer response

Great job.

Show full review

Unfortunately, my experience with this dealership was not a pleasurable one. I made an offer on a truck over the phone, and we agreed on a price sight unseen. We scheduled a pickup appointment for the following day. When I arrived for my scheduled appointment, the truck was not ready. I immediately felt pressured to complete the purchase and provide payment before I had even had the opportunity to properly see or drive the vehicle. I was putting $20,000 down in cash and financing the remaining balance, so this was a significant financial commitment. I felt very pushed to finalize the deal. I explained that I wanted to see and drive the vehicle before completing the purchase. I was initially told that might not be possible because the truck was still being serviced. I was told the brakes needed to be done, the parts had not arrived as expected, and they were running behind. Thankfully, Zai was able to show me the truck and allow me to test drive it. I ultimately decided to move forward. I paid the $20,000 cash deposit, finalized the paperwork, and completed the purchase that day with the expectation that I would receive the truck the following day once the remaining service work was completed. The dealership was nice enough to provide me with a loaner vehicle due to the inconvenience, which I do appreciate. Unfortunately, the truck was not ready the next day as promised. Zai was off and said he would check with someone at the dealership and confirm whether it was ready for pickup, but I never received an update. I eventually reached out myself and was told someone else would contact me, but that did not happen either. I ultimately had to wait until Thursday—several days after my original pickup appointment—to receive the truck. When I finally received the vehicle, I was told it had been fully detailed, the oil had been changed, and the necessary service had been completed. Unfortunately, the truck still had trash inside, including toothpicks, and it was clearly not fully detailed. There were also areas that appeared to have been missed after washing. The oil-life indicator was showing only 8% remaining, and the oil appeared very dirty. I cannot independently confirm whether the oil or fuel filters had actually been serviced, although I did visually notice that the brake pads and rotors appeared to be new. I brought these concerns to Zai's attention, and he said he would check with the service department and confirm that the work had actually been completed. I never received any follow-up confirming whether the oil change or other services had been performed. Another frustrating part of the experience was waiting approximately an hour and a half to finalize the paperwork with the finance department, despite being the only customer in the lobby. Overall, I understand that service departments can run behind and that unexpected delays happen. What was frustrating was the combination of feeling pressured to pay and finalize the purchase before the vehicle was ready, having to wait several additional days for delivery, and having to repeatedly reach out for updates. I do appreciate that the dealership provided me with a loaner vehicle while I waited. However, better communication, less pressure during the purchasing process, and ensuring the vehicle was properly serviced and detailed before delivery would have made this a much better experience. The truck itself may ultimately work out fine, but the purchasing and delivery experience was unnecessarily frustrating.

Unfortunately, my experience with this dealership was not a pleasurable one. I made an offer on a truck over the phone, and we agreed on a price sight unseen. We scheduled a pickup appointment for the following day. When I arrived for my scheduled appointment, the truck was not ready. I immediately felt pressured to complete the purchase and provide payment before I had even had the opportunity to properly see or drive the vehicle. I was putting $20,000 down in cash and financing the remaining balance, so this was a significant financial commitment. I felt very pushed to finalize the deal. I explained that I wanted to see and drive the vehicle before completing the purchase. I was initially told that might not be possible because the truck was still being serviced. I was told the brakes needed to be done, the parts had not arrived as expected, and they were running behind. Thankfully, Zai was able to show me the truck and allow me to test drive it. I ultimately decided to move forward. I paid the $20,000 cash deposit, finalized the paperwork, and completed the purchase that day with the expectation that I would receive the truck the following day once the remaining service work was completed. The dealership was nice enough to provide me with a loaner vehicle due to the inconvenience, which I do appreciate. Unfortunately, the truck was not ready the next day as promised. Zai was off and said he would check with someone at the dealership and confirm whether it was ready for pickup, but I never received an update. I eventually reached out myself and was told someone else would contact me, but that did not happen either. I ultimately had to wait until Thursday—several days after my original pickup appointment—to receive the truck. When I finally received the vehicle, I was told it had been fully detailed, the oil had been changed, and the necessary service had been completed. Unfortunately, the truck still had trash inside, including toothpicks, and it was clearly not fully detailed. There were also areas that appeared to have been missed after washing. The oil-life indicator was showing only 8% remaining, and the oil appeared very dirty. I cannot independently confirm whether the oil or fuel filters had actually been serviced, although I did visually notice that the brake pads and rotors appeared to be new. I brought these concerns to Zai's attention, and he said he would check with the service department and confirm that the work had actually been completed. I never received any follow-up confirming whether the oil change or other services had been performed. Another frustrating part of the experience was waiting approximately an hour and a half to finalize the paperwork with the finance department, despite being the only customer in the lobby. Overall, I understand that service departments can run behind and that unexpected delays happen. What was frustrating was the combination of feeling pressured to pay and finalize the purchase before the vehicle was ready, having to wait several additional days for delivery, and having to repeatedly reach out for updates. I do appreciate that the dealership provided me with a loaner vehicle while I waited. However, better communication, less pressure during the purchasing process, and ensuring the vehicle was properly serviced and detailed before delivery would have made this a much better experience. The truck itself may ultimately work out fine, but the purchasing and delivery experience was unnecessarily frustrating.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
2.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

I'm sorry to hear about the frustration and miscommunication you experienced during the purchase process. It's never our intention to make any of our valued customers feel rushed or pressured, and we apologize for the delays in delivering your truck as well as the lack of follow-up regarding service details. We appreciate your feedback on areas where we can improve, and I'd like to personally connect with you so that I can address these concerns. Please reach out at your earliest convenience. Thank you, Shade Haddox - Service Manager - 210-490-2000

Show full review

Have been taking all my vehicles to dealership exclusively for last 12 years. Service has been consistently reliable and as timely as today's logistics systems allow. Personnel have always been courteous and helpful. Recommendations for service needs have been consistant with mileage accrued on the vehicles and helpful in planning for upcoming need. Costs are comparable with RELIABLE COMPETENT independent shops.

Have been taking all my vehicles to dealership exclusively for last 12 years. Service has been consistently reliable and as timely as today's logistics systems allow. Personnel have always been courteous and helpful. Recommendations for service needs have been consistant with mileage accrued on the vehicles and helpful in planning for upcoming need. Costs are comparable with RELIABLE COMPETENT independent shops.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for your continued loyalty and trust over the past 12 years! It's wonderful to hear our team's consistent reliability and professionalism keeps you coming back. We appreciate your business at Cavender Buick GMC North and look forward to serving you for many more years! Safe travels!

Show full review

Disappointed sad jaded going to another dealer let down unbelievable betrayed sigh Cavender Cavender cavender

Disappointed sad jaded going to another dealer let down unbelievable betrayed sigh Cavender Cavender cavender

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

I'm truly sorry to hear about your negative experience. We never want our customers feeling let down or betrayed, and it sounds like we missed the mark here. If you're open to giving us another chance, I would appreciate the opportunity to speak with you and address your concerns. Thank you, Shade Haddox - Service Manager - 210-490-2000

Show full review

I would say I'm very unhappy with the vehicle, the salesman he sure knows how to push he sales . He convenience me that 2018 Chevrolet Camaro rs is in great shape . When find out that one of the tires has a slash cut on the side wall tire. Discovered by (Discount Tire) the dealership (Cavender GMC North) don't want to fix the tire problem. I feel that the dealership didn't care to fix the issue. So I decided to make a return the 2018 Chevrolet Camaro rs. I only had it 5 days. And here I am having problems already . Hopefully this will get there attention. That they can take the 2018 Chevrolet Camaro rs back. With my refund.

I would say I'm very unhappy with the vehicle, the salesman he sure knows how to push he sales . He convenience me that 2018 Chevrolet Camaro rs is in great shape . When find out that one of the tires has a slash cut on the side wall tire. Discovered by (Discount Tire) the dealership (Cavender GMC North) don't want to fix the tire problem. I feel that the dealership didn't care to fix the issue. So I decided to make a return the 2018 Chevrolet Camaro rs. I only had it 5 days. And here I am having problems already . Hopefully this will get there attention. That they can take the 2018 Chevrolet Camaro rs back. With my refund.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
Worked with:
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Fernando, we're disappointed to see your feedback as we aim to provide each customer with a seamless car-buying process. We'd like to better understand the issues you've experienced and see what we can do to resolve them. Please give us a call at your earliest convenience. Thank you, Shade Haddox - Service Manager - 210-490-2000

Show full review

This dealership has a very friendly, knowledgeable, and professional team. We were treated with kindness and respect throughout the whole process of buying a truck for my husband. Huge thank you to Felix, Tony, and Ross. There were 2 other men who were absolutely kind but I can’t remember those names, but thanks to all who made our experience great. God bless y’all. We will be back.

This dealership has a very friendly, knowledgeable, and professional team. We were treated with kindness and respect throughout the whole process of buying a truck for my husband. Huge thank you to Felix, Tony, and Ross. There were 2 other men who were absolutely kind but I can’t remember those names, but thanks to all who made our experience great. God bless y’all. We will be back.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thank you for choosing Cavender Buick GMC North and for trusting Felix, Tony, Ross, and the team! We truly appreciate your business and look forward to welcoming you back for any future needs. Safe travels ahead!

Show full review

I purchased a vehicle, the next day the check engine light comes on and the vehicle went into safety mode. Three days later I was told the problem was fixed. I asked that the truck be pushed so the check engine light would come back on if not fixed. The next day the check engine light came back on and went into safety mode again. I returned it to service. I am now told the fix is just and injector they have ordered. The car threw 15 codes and has major issues. I asked for a different vehicle, am being told it's not possible. Still waiting for service to return my questions and concerns. It's been a month. No new vehicle and the promise of it actually being fixed are highly unlikely. Want out of the lemon and am being met with that I am out of luck. It makes me sick , this is my third vehicle through cavender and a 100% disabled combat veteran that freakwent the VA. Need dependability which is what I thought I was purchasing. Not impressed with service and it's length of them having the vehicle. I have had my truck 72hrs out of the last 45 days still waiting on fix or exchange. Sad they treat loyal customers and veterans this way. Told I will get calls only to be passed off or ignored. Just sad!

I purchased a vehicle, the next day the check engine light comes on and the vehicle went into safety mode. Three days later I was told the problem was fixed. I asked that the truck be pushed so the check engine light would come back on if not fixed. The next day the check engine light came back on and went into safety mode again. I returned it to service. I am now told the fix is just and injector they have ordered. The car threw 15 codes and has major issues. I asked for a different vehicle, am being told it's not possible. Still waiting for service to return my questions and concerns. It's been a month. No new vehicle and the promise of it actually being fixed are highly unlikely. Want out of the lemon and am being met with that I am out of luck. It makes me sick , this is my third vehicle through cavender and a 100% disabled combat veteran that freakwent the VA. Need dependability which is what I thought I was purchasing. Not impressed with service and it's length of them having the vehicle. I have had my truck 72hrs out of the last 45 days still waiting on fix or exchange. Sad they treat loyal customers and veterans this way. Told I will get calls only to be passed off or ignored. Just sad!

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

I'm sorry to read about the issues you've had with your vehicle and the frustration this has caused. We deeply value our loyal customers and veterans, and it's concerning to hear about your dissatisfaction with our service. I'd like to assist in resolving this situation as quickly as possible. Would you please contact me so that we can discuss how best to help you? Thank you, Zac Hale - General Manager - (210) 477-8300 or [email protected]

Show full review

JJ our salesman was very knowledgeable about the car we were looking at and helpful with purchasing process. Clay was also very knowledgeable and helpful with the financing of our car.

JJ our salesman was very knowledgeable about the car we were looking at and helpful with purchasing process. Clay was also very knowledgeable and helpful with the financing of our car.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Kevin, we are so thrilled to hear that JJ and Clay provided you with exceptional service at Cavender Buick GMC North. We truly appreciate your support and we are wishing you many happy miles ahead!

Show full review

Alera cortez was gret but dustin hall almost lost the sale he was rude he got mad when we would not give him our tradein

Alera cortez was gret but dustin hall almost lost the sale he was rude he got mad when we would not give him our tradein

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
Worked with:
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Bryan, thank you for sharing your feedback. While we're pleased that Alera took care of you, it's disappointing to learn that Dustin negatively impacted your purchase experience. We will bring this to his attention. Your business means a lot to Cavender Buick GMC North and it's our hope that we will have an opportunity to restore your confidence in our team.

Show full review

Great sales person and finance officer. They listen to get what I wanted and made things happen - quality in a car and financial terms to fit my needs

Great sales person and finance officer. They listen to get what I wanted and made things happen - quality in a car and financial terms to fit my needs

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
Worked with:
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

It's fantastic to read your feedback! We’re pleased you enjoyed the experience and we hit the mark on both your vehicle and finance terms. Thank you for choosing Cavender Buick GMC North!

Show full review
See all 516 reviews