Red Cedar Auto Sales

3.8 out of 5 3.8
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 6:00 PM

Red Cedar Auto Sales Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 6:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 6:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 6:00 PM

Thursday

9:00 AM - 6:00 PM

Friday

9:00 AM - 6:00 PM

Saturday

9:00 AM - 12:00 PM

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since September 2007

"Home of the "One Owner" Used Car!!!

...


Just 20 minutes east of Lansing MI, Red Cedar Auto Sales is a family owned and operated dealer. We've been serving the Williamston, and surrounding communities, for over 20 years. We pride ourselves on quality customer service, and earning your business is our top priority. We build life-long relationships, and have served multiple generations in the Ingham County area.
We can also help you find the financing that is right for you with our partnered local banks and credit unions. Ask us for a credit application today!
Don't see the vehicle you want? Stop in, we will find it for you!

"Home of the One Owner Used Car"

Reviews

3.8 out of 5 3.8
10 lifetime reviews.
  • 1.0 out of 5
    August 5, 2020

    Found a truck I have been looking for at this place "Red Cedar Auto Sales" in Williamston Mi and called to see if I can set an appointment. A guy by the... name of Rick answered the phone and told me that the vehicle was available. Rick assured me that he would call me if someone else was interested in the vehicle. To be proactive, I called my bank and was pre approved for the vehicle and I had my bank agent contact Red Ceder Auto Sales for the sales agreement. I never received a call from Rick so I assumed we were still good for our Wednesday appointment. I took the day off from work, drove 45 minutes out there only to find out that they sold the vehicle out from under me with no call and no email. For a bonus, I lost a $3,000 sale on a vehicle that I was trying to sell because these people cannot communicate with their customers. I would not do business with this company as they seem to only care about how much money they can squeeze from their victims. The only positive thing out of this was the owners daughter apologized. Unfortunately the apology will not make up for the time and money I lost. Buy here at your own risk. Hope this review helps. Thank you for reading.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Sir, As I explained when you were here, we were very sorry that there was a miscommunication. Unfortunately Rick was out unexpectedly sick on the day ...you were set to come in. We are unable to hold vehicles for anyone over the phone and I apologize if this wasn't expressed to you. The vehicle you're referring to, was one that was priced more than $5000. under blue book value, and was sold at our asking price. We value our customers, each and every one of them, more than 70 percent of our customers are all repeat customers because of our business practices. Our goal isn't to sell one car to someone once, we want to earn your business for always. We offer the best products at the best prices that we can, ALWAYS. I am sincerely sorry that your experience wasn't a good one but when we spoke face to face none of this was said for me to be able to address. Again we apologize and wish you well.

  • 5.0 out of 5
    December 26, 2016

    I love this place! Joe and Jamie run a small shop but know the vehicles they sell inside and out. I bought a 2006 F150 from them and there were a couple... minor issues that they took care of before selling it to me. The price is always right and they make buying a vehicle simple. I am in the process of buying my second car from them right now.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
  • March 15, 2017

    We are from Grand Rapids, and found the truck we wanted at Red Cedar Auto. I called before we went down, and worked with Jamie through the process. The... complete process went well, including using a credit union through them to finance truck. She did a awesome job to make this a good deal, thanks Jim

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    3 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    December 15, 2016

    I was very pleased with the entire buying process with Red Cedar Auto Sales. The owner and his staff were very helpful and made for an enjoyable experience.... I would highly recommend them for anyone looking for a used car.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    April 7, 2016

    Bought an Explorer I wasn't satisfied with, Joe took it back with no problems, and I got a 2004 Grand Marquis that I still have. When I'm ready for another... car, they will be the place!! You want a good deal, Red Cedar is the place to go!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    3 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    September 6, 2014

    I will be back to purchase another vehicle from Jamie at Red Cedar. No pressure, honest dealership. Everything about contract and warranty explained in... detail. Very satisfied with purchase from start to finish.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    3 people out of 3 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    May 16, 2014

    Tried to work a better price on a Lincoln as safe car for my 16 year old son. After no discount was offered because the salesman stated it was a one owner... car with no accidents, I examined the car closely to make sure it had no damage. When you hear a deep thud on the sheet metal that is the sound of plastic body filler. They advertise themselves as the "Home of the One Owner Car". When I returned home and checked the CarFax report I found out this car had multiple owners and was reported to have right rear damage. I will take my business elsewhere.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    March 5, 2014

    They had the truck I wanted warmed up and ready to test when I came in. Friendly staff, great service, test drove and purchased a truck within an hour.... I really loved this dealership. Was looking for a couple of weeks and hated the service from two other Michigan dealerships.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    John, We greatly appreciate your business and the fantastic review. We have had the privilege of serving the Williamston area for over 25 years and... feel very lucky to have such great customers.

  • 5.0 out of 5
    March 26, 2013

    Finally, a place I felt comfortable in buying a car! The staff were so helpful, knowledgable, and answered all of my questions during the process of buying... my new car. Over the past month I have been to other small dealers and to bigger ones, and never felt like I was being heard about my needs for a car, only what they wanted to sell me and at crazy prices!!! Red Cedar was fair, honest, and I myself along with the rest of my family will be customers for life!!!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Steph, It's great to hear that you were satisfied with our service, it's always very important that our customers know how hard we try to make the o...verall experience all that it should be.

  • 1.0 out of 5
    March 25, 2013

    We went looking to purchase a vehicle after seeing it on cars.com. We were told that they werent interested in makeing a deal to sell a car. Take it or... leave it philosophy at this dealership, I would not reccommend this dealership to anyone who isnt a cash buyer. Don't waste your time here, go someplace that wants to sell you a car.

    3.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    2.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    5 people out of 9 found this review helpful. Did you?