Chapman Chevrolet

Contact seller

Select a Salesperson (optional)

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.1
(1,492 reviews)
Visit Chapman Chevrolet
Sales hours: 8:00am to 8:00pm
Service hours: 7:00am to 5:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Tuesday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Wednesday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Thursday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Friday 7:00am–6:00pm 8:00am–9:00pm
Saturday 7:00am–5:00pm 8:00am–8:00pm
Sunday Closed Closed
New (866) 554-7344 (866) 554-7344
Used (866) 235-5049 (866) 235-5049
Service (888) 347-1046 (888) 347-1046

Inventory

See all 323 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since November 1999.
At Chapman Chevy, we help customers find the perfect vehicle to meet their need and finances. Our dealership is located at 1717 E. Baseline Rd., Tempe, AZ. We feature the complete lineup of Chevy vehicles, from the workhorse Chevy Silverado pickup truck to the redesigned Impala to theAt Chapman Chevy, we help customers find the perfect vehicle to meet their need and finances. Our dealership is located at 1717 E. Baseline Rd., Tempe, AZ. We feature the complete lineup of Chevy vehicles, from the workhorse Chevy Silverado to the sophisticated Malibu to the attractive Trailblazer.
Your Phoenix Chevy Dealer serving Tempe Gilbert Mesa Scottsdale and Chandler

Service center

Phone number (888) 347-1046

Service hours

Monday
7:00am–6:00pm
Tuesday
7:00am–6:00pm
Wednesday
7:00am–6:00pm
Thursday
7:00am–6:00pm
Friday
7:00am–6:00pm
Saturday
7:00am–5:00pm
Sunday
Closed

Meet our employees

View all 35 employees View less employees

Reviews

4.1
(1,492 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Chapman Chevrolet from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Trevor was so helpful and patient with my lack of

Trevor was so helpful and patient with my lack of knowledge of how to use some of the features my car has!😃👍

Dealer response

Rosalyn We are grateful for your feedback. It is our pleasure to provide the best possible service to our guests and we are glad that this commitment was reflected in your visit. We look forward to serving you again! Chapman Chevrolet

1.0

Beware of misleading prices

Talked to a salesman regarding an internet advertised car. Asked him about any other charges, he said only taxes and fees. Had my mechanic look at the car (needed some work). Started discussing costs and they added "accessories" for $1297, and "F&I Products" for $827 which are basically fees for etching the windows. Salesman wouldn't budge on the price and went on about all the money they put into the car. Asked to speak to the sales manager Jim who finally agreed to sell for internet price plus Taxes and fees (which were listed on the invoice in addition to the aforementioned fees). I said asking price and taxes and fees, no other charges? and he said yes. I agreed. After getting all my info, they give me an invoice with base price, taxes and fees, and the accessories and F&I charges added back in. I called Jim on it and he said "But those are OUR fees", and got an attitude when I refused to pay them and basically hung up on me. Bad experience and waste of time. People like these are what give used car salesmen a bad name.

Dealer response

John, We would like to apologize for your less than 5-star experience. It is always our goal to provide the very best of service to all our valued customers. I apologize that you did not receive the pricing that you were requesting. Please feel free to reach me directly for further details at 480-752-1401, or reach me by email at chacegibbs@chapmanchoice.com. -Chace Gibbs | General Manager

5.0

Professional, Family Run Business with INTEGRITY

I recently purchased a used auto from this dealership. Every person I dealt with was highly professional, courteous, and customer service oriented. Chapman is a family business and you could clearly feel this throughout the experience whether it was dealing with my sales consultant Khaled, Roberto the finance manager, or Libby the extended insurance consultant. Even Aaron in internet sales was highly knowledgeable about my model and spent the time needed with me to make sure I understood the ins and outs of the vehicle I purchased. Finally, Travis who is a sales manager, could not have been a more genuine good guy who took the time to listen to my needs and answer my questions. I highly recommend this dealership as one that has integrity and heart and will go the extra mile to help you buy the car that is right for you...at a super price. Thank you all at Chapman Chevy for making this a painless process. You are all good people 😊

Dealer response

Melissa, Thank you for sharing your positive review with us. We are pleased to hear you had a satisfactory experience in purchasing your new vehicle with Chapman! We take pride in walking our clients through the buying process and look forward to servicing your vehicle in the future. Wishing you many happy miles! Your Friends at Chapman Chevrolet

1.0

Dont trust the listing price from this dealership.

Found a vehicle listed from this dealership for $36k. After contacting their sales team and spending all day emailing back and forth with them they came back and said actually this vehicle is $48k after tax/title and fees. I understand that tax and title will bump the price up over the listed price but not by $13k. They tried to sneak in an extra $7,000 under my nose. This is a perfect example of why I hate buying cars.

Dealer response

Jeff, I apologize that you were not completely satisfied with the vehicle pricing that you received. I would be glad to go over any pricing information with you please feel free to reach me directly at 480-752-1401, or reach me by email at chacegibbs@chapmanchoice.com. -Chace Gibbs | General Manager

1.0

Sales man David Hall said we got your appointment for 3

Sales man David Hall said we got your appointment for 3 pm yesterday !! So get there early to get a Chevy bolt evu !! Sorry we sold out yesterday! 1/2 to 40 min drive!! His response was first come first serve! So basically screw your appointment!! We weren’t ever going to tell you we didn’t even have the vehicle in stock!! Yet he said 3 were there at noon!! No return call. Very unprofessional! Lost all my business and my

Dealer response

Thank you for your feedback I apologize for any miscommunication. I did look into the situation and there were several messages and calls sent to you from David Hall before your appointment that the vehicle was sold. Our goal is to make sure every customer is completely satisfied with their experience. If you have any additional questions please feel free to reach me directly at 480-752-1401, or reach me by email at chacegibbs@chapmanchoice.com. -Chace Gibbs | General Manager”

5.0

Syed at Chapman Chevrolet was great again!

Purchased a beautiful Camaro Convertible thru Chapman Chevrolet. Great buying experience! Syed has been selling me new vehicles for me and my family for over 20 years.

Dealer response

Ralph, Thank you for taking the time to provide us with a positive review of your experience. We are pleased to hear that our team made your visit pleasant and we look forward to seeing you again! Wishing you many happy and safe miles. Your Friends at Chapman Chevrolet

5.0

When my 2014 Sonic needed repair, Chapman Chevrolet went

When my 2014 Sonic needed repair, Chapman Chevrolet went above and beyond to fix it. When the Sonic was too expensive to repair, the crew at Chapman made the process of trading it in on a 2022 Trax swift and painless. Thank you!

Dealer response

Thank you for taking the time to provide us with a positive review of your experience. We are pleased to hear that our team made your visit pleasant and we look forward to seeing you again! Wishing you many happy and safe miles. Your Friends at Chapman Chevrolet

5.0

Speedy and professional service.

Speedy and professional service. Brought my vehicle in for an oil change and tire rotation and wanted to use a coupon printed from the website. No problem. There was no bait and switch, and no surprises on the invoice. Tyler Ballard was very helpful and answered all my questions regarding future servicing. Such an asset!

Dealer response

Thank you for your review! We are happy to see that you had a good experience. It is always our goal to give all of our clients the best experience possible and ensure that all of your vehicle needs are met.

5.0

THANK YOU

Thank you Bryan and the finance guy😊bad with names. You were amazing! Thank you for bringing the car to me and being so thoughtful through the finance process. You are all great humans!!!!

Dealer response

Thank you for your kind words! We look forward to seeing you once more. - Your Friends at Chapman Chevrolet

4.8

Awesome Experience!

Bryan Lamer was AWESOME! He went above and beyond and made purchasing my first car with financing smooth and seamless (I usually buy my vehicles outright). It was so easy. I was moving across the country and he sent me pictures and followed up with me. He wasn't pushy or aggressive. His timing was perfect and so helpful in allaying my fears of that the vehicle was interested in would slip through my fingers before I could get a chance to get to the dealership. When I arrived, he took me for a test drive and the vehicle lived up to my expectations. Once, I purchased it, he didn't try to push me out the door and move on to someone else. Instead, he made sure I knew how all of the accessories and equipment worked. He even followed up with me after I got the vehicle to make sure I was happy with it. I can't sing his praises enough. If you have to buy a vehicle in the Tempe, AZ area, make sure you get Bryan Lamer! Tyler May, the Finance Manager, was great as well. You will leave not only with a good vehicle but with the feeling of being taken care of and NOT taken advantage of.

Dealer response

Thank you for taking the time to write a review! We're glad to hear you had a positive experience. It is always our mission to provide the best possible service to all of our customers and to meet all of their vehicle requirements. - Your Friends at Chapman Chevrolet

See all 1,492 reviews