Ourisman Chrysler Jeep Dodge RAM of Alexandria

Inventory

See all 24 vehicles from this dealership.

Meet our employees

View all 12 employees View less employees

Reviews

4.4
(190 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews. Includes reviews of Ourisman Chrysler Jeep Dodge RAM of Alexandria from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

Unsafe jeep

BEWARE BEWARE- 2018 Jeep failed inspection!!! I recently purchased a Grand Cherokee from Ourisman Chrysler Jeep Dodge of Alexandria. This is the ABSOLUTE worst experience I have ever had buying a car. I live in Maryland so I had to take the car to get inspected in Maryland. The Jeep failed inspection because 3 of the 4 tires were worn to the tread line, dry rotted and had tears in the tires up to a few inches long. This dealership passed the Jeep for inspection at their shop, concerning!!! Jason(manager) stated they inspected the Jeep and “nothing” was wrong with the Jeep when it was inspected. It was clear to me after getting the Jeep inspected in Maryland from an unbiased shop that this dealership just stuck an inspection sticker on the Jeep window without ever inspecting the Jeep. The Jeep was clearly unsafe and shouldn’t have passed inspection at any reliable, competent shop. The oil life also should 100% life however it was very dirty and was the engine filter. Both needed to be addressed. It was evident that a VA inspection sticker was just slapped on the windshield and no issues were addressed with the Jeep. I highly recommend any vehicle that is purchased from this dealership get inspected by an independent shop, I learned the hard way by trusting a dealership who I thought was credible, well they aren’t. You have been warned. Jason the manager at the dealership stated who was the most ignorant person I have ever dealt with in a managerial position stated “we don’t guarantee that the vehicle will pass inspection outside the state of Virginia”. Why is this? Because you don’t really inspect your cars? The question is now… how did it pass VA inspection with 3 tires that didn’t have any tread on them and were dry rotted? He said the tires were fine when the Jeep left the dealership, so in one week from purchase the tires miraculous deteriorated once it left the dealership. Jason could care less. He is the stereotypical car salesman, a lying fool. He made excuse after excuse which was lie after lie. This man lacks integrity. Jason then lastly stated if I wanted new tires then I shouldn’t “have been cheap by buying a used car”!! A 60k used car is cheap according to him. All he did was lash insults instead of addressing the issues with the Jeep. So unprofessional and just plain ignorance. Just know Jason apparently thinks anyone who buys used cars is cheap. Go somewhere else where management doesn’t insult customers for buying used cars or wanting to buy a car that is safe!!! Don’t fall for anymore Lies they may say in response to this. I have pictures and a failed inspection sheet to prove the facts I write about. Where is their evidence, don’t listen to the BS fluff they spew out to save face. I can support my claims, can they?

Dealer response

Thank you for leaving a review. We are disappointed to hear about your experience with us as value each and everyone of our customers. We try to be as open and transparent as possible with all of our customers. We would love to speak with you more regarding this issue if you don't mind reaching out to our executive office at (703)660-0478.

1.0

Horrible, fraudulent service department

DO NOT use Ourisman Alexandria for your repairs. They will not honor your warranty for service and repairs that should otherwise be covered under a standard 3 year, 30,000 mile warranty. Staff was disrespectful and completely unresponsive.

3.7

evan panfil

The service was was ok. My oil monitor wasn't changed back to 0 miles once it was changed and I had to go back a second time.

Dealer response

Evan, we appreciate you taking the time to leave us this feedback. Please don't hesitate to reach out if there's anything we can do for you. Take care.

4.0

Regular Scheduled Maintenance

I would have given five stars; however, the service technician?s customer politeness was alarming. I understand that it can be difficult to predict how long it will take to service a car., which I did share. But when I expressed my disappointment that I would have to wait an additional two hours, the technician became defensive. A simple, ?I understand and apologize for the inconvenience. We will get you out as soon as we can? would have sufficed.

Dealer response

Hello Gabriella, we appreciate you taking the time to leave us this feedback. We're always looking for ways to improve. Please don't hesitate to reach out if there's anything additional we can do for you. We're happy to help.

4.0

Regular Scheduled Maintenance

I would have given five stars; however, I was disappointed with the service technician?s customer politeness. I understood that the technician can not always predict how long the service will take. When I expressed my disappointment in the additional two hours I would have to wait, he immediately became defensive! A simple, I understand and we will get you out as soon as we can would have sufficed.

Dealer response

Hello Gabriella, we appreciate you taking the time to leave us this feedback. We're always looking for ways to improve. Please don't hesitate to reach out if there's anything additional we can do for you. We're happy to help.

2.8

Car repairs

They did a great job however they had the car longer then expected due to part being on back order which caused me to have a rental way longer then expected.

4.8

I'm a satisfied customer.

I knew what I wanted when I got there but they're willing to work with you if you're not sure on what you want to buy.

Dealer response

We're so glad to hear that we could provide you with a five star car buying experience. Please let us know if there is anything else you may need from us; we're always happy to help! We hope you have a fantastic day!

5.0

Vehicle Repair

Did a fantastic job with my Ford?s front bumper. The body shop staff was courteous and professional.

Dealer response

Our staff is dedicated to providing you with the best service experience so we are pleased to hear you found that to be the case during your visit. If there is anything else we can do for you, please do not hesitate to reach out. We hope you have a great day!

3.7

S. Vance

Service was ok just wish that the Jeep people would cover the repair cost of shifter. Making this repair is definately causing a financial hardship for me.

Dealer response

We're glad to hear that everything was completed quickly and to your satisfaction. If you have any questions or concerns you'd like to discuss with us further, please do not hesitate to give us a call or stop by. We're more than happy to assist! Take care!

5.0

Outstanding Customer Service

Lynn is a great Service Agent that goes above and beyond to ensure that her clients service and repairs are met with expertise and quality and extreme professionalism . Lynn is knowledgeable, professional and delivers quality service. Its great working with her!

Dealer response

We strive for 100% customer satisfaction so we are glad to hear you found that to be the case during your visit with Lynn. Please don't hesitate to reach out to us if you ever need anything else. Take care!

Read all 190 reviews