BMW of Bloomfield

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.2
(77 reviews)
Visit BMW of Bloomfield
Sales hours: 9:00am to 6:00pm
Service hours: 8:00am to 5:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 8:00am–5:00pm 9:00am–6:00pm
Tuesday 8:00am–5:00pm 9:00am–6:00pm
Wednesday 8:00am–5:00pm 9:00am–6:00pm
Thursday 8:00am–5:00pm 9:00am–6:00pm
Friday 8:00am–5:00pm 9:00am–6:00pm
Saturday 8:00am–5:00pm 9:00am–5:00pm
Sunday Closed Closed
New (877) 468-4955 (877) 468-4955
Used (877) 468-7041 (877) 468-7041
Service (877) 468-8124 (877) 468-8124

Inventory

See all 132 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since June 2016.
BMW of Bloomfield is a premier BMW dealer in New Jersey providing award-winning service and exceptional BMW cars and SUVs in Essex County.

In addition to a wide range of new BMWs available at our NJ BMW dealer in Bloomfield New Jersey we offer a vast selection of used BMWs and Certified Pre-Owned cars as well. All BMW cars and SUVs are world-class vehicles backed by the name you trust. At BMW of Bloomfield we believe that purchasing a luxury car should be a satisfying experience-so our team goes the extra mile to give you the attention you deserve and plenty of extras too.
Tri-State areas most covenient and Internet Friendly BMW Center. Exit 148 on Garden State Parkway

Service center

Phone number (877) 468-8124

Service hours

Monday
8:00am–5:00pm
Tuesday
8:00am–5:00pm
Wednesday
8:00am–5:00pm
Thursday
8:00am–5:00pm
Friday
8:00am–5:00pm
Saturday
8:00am–5:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.2
(77 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
2.0

Hidden cost is not appreciated

Overall the people at this dealership I dealt with were friendly. No complaints there. However, pay close attention to hidden fees! That is my reason for low rating. I purchased a car from them and saw a $799, $699 and $299 charge on the purchase order! I just happened to look at the screen and saw these fees, and if I did not glance over, I would have paid much more. I was able to get the $699 removed, but was told the $299 was an ADD-ON that was already added to the car- It was nitrogen in the tires that I have no way of verifying or care for. I didn't negotiate at the time since they said it was added to the car, however when I got home and did some homework, I see nitrogen filled tires have a green cap and my tire caps are standard color, so dealer can claim anything to charge customers more. Very shady! I emailed them to get the $299 refunded, but I have a greater shot at fixing world hunger. I waited many days, they did not reply back to me once they got my money. If anything air or nitrogen in tires should be included in the price of the car. Why am I paying extra for something I did not ask for and what dealer just puts an ADD-ON without customers request on a used car? This dealer is lying about nitrogen, since customers cannot easily verify it. The $799 is Doc-Fees which is very high for NJ prices, but I had to pay it. All car prices should be shown to the customer BEFOREHAND, except for taxes! Anyway I could not get them to stop emailing me BEFORE the purchase. AFTER the purchase, I am nobody to them. It is basically $299 in the gutter for nitrogen in tires. Car was missing a headrest, but dealer chose to put nitrogen in tires. Anyway this put a bad taste in my mouth after this purchase and I will not go there again...So buyer beware, take your business elsewhere.

Dealer response

We want to provide an exceptional car-buying experience and regret we fell short this time. I'm very sorry you feel costs weren't better communicated to you and that you've had any trouble reaching us to get your refund and outstanding service items resolved. I will use this feedback as a learning opportunity for my team, but please also consider giving me a call. I am eager to help but can't locate your contact information from this review. Thank you, Chris Chang - General Sales Manager - 973-780-9535

1.0

Unprofessional Service

We made a service request and was given a date and time for pick up. No one came. We made a second service request, was given a date and time for pick up, and, again, no one came. We called and were put on hold multiple times only to hear that they had nothing in their system on servicing our vehicle. Instead of scheduling a pick-up on that call, I was told someone would reach out. Extremely frustrating and unprofessional.

Dealer response

I want to apologize for the mix-up with your service appointment and for any miscommunications on our end. Your frustration is understandable, and I am very sorry that you have not received a callback. This is certainly not the smooth service experience we strive to deliver. I will look into this matter, and in the meantime, I have provided my direct contact information here and would like to take care of this personally. Please give me a call when you can. Thank you, Richard Hwang - Service Manager - 973-780-9551

1.0

Worst dealership experience

Drove 4 hours to look at a specific car which I was interested in. Told the salesman (Kris) I would be an out of state, cash buyer. He was fairly rude to deal with right off the bat which I don’t necessarily care about but if I’m a paying customer you should have a little bit of respect for the people that keep you in business. I went specifically for a car that they had used yet he kept trying to tell me that ‘if you’re spending this money, just buy a new BMW) which he boasted about how they’re selling them for over $40k MSRP. I offered $2k lower than the listed price and was told ‘I’ll get back to you.’ I call a couple days later saying I’m interested and was told I would be called back after the salesman spoke to the sales manager. No call back. I call again a week later, car is then sold that morning (which I found out through speaking to another salesman) No negotiations, no calls, nothing. Place is an absolute joke. If someone doesn’t want my money I’ll gladly give it to another dealership

Dealer response

Brett - We would be grateful for your business and it's hard to hear that this wasn't reflected in your experience. I'm so sorry that you didn't receive the friendly, communicative service we pride ourselves on. I will look into this situation and ensure the right people see your feedback. If there is anything that I can do to assist you, please give me a call. Thank you, Chris Chang - General Sales Manager - 973-780-9535

2.0

This is the worst dealership I ever been in they d

One of the worst dealerships I have ever been to In My Life I am a 55 year old man and I've been driving for years and never experienced what I experience with this dealership I purchased this vehicle from this dealership February the 19th of 2021 and 2 weeks later the check engine light came on thought I would be covered by the buyer's guideline and their dealers warranty which was 90 days and they did not honor that so to everyone that can see this review do not purchase a vehicle from BMW of Bloomfield they are the worst with standing by their vehicles that they sell two people and do not honor there dealers warranty

Dealer response

Alfred, we're sincerely sorry to hear about your vehicle issues. I'm glad we were able to get BMW NA to pay for most of the issues on your 2014 BMW. I know it is aggravating when anything goes wrong on a vehicle out of warranty, so I'm glad we were able to get BMW North America to pay for most of the cost. Don't hesitate to give me a call again. The happiness and satisfaction of our customers is a high priority for us. Thank you, William Finsilver, General Manager, 973-780-9501

1.0

Bad sales experience !! Stay away!!!!

This is a nightmare of a place .. stay away and keep your sanity intact!! I was duped by the sly, malicious and aggressive salesman Bobby Kaufman who told me over several calls that they were going through an office renovation and could not keep the BMW 440ix drive I had selected in their lot for too long ( sales tactic).... during these times of Covid this place still not offer any online transactions and does not work with customers for shipment!!! Bobby convinced me that based on my excellent credit score (over 800) I would be able to avail the low BMW finance interest rates applicable to a new car. The car we liked had around 9k miles and was previously given to a BMW executive before being sold to this dealership over an auction. It all seemed to be a great deal for us and we decided to make the decision of flying down from Raleigh the very next morning to complete the paperwork and drive back in our new car. We scrambled last minute to complete all paperwork including procuring the cashiers cheque for the downpayment, arranging sitter for our kids last minute and taking the first flight in over 1.5 years since Covid!! Little did we know that this dealership had no value for peoples time or money because it became apparent that they now wanted to squeeze more money out of us as soon as we got there.. knowing that we did not have a return flight booked, Bobby proceed to tell me that they could no longer honor the low interest rate he had earlier promised, because the car had higher mileage which would not qualify it as a new car (something he should have told me before we made the decision to fly down!!!) .. I could not believe his lack of any empathy for our situation, there was no sense of urgency to get us out of there, there was not even a seat offered to us while we stood there waiting... and when I proceeded to question this total lack of integrity nobody (no management) came to talk to us, explain and calm us down... they really thought they had us by the hook since we had made all arrangements to drive back with the car and therefore they could play with our emotions and our finances!!! Needless to say we left that afternoon, sad, disgruntled and totally confused. We had to book the next flight back home (another expense we had no plans of). We are now proud owners of a BMW from another dealership which gave us the total opposite experience of this place... I would never ever again want to do any business with these guys and would advice everyone who is reading this to stay away from this dealership and that salesperson- Bobby Kaufman!!!

Dealer response

Preeti - The experience you've written about in your review does not sound like the way we run our business, and I want to apologize to you for your frustration. I assure you that we would never mislead or deceive any customer of ours, and I am troubled by this feedback. There are several concerning issues you describe here that I would like to speak with you about directly. Would you be willing to give me a call at 973-780-9535 so I can properly address the situation? Thank you, Chris Chang - General Sales Manager

1.5

No Brand Values Stay clear of dealership

This dealership does not adhere to brand values nor care about a customer when issues arrive. The culture from top down GM and of a parent company is unacceptable. Purchased a car in Nov of 2020 and the deal was miss handled from day one when sales and service don't communicate to have the car ready and with issues required to be fixed prior to possession placed in writing along with all sales people left with no help awaiting keys and issues. Had to contact corporate to work on getting things resolved taking over a week later. Of course now upon another experience which is including legal retaliation to my belief, will be decided in court. The GM has chosen not to work for an amicable resolution, and ignores to respond when facing a lawsuit but enables this to my belief, this culture and invites lawsuits to occur against a public company. Poor service, poor communication and they have received a 0 on bmw customer satisfaction survey. I would stay clear of this dealership to my belief, shall you not want a headache or want to feel some brand value of a customer relationship moving forward. Very sad and poor management, there may be other bmw dealerships that represent the true brand values of bmw , and return calls not just when they receive a poor rating making a customer file a legal suit for awaiting recourse. To my belief, this was my experience and would stay clear and think twice prior to purchasing from this dealership and or service here, No customer loyalty or values.

Dealer response

Paul - This is a concerning review to read, and I assure you that I would be more than willing to speak with you directly about what happened and see what he can do to come to a resolution. Would you consider giving me a call? Thank you, William Finsilver - General Manager - 973-780-9501

2.5

POLICE OFFICER

VERY UNPLEASANT SERVICE. AFTER AGREED WITH PRICE. FINACIAL OFFICER MAKE US WAIT FOR 48 MINUTES. AND THE CONTRACT HAS US$199.00 PREVIOUSLY AGREED TO TAKE OUT. AT THE END SALES SUPERVISOR MR. CHENG WAS VERY ARROGANT AND ADAMAND. REFUSED TO TAKE DOWN THE 199.00 AND LET US GO FOR THAT SMALL DIFFERENCE. WHAT A WASTE OF TIME.

Dealer response

Andy - we strive to find the best option for guests and I sincerely apologize for leaving the wrong impression. I understand you are frustrated and I am disappointed to see that this instance cost us your business. I will discuss your concerns with my team so we can work towards improving. Thank you, Chris Chang - General Sales Manager - 973-780-9535

1.0

Worst Experience in BMW After our 4th Car

Purchased car ended up with over $7000 in repairs. Bad tires, tie rods, oil leaks. The 60 point inspection prior to the sale was never done and was total lie.

Dealer response

I am so sorry to learn of these problems you have experienced. I checked your transaction and am happy to find that you are covered by an extended warranty. Would you please give me a call at your earliest convenience so I can see what we can do to assist? Thank you, Chris Chang - General Sales Manager - 973-780-9535

1.0

RIPPED OFF BY BMW OF BLOOMFIELD ***UPDATE 11/19***

***UPDATE 11/19 - BMW corporate was willing to waive much of the excess charges, and they told me that the dealer would reimburse me as well. At their request I called and spoke to the general manager who told me that THEY WOULD ONLY REIMBURSE ME IF I REMOVED MY REVIEWS. Absolutely disgraceful but not surprising from a dealer like this. BUYER BEWARE*** I leased a car with Bobby Kaufman three years ago when he was at Park Avenue BMW. The experience went fine, and I was so comfortable with the experience that I returned to Bobby, now with Bloomfield BMW when my lease was coming to a close. The price of the new X5 was above my budget, and I let Bobby know that I would be leasing a car elsewhere. He asked me to give him to seek out a better deal on an X6. When we spoke again he had a deal I was happy with, one that included waiving my excess miles charges and remaining lease payments. We spoke about this on several occasions and he made it clear that the only out of pocket charges I would have would be the down payment and any wear and tear charges on my old vehicle. I trusted Bobby completely and agreed to the deal over the phone. After receiving the new car, I started to receive bills from BMW for the remaining payments and excess miles charges, totaling over $4,000. When I confronted Bobby about it, I expected he would tell me that it was an oversight and would be fixed, but instead he just became very hard to reach and acted like he didn't remember any of our conversations. I'm in the process of notifying everyone I know about this scam artist and will make sure that as many people as possible learn about my experience with BMW of Bloomfield.

1.5

Terrible car and customer service

STAY AWAY FROM THIS DEALERSHIP!!!! I recently Leased a 2019 BMW X3 and had nothing but problems! The car was used as a loaner with over 4,000 miles. The front brakes and rotors were bad and needed to be replaced the first week I had the car. Then there were whistling sounds coming out of the heater and under the car. The car was taken in for service 3 times and this last time it took forever to order and replace the differential part and my vehicle is still there for two weeks! Since April 9, 2019. I only had the car for three weeks. I’ve written emails to the general manager, William Finsilver, and called several times , but he refuses to speak to me. He has the service advisor and manager call me instead. He is the WORST person I have ever dealt with!!! I called BMW of North America and placed a complaint and opened a full investigation on this matter. I’m paying for a vehicle that I have not had in my possession for two weeks! I requested a new car or my money back. I’m still waiting for a response. My dream of owning a BMW has turned into a nightmare!!!!

Read all 77 reviews