[{"id":600450,"firstName":".","lastName":".","titleText":"Admin","emailTxt":"barry@idealcaraz.com","combinedRecentReviewCnt":0,"combinedEmpReviewCnt":1,"imageUrl":"https://cdn-user.dealerrater.com/images/employee-placeholder.jpg","drDealerId":110519,"certifiedEmployee":false,"deptDscrp":"Management"}]

Ideal Cars

2.6 out of 5 2.6
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 6:00 PM

Ideal Cars Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 6:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 6:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 6:00 PM

Thursday

9:00 AM - 6:00 PM

Friday

9:00 AM - 6:00 PM

Saturday

9:00 AM - 5:00 PM

Sunday

Closed

Reviews

2.6 out of 5 2.6
40 lifetime reviews. Includes reviews of Ideal Cars from DealerRater.com A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.
  • 5.0 out of 5
    February 27, 2020

    We began searching for a new truck to replace one that was totaled in an accident. I found one at the Ideal dealership and after visiting their main location,... was told the vehicle was located at the Apache Junction lot. I had asked them to let them know we would be headed that way. I was very impressed when we pulled up and James Hunter already had the truck pulled up front and ready for us to take on a test drive. He provided all the details and offered a car fax. When we got back from the drive, we were very interested in the truck but wanted to have our mechanic take a look just to be sure. The next day when we went to pick it up, James had the truck washed, gassed up and ready to go once again. The mechanic approved and when we got back to the dealership James was able to meet our price and the paperwork was efficient so we didn’t have to spend the entire afternoon at the dealership. When finalizing the deal, James pointed out that they were going to be charging the A/C as an item that had been identified by someone during an earlier test drive. We had not realized this, but it was great that he was honest and willing to take care of this even though we had not known. The next day we dropped off the truck and at the Apache Junction location and James made arrangements to have it delivered and picked up from there main location where the service department was located. The truck is now home and we couldn’t be happier with the vehicle and the service we received from James and the Ideal dealership. I will recommend both to anyone looking for a used car as this was one of the best experiences I have had at any car dealer! Thank you to James! We appreciate all you did to make this stressful process a great one.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    February 26, 2020

    Do not buy a vehicle from this place. Good customer service until you sign on the dotted line and realize there is problem with the vehicle- Just 24 hours... later. You are no longer a priority.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    8 people out of 10 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    January 10, 2020

    I purchased a car here. My deal was approved. Two weeks later they contacted me and said the bank wants bank statements as they couldn't verified my employment.... I gave them my bank statements, a week later I received a call from a sales person JC saying they want me to sign one more paper they forgot to gave to the bank. When the manager came to my house he came with a whole brand new contract from same bank (not just a paper). I wasn't comfortable. I was forced to sign without reading, the payment went up by $20. Two weeks later 01/30, I received a call from the "bank". They need my cancelled check. Apparently they didn't want bank statement. They couldn't believe that I deposit that much money on my account, now they wanted to verify where the income is coming from as they didn't believe my paystubs or bank statements. I went to the bank to get canceled check, after New Year 01/02/2020, the bank told me my employer will need to give me cancelled check as I do not cashed the checks with that specific account. On 01/03 before talking to the employer the sales person JC was already at my door saying they are in trouble they need a car until I give them cancel checks. He then said if the deal doesn't go through I will get my money back they are "honest people". I just didn't know what was going on. I was furious. I gave them the car and told them, I don't want the deal anymore, everything was suspicious and I couldn't trust them anymore. I had ZERO clue my deal was still pending even after second time they asked me to resign the contract. The next day I called to get my check (money down) back I was told the main office has it. I called the main office, they told me to contact the sales person JC. I contacted JC he hanged up the phone. Both him and his boss refused to text me back , or answer my calls. I went to the dealership the next day, the manager or owner told me to go across the stree to get my check. I went across the street they were closed. I came back, and he said he wasn't sure if I would get my money back as they charge as rental (which I wasn't aware of) per mile since I had the car. He told me to call him tomorrow and will tell me how much I will be getting back. I called him the next day he said I wasn't going to get my money back. Please do yourself a favor and go somewhere else. I'm going to report them to attorney General, and Better Business Bureau and might take more actions.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    12 people out of 12 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Lily, we certainly appreciate your feedback and apologize for any confusion in regards to the deal. When it comes to bank financing and stipulations w...e're simply the middle man and it is always in our best interest to assist you in providing accurate information in order to secure financing. You were simply asked to provide proof of the income you had listed on your credit application. BANK FRAUD is a serious offense. When you falsify information on a credit application for the sake of securing financing you're essentially committing fraud. We can no longer act on your behalf once this happens and require that the vehicle be returned to the dealership.


    Worked with:
    . .

    Admin

    NOT RATED

  • 1.0 out of 5
    November 14, 2019

    the car had structural damage that makes it unsafe. does it have the original engine? i am going to check that out tomorrow.... Also was charged more than... the internet price. Mark Oberly the GM basically thru me and my 2 witnesses out of his office when we went to discuss the problems with him.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    11 people out of 12 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    September 13, 2019

    I don't normally share reviews or my opinion on a certain businesses. However, I need to tell all of you to please share this far and wide and maybe it... will save someone else the pain of dealing with vagrant uncaring assholes. I bought my Ford Fusion at IDEAL CARS, they have three locations, all on Main St, two in Mesa and one in Apache Junction. They promised me they would redo my tint. I showed up at their place a week later, at the time they told me to be there. Waited 45 minutes and then they told me the mobile tint guy wasn't answering their calls. So I could either bring it back, or go get the tint done myself with $200 that they would give me. We agreed to go get it done ourselves, which we did a few days later. I was satisfied. But then, I took my car through the wash, ONE time, and the black started peeling off my rims. Mind you, at this point, I've had the car 11 days. I called the dealership back and they confirmed that this black stuff on my tires, was Plasti Dip, and "whoever" did it, didn't prepare the rims correctly. I explained to them that the salesman told me "you guys dipped them" and when he said it, he didn't tell me it would peel off, he didn't tell me not to take it through the wash, and I would really like it if they could fix the problem. The general manager, who's name is Mark from what I've researched, sent me an email saying they would be happy to peel off the rest for me and expose the silver rims that are under it or give me a quote to do a two day job to get them dipped properly. Meaning he wanted me to pay for it. I emailed him back that I didn't feel this was right, and this shouldn't be my cost to repair, it should be their cost to repair, I bought a car with black rims, and 11 days later, they are not what I agreed to buy. That was four days ago. Mark is a coward, he lets his secretary take messages and never returns our calls. We call and he's too chicken shit to get on the phone. This has been the worst customer service I have ever experienced. Who doesn't return a customer's calls? We were going to go buy more cars there for Bret Ford and Riley Glebosky Ford because initially we thought they were pretty good guys. But they are not, they are sheisters, they don't care about the customer. It would be NOTHING for them to make this right. What? A couple hundred bucks to make it right, then they would of had a customer for life. Now we are going to let everyone know, stay away from these crooks. They do not care about you or anyone else that comes through that door. They just want to sell you a car and never hear from you again. PLEASE share this with everyone you know.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Friendliness
    Not Applicable
    Pricing
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    18 people out of 19 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for your review, it is unfortunate that you feel you have to write such a review of your experience with Ideal Cars. As you rightly stated,... Ideal Cars gave you $200 to get your windows tinted as the third party window tint company that we use was unavailable the day you needed. As far as the wheels, yes, it seemed whomever owned the vehicle previous to you, used a product called Plasti-Dip. Per the companies website, one of the attributes of this product is "Peelable and removable off of most surfaces". This is not a permanent product. When we were informed by you that the car wash had caused this product to come off, we offered to remove the remaining plasti dip and return the vehicle to its original factory look at no cost to you. Knowing you were not happy with the product, we offered another more permanent solution, having the rims painted and prepped correctly at our cost. This process does take a few days as to allow the rims to dry completely so the paint adheres correctly. Both of these solutions were not acceptable to you. You contacted Ideal Cars about a problem you had with the car wash, not the car wash itself. We would love to figure out a reasonable solution to your problem that is neither your, nor Ideal Cars fault.

  • 1.0 out of 5
    September 13, 2019

    I don't normally share reviews or my opinion on certain businesses. However, I need to tell all of you to please share this far and wide and maybe it will... save someone else the pain of dealing with vagrant uncaring xxxxxx. I bought my Ford Fusion at IDEAL CARS, they have three locations, all on Main St, two in Mesa and one in Apache Junction. They promised me they would redo my tint. I showed up at their place a week later, at the time they told me to be there. Waited 45 minutes and then they told me the mobile tint guy wasn't answering their calls. So I could either bring it back, or go get the tint done myself with $200 that they would give me. We agreed to go get it done ourselves, which we did a few days later. I was satisfied. But then, I took my car through the wash, ONE time, and the black started peeling off my rims. Mind you, at this point, I've had the car 11 days. I called the dealership back and they confirmed that this black stuff on my tires, was Plasti Dip, and "whoever" did it, didn't prepare the rims correctly. I explained to them that the salesman told me "you guys dipped them" and when he said it, he didn't tell me it would peel off, he didn't tell me not to take it through the wash, and I would really like it if they could fix the problem. The general manager, who's name is Mark from what I've researched, sent me an email saying they would be happy to peel off the rest for me and expose the silver rims that are under it or give me a quote to do a two day job to get them dipped properly. Meaning he wanted me to pay for it. I emailed him back that I didn't feel this was right, and this shouldn't be my cost to repair, it should be their cost to repair, I bought a car with black rims, and 11 days later, they are not what I agreed to buy. That was four days ago. Mark is a coward, he lets his secretary take messages and never returns our calls. We call and he's too chicken xxxx to get on the phone. This has been the worst customer service I have ever experienced. Who doesn't return a customer's calls? We were going to go buy more cars there for husband and daughter because initially we thought they were pretty good guys. But they are not, they are sheisters, they don't care about the customer. It would be NOTHING for them to make this right. What? A couple hundred bucks to make it right, then they would of had a customer for life. Now we are going to let everyone know, stay away from these crooks. They do not care about you or anyone else that comes through that door. They just want to sell you a car and never hear from you again.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    9 people out of 9 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for your review, it is unfortunate that you feel you have to write such a review of your experience with Ideal Cars. As you rightly stated,... Ideal Cars gave you $200 to get your windows tinted as the third party window tint company that we use was unavailable the day you needed. As far as the wheels, yes, it seemed whomever owned the vehicle previous to you, used a product called Plasti-Dip. Per the companies website, one of the attributes of this product is "Peelable and removable off of most surfaces". This is not a permanent product. When we were informed by you that the car wash had caused this product to come off, we offered to remove the remaining plasti dip and return the vehicle to its original factory look at no cost to you. Knowing you were not happy with the product, we offered another more permanent solution, having the rims painted and prepped correctly at our cost. This process does take a few days as to allow the rims to dry completely so the paint adheres correctly. Both of these solutions were not acceptable to you. You contacted Ideal Cars about a problem you had with the car wash, not the car wash itself. We would love to figure out a reasonable solution to your problem that is neither your, nor Ideal Cars fault.

  • 1.0 out of 5
    September 12, 2019

    That comment happened yesterday but I let it go because the manager made me feel comfortabld. Today we went back to finish buying the car and they tried... adding an additional $2000 because the list price on the car is for "cash paying" customers. He then said it's all over our website and the car site I saw the price on! And it did but they completely worded shady. I should have taken the signs yesterday and said f it!

    2.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    10 people out of 10 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you, As you quite correctly point out in your review, We do advertise very clearly our pricing structure here at Ideal Cars. We fail to see that... our advertising is SHADY. In fact it is clearly the opposite. We list our price to avoid ambiguity. The failure to read and understand the content as advertised, is rather beyond our control.

  • 1.0 out of 5
    August 29, 2019

    My 21 year old son got a car from this spot. He recommened his 18 year old brother go there since the purchase experience was quick and easy. I went with... my 18 year old and sure enough buying a car was quick and easy. So easy that i purchased a 2nd car for myself. 2 days of driving my car the engine stalled. I lefthat bad boy where it died and gave them the keys back. I advised both my sons to do the same before the loans funded. Needless to say 21 and 18 they didnt listen and less than 60 days both of there like new cars are trash. 2 year old Nissan Altima engine blown with less than 30k on it. And 2015 Nissan Sentra transmission shot! We contacted Nissan about it only to find out niether car had orginal engine or transmissions in them they had both been totaled. Response from Ideal auto.....we can fix but you have to pay full price for repair. Glad I gave the one I had back before loan funded.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    2.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    8 people out of 9 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Hi Harold, Thank you for your review. We are sorry to hear about BOTH cars having failed, and BOTH cars reportedly having not got original engines and... transmissions. This we find rather hard to believe, especially considering how new they were. Of course we are left in a position where we are unable to counter your claim. Bad reviews are something that comes with the territory. But it is right that we have an opportunity to review the issue. In this instance we do not, so we cannot comment.

  • 1.0 out of 5
    May 29, 2019

    I showed up to look at a truck I found advertised online. The truck looked clean and met all of my criteria but when I arrived I found something completely... different. The truck was super dirty, there wasn't any coolant in the reservoir, the air filter was dirty, the sunglasses holder was broke and when pushed fell off, the buttons on the wheel for the radio doesn't work because they changed it out, Rust is forming on the rockers, it ended up having 6 previous owners (the trucks 7 years old), there's cigarette burns in the back seat, loose hardware on various components, the cigarette lighter assembly could be pulled completely out of the dash, and more than average wear and tear on literally every aspect of the truck. I could really go on and on about the bad stuff I found. After I expressed my findings and distaste the salesman became very defensive and rude. Very low level dealership with lower level salesman. I will ensure no one from Luke AFB ever takes their business here.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    18 people out of 18 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    April 21, 2019

    Good people there very helpful and won't let you down good monthly payments and will work with you on a down payment easy to finance

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 1 found this review helpful. Did you?
View More Reviews