Auto Nerd Beech Grove

3.1 out of 5 3.1

Reviews

3.1 out of 5 3.1
54 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 5.0 out of 5
    August 28, 2020

    I bought a car at Auto Nerd at the end of July. I always said I would never buy from a "buy here, pay here" place but I was in a jam and they had a car... that looked decent and was in my budget. I have been completely satisfied with my purchase. I waited a month to post this review so that I could see if there were any problems with the car in the first thirty days. There have not been any major issues, and no other ones that could have been predicted - a minor alignment issue and an overdue tune-up are all I've had to correct so far both relatively inexpensive repairs. Overall I have to say that my experience with Auto Nerd and my salesman Aleksandar Benic were some of the best I've had buying used cars. Professional, cooperative, no hassles, no pressure to buy additional coverages, straightforward pricing, and as pleasant an experience as one can hope for in buying a used car. I heartily recommend Auto Nerd.

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    August 17, 2020

    My dad bought me my first car from here. Works great did have one issue about the a key bolt that I couldn’t get off. I came here for the first time I... wasn’t not here when my dad purchased the car but I came and they fixed the issue for me free of charge. The guy who attended us was very friendly I think his name was Alex great guy!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    4.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • June 7, 2019

    Have bought cars at RETAIL DEALERSHIPS most of my life....this buying experience compares to none!! Inventory was Enormous...our salesman Mike was friendly... and knowledgeable and extremely helpful and NOT PUSHY....bought an ABOVE AVERAGE vehicle at well below AVERAGE price....I kept waiting for “THE CATCH”.....it never came. It sounds too good to be true...but it isn’t. You can actually buy a car like DEALERS do at Auto Nerd....RETAIL cars at WHOLESALE prices!! Will buy here from now on and recommend every chance I get to friends and co-workers....

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    3 people out of 6 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    June 19, 2020

    That don't fix nothing b4 puting any vehicle on lot and it shows bad.I would not recommend no one here. My family wanted go shop for a vehicle here I said... don't waste ur time look at all the problems my vehicle be is all ready having an only has it over a week.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Came in for service or repair
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Good Afternoon! We are sorry to hear how you feel. We would like to invite you to give our office a call to talk about any issues your vehicle is havi...ng, 317-308-8200. All of our vehicles go through inspections before being put on the lot and any major repairs are done. With used vehicles, you do tend to have some points of interest after purchase.

  • 1.0 out of 5
    June 18, 2020

    Bought a car from there in January. Even bought their extra insurance which was supposed to cover anything major (engine issues, ex) for six months. The... jeep had 142,000 miles it now has 150,273 and it basically blew up. The insurance told us it does not cover anything after 150,000 miles yet they had no issue taking the 100 fees out of our account the last six months. DO NOT BUY ANYTHING HERE. This place is a scam. Major scam and the cars are absolute junk.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Brittany, I am very sorry to hear about the situation you are in. We do have a few concerns, however. 1) We have no record of a "Brittany Dyer" purcha...sing a vehicle from us in January 2020 or ever. 2) We offer extended service contacts, which does differ from insurance, and that would cover any engine or transmission issues you would have with the vehicle, which covers your vehicle from anywhere from 50K-100K miles from the time of purchase no matter how many miles are on the car. Please feel free to contact our office directly at 317-308-8200 as we would love to attempt to correct any issues you may have.

  • 3.0 out of 5
    May 10, 2020

    Bought my car from there only to find out a month later the car had an oil leak I wasn’t informed of. I had purchased a warranty from them only to find... out this warranty wouldn’t cover my repairs. I was truly frustrated and have since gotten a warranty elsewhere. Buyer beware definitely take a mechanic with you if you purchase from them.

    3.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    2.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Dorice, we are very sorry to hear about your vehicle. Our records show you brought this car almost a year ago at the time of this comment and at no ti...me as our main office been contacted about any issues. We would have been glad to assist in anyway possible! We allow all of our vehicles to be taken to any offsite mechanic for an inspection prior to any purchase if requested by the customer. Please feel free to contact us anytime, 317-308-8200.

  • 1.0 out of 5
    April 7, 2020

    Lured me over with high trade price for my vehicle n then low balled the offer once I was onsite. General lack of respect for my time. I was also potentially... endangering my family with Coronavirus. But they clearly do not care about my safety or my wellbeing. Frat boys atmosphere.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Brian, I am very sorry you feel this way. Before you ever arrived at the lot, you claimed to posses a trade-in valued at over $10K. Once you arrived a...nd we were able to run the actual numbers of your vehicle, the trade in value is actually under $6K (in excellent condition). Then your vehicle had many issues, rust, no radio, turbo leaking, AC/Heat not working properly, rough riding, Door locks, speedometer, and other issues all taking value away from your trade-in. The truck you have is simply not worth the money you are asking for. We reviewed many possibilities to assist you, but you refused to see the true value based on the condition of the vehicle you brought us.

  • 1.0 out of 5
    February 24, 2020

    I understand that pics are for marketing, however I do expect to have an accurate representation or at least comments about issues. Massive hail damage... and bumper damage not clearly shown in pics or description. wasted 20 mile trip

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    2.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We do apologize for your time spent. All of our cars are pictured as is and we hope any "cosmetic" damage should be seen in the pictures.

  • 1.0 out of 5
    February 13, 2020

    They tried to bait me into buying something else, AFTER they called me and told me to come in to get the truck I had originally wanted. Went as far as... telling me the only way to secure the truck I was looking at was to hand them 4500 cash and I may be able to get the vehicle. How are you going to ask someone for cash, with no paperwork saying you are receiving the cash towards down payment of a specific car. You waste people's time, plain and simple. Glad the news put you all on blast for your deceptive practices.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    9 people out of 9 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    January 31, 2020

    This dealer wasted our time and tried to sell us a car that was barely driveable. We emailed in advance to discuss the car and they said there were no... indicator lights on and the car was in good condition. A mechanic friend drove all the way from Muncie to look at the car for us. When he arrived the dealership's mechanic was working on the car still trying to clear out the numerous error codes and indicator lights on the car. He said that at least 3 cylinders were misfiring. There was oil on the sparkplugs and the wrong oil had been used in the car. Needless to say we did not buy the car and sincerely hope no one else does either.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    7 people out of 7 found this review helpful. Did you?
View More Reviews