Bill Luke Santan

3.2 out of 5 3.2
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 6:00 PM

Bill Luke Santan Hours

Sales

Monday

8:00 AM - 9:00 PM

Tuesday

8:00 AM - 9:00 PM

Wednesday

8:00 AM - 9:00 PM

Thursday

8:00 AM - 9:00 PM

Friday

8:00 AM - 9:00 PM

Saturday

9:00 AM - 6:00 PM

Sunday

10:00 AM - 5:00 PM

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since November 2018

The team at Bill Luke Santan would like to welcome you to our dealership in Gilbert, where we're confident you'll find t

...

he vehicles you're looking for at a price you can afford. Come and get a great deal on a reliable used vehicle.

Reviews

3.2 out of 5 3.2
9 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    September 25, 2019

    This exact vehicle was on their Camelback lot for under $40,000. This is the second dealer I've seem do this. Untrustworthy at best. They will either ignore... your reference to this fact or claim it wasn't the same car. Bull.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Please give us a call at 480-676-6699 and ask to speak to a member of our Management Team. We look forward to hearing from you! Thank you.

  • 1.0 out of 5
    September 1, 2019

    Do Not use this dealership it is a waste of your time . I had I check sent to them from my lender overnight . they never acknowledge receiving it and sold... the car from under me . I had to go back and get my check they were totally indifferent to this , didnt even care or apoligize for it . Terrible communication and very unprofessional , during test drive the salesman talked crap about the other saleman . Not good people , dishonest . do yourself a favor and buy esleware You been warned

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    3 people out of 4 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We apologize for your experience. Bill Luke adheres to the policy of holding cars with a deposit. The option to put a deposit on the vehicle was off...ered, but you declined. We always want to work with every customer, to ensure their satisfaction. Please call us at 480-676-6699 and ask to speak to a member of our Sales Management team, should you have any further concerns. Thank you, Jodie!

  • 5.0 out of 5
    August 21, 2019

    This was the 5th car I have purchased from Bill Luke and my first buying experience at their new location in Gilbert. Like all the others it was very... fast and easy.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We're so happy you enjoyed your experience! Thank you for being a returning guest of ours!

  • 1.0 out of 5
    July 25, 2019

    My son went there to purchase a used vehicle. What a negative experience for a first time buyer. After seeing a great deal on a Toyota 4Runner, I went... and took a look. I drove it, gave the saleswoman some information and left. I came back later on that evening, put down $3k to take the vehicle for 48 hours. Apparently there was another person who was also extremely interested in this vehicle who showed up during this time and was not too pleased that a deal was being worked on it. I continued the process to find out about financing. During this time I was told by the Finance Manager that my bank would NOT qualify me. He gave me some absurd rates but I had 48 hours to figure out what I was going to do. The next day I contacted my bank as well as a credit union. Surprise! I was qualified for a much lower rate than Bill Luke was offering me. And they told me that they had qualified me with the finance manager as they had it in their paperwork. I had papers with a price out the door of just over $36K with everything included. No one had mentioned to me at this point that I would be charged an additional amount if I didn't finance through Bill Luke. I again went back to the dealership. I had a few questions on the vehicle. First the inside of the wheel wells had quite a bit of rust for a 2018 vehicle with only 22K on it. I addressed that and asked if they could be cleaned; answer "NO". I asked if the car could be detailed; answer "NO". So I left with the vehicle to see if I was actually going to buy it. I decided I did want the vehicle but wanted to finance through my bank. I signed for my loan at the bank and got my check. I went back to the dealership with checkbook and finance check in hand. Again I asked about having the few little things done. Another one was paint chipping off the front emblem. I was told they had painted the rear one themselves. So I really wanted the front one fixed. Answer was "NO". I asked again about a detail; answer again "NO". I also asked about a full tank of gas; answer was "NO". I too was a victim of the additional fee for not using their financing. I had no idea of this fee. And being a young man purchasing my first vehicle with financing I had everything set for the price I had on the jump drive they had given me. The final price was approximately $800 over what we had originally agreed on and they weren't going to do any of the items that I had asked about. Honestly we were probably talking about $300 at the most. So after much frustration I just decided to walk out. Bill Luke lost my trust completely. The sales manager was rude, and the finance manager was dishonest. I even relayed the finance information to my bank manager who had stated that he had heard similar issues lately within his finance group. I would however like to praise the saleswoman; Kesha Rush. She was doing all she could do but her hands were tied. I agree completely with the other Yelp posts about "Bait and Switch" tactics. And its disappointing that they lost a sale because of their extra fees, awful customer service and dishonesty. I think they were banking on the other guy buying the vehicle. As well as trying to take advantage of a young adult.

    2.0 out of 5
    Customer Service
    2.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    3 people out of 3 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We are sorry about your experience. It is not Bill Luke policy to renegotiate a deal after terms have been agreed upon. We have addressed your concern...s and appreciate your feedback. If you change your mind, please give a call at 480-676-6699. Thank you!

  • 1.0 out of 5
    July 18, 2019

    Bill Luke Santan does not stand behind their customer referral program. I referred a good friend and his son there to purchase a car and they did last... week. Bill Luke refuse to say that I referred them there and that they have no record of them purchasing a car when my friend has a used Buick at work with their temp plate frame all over it. Do not send or purchase anyone to Bill Luke Santan.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Pei, We apologize you were misinformed. Bill Luke's referral program requires that you send a referral to your sales consultant prior to purchase with...in 90 days of buying a car from us. You were outside of the 90 day period and you never reached out to your sales consultant. We appreciate any referrals sent and would be happy to compensate as long as they are sent through the proper procedure. Please call us if you have any more questions at 480-676-6699. Thank you Pei!

  • 5.0 out of 5
    July 2, 2019

    I reached out to the dealership via online and within minutes received an email back from Kelvin. Set an Appt that day. He also let me know all the other... available cars that fit within my budget and made sure it had the features I was looking for. Kelvin was very friendly, helpful and made this whole process very smooth. I definitely recommend anyone who’s looking for a new car to head over to Bill Luke SanTan and request Kelvin to help with the new car experience!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We're so happy you enjoyed your experience! Thank you for your review Emilee!

  • 5.0 out of 5
    May 21, 2019

    What a great car buy experience! My husband and I worked with Abdul who was very professional, honest and did not hassle us at all. He made the experience... easy. We felt that we were treated fairly and did not have to spend an absurd amount of time at the dealership. Sean was our finance guy and he was also willing to work with us. We left very happy with our purchase and our experience! Would go back here and or recommend to family and friends!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a new car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We're so happy you enjoyed your experience! Thank you for your review Morgan!

  • 5.0 out of 5
    February 6, 2019

    I made an error on previous review. Salesperson is David Diaz. So sorry David! Still knowledgable and very helpful. Did not buy from him only because they... didn’t have the car I eventually bought.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thank you for your feedback Susan! We appreciate it!

  • 5.0 out of 5
    December 16, 2018

    We had the great pleasure of meeting Mr. Tony Sanders, and this was hands down the most awesome car buying experience I have ever had and I go through... cars every couple years. We were in the market for a first vehicle for my Son and he made the process so smooth that I might buy me another vehicle just cause. Seriously if you want a no bs type of deal with someone who is understanding and straight forward pls see MR. sanders I will be back in the future #returncustomer

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    We're so happy you enjoyed your experience with us! Thank you for your review!