Route 23 Nissan

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

2.8
(806 reviews)
Visit Route 23 Nissan
Sales hours: 9:00am to 9:00pm
View all hours
Sales
Monday 9:00am–9:00pm
Tuesday 9:00am–9:00pm
Wednesday 9:00am–9:00pm
Thursday 9:00am–9:00pm
Friday 9:00am–9:00pm
Saturday 9:00am–6:00pm
Sunday Closed
New (888) 910-3184 (888) 910-3184
Used (888) 910-4279 (888) 910-4279
Service (888) 910-4497 (888) 910-4497

Inventory

See all 196 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since July 2020.
At Route 23 Nissan we take pride in being dealership you can rely on. We offer the latest new Nissan models high-quality used cars and top-tier automotive service. When you visit us from Parsippany Totowa Wayne or Oak Ridge NJ you'll find a positive and easy-going environment that puts our customers' satisfaction first.

Reviews

2.8
(806 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

The sales person pleasure to deal with highly recommend

The sales person pleasure to deal with highly recommend this place and sales person very

1.0

I have been dealing with the service center since I drove

I have been dealing with the service center since I drove my car off the lot in Nov. 2020! Nothing but computer issues. I’m onto dealing with the 3rd service manager since then! He too is a bum! He is a liar as well. My husband left voicemails and when he asked him today why he wasn’t called back David told him he gets 100’s of vm’s/day! I brought it to my mechanic when it had its last issue, he told me this is a known issue and to bring it to Nissan and let someone sit in my car to witness it. David did just that. Told me it’s a known issue and I need a new radio! Told me I have to call Nissan USA to complain so I did. Nissan needs me to bring car in and helped schedule an appt for us. When I called 1/28/23 I was told there is no appointments scheduled for me so clearly David lied to Nissan USA and set up a fake appt for us. I was livid. He told me I could bring it in today 1/30/23 and that’s all Nissan needs is an open case! My husband brought it in and David told the tech taking my car that we have been given the run around from another service center and my husband called him a liar as we have only brought it here! Today there was an update for the radio. My husband questions that and David says it came out this quarter and my husband reminded him that my car was there 2 weeks prior and he told me that the software was up to date. Clearly this man likes to lie! The updates in the past never fixed the issues and I’m sure they won’t now. I’ve taken videos of the issue. Now when someone from this location comes and looks at my car or any Nissan center I guess I have to video them sitting in my car since they just want to lie at this place. David may not be aggressive back like the last service manager was but please forgive me for not always being kind to the people working here, I’ve gotten nothing but the run around at this Nissan service center!

Dealer response

Adrucker, we're disappointed to hear of the negative experience you had at our location. We appreciate you bringing this experience to our attention. If you are willing, please contact us at (973) 283-8700 ext. 5038 so we can work towards a resolution. We look forward to hearing from you.

Consumer response

There is no resolution from you. Every single person that works here is crap at their job inluding the xxxxxxx owner. I will pass. I will be working towards Nissan buying out the remainder of our lease and possibly reimbursing us for part of the lease due to all the issues and the constant crappy service at your location. I used to like Nissan but will never deal with Nissan again because of YOUR employees!

1.0

SCAM, DON’T DO BUSINESS HERE!

Went in to look at a CPO car and upon discussing the price was told there would be an additional $7,000 in fees above the posted price. Sales team tried to tell us these fees were to detail the car and make sure it was safe to drive…Save your time and don’t go here! Scroll through the reviews and you’ll see a lot of the same customer complaints.

5.0

Great experience.

Great experience. Very professional staff. Carl was very knowledgeable and courteous. Would recommend this dealership to anyone looking for a new or used car.

Dealer response

Kevinhawke, we're glad to hear you enjoyed your visit. Our team strives to deliver an excellent experience, and are glad you found this to be the case during your visit. If you have further needs or questions, please reach out!

1.0

Horrible sale experience

They raised the price $4000 after I drove 4 hours to see the car. Big scam! Horrible sales team. They don’t smile at you they don’t look at your face! Owner needs to consider all these bad reviews and change their sales team

5.0

Purchased 2023 Rogue from Route 23 Nissan.

Purchased 2023 Rogue from Route 23 Nissan. My experience was a very satisfactory one. The previous dealership I used didn't meet my expectations this last time around. At Royte 23 my salesman Ray Foster made my purchase a hassle free experience. I intend to bring my daughter to Route 23 Nissan for her new vehicle next month.

Dealer response

Hi Gerlee428, we are very happy to have provided you with such a positive experience! We can't wait to see you again, have a great day.

1.0

I'd like to start by saying that the initial portion of

I'd like to start by saying that the initial portion of my experience was great. The diagnostics and making the appointment was painless. However, once I actually left the vehicle to get the repairs done, the trouble began. I was originally told the repair would take 3-4 days. I dropped the van off Thursday pm for them to begin the work Friday am. I made an appointment weeks in advance so I shouldn't have been waiting much longer than the original estimate of 3-4 days. On wednesday i called and I spoke to David in the service department requesting an update on the status of the repair and I was told that Chris would call me later in the day. Never got a call. I called back Thursday and spoke to David again. He assured me that I would get a call from Chris later in the day. Surprise surprise I didn't get a call... again. So Friday when I call I asked for an update and told David I would wait on hold until he could get me an update. I spent almost 20 minutes on hold before I hung up and called back only to get voice-mail over and over. I left at least 2 voice mails and never got a call back. Come Monday morning, I walked through the door at 7:30 right as they opened. I spoke to Chris and he assured me that they would begin the work Monday morning and could possibly be done by end of day. At the end of the day I came back to the dealer and they hadn't even touched the van. It was still in the same parking spot I left it in when I dropped it off the Thursday of the previous week. Chris gave me some run around about being understaffed (the whole world is, my company is, but we get it done and communicate with our customers if there is an issue). Tuesday I called and they said it wasn't done hopefully finished Wednesday. Wednesday afternoon I call and ask for an update. The woman that answered the phone (I didn't get a name) confirmed my name and telephone number etc. Put me on hold then got back to me saying the vehicle was completed and ready for pick up. So I went home and facilitated a ride back and forth to the dealer... I walk in and Chris takes me out to the shop to show me the van still up in the air, wheels and tires off, water pump and other accessories on the ground, no where near finished and ready for me to take home. I'm not sure how incompetent someone could be to tell me to pick up my van after confirming me, my vehicle, the repair and the status... and it not be ready. Talk about frustrating! I wish I could give a zero star rating. 0 out of 10, would never reccomend.

Dealer response

Hello Jken2052, I'm glad we were able to resolve this and turn things around yesterday. We look forward to seeing you for your next visit!

3.0

The car had been in an accident so I asked for a

The car had been in an accident so I asked for a reduction in price and the inclusion of purchasing costs. instead they coughed up a $6700 price increase which included some garbage fees. Their final offer was $3500 above advertised price. Respectfully declined.

Dealer response

Hi Wasislos, we regret to hear that you are displeased with your recent experience with us. We would like the opportunity to find out how we can better assist you in the future. If you are willing, please contact us (973) 283-8700.

Consumer response

Don't pass clients around the sales team and when asked to negotiate in earnest come back with a bonafide offer. You never asked me how much I would be willing to pay. Such would establish a negotiating basis. It seems you need more experience as a dealer.

5.0

Karl thank you for the car l love it and thanks for

Karl thank you for the car l love it and thanks for honesty. And I was very happy with my trade in vaule

Dealer response

Hi Ray, thank you for taking the time to leave a review for us at Route 23 Nissan. We're happy we could meet your expectations! Please don't hesitate to reach out if there's anything additional we can do for you.

1.0

I checked the better business bureau and this place has a

I checked the better business bureau and this place has a F and failure they are. I feel bad for those folks that buy these auction cars that are horrible. SMH 🤦🏼‍♂️ the worst of the worst.

Dealer response

Tommy, we regret to hear that your experience with us was not a more positive one. We would like to have a better understanding about your experience. Please reach out to us at (973) 283-8700 at your earliest convenience and we will do our best to resolve this with you.

See all 806 reviews