Chapman BMW Chandler

Contact seller

Select a Salesperson (optional)

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be pre-recorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.5
(785 reviews)
Visit Chapman BMW Chandler
Sales hours: 8:00am to 8:00pm
Service hours: 7:00am to 6:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–6:00pm 8:00am–8:00pm
Tuesday 7:00am–6:00pm 8:00am–8:00pm
Wednesday 7:00am–6:00pm 8:00am–8:00pm
Thursday 7:00am–6:00pm 8:00am–8:00pm
Friday 7:00am–6:00pm 8:00am–8:00pm
Saturday 8:00am–5:00pm 8:00am–8:00pm
Sunday Closed Closed
New (480) 264-0987 (480) 264-0987
Used (480) 648-0904 (480) 648-0904
Service (480) 619-5203 (480) 619-5203

Inventory

See all 523 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since November 1999.
We invite you to visit us and see why we take pride in the vehicles we offer and the service we provide. Chapman BMW Arizona serves Tempe Chandler Phoenix Paradise Valley Tucson and more.
New & Used BMW Dealer in Phoenix Arizona located off I-10 & Ray Road in Chandler

Service center

Phone number (480) 619-5203

Service hours

Monday
7:00am–6:00pm
Tuesday
7:00am–6:00pm
Wednesday
7:00am–6:00pm
Thursday
7:00am–6:00pm
Friday
7:00am–6:00pm
Saturday
8:00am–5:00pm
Sunday
Closed

Meet our employees

Reviews

4.5
(785 reviews)

A dealership’s rating is calculated by averaging its lifetime reviews. Includes reviews of Chapman BMW Chandler from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

IF YOU CAN"T TRUST THE HEAD OF CUSTOMER SERVICE!!!

DO NOT BUY OR HAVE YOUR BMW SERVICED AT CHANDLER BMW. I have been taking my BMW to this dealership for service for the last 3 years, due to its location being convenient, definitely not because they have WOWed me with their service . Long wait times, they never clean your car no matter what the service entails and many times I have had to take the car back for issues they were suppose to have remedied. On 10/15/2021, I took my car for oil change and was told by the mechanic that NVLD switch is malfunctioning and needed to changed. This item was still under warranty but Chandler BMW still charged me. When I confirmed the warranty, I contacted Vanessa P of customer service and explained the situation. She stated that BMW NA has issued a check to cover it, after 2 1/2 months we still have not received the check. Vanessa P. apparently will tell you anything but will do nothing to remedy the situation as I have numerous emails from her confirming check was issued and re issued. If you can't trust the head of customer service than who can you trust???

Dealer response

R Tavassoli, It saddens me to see your review, especially since we went above and beyond. The warranty in question only covers vehicles that were purchased in California and since your vehicle was purchased in Arizona, it does not qualify for coverage. Since you called BMW NA directly and they told you it was covered, we felt compelled to advocate on your behalf. Our Service Director (Vanessa Palacio) went to work and got approval to reimburse 50% of the claim straight from BMW. You were happy initially but it seems something slipped through the cracks and the check was delayed from BMW NA. When you brought it to our attention the implication was that we were being dishonest because the refund was delayed, this wasn’t the case. In turn we reached back out to BMW on your behalf and got another check re-issued. Granted the time line wasn’t ideal but we are dealing with the holidays and a much leaner BMW team due to working from home and combatting the virus. As far as I am aware you should have your refund now or it should be coming soon. If you absolutely cannot wait, the store would be happy give you the $469.47 and once you get the check from BMW you can just return it to us. Again, my apologies and I hope this helps. Regards, Shane M. O’Hanrahan General Manager

1.0

DO NOT BUY OR HAVE YOUR BMW SERVICED AT CHANDLER BMW. I...

DO NOT BUY OR HAVE YOUR BMW SERVICED AT CHANDLER BMW. I have been taking my BMW to this dealership for service for the last 3 years, due to its location being convenient, definitely not because they have WOWed me with their service . Long wait times, they never clean your car no matter what the service entails and many times I have had to take the car back for issues they were suppose to have remedied. On 10/15/2021, I took my car for oil change and was told by the mechanic that NVLD switch is malfunctioning and needed to changed. This item was still under warranty but Chandler BMW still charged me. When I confirmed the warranty, I contacted Vanessa P of customer service and explained the situation. She stated that BMW NA has issued a check to cover it, after 2 1/2 months we still have not received the check. Vanessa P. apparently will tell you anything but will do nothing to remedy the situation as I have numerous emails from her confirming check was issued and re issued. If you can't trust the head of customer service than who can you trust???

Dealer response

Bob_tavassoli, It saddens me to see your review, especially since we went above and beyond. The warranty in question only covers vehicles that were purchased in California and since your vehicle was purchased in Arizona, it does not qualify for coverage. Since you called BMW NA directly and they told you it was covered, we felt compelled to advocate on your behalf. Our Service Director (Vanessa Palacio) went to work and got approval to reimburse 50% of the claim straight from BMW. You were happy initially but it seems something slipped through the cracks and the check was delayed from BMW NA. When you brought it to our attention the implication was that we were being dishonest because the refund was delayed, this wasn’t the case. In turn we reached back out to BMW on your behalf and got another check re-issued. Granted the time line wasn’t ideal but we are dealing with the holidays and a much leaner BMW team due to working from home and combatting the virus. As far as I am aware you should have your refund now or it should be coming soon. If you absolutely cannot wait, the store would be happy give you the $469.47 and once you get the check from BMW you can just return it to us. Again, my apologies and I hope this helps. Regards, Shane M. O’Hanrahan General Manager

Consumer response

Shane, I appreciate your response. Just to be clear the holidays came two months after Vanessa P informed us about a check being issued and re-issued by BMW NA (I saved all the emails from Vanessa}. I tried working with Vanessa by asking her for anything that would confirm her story, since BMW NA denied any knowledge of any communication with her or Chandler BMW. Vanessa refused to provide us with any information in regard to this issue. Just an FYI, we have not received any refund as of yet. I will only accept a check from BMW NA since I am pursuing this matter much further than just $469.47. Very Unsatisfied Customer A Tavassoli / K Shadkhost Esq

1.0

DO NOT BUY OR HAVE YOUR BMW SERVICED AT CHANDLER BMW. I...

DO NOT BUY OR HAVE YOUR BMW SERVICED AT CHANDLER BMW. I have been taking my BMW to this dealership for service for the last 3 years, due to its location being convenient, definitely not because they have WOWed me with their service . Long wait times, they never clean your car no matter what the service entails and many times I have had to take the car back for issues they were suppose to have remedied. On 10/15/2021, I took my car for oil change and was told by the mechanic that NVLD switch is malfunctioning and needed to changed. This item was still under warranty but Chandler BMW still charged me. When I confirmed the warranty, I contacted Vanessa P of customer service and explained the situation. She stated that BMW NA has issued a check to cover it, after 2 1/2 months we still have not received the check. Vanessa P. apparently will tell you anything but will do nothing to remedy the situation as I have numerous emails from her confirming check was issued and re issued. If you can't trust the head of customer service than who can you trust???

Dealer response

It saddens me to see your review, especially since we went above and beyond. The warranty in question only covers vehicles that were purchased in California and since your vehicle was purchased in Arizona, it does not qualify for coverage. Since you called BMW NA directly and they told you it was covered, we felt compelled to advocate on your behalf. Our Service Director (Vanessa Palacio) went to work and got approval to reimburse 50% of the claim straight from BMW. You were happy initially but it seems something slipped through the cracks and the check was delayed from BMW NA. When you brought it to our attention the implication was that we were being dishonest because the refund was delayed, this wasn’t the case. In turn we reached back out to BMW on your behalf and got another check re-issued. Granted the time line wasn’t ideal but we are dealing with the holidays and a much leaner BMW team due to working from home and combatting the virus. As far as I am aware you should have your refund now or it should be coming soon. If you absolutely cannot wait, the store would be happy give you the $469.47 and once you get the check from BMW you can just return it to us. Again, my apologies and I hope this helps. Regards, Shane M. O’Hanrahan General Manager

Consumer response

This review was processed for Chapman BMW in chandler.

1.0

Out of Stage Buyers Bewar -

My daughter purchased a 2014 BMW X3 35i M-Sport back at the beginning of January 2021. When she was searching for a car, I recommended that she purchase from a BMW dealership as they usually give the car a thorough inspection before selling. Being an out-of-state buyer, she relied on the word of the salesman about the condition of the vehicle. Once the car arrived, it happened to be snowing on arrival, we noticed fairly large paint chips and dings around the vehicle. My daughter also noticed on her first drives, the car had a jerkiness with the shifting of the automatic transmission. We then contacted our sales rep and he assured us the car was inspected thoroughly and that the adaptations on the transmission may have been reset which the transmission would have to learn and adjust based on my daughters driving style. Fast forward 1yr, the car has been in the shop a total of 9 months, replaced the valve body which is a part that controls the transmission, ($4800), ordering the 6th transmission for this car, and hopefully, she'll be back on the road. Base on our experience, we would not recommend buying from the dealership if buying from out of state. Worst experience we've ever had with a BMW, we currently own 5 and usually deal with AutoBahn BMW, Sewell BMW, always had great experiences with these dealerships. Not sure what has happened with Chapman BMW, definitely would not recommend it.

Dealer response

Al, I’m sorry to hear about your story on your daughters purchase. Unfortunately, I don’t have a name so I can’t specifically look at your situation. All of our pre-owned cars go through a thorough inspection before we put them up for sale. Now, there are things we cannot check (transmission being one) but we do go on a reconditioning road test where we look for anything that doesn’t seem to be operating as it should. With that said, I am concerned you have gone through 6 transmissions in a year? That is something I have never encountered in all my years in the automotive business. Please reach out to me so we can discuss your situation in detail. Thank you. Regards, Shane M. O’Hanrahan General Manager 480.344.4202

5.0

Wow! The hospitality and service or Andre, Ferris,...

Wow! The hospitality and service or Andre, Ferris, Michael, the front desk receptionists, and others was impeccable. I've never had such peace buying a used car before. Historically, I've distrusted auto dealers, but my experience yesterday helped to redeem that trust. They treat you as a human first, before being their client. Andre was so patient, respectful, and personable. My wife and I actually enjoyed just being around him and chatting with him throughout the day. The car trade appraisal process was very smooth. I can assure you, that if you consider Chapman BMW to purchase a car you will not be disappointed. Just had to share this. Thank you Chapman BMW guys/team and God bless!

Dealer response

Thank you for the lovely review and kind words for Andre, Ferris, Michael and the whole team! We are happy to see that you had a positive experience when visiting our dealership! We look forward to delivering the same experience on your next visit. Your Friends at Chapman BMW Chandler

5.0

Marci Stalling is amazing! I live 4 and a 1/2 hours away...

Marci Stalling is amazing! I live 4 and a 1/2 hours away and she was in constant contact on the phone, sent me amazing videos of the vehicle and when I got there it was the quickest signing I have ever done. No extra fees or gimmicks.I would highly recommend her to anyone. She is the best of the best!! I will be a lifetime customer

Dealer response

Marci is amazing! We are ecstatic to have her aboard! - Your Friends at Chapman BMW Chandler

5.0

I would like to take the time to tell everyone that I...

I would like to take the time to tell everyone that I really enjoyed my experience, Steve Foster and Karen Champion were amazing. Thank You guys for the Experience !!

Dealer response

We're happy you're pleased with the results and that we were able to help. If there's anything else we can do to help, please let us know! - Your Friends at Chapman BMW Chandler

5.0

Great dealership, modern, clean with plenty of inventory....

Great dealership, modern, clean with plenty of inventory. Always a great experience with Joe Murch in service. He is courteous, knowledgeable and always listens to customer needs. He is a great asset to Chapman organization.

Dealer response

We appreciate your feedback about your experience. We take pride in serving our customers and hope to see you again soon! - Your Friends at Chapman BMW Chandler

1.0

After being a loyal and avid BMW driver/owner for over 20...

After being a loyal and avid BMW driver/owner for over 20 years I've received the worst customer service from Jacob Malburg at Chapman BMW in Chandler. Will be filing a complaint about Malburg Padding charges with BMW Headquarters as soon as possible. Be very aware when dealing with Chapman BMW Chandler. I will never due business with them in the future.

5.0

I just wanted to take the time to say how Tarek Mosalli...

I just wanted to take the time to say how Tarek Mosalli took such great care of us from start to finish. He made sure he found us what we were looking for. Not pushing us into something we didn't want like other dealerships do. This is our 3rd purchase with this dealership and will continue to come back because how we are treated. Thank you!!!!!

Dealer response

Tarek is incredible! We are delighted to have him on board! - Your Friends at Chapman BMW Chandler

Read all 785 reviews