Sanderson Auto Sales

4.0 out of 5 4.0
Rectangle 48
Sales 8:00 AM - 6:00 PM
Service 8:00 AM - 5:00 PM

Sanderson Auto Sales Hours

Sales

Monday

8:00 AM - 7:00 PM

Tuesday

8:00 AM - 7:00 PM

Wednesday

8:00 AM - 7:00 PM

Thursday

8:00 AM - 7:00 PM

Friday

8:00 AM - 6:00 PM

Saturday

8:00 AM - 4:00 PM

Sunday

Closed

Service

Monday

8:00 AM - 5:00 PM

Tuesday

8:00 AM - 5:00 PM

Wednesday

8:00 AM - 5:00 PM

Thursday

8:00 AM - 5:00 PM

Friday

8:00 AM - 5:00 PM

Saturday

Closed

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since July 2019

Located in Auburn Indiana just 17 miles north of Fort Wayne off I-69, Sanderson Auto Sales has served the area since 1976.

...



Offering mostly off-lease late model cars and trucks, Sanderson Auto Sales has built a reputation of offering quality pre-owned automobiles at reasonable prices.

All inventory at Sanderson Auto Sales has been thoroughly inspected for quality and safety and has been detailed to look like new.

We also offer service after the sale in our fully-equipped repair shop.

If quality and good value are important to you then your next car or truck is at Sanderson Auto Sales.

"No documentaiton fee or any other bogus fees."

Reviews

4.0 out of 5 4.0
14 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.
  • 5.0 out of 5
    May 15, 2019

    Was shopping for a jeep, found one after looking for many at Sanderson Auto. Dealt with an Chris, straight up about whole deal The pricing was truly as... fair

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 1.0 out of 5
    May 11, 2019

    Watch your paperwork closely. What we verbally agreed to with the sales guy and what the sales manager put on the papers was NOT the same thing. We didn't... catch it and now we're out 300 dollars. Mike was very rude and unhelpful about this. Very unhappy with the way this went down

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    3.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 6 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    This review is not truthful. We gave you a purchase agreement to take to your bank. You gave us a $300 down payment which was clearly identified and... properly credited on the purchase agreement. The $300 down payment was subtracted from the purchase price which yielded the "amount due at delivery" which you were to bring to us when your bank funded you. You asked if you could bring us the total price of the vehicle and have the $300 down payment refunded so you could finance the entire amount. We agreed to that; however, you brought us a check that that only covered the remaining balance due, not the entire purchase price, so we could not refund the $300 since you would still owe us $300. If you wanted a refund of the $300 down payment you needed to have your bank give you the entire purchase price of the vehicle in the check they gave you. The exact same purchase agreement was used for you to obtain your check from the bank and signed by you when you picked up the vehicle. To protect your privacy I will not use the real numbers, but here is an example of what happened: Vehicle price $10,000, Down Payment $300, Amount due $9,700. So, if you agree to buy a vehicle for $10,000 and give me $300 one day and $9,700 the next day how did I steal your $300? Had you brought us a check for $10,000 from your bank we then would have refunded your $300. We have been in business for 45 years and have sold over 25,000 vehicles in the same small town. We have never charged any types of fees and have the simplest purchase agreement of any dealership in the nation. It really hurts us to have such a blatant lie posted on multiple sites about this transaction. Please post an image of the vehicle purchase agreement along with your payments made and let the people read this to see the lie you have posted.

  • February 24, 2015

    I have purchased my last 9-10 cars through Sandersons. My first car I purchased there was somewhere around the 1993 timeframe (in High School). Never have... I had the professionalism and courtesy that I recieve each and every time I go there. First of all, they are not the pushy salesmen that you may be accustomed to. Sure they will come out to see if you need help and assist you in any way; however, they aren't pushy. Next, they are open and honest. They aren't there to sell you something you don't want (just because it's more expensive to them). They are real and if you tell them a price you want to be in, they will stick with that. In addition, they have always worked with me if I have had issues. I've never felt like "you bought it, it's your problem now". When I have encountered issues, they have always went above and beyond to assure that I, as their customer, am happy when I leave. Ultimately, there is only true way to "rate" how I feel about Sanderson: I recommend them to all of my friends and family! Thank you for almost 25 years of working with me and I look forward to many more!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for the review!

  • 5.0 out of 5
    March 15, 2019

    I have purchased 2 vehicles from Sanderson auto. And will be a returning customer. Great no hassle prices. Mike was a great help. Thanks !!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    October 25, 2017

    I was not able to purchase a vehicle but they treated me like a good customer. If I ever need a vehicle in the future I will go back there. The best thing... I liked was the salesperson was very honest and didn't waste my time.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for the review!

  • 5.0 out of 5
    April 29, 2017

    I stopped to look at a truck on the lot and the staff was very helpful and friendly. I took the truck for a long test drive and ended up purchasing the... vehicle. The staff was very friendly and will to work with me on my trade in. They will certainly be my first stop next time I'm looking for a newer vehicle!!

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for the review!

  • 4.0 out of 5
    April 5, 2017

    I came in to look at buying a used car. I found one I liked and the gentleman helped me with all my options of financing the car. He was very nice not... pushy at all.

    4.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    4.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for the review!

  • 5.0 out of 5
    March 20, 2017

    Great experience and they were very honest and made the process as easy as possible.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for the review!

  • 5.0 out of 5
    December 25, 2016

    Super easy, no hassle experience. Worked with Mike and Chris by email/phone and had a deal worked out before I made the drive from Chicago.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for the review!

  • 5.0 out of 5
    August 29, 2014

    This was the dealership that gave us no pressure, no bogus fees, a great price, and educated us from the start. Bought a 2011 Altima and my wife and I... are still in love with it. Thanks Mike and Bob, this was the best car buying experience my wife and I have ever had. I'd recommend you to anyone. Best regards, Luke

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Thanks for the review!

View More Reviews