Skip to main content

Sanford Honda

(310 reviews)

Reviews

(310 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Sanford Honda from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review

I was texting to get an out the door number. Summer responded and was not much help at all. I had to poke her to get her to respond. She was not responsive or seem to be interested in making a sale. So I switched my interest to a dealership in SC, and they are 100 percent on it. I spent pretty much all day trying to get Summer to respond and handle the sale. I really hope she's not treating all customers like she did me.

I was texting to get an out the door number. Summer responded and was not much help at all. I had to poke her to get her to respond. She was not responsive or seem to be interested in making a sale. So I switched my interest to a dealership in SC, and they are 100 percent on it. I spent pretty much all day trying to get Summer to respond and handle the sale. I really hope she's not treating all customers like she did me.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

I just want to take a second to give a shout out to Sanford Honda for such a great experience. With all the vehicles I have purchased from dealers through the years, this was my first purchase at Sanford Honda and I will say it was a wonderful experience. I want to thank Charles in sales, first for his knowledge, no pressure approach and his great personality, he made this such a great experience from start to finish. Bill our sales manager for being so willing to work on numbers and try to find a solution to get us the best deal within our budget and Time in Finance for working with us to find the right bank, interest rate and payment to make everything make sense. With all the vehicles I have purchased in the past outside of Sanford this is by far one of the best experiences I have had at a dealership and I would recommend them to anyone in the market for a New or Used vehicle. The staff was great, atmosphere was very relaxed and service was by far 5 starts. Give them a chance and you won't be disappointed!!!

I just want to take a second to give a shout out to Sanford Honda for such a great experience. With all the vehicles I have purchased from dealers through the years, this was my first purchase at Sanford Honda and I will say it was a wonderful experience. I want to thank Charles in sales, first for his knowledge, no pressure approach and his great personality, he made this such a great experience from start to finish. Bill our sales manager for being so willing to work on numbers and try to find a solution to get us the best deal within our budget and Time in Finance for working with us to find the right bank, interest rate and payment to make everything make sense. With all the vehicles I have purchased in the past outside of Sanford this is by far one of the best experiences I have had at a dealership and I would recommend them to anyone in the market for a New or Used vehicle. The staff was great, atmosphere was very relaxed and service was by far 5 starts. Give them a chance and you won't be disappointed!!!

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

I bought my new car at Sanford Honda. The customer service was amazing. As soon as I walked in I was greeted and someone helped me out. Joy was the best. She made the whole the process easy and answered all my questions. Every single person I talked to at the dealership was friendly and helpful. I can recommend Sanford Honda.

I bought my new car at Sanford Honda. The customer service was amazing. As soon as I walked in I was greeted and someone helped me out. Joy was the best. She made the whole the process easy and answered all my questions. Every single person I talked to at the dealership was friendly and helpful. I can recommend Sanford Honda.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

One of worse experiences I had. They were completely unprofessional with me never get a response from them deliberately disrespectful also been told for years that they are very racist and I can tell

One of worse experiences I had. They were completely unprofessional with me never get a response from them deliberately disrespectful also been told for years that they are very racist and I can tell

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

Bought used Expedition. Halfway home (2+ hr away) xx engine lite came on. Once I got home other problems began...specifically turbo boost &/or cam phaser issue. I believe the dealership knew of these problems but concealed them. Will have to pay local mechanic to determine what the issue is. Bob B

Bought used Expedition. Halfway home (2+ hr away) xx engine lite came on. Once I got home other problems began...specifically turbo boost &/or cam phaser issue. I believe the dealership knew of these problems but concealed them. Will have to pay local mechanic to determine what the issue is. Bob B

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Hi Bert, We’re sorry to hear that you've experienced issues with your Expedition. Customer satisfaction is very important to us, and we aim to be transparent and thorough with every vehicle we sell. We wish we had been given the chance to help sooner, as this is the first we’re hearing of these concerns. It’s now been been almost three months since your purchase in March, and we would’ve welcomed the opportunity to address any problems had you reached out directly. We’d still like to learn more about your experience and see if there’s anything we can do at this point. Please give us a call at and ask to speak to either Stacey or Bill, so we can talk further. Thank you.

Dealer response

Hi Bert, Our records show you purchased the vehicle on March 27 and we received your review today on May 8; seven weeks. Thank you for giving us a chance to help you resolve the issues you have had with the vehicle. We look forward to hearing from you.

Consumer response

Only a little over 1 month, not 3. Will try to contact.

Consumer response

3/27-5/8 is 6 weeks to the day but we seem to be drifting from the real problem. Attempted to contact Bill but wasn't in. Talked with Stacey on 5/9. Said he would look up the vehicle and call me right back. I have yet to hear from him....now 1 week. This seems to confirm my suspicion that they were aware of problems. Vehicle has been analyzed by a Ford dealership and an independent mechanic that the problem is cam phasers. Not an inexpensive repair. Waiting for the second estimate. Ford said $6000.

Show full review

Mrs. Tenita Harrington is the best sales agent in the world. I have never had a sales rep like her before. She is always professional, helpful, and supportive. She is #1. Tammy Baldwin

Mrs. Tenita Harrington is the best sales agent in the world. I have never had a sales rep like her before. She is always professional, helpful, and supportive. She is #1. Tammy Baldwin

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

Once again, Tenita was great. Tim was great as well. They really go far beyond to make sure I was happy! They have every bit of business. My car will not go anywhere else. I'll drive an hour for my oil changes. Everyone that works there deserves a big raise!!!! They're not just people that works at a dealership, they are family!!!! That's how they made us feel!!!! Great job guys!!!

Once again, Tenita was great. Tim was great as well. They really go far beyond to make sure I was happy! They have every bit of business. My car will not go anywhere else. I'll drive an hour for my oil changes. Everyone that works there deserves a big raise!!!! They're not just people that works at a dealership, they are family!!!! That's how they made us feel!!!! Great job guys!!!

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a new car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

Very unorganized and poor communication across the board! There deposit system to hold a vehicle for viewing and negotiation is the sorriest I’ve ever experienced. The manager at the used lot is very unprofessional and not in his element, lack of knowledge and overall commitment to treat each transaction as the most important of the day. I will never spend money there on new lot or used lot. Manager at new lot promised a phone call and never delivered on his promise. If there was a zero it would definitely be a ZERO here.

Very unorganized and poor communication across the board! There deposit system to hold a vehicle for viewing and negotiation is the sorriest I’ve ever experienced. The manager at the used lot is very unprofessional and not in his element, lack of knowledge and overall commitment to treat each transaction as the most important of the day. I will never spend money there on new lot or used lot. Manager at new lot promised a phone call and never delivered on his promise. If there was a zero it would definitely be a ZERO here.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review

Anthony Taylor went above and beyond to help me with my HR-V. As I was traveling to help my elderly parents, my dad fell and I drove from Shelby, NC while needing my Renaldo Honda to service my oil change. Dunn's Fast Lube people informed of the transmission cap and oil plug leak. Anthony and tech, Jacob, cleaned up transmission fluid discharged around the motor, replaced and capped properly. Now I can safely return to my husband and puppy in almost 4 hour drive home. Thank you, Anthony and Merry Christmas!

Anthony Taylor went above and beyond to help me with my HR-V. As I was traveling to help my elderly parents, my dad fell and I drove from Shelby, NC while needing my Renaldo Honda to service my oil change. Dunn's Fast Lube people informed of the transmission cap and oil plug leak. Anthony and tech, Jacob, cleaned up transmission fluid discharged around the motor, replaced and capped properly. Now I can safely return to my husband and puppy in almost 4 hour drive home. Thank you, Anthony and Merry Christmas!

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Came in for service or repair
0 people out of 0 found this review helpful.
Show full review

Melanie was great to work with. She stayed overtime to ensure I was completely satisfied. Sales manager was upfront and worked the phones to get me the best offer on my trade. They definitely earned my future business.

Melanie was great to work with. She stayed overtime to ensure I was completely satisfied. Sales manager was upfront and worked the phones to get me the best offer on my trade. They definitely earned my future business.

Rating breakdown (out of 5):
Customer service
—
Buying process
—
Quality of repair
—
Overall facilities
—
Overall experience
5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Show full review
See all 310 reviews