Gen X Motors

4.0 out of 5 4.0
Rectangle 48
Sales 9:00 AM - 7:00 PM
Service 9:00 AM - 5:00 PM

Gen X Motors Hours

Sales

Monday

9:00 AM - 7:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 7:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 7:00 PM

Thursday

9:00 AM - 7:00 PM

Friday

9:00 AM - 6:00 PM

Saturday

10:00 AM - 5:00 PM

Sunday

12:00 PM - 4:00 PM

Service

Monday

9:00 AM - 5:00 PM

Tuesday

9:00 AM - 5:00 PM

Wednesday

9:00 AM - 5:00 PM

Thursday

9:00 AM - 5:00 PM

Friday

9:00 AM - 5:00 PM

Saturday

Closed

Sunday

Closed

About Our Dealership

Dealer on Cars.com since December 2003

Quality certified pre-owned sport and luxury autos. Bank and credit union financing. All of our cars are Gen-x certified

...

and come with a 4 month or 4,000 mile limited warranty and a 3 day exchange! Come experience the new way to buy a pre-owned car.

""WE MAKE LUXURY AFFORDABLE""

Reviews

4.0 out of 5 4.0
37 lifetime reviews. A dealership's rating is calculated by averaging scores from reviews received in the past 24 months.

Read reviews that mention:

  • 1.0 out of 5
    October 19, 2019

    Sammy Garcia and Raoul Cleveland sold me a 2018 Escalade. This is the how the experience went: A broken windshield, a broken side seat, 2 broken air vents... that didn't work, a dent in the driver door, a detached roof rack on the driver side, a 5 inch long piece of missing chrome paint on the mirror and multiple scratches. Oh and they advertise delivering the vehicle to you, they deliver your $50k vehicle COMPLETELY covered in bugs and dirty and with no gas in it. I had to spend $50 right off the bat to get the car i just bought cleaned before i could show my it to my wife. This was in the beginning of September when this all happened and the vehicle was bought. They BS you and tell you they'll fix it. All the while they are telling my local Cadillac dealership who is supposed to be doing the repairs NOT to order the repair parts because they are going to try and find them cheaper. They also tired to say there was GRAY area in the damage, It literally never left my driveway or got turned on after they delivered it and i took all the pictures of the damage in my driveway, so no, nice try. THEN they tried to tell me to file a Fraudulent claim under my insurance to cover the windshield "since they were going to cover the rest". So not only now has it been a month with NOTHING repaired and almost no communication but they are now trying to get my to commit insurance fraud to cover the damaged vehicle they sold me. I have ALL of this documented with pictures and recorded conversations I've had with them and with the local Cadillac dealership who they wont let fix my car. This is the place you hear about on the news that take advantage of people and screw people out of there hard earned money and give the rest of the car dealerships a bad name.

    1.0 out of 5
    Customer Service
    1.0 out of 5
    Quality of Repair
    1.0 out of 5
    Overall Facilities
    1.0 out of 5
    Buying Process
    Does not recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
    Dealer Response

    Luke I am sorry this has not been handled in a timely matter. General motors has been on strike for almost 2 months and finally ended on the 16th. Par...ts have not available. You were told this be the Cadillac dealer when you took it in for inspection. Most of the items you listed were being covered under warranty. We said we would repair the items that were not covered when the warranty work was being done by Cadillac. When we delivered the car to you it did have some bugs on it and we offered to wash it for you while we did the paperwork and you said don't worry about it. Now that the strike is over The parts should be in soon. Raoul Cleveland

  • 5.0 out of 5
    November 3, 2018

    I saw an ad for a 2014 Genesis Coupe with 52k miles the night before I went in. The next day I called them up and was greeted by Patrick, I asked if I... could come in and see the car and I was told that it was okay. I arrived maybe 3 or 4 hours later and saw the car, it was in great condition. Took it for a spin with Patrick and when we came back I was ready for paperwork. I ended up buying the car and traded in my 2018 Civic LX with only 6800 miles, I was pleased when they gave me some room with my positive equity on the car. Usually used car dealerships are pretty scummy when it comes to trade ins. Another thing is that they financed me through Launch, which is local to my area in Palm Bay, so it's nice that the banks they do business with are reputable. I'm very happy with the car. Patrick and Todd were genuinely nice dudes, weren't aggressive about their sales tactics. One thing that I should mention though, if you come here, you're buying a used car. Especially if it's a sports car, come in with the mindset that it needs all fluids replaced/topped as well as some parts. The engine bay makes a slight clicking/cricket noise upon closer inspection so I'm going to perform maintenance on it as well as take it to the local Hyundai dealership to investigate. My own research suggested that the fuel injectors that Hyundai's GDi engine makes that noise and is normal on all of them, but better safe than sorry. My Genesis Coupe actually has factory warranty on it for another 15 months/9k miles, it's almost unheard of at used car lots, so I'm definitely going to take advantage of that.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • April 21, 2019

    I purchased a 2013 Elantra , on April 20, 2019 Ron was very professional and the staff made me feel comfortable with process of buying a car . I... am very Happy with the service I received and the car I purchased. Thank you so much.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    2 people out of 2 found this review helpful. Did you?
  • 4.0 out of 5
    March 29, 2018

    Spoke with them only by phone. The sales dept. was very useful and answer all my questions. Much better than any other car dealer I have deal with.

    4.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    Not Applicable
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    January 2, 2018

    My husband and I were looking for a quality used car. We looked at the local dealers here in Melbourne and figured we would have to go to Orlando or another... larger city to find what we were looking for. We did some research online to cut down on our driving time. We found the car we were looking for at Gen-X Motors on Wickham Road. After visiting the lot, discussing the 2015 Expedition and doing a test driving we were thrilled to know we could buy our car locally! The car deal we received was fair and when the purchase was done we realized it was the fastest car purchase we have ever made from any dealer. Tony Norton was our sales person. When we mentioned a few items that needed to be looked at by a mechanic the items were taken care of. We are so grateful to a company that stands behind their sales. We are happy to tell our family and friends about the fair deal we received, about the quality cars on the lot, a company that cares about the customer’s satisfaction, easy to deal with and the people are friendly. Thank you Tony and Gen-X! We are so happy with our used car.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    June 5, 2017

    We negotiated via phone across the state of Florida, and without any cash risked, drove 4 hours to look at the car. GEN X had it ready for our drive back... to Ft. Myers. The buying process was straight forward and friendly. No hassling. No hassle. The small staff pays attention to personal as well as professional concerns. They made a very arduous car search, worthwhile in the end. We're happy with GEN X, and we love the car.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    April 26, 2017

    A great car buying experience! The guys at IAS rock! Super service, no pressure, honest - they really went out of their way be helpful.

    Not Applicable
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    Not Applicable
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did not make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    March 26, 2017

    My wife and I bought a nice 1 owner, low mileage Mazda 6 on Valentine's Day. We had been looking for a used car for some time, without much luck. Gen-X... provided one of the most stress free buying experiences we've had in a long time. There was no pressure, didn't try to up sell us to a more expensive vehicle, or push an extended warranty on us. Both Ron and Mike were awesome and made sure to fully explain everything throughout the buying process and met the terms we were looking for. They were very professional, personable, and polite, not a hint of condescension, unlike some other local dealers. Just last week we received an unexpected refund check for some of the tag/title fees. They didn't have to do that, we didn't know that anything was owed us. That just blew us away. We will be back when it is time to purchase another used vehicle. There attention to detail, when it comes to reconditioning the cars is second to none. Big thanks to the whole gang at Gen-X, we really did enjoy the buying experience and the car is great.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    5.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    June 17, 2016

    I had a satisfying experience here with Patrick,Mike from Michigan,and Todd..I was treated respectfully and was able to negociate a lower price for the... Avalon. The closing was worry-free..I would purchase another vehicle here

    5.0 out of 5
    Customer Service
    Not Applicable
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    1 people out of 1 found this review helpful. Did you?
  • 5.0 out of 5
    March 10, 2016

    I just purchased a 2011 Toyota Sequoia from Gen-X on Merritt Island and I am very pleased with the vehicle. Tony made the buying process comfortable and... easy. What was most impressive was when I brought the car back a few days later with a couple of minor issues and Tony put me on to Rod who took care of them immediately. These people understand the meaning of customer service!!! Thank you.

    5.0 out of 5
    Customer Service
    5.0 out of 5
    Quality of Repair
    4.0 out of 5
    Overall Facilities
    5.0 out of 5
    Buying Process
    Does recommend this dealer
    Shopped for a used car
    Did make a purchase
    0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
View More Reviews