Napleton Cadillac Rockford

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

3.9
(859 reviews)
Visit Napleton Cadillac Rockford
Sales hours: 9:00am to 7:00pm
Service hours: 7:00am to 6:00pm
View all hours
Service Sales
Monday 7:00am–6:00pm 9:00am–9:00pm
Tuesday 7:00am–6:00pm 9:00am–9:00pm
Wednesday 7:00am–6:00pm 9:00am–9:00pm
Thursday 7:00am–6:00pm 9:00am–9:00pm
Friday 7:00am–6:00pm 9:00am–7:00pm
Saturday 8:00am–4:00pm 9:00am–6:00pm
Sunday Closed Closed
New (815) 209-0085 (815) 209-0085
Used (815) 209-0282 (815) 209-0282

Inventory

See all 121 vehicles from this dealership.

Special offers

See all special offers

About our dealership

This seller has been on Cars.com since November 2013.
At Napleton Auto Group we are dedicated to providing each customer with the best service we can possibly provide.

Customer satisfaction is the single most important focus of our business just as it has been since we opened the first dealership in 1931 with a philosophy of "Common Courtesy". Simply put we treat our customers the way we would like to be treated. We want every customer's experience to be as timely comfortable and satisfying as possible.

For over 80 years the Napleton family has made sure that nothing is more important than our commitment to your satisfaction.
Customer Care Beyond Compare!

Service center

Phone number (815) 209-0282

Service hours

Monday
7:00am–6:00pm
Tuesday
7:00am–6:00pm
Wednesday
7:00am–6:00pm
Thursday
7:00am–6:00pm
Friday
7:00am–6:00pm
Saturday
8:00am–4:00pm
Sunday
Closed

Reviews

3.9
(859 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
5.0

Napleton Cadillac Rockford is the real deal

Thank you Napleton Cadillac Rockford for a pleasant car buying experience. I did most of my shopping around online and when I showed up to check out the car everything went smoothly. Any issues I had with the car were handled promptly by the customer friendly staff. Don't hesitate to shop here, these are good people.

Dealer response

Hi, thank you so much for your feedback! Our team will be very happy to hear about your kind words and high star rating! We strive to deliver a great experience to all of our valued customers. Reviews like yours help us to continually improve.

3.0

Dealer was great and gave me a car because Cadillac had

Dealer was great and gave me a car because Cadillac had my part on back order for 2 weeks. Boo Cadillac!

Dealer response

Thank you for sharing your concern. We are certainly dealing with many situations universally. I'm glad we were able to supply you with a new Cadillac Courtesy vehicle.

3.0

People were nice but they wouldn’t honor my coupon from

People were nice but they wouldn’t honor my coupon from my preferred dealer…was visiting family out of town.

Dealer response

Thank you for advising us of your concern. I've had our office issue a check for part of the difference. I'm equally as happy you had a great experience with our service team. We appreciate the business and if you come to Rockford to visit family again please stop by the dealership for a complementary carwash service.

Dealer response

Hi, we appreciate you taking the time to leave this review. We regret to learn that you did not have a more positive experience with us. If you would be willing, we would like to try and turn your experience around. When you have a chance, please reach out to us at (815) 398-0505 and we will do our best to make this better.

5.0

Flew into Chicago.

Flew into Chicago. Dealer had a driver at airport to pick me and my wife up. Drove us to the Porsche store in Rockford. Met Troy and he went over my new Macan with me . There for about an hour and we drove our new car home. Love the car and they valued my time. Great team. Thanks

Dealer response

Hi, in order to deliver the best experience possible, we try to set high expectations for ourselves. We're so glad to receive your positive review. We hope you continue to choose us for all your automotive needs! Take care!

5.0

I ordered a Macan T from them.

I ordered a Macan T from them. It took a few months to get in. My salesman kept giving me status updates which was nice. The day it arrived Troy called me and said it’s here! We set up a delivery date and and a few days later they pulled up with my car in a covered trailer with my car fully detailed. I live 2 hours away. We signed papers at my kitchen table, he showed me the car and paired the phone. An hour later and they left. I had to call Troy with a few questions after and he immediately answered. Awesome experience.

Dealer response

Hi, thanks for your great review, and for giving our dealership such a high star rating! We strive to deliver a great experience to all of our valued customers. Reviews like yours help us to continually improve.

1.0

The salesman I dealt with was rude and abrasive during

The salesman I dealt with was rude and abrasive during the negotiation. I ended up buying a car from them and trading my car in to them. They did not live up to certain commitments they made to me regarding post-transaction financing issues. They refused home delivery. In the financing office they decided their payoff was wrong and charged me more money then the contract stated.

Dealer response

Client wanted immediate payoff (next day) and we informed the client we need 10 days to finalize payoff transaction. We work with everyone as quickly as possible but this request wasn't possible.

Consumer response

This is false. I told the dealership a date (not the next day) that the payoff needed to be received prior to the sale. They committed to making that happen and even advised me that the payment was immediately wired to the bank since they were a GM dealership. When I advised them that their understanding was incorrect after I contacted the bank the next day to confirm the full and final payment. They changed their story.

1.0

Terrible Customer Experience

I bought a car from Motor Werks of Barrington because of Daniel Merriick. I will never darken their door step until he is gone. He is the most arrogant salesperson I have ever met. Telling me he is letting me deal with another salesman like it was his decision where I spend my money.

Dealer response

Hi Matt, we always strive to do 100% for all of our customers, so we're extremely disappointed to hear of your negative experience with us. Please reach out to us at (815) 398-0505 and we will work with you personally in rectifying the issues you experienced.

1.0

Horrible service, don't answer phones or call back

Had my car towed in on a Tuesday. Wed. I was told it would be ready by Friday and was a sensor issue. Had another issue investigated, but in 3 days no results. Friday comes, my service writer is off, and also The tech who was working on my car is in training. No one else on staff has a clue about my car, or what was being done. When I have tried to call in today, at least 10 times, the tech is on the phone or talking to a customer and couldn't be reached. He never returned any of my many voice mails. They can't even tell me if I'll need to get a ride home from work although my car was supposed to be ready, and a service driver here to pick me up at work. I have worked for many major dealerships in the area, and any would be ashamed for customer service I have received thus far. Will go to GM Dealer in another city next time. Pitiful!

Dealer response

Hi, we appreciate you taking the time to leave this review. We regret to learn that you did not have a more positive experience with us. Please reach out to us at (815) 398-0505 when you have a chance so we can discuss your concerns in hopes of resolving this matter to your satisfaction.

1.0

DO NOT TAKE YOUR CAR HERE FOR SERVICE

Horrible service! Do not take your car here if not under warranty. Paid $954, and pulled out of the service department and car broke down on me. Basically told that it's my problem and my bad luck. Nothing done about it. Who does this to a loyal customer who has gone to the dealership for six years.

Dealer response

Hello, we appreciate you taking the time to leave this review. We regret to learn that you did not have a more positive experience with us. Please reach out to us at (815) 398-0505 when you have a chance so we can discuss your concerns in hopes of resolving this matter to your satisfaction. Take care!

1.0

Once you buy the vehicle all the good customer service is...

Once you buy the vehicle all the good customer service is gone. Don’t expect any future help unless your looking to purchase another new vehicle. The service department is awful. I wouldn’t take them my lawn mower.

Dealer response

Hello, we appreciate you taking the time to leave this review. We regret to learn that you did not have a more positive experience with us. If you would like to discuss your experience in more detail, please give us a call at (815) 398-0505 at your earliest convenience. We always look for opportunities to improve so we hope to hear from you.

See all 859 reviews