Jim Hardman Buick GMC Inc.

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Statement. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

3.8
(165 reviews)
Visit Jim Hardman Buick GMC Inc.
Sales hours:
Service hours:
View all hours
Service Sales
Monday 7:30am–6:00pm 9:00am–7:00pm
Tuesday 7:30am–6:00pm 9:00am–7:00pm
Wednesday 7:30am–6:00pm 9:00am–7:00pm
Thursday 7:30am–6:00pm 9:00am–7:00pm
Friday 7:30am–6:00pm 9:00am–7:00pm
Saturday 7:30am–2:00pm 9:00am–6:00pm
Sunday Closed Closed
New (470) 892-2435 (470) 892-2435
Used (678) 866-4116 (678) 866-4116
Service (470) 892-2406 (470) 892-2406

Inventory

See all 115 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since November 2014.
Welcome to Jim Hardman Buick GMC in Gainesville Serving Cumming and Buford

Welcome to Jim Hardman Buick GMC! We are your regional Northeast Georgia Buick GMC dealer serving all hometown Gainesville customers. Our location also allows us to accommodate all visiting Cumming Dahlonega and Buford GMC Buick customers. Plan to come down and see our great inventory. See our hours and directions for location details.
Established 1981 - Georgia's Low Price Leader

Service center

Phone number (470) 892-2406

Service hours

Monday
7:30am–6:00pm
Tuesday
7:30am–6:00pm
Wednesday
7:30am–6:00pm
Thursday
7:30am–6:00pm
Friday
7:30am–6:00pm
Saturday
7:30am–2:00pm
Sunday
Closed

Reviews

3.8
(165 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
3.0

No Multi-Point Inspection....AGAIN

Brought my car in for an oil change, tire rotation and multi-point inspection. Oil change appears to have been done, but they wouldn't rotate tires because 2 are close to needing replacement and wouldn't reduce the price for work not done. When the car was ready, I asked about the multi-point inspection and was told the system was down and couldn't produce the document. I've had MANY problems with this dealership not performing the multi-point inspection in the past. When I complained to the manager, he was borderline rude and didn't even care when I said I likely wouldn't return. My husband works for GM or I would never deal with them again and I certainly will not return to this dealership again.

Dealer response

As explained and recommended at your last service, your front tires are in need of replacement. Per DOT recommendations, the tires with the most tread should be on the rear of the vehicle for optimum traction and safety. Unlike most service facilities, our dealership includes the tire rotation free of charge with an oil change, so you were not charged for this service. Although our system issues prevented a printout of your vehicle condition on that day, we did perform the multi point inspection and informed you of our findings. You were reminded again that your front tires are in need of replacement and you declined this service again. We also offered to do a second inspection with you present in the service bay so we could point out every detail of our inspection, but you declined that as well. It is in our best interest, as well as our customer's, to fully inspect every vehicle and present any issues or recommended maintenance needs that we find for both the reliability of the vehicle and the safety of our customers. We apologize if we did make this clear during our conversation.

5.0

Jim Hartman

Without appointment they took my vehicle to Be served

5.0

service

great job no problems. fast service to.friendly, never had a problem in all the years ive been going there

5.0

oil change tire rotation

great job. got there a little early they took me right in.didnt take long.

1.0

I used their service department for 8 years to maintain...

I used their service department for 8 years to maintain my 2013 Terrain Denali. At 100342 miles the check engine light came on. I followed their instructions for 4 months (oil changes, flushes, sensors, etc) until they said it needed a new engine. My choices were use it as a "paperweight" or buy an engine. After they replaced the engine I sold the vehicle. No help from the dealership, no help from GMC, as the "engine lasted 100,000 miles". I do not recommend this dealership!

1.0

Horrible Service

Out of all our trips to a dealership this has been the worse ever. As soon as we arrived a representative got mad because we asked for a different representative. He also insinuated that we couldn’t afford the car we were looking at and made a rude comment when I asked for someone else. When we got the other representative we weren’t given ANY information about the vehicle or even offered to test drive it. As soon as I got approved for the vehicle the attitude changed completely but still didn’t cover the basic customer service. The lady that does all the paper work honestly sounded and looked like she hated her job. You could hardly hear her talking when giving instructions about where to sign. The whole trip to this dealership was a headache and the worse ever. I would honestly recommend going somewhere else!

5.0

Superior service

Top notch very honest great technicians and very helpful

1.6

Due to no one attempt to contact me, my review is of few...

Due to no one attempt to contact me, my review is of few words. I inquired about a 2020 GMC Sierra however no response. Terrible service. But that’s ok all things worked for my good. Found a GREAT deal elsewhere on a GMC Denali. The drive to Macon was well worth it. Sincerely

1.0

Great truck, shoddy dealer

I agreed to a price of my trade in vehicle over the phone including sending pictures. My wife and I then drove 2 hours to the dealership. Once there, the dealer took my car to a different car dealer to have it evaluated and came back roughly thirty minutes later and told me they wanted to evaluate their offer. They cited a broken foglight as the reason for doing this and that my trade would needed to be "detailed" I honestly didn't know about the broken foglight, but I would assume that is not a significant cost. The truck I was buying had 400 miles on it and was described as "like new" over the phone. I told the dealer if we are going to start poking holes, let's go look at the "like new" truck. There are significant scratches on the top of the tailgate and scuff marks in the trailer bed. It didn't make a big difference to me as, though not as easy to remedy as a broken foglight, it's a minor cosmetic issue, but I didn't appreciate them trying to renegotiate once I got there and frankly the scuffs should have been either fixed or disclosed. The sales manager then berated my salesmen in front of me for agreeing to a trade in value, but told me our deal was good. I own a business, and I've bought dozens of vehicles over the phone or computer. I've never seen a sales manager behave as unprofessional as this one did. I didn't catch his name, but he never introduced himself or apologized for the delay. Once I executed the paperwork, we got in the new truck to go home. I noticed that the check engine light was on, and we had to wait 2.5 additional hours for them to diagnose/fix the truck. Not once did the sales manager apologize for the delay. Our salesman never went over the features of the new truck. In the era of Youtube I guess that isn't a big deal as I was able to figure out how to operate the systems reading the manual and watching videos. All of that said, I love the truck.

5.0

Excellent

We had taken the vehicle elsewhere and were charged a lot of money and the problem wasn't fixed. Our experience at Jim Hardman was a pleasant experience from start to finish. They listened to and wrote down all the problems we were having with our vehicle. The courtesy ride home, the pickup from the house, and the vehicle to use while our vehicle was being repaired were very nice pluses. Our vehicle was repaired and the price was reasonable. We didn't even buy our vehicle from them but we were treated like we had. We are so happy with the experience and will definitely use the service center again.

Dealer response

Thank you so much for the kind and thoughtful review Jeremy. It makes us so proud to hear that we met all of your expectations and even exceeded them. Our shuttle/loaner program has always been a hit with our customers and we are glad you were able to take advantage of it. Your wonderful review has certainly brightened our day! Thank you for your business and welcome to the Jim Hardman Buick GMC family!!

See all 165 reviews