Bob Ruth Ford

4.8
(1,934 reviews)
Visit Bob Ruth Ford
Sales hours:
Service hours:
View all hours
Sales Service
Monday 9:00am–7:00pm 7:30am–6:00pm
Tuesday 9:00am–7:00pm 7:30am–6:00pm
Wednesday 9:00am–7:00pm 7:30am–6:00pm
Thursday 9:00am–7:00pm 7:30am–6:00pm
Friday 9:00am–6:00pm 7:30am–4:30pm
Saturday 9:00am–3:00pm 7:30am–12:00pm
Sunday Closed Closed
2023 consumer dealer award View 3 awards
2021 state dealer award
2023 consumer dealer award 2021 consumer dealer award

Contact seller

Contact seller

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Notice

New (717) 502-4158 (717) 502-4158
Used (717) 502-4382 (717) 502-4382
Service (717) 502-4259 (717) 502-4259

Inventory

See all 300 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since May 2010.
We provide the highest levels of customer satisfaction through progressive management dedicated employees and high standards of operational excellence. We're family owned and operated. Our customers always come first and we strive to improve our processes consistently. Bob Ruth Ford follows this mission statement: "To change the world's perception of the car dealership experience one customer at a time." Our sales staff has years of experience and is tasked with guaranteeing that every customer is completely satisfied. We offer Guaranteed Credit Approval at our store through the Credit Acceptance Corporation. We cant wait to assist you!
We Got Deals in Dillsburg!

Service center

Phone number (717) 502-4259

Service hours

Monday
7:30am–6:00pm
Tuesday
7:30am–6:00pm
Wednesday
7:30am–6:00pm
Thursday
7:30am–6:00pm
Friday
7:30am–4:30pm
Saturday
7:30am–12:00pm
Sunday
Closed

Reviews

4.8
(1,934 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

I tri3d to give them my business on several occasions, I

I tri3d to give them my business on several occasions, I guess it's not mean to be.

1.0

I tri3d to give them my business on several occasions, I

I tri3d to give them my business on several occasions, I guess it's not mean to be.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did not make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Hello, we'd be happy to discuss any concerns you have directly. Please don't hesitate to reach out.

Show full review
5.0

Sales person was knowledgeable and professional with

Sales person was knowledgeable and professional with clear communication. I would recommend this location to anyone looking for used or new car.

5.0

Sales person was knowledgeable and professional with

Sales person was knowledgeable and professional with clear communication. I would recommend this location to anyone looking for used or new car.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

Thanks for taking the time to share your positive experience. We truly appreciate it! -Your Friends at Bob Ruth Ford

Show full review
1.0

I posted the first review and I received an email today

I posted the first review and I received an email today it was taken down. I guess truth hurts. This dealership had the finance guy whom I wont mention because it may get pulled. He actually told my daughter he doesn't want to sell her a car anyway and she can leave. I was trying to make a deal for her on the phone I was out of state. This guy tried taking advantage of her. The price of the car was $15800 with no wiggle room. Then he insisted on selling her Gap ins and the extended warranty. When I told him we do not want those items He says to me Sir your not buying the car.. Well Sir I actually am. Plus they had a Mustang I was hoping to add to my collection. But since they don't want to sell us a car. We moved on and found a better deal. I feel for Nick He tried but was taken out of the deal from the start.

1.0

I posted the first review and I received an email today

I posted the first review and I received an email today it was taken down. I guess truth hurts. This dealership had the finance guy whom I wont mention because it may get pulled. He actually told my daughter he doesn't want to sell her a car anyway and she can leave. I was trying to make a deal for her on the phone I was out of state. This guy tried taking advantage of her. The price of the car was $15800 with no wiggle room. Then he insisted on selling her Gap ins and the extended warranty. When I told him we do not want those items He says to me Sir your not buying the car.. Well Sir I actually am. Plus they had a Mustang I was hoping to add to my collection. But since they don't want to sell us a car. We moved on and found a better deal. I feel for Nick He tried but was taken out of the deal from the start.

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 1.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

We understand your frustrations and appreciate you communicating the issues. If you'd like to speak further regarding this issue, contact us directly to speak with management. - Your Friends at Bob Ruth Ford

Show full review
4.0

It’s a crazy, hectic place.

It’s a crazy, hectic place. They sell cars like crazy. They actually listen to your price range and they don’t hide any costs. No arguments over warranties or financing. Also, free inspections for the life of your vehicle. Beats the high pressure places!

4.0

It’s a crazy, hectic place.

It’s a crazy, hectic place. They sell cars like crazy. They actually listen to your price range and they don’t hide any costs. No arguments over warranties or financing. Also, free inspections for the life of your vehicle. Beats the high pressure places!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 4.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
0 people out of 0 found this review helpful.
Dealer response

We appreciate you leaving us a great review. Don't hesitate to reach out to us directly to let us know how we can earn 5 stars next time! - Your Friends at Bob Ruth Ford

Show full review
5.0

Fantastic car buying experience!

Fantastic car buying experience! Friendly people; attentive service; comfortable environment; fast action. Building customer relationships first; selling cars second. Dave G

5.0

Fantastic car buying experience!

Fantastic car buying experience! Friendly people; attentive service; comfortable environment; fast action. Building customer relationships first; selling cars second. Dave G

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Hi Shaun! Thanks so much for leaving us a great review! We are so glad that you had such a great car buying experience! Congrats on the new wheels! -Your Friends at Bob Ruth Ford

Show full review
2.0

I have delt with Bob Ruth Ford on a number of occasions,

I have delt with Bob Ruth Ford on a number of occasions, But when it comes to get Dam warranty refund back from you, it's Worse then getting a tooth pulling. It takes forever and to-date I Still Don't Have It. I have made a number of phone calls and all I get is the guy that handles this an Never get a call back. I am quit passed about this. So I want this issue resolved Now!!!!!

2.0

I have delt with Bob Ruth Ford on a number of occasions,

I have delt with Bob Ruth Ford on a number of occasions, But when it comes to get Dam warranty refund back from you, it's Worse then getting a tooth pulling. It takes forever and to-date I Still Don't Have It. I have made a number of phone calls and all I get is the guy that handles this an Never get a call back. I am quit passed about this. So I want this issue resolved Now!!!!!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 2.0
  • Does not recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
1 person out of 1 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Hi Donald, we completely understand your frustrations and we'd be happy to discuss your concerns directly. For the status update of your warranty refund, please do not hesitate to reach out to your Finance Manager Sonya directly at (717) 432-9614 ext 121. She'd be happy to address your concerns and give you an update on your refund. -Your Friends at Bob Ruth Ford

Show full review
5.0

Dave G.

Dave G. was very helpful and kind. We appreciate everything he has done for us!

5.0

Dave G.

Dave G. was very helpful and kind. We appreciate everything he has done for us!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

We are so glad you had a great experience with Dave G! Thanks so much for the kind words! -Your Friends at Bob Ruth Ford

Show full review
5.0

I worked with Dave G.

I worked with Dave G. during my recent purchase of an Escape earlier this month. He was extremely helpful and knowledgeable through out the entire process!

5.0

I worked with Dave G.

I worked with Dave G. during my recent purchase of an Escape earlier this month. He was extremely helpful and knowledgeable through out the entire process!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service
  • Buying process
  • Quality of repair
  • Overall facilities
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Hi, Megan. We appreciate the rating, and are glad we could provide you with a positive experience! -Your Friends at Bob Ruth Ford

Show full review
5.0

Levi and Dave G.

Levi and Dave G. were prompt, patient and a pleasure to work with. I had a great experience at the dealership and would recommend it to anyone

5.0

Levi and Dave G.

Levi and Dave G. were prompt, patient and a pleasure to work with. I had a great experience at the dealership and would recommend it to anyone

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 5.0
  • Overall facilities 5.0
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

Hi, Cameron. We appreciate the rating, and are glad we could provide you with a positive experience! -Your Friends at Bob Ruth Ford

Show full review
5.0

We were looking to purchase a car for our son and found

We were looking to purchase a car for our son and found some nice cars in Bob Ruth's inventory. We went there and met with Dave Galaspy. He showed us the vehicles we were interested in seeing and was so very helpful with any questions we had, etc. We purchased a vehicle that same day and our experience with Dave and Bob Ruth Ford was wonderful from start to finish!

5.0

We were looking to purchase a car for our son and found

We were looking to purchase a car for our son and found some nice cars in Bob Ruth's inventory. We went there and met with Dave Galaspy. He showed us the vehicles we were interested in seeing and was so very helpful with any questions we had, etc. We purchased a vehicle that same day and our experience with Dave and Bob Ruth Ford was wonderful from start to finish!

Rating breakdown (out of 5):
  • Customer service 5.0
  • Buying process 5.0
  • Quality of repair 4.0
  • Overall facilities 5.0
  • Overall experience 5.0
  • Does recommend this dealer
  • Shopped for a used car
  • Did make a purchase
0 people out of 0 found this review helpful. Did you?
Yes No
Dealer response

We are so glad you had such a great purchasing experience with Dave! Please don't hesitate to reach out for anything! Thanks for the awesome rating! -Your Friends at Bob Ruth Ford

Show full review
See all 1934 reviews