Val Ward Cadillac

Contact seller

Select a Salesperson (optional)

By clicking here, you authorize Cars.com and its sellers/partners to contact you by text/calls which may include marketing and be by autodialer. Calls may be prerecorded. You also agree to our Privacy Notice. Consent is not required to purchase goods/services.

We value your privacy. Cars.com Privacy Statement

4.1
(428 reviews)
Visit Val Ward Cadillac
Sales hours:
Service hours:
View all hours
Service Sales
Monday 7:30am–6:00pm 8:00am–6:00pm
Tuesday 7:30am–6:00pm 8:00am–6:00pm
Wednesday 7:30am–6:00pm 8:00am–6:00pm
Thursday 7:30am–6:00pm 8:00am–6:00pm
Friday 7:30am–6:00pm 8:00am–6:00pm
Saturday 8:00am–2:00pm 10:00am–4:00pm
Sunday Closed Closed
New (239) 214-6959 (239) 214-6959
Used (239) 271-2736 (239) 271-2736
Service (239) 214-6963 (239) 214-6963

Inventory

See all 149 vehicles from this dealership.

About our dealership

This seller has been on Cars.com since October 2006.
Val Ward Cadillac is a third-generation family-owned business. For over 50 years we have sought to exceed the expectations of our Southwest Florida clientele.
We offer aggressive no nonsense pricing and have been a leader in Certified Pre-owned Cadillac sales.

Val Ward has received Cadillac's prestigious "Dealer of the Year" award 7 times and we are among Cadillac's top performing dealers for customer sales and service. We offer off site presentation of your new Cadillac as well as complimentary car washes to our clientele every Saturday. Let us show you how exceptional your luxury buying experience can be.
"Let our family make car buying easy." Call Jeff Miller for more details at (239) 229-5843!

Service center

Phone number (239) 214-6963

Service hours

Monday
7:30am–6:00pm
Tuesday
7:30am–6:00pm
Wednesday
7:30am–6:00pm
Thursday
7:30am–6:00pm
Friday
7:30am–6:00pm
Saturday
8:00am–2:00pm
Sunday
Closed

Meet our employees

View all 11 employees View less employees

Reviews

4.1
(428 reviews)

A dealership's rating is based on all of their reviews, with more weight given to recent reviews. Includes reviews of Val Ward Cadillac from DealerRater.

Want to share your experience with this dealership?

Write a review
1.0

Unprofessional, illiterate ,poor service.

Unprofessional, illiterate ,poor service. Old boys club. This place definitely needs a new general manager. No gm here

5.0

Jim Gedra is professional, courteous and timely in

Jim Gedra is professional, courteous and timely in dealing with my car needs. He has been Dealer of The Year often. Great staff! Great dealership!

Dealer response

We appreciate you taking the time to leave us this feedback. Please let us know if there is anything else we can do for you; we are more than happy to help! Take care!

5.0

Your staff very qualified very pleasant extremely

Your staff very qualified very pleasant extremely professional the sales person and the financial person they are an asset to your business

Dealer response

Hi, our staff is committed to providing each of our clients with the best automotive experience! If you ever need anything else from us, please feel free to give us a call or stop by. Have an awesome day!

5.0

As a part time resident of Ft Myers I’ve had to use this

As a part time resident of Ft Myers I’ve had to use this dealership on two occasions. In both instances I have been overwhelmed with how courteous the employees are and how caring they are of your problem. Today I noticed the flap, that covers where a trailer hitch should go, was loose and hanging. I drove to Val Ward and showed them the problem and I’m about 5 minutes it was fixed and I was on my way. Thanks for such great service.

Dealer response

Hi, thanks! We always want to hear back from our clients and we're glad you had such a positive experience with us! If you ever need anything else from us, please feel free to give us a call or stop by. Have an awesome day!

1.0

Expensive waste of time

We visit SWFL annually. This year during our trip, we received a "service driver assist" message and phoned Val Ward Cadillac for help. We dropped our vehicle off, and after about 2.5 hours, we were called back into the service center. They were not able to fix our Escalade (with a program reset), but suggested we start with replacing our windshield, and then possibly a new front/windshield camera. We paid the nearly $200 invoice, and left. They did wash our car, for us. I do want to acknowledge that. Not a detail. Just a standard exterior car wash. (For $191.61) Upon our return back home, we were able to have our Escalade serviced at our local authorized Cadillac dealer/service center. They "scanned codes" and reset the program, and fixed my car's issue in about an hour and a half, for $92.80. I felt like Val Ward Cadillac should have been able to easily assist us with this issue, and I also felt completely taken advantage of, after the fact. We will continue to visit SWFL, however, I would never recommend this service center to anyone.

Dealer response

Good Afternoon Kristie, Thank you for taking a moment to reach out to us, we are sorry to see your note! Please know that if your experience was anything less than exceptional that was certainly not our intent. I spoke with our Service Manager as well as the Cadillac Certified Technician that worked on your vehicle to gather some additional information regarding your Escalade visit. Just to give you a little more insight as to how our process works, when we receive a service driver assist message concern our technicians must follow a documented diagnostic process from Cadillac which includes relearning the calibration of your front camera with the rest of the system. In the case of your Escalade, our Mechanic attempted to complete this process on two separate occasions, and it failed each time. In our experience when this happens it is typically due to aftermarket front windshield glass or a hardware failure with the camera itself and our Tech noted that the front windshield on your vehicle was not the factory GM Part. Due to the complexity of modern integrated safety systems, sometimes even the smallest tolerances can be problematic for consistent operation and we have observed similar results with aftermarket glass many times in our Collision Center. In the event of a repeated learning failure, if we attempt to open a technical case with Cadillac, one of the first questions engineers will ask our technician is whether the factory windshield has been replaced and if so, is it a factory GM Part. It is great to hear you are back in action if your other dealer was able to complete this process successfully, but please keep this in mind in the event you encounter the problem again down the road. We have a great group of people here at Val Ward that are all here to help and the last thing we would want for any of our customers is to feel taken advantage of as you noted. If one of our Service Managers can help you, we would be happy to speak with you at your earliest convenience at 239.939.2212. Thanks again and have a great close to your week. -Val Ward Cadillac

1.0

We visit SWFL annually.

We visit SWFL annually. This year during our trip, we received a "service driver assist" message and phoned Val Ward Cadillac for help. We dropped our vehicle off, and after about 2.5 hours, we were called back into the service center. They were not able to fix our Escalade (with a program reset), but suggested we start with replacing our windshield, and then possibly a new front/windshield camera. We paid the nearly $200 invoice, and left. They did wash our car, for us. I do want to acknowledge that. Not a detail. Just a standard exterior car wash. (For $191.61) Upon our return back home, we were able to have our Escalade serviced at our local authorized Cadillac dealer/service center. They "scanned codes" and reset the program, and fixed my car's issue in about an hour and a half, for $92.80. I felt like Val Ward Cadillac should have been able to easily assist us with this issue, and I also felt completely taken advantage of, after the fact. We will continue to visit SWFL, however, I would never recommend this service center to anyone.

Dealer response

Good Afternoon Kristie, Thank you for taking a moment to reach out to us, we are sorry to see your note! Please know that if your experience was anything less than exceptional that was certainly not our intent. I spoke with our Service Manager as well as the Cadillac Certified Technician that worked on your vehicle to gather some additional information regarding your Escalade visit. Just to give you a little more insight as to how our process works, when we receive a service driver assist message concern our technicians must follow a documented diagnostic process from Cadillac which includes relearning the calibration of your front camera with the rest of the system. In the case of your Escalade, our Mechanic attempted to complete this process on two separate occasions, and it failed each time. In our experience when this happens it is typically due to aftermarket front windshield glass or a hardware failure with the camera itself and our Tech noted that the front windshield on your vehicle was not the factory GM Part. Due to the complexity of modern integrated safety systems, sometimes even the smallest tolerances can be problematic for consistent operation and we have observed similar results with aftermarket glass many times in our Collision Center. In the event of a repeated learning failure, if we attempt to open a technical case with Cadillac, one of the first questions engineers will ask our technician is whether the factory windshield has been replaced and if so, is it a factory GM Part. It is great to hear you are back in action if your other dealer was able to complete this process successfully, but please keep this in mind in the event you encounter the problem again down the road. We have a great group of people here at Val Ward that are all here to help and the last thing we would want for any of our customers is to feel taken advantage of as you noted. If one of our Service Managers can help you, we would be happy to speak with you at your earliest convenience at 239.939.2212. Thanks again and have a great close to your week. -Val Ward Cadillac

5.0

My wife and we’re in the market for a car and as we had...

My wife and we’re in the market for a car and as we had decided on a Cadillac, we went to Val Ward Cadillac and we’re very impressed with the facility. We were greeted by Kris Crawford, who became our salesperson, who Is very professional and answered all of our questions. made my wife very comfortable at the prospect of buying a 2019 Cadillac XT5. Kris was very easy to work with and made the entire experience wonderful and we would highly recommend Val Ward to anyone.

Dealer response

Hi, thanks! We always want to hear back from our clients and we're glad you had such a positive experience with us! Thanks again for the recommendation, and have an amazing day!

5.0

Great dealership. Fred Walters was our salesman. He was...

Great dealership. Fred Walters was our salesman. He was very knowledgeable, courteous and kept working with management to arrange a very good deal that was right for us.

5.0

It was refreshing to have a great experience buying a...

It was refreshing to have a great experience buying a truck from Jeff Miller. He was upfront and no hidden fees. We will be back!

Dealer response

Hi, our staff is committed to providing each of our clients with the best automotive experience! We do hope we can be of assistance in the future. Take care!

5.0

Great dealership

Me and my husband just purchases our GMC Yukon with the wonderful assistance of Don Figgs !! Oh my lord how do I express not only what a great salesman this guy waa but just overall great individual i hot the pleasure to meet and work with. He truley tried to get our money worth but treated us as though we were family. We felt so welcomed and and taken care by the whole team honestly best dealership !! Thank you guys for all the help ! Forever greatful ! Mr.Figgs you are truely godsent !! May god bless you and your beautiful family !

Dealer response

Hello, our entire team works hard to work with your budget and get you the best deal. We're always here with the same great service whenever you need service or another vehicle! We sincerely value your business and look forward to your next visit! Have a great day.

See all 428 reviews